Advertentie | |
|
![]() |
|
Kijk ffkes op www.bestekeus.nl welke goed is
|||
Citaat:
Wat veel belangrijker is, welke kwaliteit je krijgt als je een foto maakt op die resolutie. Een goedkope 2MP camera zal minder mooie foto's op 1.3 of 2.0MP kunnen maken dan een dure Canon dat kan. Waar ligt dat aan? Echt niet of hij nou 2.0 3.0 of 4.0 MegaPixels heeft. Dat ligt aan de lens en aan de CCD-chip. Vaak wordt er in goedkope camera's zelfs geen CCD maar een CMOS/CIFS chip gebruikt, dat is goedkoper maar heeft ook veelal een mindere kwaliteit. 8MB is 24 foto's op 2.0MP formaat. Let wel dat er compressie (FPX) gebruikt wordt. Bij een "RAW mode" gebruik je geen compressie waardoor je een factor 10 minder foto's kunt opslaan, maar dat is alleen voor professioneel gebruik. Maar inderdaad een geheugenkaartje kopen, 64MB voor 35 euro ofzo. Citaat:
Ik zou voor Canon gaan, Canon is een merk met een goede kwaliteit CCD en lenzen. Qua scherpte en kleurechtheid blinken Canon's door, in hetzelfde prijssegment.
||
Verwijderd
|
Citaat:
nu alleen nog een uitbreiding van geheugenkaart kopen. is dit wat? link |
![]() |
|
Ik zou een Kingston CF kaartje kopen, zit levenslange garantie op en zijn stuk sneller dan de standaard Sandisk kaartjes.
39 euro voor de 256mb versie (schiet ik 120 foto's mee op 4 mp/canon ixus 430) of 26 voor een 128mb kaartje. http://www.beat-it.nl/cgi-bin/beatit...ct/View/CF-256 |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik hoef opzich niet een super snelle te hebben, als er maar veel foto's op kunnen. verder moet het ook gewoon in de winkel te koop zijn, internet bestellen duurt mij te lang. |
![]() |
||
Citaat:
type 1 is dunner dan type 2, type 2 zijn alle kaarten boven 256mb. Je camera is geschikt voor compact flash type 1 kaartjes, zo een heb je dus nodig ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Verder een volledig nutteloze post dit. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() was zowiezo wel van plan beetje kwaliteit te kopen, zat nog te twijfelen tussen HP, kodak, sony of canon maar deze uiteindelijk toch maar gekocht. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
nou zit ik nog met een probleem: welk soort geheugen kaart, ik zie in folders twee soorten staan namelijk.
ik heb maar weer bij dixons gekeken, maar het zijn twee soorten: multimedia en compact flash ik snap er niets meer van, wat moet ik nemen? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
advies gevraagd nieuwe digicam kopen NN | 11 | 29-07-2007 18:20 | |
Software & Hardware |
[DigiCam] Advies gevraagd MaHo | 5 | 19-04-2005 16:33 |