Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2004, 07:27
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Een tante van mij is vannacht opgenomen in het ziekenhuis, nadat ze haar huisarts had gebeld. Ze had erge last van hoofdpijn, rugpiijn, braken en een bloedneus. Nou had ze al een hersenschudding opgelopen 2 weken geleden, maar toch moest ze vannacht dus naar het ziekenhuis, ter observatie.
Maar wat gaat er dan met haar gebeuren, wat gaan ze bij haar doen?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 07:28
Verwijderd
Observeren/op haar letten? En nav daarvan zullen ze den beslissen of en zo ja, wat ze gaan doen. Als ze al wisten wat ze moesten doen ed, dan zouden ze dat wel doen, denk ik, maar ze zullen eerste moeten weten wat ze heeft ed.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 07:34
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Wat zou ze dan kunnen hebben?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 07:35
Verwijderd
Citaat:
blauwpotlood schreef op 02-07-2004 @ 08:34 :
Wat zou ze dan kunnen hebben?
Ik ben geen arts, ik heb geen idee.

Misschien kun je het je tante zelf vragen of ze al iets meer weet? Of een ander familielid ofzo?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 08:55
EggeD
EggeD is offline
Dan ligt ze denk ik gewoon op een kamer, misschien met een infuusje, en houden de zusters bij wat haar hartslag, bloedsuiker, zuurstofgehalte etc. is. Misschien dat ze ook foto's maken ergens van, iig dat soort dingetjes, om een prognose te stellen.
Oud 02-07-2004, 10:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
EggeD schreef op 02-07-2004 @ 09:55 :
Dan ligt ze denk ik gewoon op een kamer, misschien met een infuusje, en houden de zusters bij wat haar hartslag, bloedsuiker, zuurstofgehalte etc. is. Misschien dat ze ook foto's maken ergens van, iig dat soort dingetjes, om een prognose te stellen.
Prognose = Diagnose??
Oud 02-07-2004, 10:26
The0
The0 is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 02-07-2004 @ 11:16 :
Prognose = Diagnose??
OPZICH kan prognose in dit verband denk ik ook hoor, ookal bedoelde ze waarschijnlijk inderdaad diagnose
Oud 02-07-2004, 13:11
EggeD
EggeD is offline
Ik ben een mannetje, maar ach, prognose, diagnose, om het even (:
Oud 02-07-2004, 14:05
blauwpotlood
blauwpotlood is offline
Dankje wel.
Inmiddels heb ik te horen gekregen dat het voornamelijk uit voorzorg is, maar de artsen laten niets los over wat voor voorzorg. Ik zie mijn tante zienderogen achteruitgaan. Ze heeft bijna 41 graden koorts, en niemand kan ons vertellen waar die vandaan komt
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 16:27
kevertje84
kevertje84 is offline
Citaat:
blauwpotlood schreef op 02-07-2004 @ 15:05 :
Dankje wel.
Inmiddels heb ik te horen gekregen dat het voornamelijk uit voorzorg is, maar de artsen laten niets los over wat voor voorzorg. Ik zie mijn tante zienderogen achteruitgaan. Ze heeft bijna 41 graden koorts, en niemand kan ons vertellen waar die vandaan komt
41 graden koorts is echt wel heel veel te hoog en vreselijk ongezond. Dat houdt het menselijk lichaam niet erg lang vol...
Koort kan heel veel oorzaken hebben, dus vaak is het wel heel moeilijk achter de oorzaak te komen.
Oud 02-07-2004, 16:45
EggeD
EggeD is offline
Ik denk dat ze een bloedafname hebben genomen en dat ze dat aan het testen zijn op allerlei infecties, zeg maar. Misschien dat ze daarom niks kwijtwillen, omdat er geen zekerheid is... Hoeft niet per se ofzo..
Oud 06-07-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
The0 schreef op 02-07-2004 @ 11:26 :
OPZICH kan prognose in dit verband denk ik ook hoor, ookal bedoelde ze waarschijnlijk inderdaad diagnose
Prognose=Diagnose?

Prognose is het vooruitzicht dat iemand heeft. Wat er te verwachten is, levensduur (mocht het ernstig zijn)etc.
Diagnose is het ziektebeeld dat iemand heeft. Op de diagnose kan men vervolgens interventies toepassen om zo het probleem en de bijbehorende symptomen op te lossen.

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:22
Verwijderd
Observatie houdt vaak in:
Bloeddruk in de gaten houden of er iets mee mis is.
Pols in de gaten houden
Temperatuur
Als er wat mis is kunnen artsen al snel aan dit soort gegevens zien wat er mis is. Ook kunnen ze een ECG Scan maken van de hersenen, kijken of alle 'velden' nog actief zijn
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Myztic schreef op 06-07-2004 @ 13:20 :
Prognose=Diagnose?

Het antwoord is Fout!
Prognose is het vooruitzicht dat iemand heeft. Wat er te verwachten is, levensduur (mocht het ernstig zijn)etc.
Diagnose is het ziektebeeld dat iemand heeft. Op de diagnose kan men vervolgens interventies toepassen om zo het probleem en de bijbehorende symptomen op te lossen.
Hij zegt toch ook niet dat het hetzelfde is? Alleen dat prognose in dit zinsverband ook de bedoeling kan zijn geweest, maar diagnose waarschijnlijker is.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:35
Verwijderd
Ow dan begreep ik het misschien verkeerd
Ik zag prognose=diagnose staan
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 12:45
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Wat een verwarring om een =

Ik denk dat ze aan wat metertjes ligt, misschien hartslag enzo. Verder zullen er wat neurologische testjes worden gedaan als het (mogelijk) met die hersenschudding te maken heeft.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten