Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2004, 08:10
SuperS
SuperS is offline
ik heb dus een fotoalbum hier staan, met ongeveer 5000 foto's maar nou zit ik de laatste tijd steeds met het probleem dat verschillende foto's dezelfde naam hebben, of juist een heel afwijkende naam. er zit dus geen systeem in. is het mogelijk om al deze 5000 foto's met een programma te renamen beginnende bij 0000001 bij de foto die als eerst gemaakt is, en verder oplopend. dit moet dan wel mogelijk zijn zonder dat ik de foto's in 1 map moet zetten ofzo, want ze staan nu allemaal verdeeld over verschillende mappen (binnen 1 fotomap).

heeft iemand enig idee of dit mogelijk is, en zo ja met welk programma?
Oud 30-06-2004, 08:20
duivelaartje
duivelaartje is offline
Die vraag heb ik ook .
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 08:47
dafelix
dafelix is offline
Bulk Rename Utility vind ik zelf wel prima werken, schijnt ook met submappen te kunnen werken (zelf nog niet geprobeerd though)
Oud 30-06-2004, 09:09
ILUsion
ILUsion is offline
Er bestaan honderden renametooltjes, dus dat moet geen probleem zijn. Ik heb nog wel een tip voor gebruikers van Windows XP die bestanden in een map eenzelfde naam met nummer willen geven.
In XP doe je dat op de volgende manier: selecteer alle bestanden die je van naam wilt veranderen (ze moeten dus in dezelfde map staan, maar wie weet werkt het ook in het zoekvenster zodat je meerdere mappen kan nemen). Dan druk je F2 (of rechtsklikken > rename/naam wijzigen) en geef je de naam in die je wilt. De volgende foto's op volgende manier genummerd worden ... , ... (1) , ... (2) , ... (3) etc.
Om die nummers wat beter overeen te laten stemmen, kun je altijd als naam ingeven "... (1)" zodat alle bestanden een nummertje hebben.

Wat mij betreft, lijkt deze wel handig: http://antp.be/software/renamer Ook de Movie Catalog is zeer goed (op een paar bugs na). Als je zelf wilt experimenteren: de broncode (Object Pascal, Delphi 6 met JVCL en AntComponents) is dat ook mogelijk omdat de programma's onder de GPL gelicensieerd zijn.
Oud 30-06-2004, 10:06
dafelix
dafelix is offline
Citaat:
ILUsion schreef op 30-06-2004 @ 10:09 :
Wat mij betreft, lijkt deze wel handig: http://antp.be/software/renamer Ook de Movie Catalog is zeer goed (op een paar bugs na). Als je zelf wilt experimenteren: de broncode (Object Pascal, Delphi 6 met JVCL en AntComponents) is dat ook mogelijk omdat de programma's onder de GPL gelicensieerd zijn.
dit lijkt me voor de TS (en duivelaartje) niet echt relevant, daar ik twijfel aan hun programmeerkennis, maar handig is het wel

Die tip van WindowsXP-renaming, kwam ik laatst achter. Dat werkt idd wel goed, maar ik denk dat rename-utility's in dit geval beter zijn, daar deze niet alleen kunnen nummeren, maar nog meer dingen toevoegen
Oud 30-06-2004, 10:34
nienie
nienie is offline
Met Irfanview kan je batch renamen. Irfanview is eigenlijk een heel simpel programma, maar voor simpele batch processen is het geweldig. Als je het wil proberen, stuur me maar een mailtje en ik stuur je de installatiefile.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2004, 21:54
SuperS
SuperS is offline
ik krijg het bij dat bulk rename utility niet voor elkaar om ook de foto's in alle onderliggende mappen gerenamed te krijgen, dan doettie wel de mappen (wat ik niet wil) maar de foto's die er zin zitten zijn nog steeds het zelfde.
Oud 05-07-2004, 18:08
SuperS
SuperS is offline
up
Oud 05-07-2004, 18:16
DEChengst
DEChengst is offline
Installeer Windows Services for UNIX en leef je uit:

http://www.microsoft.com/windows/sfu/
Oud 05-07-2004, 18:37
freyk
freyk is offline
Offtopic:
Citaat:
DEChengst schreef op 05-07-2004 @ 19:16 :
Installeer Windows Services for UNIX en leef je uit:
http://www.microsoft.com/windows/sfu/
Ik snap niet wat je hiermee wilt doen
Oud 05-07-2004, 19:00
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
freyk schreef op 05-07-2004 @ 19:37 :
Offtopic:
Ik snap niet wat je hiermee wilt doen
Shell script schrijven. Natuurlijk.
Oud 05-07-2004, 19:02
M@rco
M@rco is offline
Maar waarom zou je een shellscript schrijven als je ook een programma kan downloaden dat het voor je doet?
Oud 05-07-2004, 19:23
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
M@rco schreef op 05-07-2004 @ 20:02 :
Maar waarom zou je een shellscript schrijven als je ook een programma kan downloaden dat het voor je doet?
Omdat kant en klaar zut niet geeky en minder flexibel is.
Oud 06-07-2004, 09:33
SuperS
SuperS is offline
't zal mij een zorg zijn of het wel of niet geeky is, als die shit maar werkt ja, dus als iemand misschien nog 'n fijn programma hiervoor weet zou dat wel fijn zijn
Oud 06-07-2004, 12:26
nienie
nienie is offline
Citaat:
nienie schreef op 30-06-2004 @ 11:34 :
Met Irfanview kan je batch renamen. Irfanview is eigenlijk een heel simpel programma, maar voor simpele batch processen is het geweldig. Als je het wil proberen, stuur me maar een mailtje en ik stuur je de installatiefile. Kijk op www.irfanview.com om het te downloaden.

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 13:04.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 18:04
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
SuperS schreef op 06-07-2004 @ 10:33 :
't zal mij een zorg zijn of het wel of niet geeky is, als die shit maar werkt ja.
Je hebt na 24 uur nog steeds geen tooltje gevonden wat doet wat jij wil. Met een script schrijven had je het binnen 5 tot 10 minuten voor elkaar gehad
Oud 06-07-2004, 20:41
enzovoorts
enzovoorts is offline
Misschien helpt dit programmaatje je uit de brand.
http://www.fauland.com/af5.htm

Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:40
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
DEChengst schreef op 06-07-2004 @ 19:04 :
Je hebt na 24 uur nog steeds geen tooltje gevonden wat doet wat jij wil. Met een script schrijven had je het binnen 5 tot 10 minuten voor elkaar gehad
fijn maar ik weet nix van scripten schrijven dus dat zit alvast mee
Oud 07-07-2004, 18:50
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
enzovoorts schreef op 06-07-2004 @ 21:41 :
Misschien helpt dit programmaatje je uit de brand.
http://www.fauland.com/af5.htm

daar had ik wat aan

't werkte precies zoals 't hoorde
Reageren

Regels voor berichten