Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 13:52
Upke
Upke is offline
???
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:02
Maarten
Maarten is offline
Fitness is meer body toning.. dus beetje spieren kweken en conditie trainen. Dus veel meer dat je beetje mooi lichaam hebt en gezond bezig zijn.

en bodybuilding dan gaat het puur om massa krijgen waarvan er zoveel mogelijk spier is en zo min mogelijk vet en het gaat vaak gepaard met bulk en cutting fases die superongezond zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 01:31
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 04-07-2004 @ 15:02 :
Fitness is meer body toning.. dus beetje spieren kweken en conditie trainen. Dus veel meer dat je beetje mooi lichaam hebt en gezond bezig zijn.

en bodybuilding dan gaat het puur om massa krijgen waarvan er zoveel mogelijk spier is en zo min mogelijk vet en het gaat vaak gepaard met bulk en cutting fases die superongezond zijn.
Wat is dat nou weer voor stomme kletskoek "het gaat vaak gepaard met bulk en cutting fases die superongezond zijn."

Een zak chips leegvreten en 3 glazen wijn alvorens je naar de stad gaat om 10 bier te zuipen en 3 broodjes shoarma naar binnen te werken nee dat is gezond wil je zeggen.

Fitness : trainen voor spieruithoudings vermogen, 12 tot 20 reps, cardio voor de conditie etc.

Bodybuilding : trainen ter vergroting en vormgevingvan spiermassa, al dan niet plaatselijk. In combinatie met dieetaanpassing dat spreekt voor zich.
Cardio als ondersteuning bij het vet afbouwen

Het is bewezen dat het volgen van bodybuilding dieeten bijdraagt aan de algehele gezondheid, een efficiente (hormoon)stofwisseling en voorziening van voldoende voedingsstoffen.

(oke, afgezien van dieeten met +10.000 kcal/dag en een hoop drugs) Maar laten we aannemen dat je wel beseft dat er een verschil is tussen wedstrijd bb op niveau en recreatief bb.

En nu niet meer negatief wezen
Oud 05-07-2004, 07:29
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Wat een flamewave
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 11:19
EggeD
EggeD is offline
Tja, het is ook niet zo dat er elk jaar honderden fitnessers bij elkaar komen voor de wereldkampioenschappen fitnessen
Oud 05-07-2004, 12:09
Verwijderd
volgens mij is het vrij duidelijk als je de termen gewoon vertaalt. Fitness is fitheid dus, algehele lichamelijke conditie, beetje uithoudingsvermogen en kracht oefenen, meestal voor de gezondheid of als hulpmiddel bij het afvallen/strakker worden.
Bodybuilding is het lichaamsbouwen, dan gaat het er echt om hoe het er uit ziet, met zo veel mogelijk spieren enzo.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:07
Maarten
Maarten is offline
Ik weet 100% zeker dat het niet gezond is. Het is niet gezond als je lichaam gigantisch fluctueert qua gewicht. Dat is toch logisch?

Het is bullshit dat bodybuilding gezond is. Ik geloof er echt niks van.

Laat mij die onderzoeken maar zien dan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 13:14
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 05-07-2004 @ 14:07 :
Ik weet 100% zeker dat het niet gezond is. Het is niet gezond als je lichaam gigantisch fluctueert qua gewicht. Dat is toch logisch?

Het is bullshit dat bodybuilding gezond is. Ik geloof er echt niks van.

Laat mij die onderzoeken maar zien dan.
Nooit van Peter van der Zon gehoort ?

Een flinke spiermassa is goed voor de stofwisseling, je bent sterk, je hebt een goede doorbloeding en door het dieeten heb je gezond gestel qua hart en bloedvaten. Je zult iig geen diabetes ontwikkelen dat de komende 10 jaar volksziekte nr 1 gaat worden.

Wat dat gewicht betreft, je kunt beter 10kg spiermassa over hebben dan 10 kilo vet om je pens hebben hangen.

Is het nou zo moeilijk het verschil te zien tussen een gespierd iemand of een competitiedeelnemer die met alle risico's van dien zijn lichaam opblaast ?

Gewichttraining/bodybuilding is gezond hoor beste man, competitie en professioneel uiteraard niet. Daar zit een verschil tussen

Het enige dat gezegd word is dat wanneer je eenmaal op een oudere leeftijd geraakt het hart de spiermassa niet meer kan onderhouden, naarmate je die leeftijd bereikt neemt de massa toch vanzelf wel af en raak je dus niet in problemen. Zeker niet wanneer je er nog wat duursporten bij doet.

Het word pas een probleem als die massa kunstmatig boven de grenzen van het lichaam word vast gehouden.

Ik heb een aantal onderzoeken voor je, helaas wel engels als je ze persé hebben wil PM je maar, voor de rest : hier een paar beknopte punten in het nederlands : http://www.ves.nl/informatie/pagina.php?nr=53

Tot slot wou ik je dit nog even niet onthouden :

It may also help heart patients to include strength training--also called weight lifting or resistance training--in their physical conditioning program. In addition to increasing your muscle fitness and well-being, strength training can reduce the heart-rate and blood-pressure responses to upper-body work such as lifting. Thus, resistance training can decrease the demands on your heart during work and leisure-time activities.

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 13:29.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 19:51
Maarten
Maarten is offline
Jahp ff maar die dingen doe ik ook, dat is fitness

Ik heb het over ECHT bodybuilden

Dati s gewoon ongezgond je hebt meer massa en je hart moet dus meer pompen SIMPLE AS THAT.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 20:47
Jampot
Jampot is offline
fitness >> fit-ness, je fitter voelen.. misschien je aantrekkelijke lichaamsvormen iets meer in vorm krijgen, mannelijke omgekeerde driehoek, vrouwelijke zandlopertje, etc
bodybuilding >> veel opzichtige spieren kweken
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:04
Verwijderd
Citaat:
Jampot schreef op 05-07-2004 @ 21:47 :
fitness >> fit-ness, je fitter voelen.. misschien je aantrekkelijke lichaamsvormen iets meer in vorm krijgen, mannelijke omgekeerde driehoek, vrouwelijke zandlopertje, etc
bodybuilding >> veel opzichtige spieren kweken
Van veel trainen krijg je als vrouw heus geen zandloperfiguur, hoor, niet als je niet uit jezelf geen brede heupen/grote borsten hebt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:35
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 05-07-2004 @ 20:51 :

Dati s gewoon ongezgond je hebt meer massa en je hart moet dus meer pompen SIMPLE AS THAT.
Jij vind dus dat echt bodybuilden inhoud dat je 110kg weegt en steroiden gebruikt ?
Oud 05-07-2004, 21:45
RedFiredSoul
RedFiredSoul is offline
Man, Je weet niet wat je zegt Bodybuilding is harstikke gezond. Je eet alleen maar gezond eten waaronder ook veel groente en fruit in je dieet. Je doet cardio om vet af te bouwen wat dus ook meteen nog goed is voor je conditie en je hoe meer spieren des te meer betere stofwisseling en hormoonhuishouding. Waar jij het over hebt zijn Pro-Bodybuilders zoals we dat noemen wedstrijdskwaliteit en geloof me mij want ik ben zelf een bodybuilder met veel ervaring die mensen nemen 14 injecties kwa anabolen sterioden per dag. Non stop elke dag! ze gooien zich vol met chemisch afval en trainen nog niet eens zo hard. Ja dan word je ongezond ja.... Maar mensen die fitness doen zouden net zo ongezond zijn als ze zoveel troep in hun systeem kregen of niet? dus kraak bodybuilders niet af want we zijn heel wat gezonder als mensen die op hun reet zitten bier te zuipen en inderdaad 3 zakken chips leegvreten. Bodybuilder zijn betekent niet meteen steriods nemen mannetje denk maar eens over na. Als je denkt dat bodybuilding ongezonder is dan op je luie reet zitten of zoiezo ongezond is dan ben je maar een aardig dom mannetje als je het mij vraagt.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:53
Upke
Upke is offline
Mij lijkt bodybuilding ook niet ongezond. Je hart word juist sterker omdat je meer spiermassa hebt. Alleen wat bedoelen ze met Cardio? Kijk wij thuis hebben fitness apparatuur en ik train voor meer massa. Eerst 12 keer met een gewicht van bijv. 10 kilo, en dan 8 met een zwaarder gewicht, dan 6 keer met nog zwaarder gewicht. Maar heb ik heb een schema en zo en begrijp dat rust net zo belangrijk is als trainen. Maar goed, dat massa trainen doe ik alleen omdat ik zwaarder wil worden. Ik weeg nu 63 kilo, en wil graag boven de 65 kilo komen, want dat zijn de toelatingseisen voor het leger. Maar, in het leger heb je aan spieren niet genoeg, je moet ook uithoudingsvermogen hebben. En daar weet ik niet veel af, ik doe 2 x per week 25 minuten hardlopen. Maar kun je hiermee ook echt je conditie verbeteren, en valt dat wel te combineren, spiermassa opbouwen en conditie?
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 21:54
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 05-07-2004 @ 20:51 :

Jij vind dus dat echt bodybuilden inhoud dat je 110kg weegt en steroiden gebruikt ?

Het hart moet meer pompen ja maar het hart groeit vanzelf mee.
Daarbij word het aantal rode bloedlichaampjes door training (o.a. door de hormonale respons op krachttraining) groter wat betekend dat er meer zuurstof geleverd word per hartslag, de hartslag van een atleet is in ruste zelfs kalmer dan die van een normaal persoon. Tijdens inspanning kan de atleet verder gaan dan een normaal persoon zonder hart klachten te krijgen.

Natuurlijk, bij iemand van rond de 70 jaar is het hart zo ver versleten dat het tijd word de spiermassa af te bouwen omdat er een punt komt dat het hart het niet meer bij kan benen, eens per half jaar een inspanningscardiogram voor mensen op leeftijd kan de oudere bodybuilder precies vertellen wanneer het tijd word om te minderen.

En natuurlijk, wanneer je stopt moet er afgetraind worden, een sporthart in een normaal gespierd lijf is idd geen goede situatie, hartritme stoornis en hoge bloeddruk zijn dan idd niet ondenkbaar.

Wanneer het geleidelijk aan word opgebouwd zonder stimulerende middelen is bodybuilding dus helemaal niet ongezond, het lichaam gaat beter met zuurstof om, de hart conditie verbeterd, de spieren worden sterker en geven meer stevigheid aan het skelet, de botten worden steviger onder de hormonale respons.

Natuurlijk pleit ik er wel voor voldoende cardiovasculaire inspanning te doen naast de krachttraining zodat conditie op duursporten niet verzaakt.

Wat betreft hartklachten in de bodybuilding sport, onder invloed van steroiden of GH is het idd mogelijk dat de hartspier buiten proporties vergroot en er de brui aan geeft op eender welke manier. Dat lijkt me niet zozeer met bodybuilding te maken maar des te meer met de randverschijnselen bij competitie.

Ps. Ik meet net een polsslag van 63/64 per min. ik wed dat die van jou boven de 75 ligt

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 22:15
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
Upke schreef op 05-07-2004 @ 22:53 :
Mij lijkt bodybuilding ook niet ongezond. Je hart word juist sterker omdat je meer spiermassa hebt. Alleen wat bedoelen ze met Cardio? Kijk wij thuis hebben fitness apparatuur en ik train voor meer massa. Eerst 12 keer met een gewicht van bijv. 10 kilo, en dan 8 met een zwaarder gewicht, dan 6 keer met nog zwaarder gewicht. Maar heb ik heb een schema en zo en begrijp dat rust net zo belangrijk is als trainen. Maar goed, dat massa trainen doe ik alleen omdat ik zwaarder wil worden. Ik weeg nu 63 kilo, en wil graag boven de 65 kilo komen, want dat zijn de toelatingseisen voor het leger. Maar, in het leger heb je aan spieren niet genoeg, je moet ook uithoudingsvermogen hebben. En daar weet ik niet veel af, ik doe 2 x per week 25 minuten hardlopen. Maar kun je hiermee ook echt je conditie verbeteren, en valt dat wel te combineren, spiermassa opbouwen en conditie?
Sorry maar dat versta ik dus niet onder bodybuilding...

Ik train ook met gewichten maar ik weeg nu ongeveer 15 - 20 kg meer dan ik woog voordat ik begon met trainen en dat vind ik dus geen bodybuilden.

Wat ik doe versta ik onder fitness en ik denk niet dat het ongezond is maar misschien heb ik wel ongelijk.

Wat die mannen doen die je op de covers van die bladen ziet dat versta ik onder bodybuilding. Dat zijn ook bodybuilders. En ik vind niet dat je een 15 jarige die ff wat gewichten tilt en bodybuild oefeningen doet een bodybuilder mag noemen want zo wordt dat woord ook niet gebruikt. Als je het over een bodybuilder hebt heb je het echt over zo een brok spier met geen vet. Maar misschien ligt dat wel aan de manier waarop de samenleving het gebruikt. Maar wat dat soort mannetjes doen is dus echt niet gezond volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 22:18
Maarten
Maarten is offline
Citaat:
RedFiredSoul schreef op 05-07-2004 @ 22:45 :
Man, Je weet niet wat je zegt Bodybuilding is harstikke gezond. Je eet alleen maar gezond eten waaronder ook veel groente en fruit in je dieet. Je doet cardio om vet af te bouwen wat dus ook meteen nog goed is voor je conditie en je hoe meer spieren des te meer betere stofwisseling en hormoonhuishouding. Waar jij het over hebt zijn Pro-Bodybuilders zoals we dat noemen wedstrijdskwaliteit en geloof me mij want ik ben zelf een bodybuilder met veel ervaring die mensen nemen 14 injecties kwa anabolen sterioden per dag. Non stop elke dag! ze gooien zich vol met chemisch afval en trainen nog niet eens zo hard. Ja dan word je ongezond ja.... Maar mensen die fitness doen zouden net zo ongezond zijn als ze zoveel troep in hun systeem kregen of niet? dus kraak bodybuilders niet af want we zijn heel wat gezonder als mensen die op hun reet zitten bier te zuipen en inderdaad 3 zakken chips leegvreten. Bodybuilder zijn betekent niet meteen steriods nemen mannetje denk maar eens over na. Als je denkt dat bodybuilding ongezonder is dan op je luie reet zitten of zoiezo ongezond is dan ben je maar een aardig dom mannetje als je het mij vraagt.
Ik heb het niet over steroids. Een dergelijk laag vetpercentage als bodybuilders hebben is volgens mij echt niet gezond en die bulk en cutting fases zijn oko niet echt geweldig denk ik.

Wanneer noem je iemand een bodybuilder? Als je vindt dat iemand die ongeveer 15 - 20 kg erbij krijgt aan spieren (naja of het allemaal spieren zijn weet ik niet maar ik ben dunner geworden iig) dan ben ik ook een bodybuilder maar ik vind wat ik doe persoonlijk niet ongezond en ik ben ook niet echt heel erg zwaar.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 22:31
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
DiGiTracker schreef op 05-07-2004 @ 23:15 :
Sorry maar dat versta ik dus niet onder bodybuilding...

Ik train ook met gewichten maar ik weeg nu ongeveer 15 - 20 kg meer dan ik woog voordat ik begon met trainen en dat vind ik dus geen bodybuilden.

Wat ik doe versta ik onder fitness en ik denk niet dat het ongezond is maar misschien heb ik wel ongelijk.

Wat die mannen doen die je op de covers van die bladen ziet dat versta ik onder bodybuilding. Dat zijn ook bodybuilders. En ik vind niet dat je een 15 jarige die ff wat gewichten tilt en bodybuild oefeningen doet een bodybuilder mag noemen want zo wordt dat woord ook niet gebruikt. Als je het over een bodybuilder hebt heb je het echt over zo een brok spier met geen vet. Maar misschien ligt dat wel aan de manier waarop de samenleving het gebruikt. Maar wat dat soort mannetjes doen is dus echt niet gezond volgens mij.
Ghehe ik heb mijn post net ge-edit, maar als jij een dieet volgt en traint om je massa te vergroten, dan ben je gewoon met bodybuilding bezig. Wat doe je anders dan iemand die op het podium staat ?

Bodybuilding is meer dan een wedstrijd sport alleen. Natuurlijk, met 2,5 % vet op het podium staan compleet uitgedroogd vol krampen dat is niet gezond nee. En wat weeg jij dan wel, bij welke lengte als je zo gegroeid bent sinds je ging "fitnessen"

En wat betreft bulken, als jij een behoefte hebt van 3000kcal per dag en je eet er 3500 per dag, je eet gezond, je hormonen en stofwisseling lopen perfect. Waarom zou dat dan ongezond zijn, iemand die 2x per dag eet, 4000kcal per dag aan suiker en vet binnen krijgt, dat vind ik veel ongezonder.

Qua volume eet een bodybuilder misschien meer dan de doorsnee mens, maar als je zou uitrekenen hoe groot het calorie overschot was dat de normale mens dagelijks door slechte voeding binnen krijgt dan kon je nog eens flink op je neus kijken.

En das ook bulken, bulken betekend tenslotte niets anders dan meer eten dan je nodig hebt.

Laatst gewijzigd op 05-07-2004 om 22:34.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 10:33
Upke
Upke is offline
Ja dat zwaarder worden wil ik ook heel graag. Ik ben gelukkig al uitgegroeid volgens de dokter en mag me dus uitleven bij het sporten. Maar wat voor aantal reps moet je doen en herhalingen om echt massa te winnen? Bijvoorbeeld alleen borstspieren. Hoeveel verschillende oefeningen kun je daar het beste voor doen? Ik doe er nu 4.

Laatst gewijzigd op 07-07-2004 om 11:00.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 11:14
squat
squat is offline
Trainen heeft niets met massa te maken. VRETEN heeft met massa te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 12:14
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Upke schreef op 07-07-2004 @ 11:33 :
Ja dat zwaarder worden wil ik ook heel graag. Ik ben gelukkig al uitgegroeid volgens de dokter en mag me dus uitleven bij het sporten. Maar wat voor aantal reps moet je doen en herhalingen om echt massa te winnen? Bijvoorbeeld alleen borstspieren. Hoeveel verschillende oefeningen kun je daar het beste voor doen? Ik doe er nu 4.
Tja hou het maar gewoon op 3 oefeningen x 3 sets voor de grote spiergroepen en 2 oefeningen 3 sets voor de kleine.

Maar zoals squat al zegt, het is voor 90% je dieet wat bepaald of je resultaat boekt. Voor ik hier weer een flame war ga krijgen ---> http://www.dutchbodybuilding.com kijk daar liever rond
Oud 07-07-2004, 21:35
Upke
Upke is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 07-07-2004 @ 13:14 :
Tja hou het maar gewoon op 3 oefeningen x 3 sets voor de grote spiergroepen en 2 oefeningen 3 sets voor de kleine.

Maar zoals squat al zegt, het is voor 90% je dieet wat bepaald of je resultaat boekt. Voor ik hier weer een flame war ga krijgen ---> http://www.dutchbodybuilding.com kijk daar liever rond
Ik weeg 63 kilo en heb nog geen spatje vet. Verder eet ik veel fruit en groente en drink ik iedere dag 1 liter water soms iets meer.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 21:40
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Upke schreef op 07-07-2004 @ 22:35 :
Ik weeg 63 kilo en heb nog geen spatje vet. Verder eet ik veel fruit en groente en drink ik iedere dag 1 liter water soms iets meer.
Tja ik weet niet of je erg actief bent overdag, of je nog meer sporten doet enz enz dus kan moeilijk zeggen eet dit en dat en dan kom je wel aan.

Ligt er ook maar aan wat je wil aankomen, als je echt heel erg ectomorf bent is het handig om eerst wat vet aan te zetten, heb je gewoon alleen een snelle stofwisseling of een mindere aanleg voor spieraanwas dan is het weer een ander verhaal.
Oud 07-07-2004, 22:56
Upke
Upke is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 07-07-2004 @ 22:40 :
Tja ik weet niet of je erg actief bent overdag, of je nog meer sporten doet enz enz dus kan moeilijk zeggen eet dit en dat en dan kom je wel aan.

Ligt er ook maar aan wat je wil aankomen, als je echt heel erg ectomorf bent is het handig om eerst wat vet aan te zetten, heb je gewoon alleen een snelle stofwisseling of een mindere aanleg voor spieraanwas dan is het weer een ander verhaal.
Ja ik word gewoon niet dik kan alles eten wat ik wil. Maar ik wil dus zwaarder worden door spiermassa. En ik ben al van nature gespierd, net als in mijn familie. Je kunt ze er zo uitpikken wie familie van mij zijn!
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 00:56
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Upke schreef op 07-07-2004 @ 23:56 :
Ja ik word gewoon niet dik kan alles eten wat ik wil. Maar ik wil dus zwaarder worden door spiermassa. En ik ben al van nature gespierd, net als in mijn familie. Je kunt ze er zo uitpikken wie familie van mij zijn!
Droog is iets anders dan gespierd, ik neem aan dat je bedoeld dat je weinig vet hebt en daardoor je spieren goed kan zien.

Als je ook echt geen massa aan zet heb je idd een afwijkend dieet nodig, dieeten voor ectomorfen zijn extreem streng en leveren relatief weinig winst op vergeleken met een meso- of endomorf persoon.
Je zou kunnen stellen dat bodybuilding/krachtsport niet weggelegd is voor zulke mensen.

Maar goed het is niet onmogelijk, vaak bestempelen mensen zich als ectomorf terwijl ze eigenlijk gewoon een beetje minder talent hebben of zich niet genoeg inspannen.

Anyway misschien moest je maar eens een foto maken en je info op dbb.com plaatsen, dit schiet niet op zo.
Oud 08-07-2004, 10:30
Upke
Upke is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-07-2004 @ 01:56 :
Droog is iets anders dan gespierd, ik neem aan dat je bedoeld dat je weinig vet hebt en daardoor je spieren goed kan zien.

Als je ook echt geen massa aan zet heb je idd een afwijkend dieet nodig, dieeten voor ectomorfen zijn extreem streng en leveren relatief weinig winst op vergeleken met een meso- of endomorf persoon.
Je zou kunnen stellen dat bodybuilding/krachtsport niet weggelegd is voor zulke mensen.

Maar goed het is niet onmogelijk, vaak bestempelen mensen zich als ectomorf terwijl ze eigenlijk gewoon een beetje minder talent hebben of zich niet genoeg inspannen.

Anyway misschien moest je maar eens een foto maken en je info op dbb.com plaatsen, dit schiet niet op zo.
Laat ik het dan zo zeggen, ik ben droog en gespierd.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 11:26
Verwijderd
Citaat:
Upke schreef op 07-07-2004 @ 23:56 :
Komt nog wel als je gaat studeren (if ever). Ik dacht op mijn zeventiende ook dat ik toch niet dik werd.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 12:33
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Upke schreef op 08-07-2004 @ 11:30 :
Laat ik het dan zo zeggen, ik ben droog en gespierd.
Wat klaag je dan dat is toch goed

Wat weeg je nu bij welke lengte ?
Oud 08-07-2004, 14:05
squat
squat is offline
Hahah, dan hoop ik dat je 1m50 bent want gespierd bij 63 kg.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:24
Maarten
Maarten is offline
Ik weeg 72 kg en ben tevreden met mijn bouw. Zie er niet uit als een hulk (zeer zeker niet zelfs) maar ik ben ook geen wandelend satestokje dus boeie

Ik wil niet zo groot en breed mogelijk worden... gewoon gezond mooi lichaam.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:28
Upke
Upke is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-07-2004 @ 13:33 :
Wat klaag je dan dat is toch goed

Wat weeg je nu bij welke lengte ?
Ja ik ben misschien een zeurpiet maar het zit dus zo. Ik ben 1.70 lang en weeg 63 kilo. De eisen voor het leger zijn dat je groter moet zijn dan 1.65 (nou ik ben dus groter). En dat je gewicht boven de 65 kilo moet zitten. Nou wil ik dus met spiermassa mijn gewicht verzwaren zodat ik boven die 65 zit. Dat is dus wat ik wil.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 14:41
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Upke schreef op 09-07-2004 @ 15:28 :
Ja ik ben misschien een zeurpiet maar het zit dus zo. Ik ben 1.70 lang en weeg 63 kilo. De eisen voor het leger zijn dat je groter moet zijn dan 1.65 (nou ik ben dus groter). En dat je gewicht boven de 65 kilo moet zitten. Nou wil ik dus met spiermassa mijn gewicht verzwaren zodat ik boven die 65 zit. Dat is dus wat ik wil.
Ohw er hoeft maar een kleine 5 kilo bij ? 2 eigenlijk maar das dan weer net op het randje.

Als je nog niet eerder zwaar hebt getraind : Train eerst een 2 a 3 weekjes rustig aan, daarna deel je het op, maandag doe je borst schouders triceps, dinsdag rust, woensdag benen, donderdag rust, vrijdag rug en biceps.

Om te beginnen gewoon alles 3 oefeningen 3 sets, let op een goeie techniek en train zo hard en zwaar als je maar kunt. Hou het aantal herhalingen per set tussen de 6 en de 10, pas als je geen herhaling meer kan doen stop je met je set.

Doe een tijdje geen of weinig cardio, eet 400 gram koolhydraten, 200 gram eiwit en 80 gram vet per dag ( verdeel over 6 tot 8 maaltijden ) en je zult zien dat je over een maand zeker 5 kilo bent aangekomen.

Het is idd een erg globaal schema maar beginners gaan sowieso hard als ze flink trainen en eten.

Maja als het echt dringend is PM maar ff voor deze hele thread verzand tot onze prive thread
Oud 09-07-2004, 19:27
Upke
Upke is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-07-2004 @ 15:41 :
Ohw er hoeft maar een kleine 5 kilo bij ? 2 eigenlijk maar das dan weer net op het randje.

Als je nog niet eerder zwaar hebt getraind : Train eerst een 2 a 3 weekjes rustig aan, daarna deel je het op, maandag doe je borst schouders triceps, dinsdag rust, woensdag benen, donderdag rust, vrijdag rug en biceps.

Om te beginnen gewoon alles 3 oefeningen 3 sets, let op een goeie techniek en train zo hard en zwaar als je maar kunt. Hou het aantal herhalingen per set tussen de 6 en de 10, pas als je geen herhaling meer kan doen stop je met je set.

Doe een tijdje geen of weinig cardio, eet 400 gram koolhydraten, 200 gram eiwit en 80 gram vet per dag ( verdeel over 6 tot 8 maaltijden ) en je zult zien dat je over een maand zeker 5 kilo bent aangekomen.

Het is idd een erg globaal schema maar beginners gaan sowieso hard als ze flink trainen en eten.

Maja als het echt dringend is PM maar ff voor deze hele thread verzand tot onze prive thread
Okee dankjewel voor je reactie. Maar ik ren 2 x per week er tussen door, hoe kan ik dat dan het beste indelen in dat schema van jou? Want een dag na beenspieren trainen om te gaan rennen lijkt me niet echt slim of wel?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 21:18
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Upke schreef op 09-07-2004 @ 20:27 :
Okee dankjewel voor je reactie. Maar ik ren 2 x per week er tussen door, hoe kan ik dat dan het beste indelen in dat schema van jou? Want een dag na beenspieren trainen om te gaan rennen lijkt me niet echt slim of wel?
Idd niet, misschien heel rustig een beetje fietsen voor de doorbloeding maar idd niet joggen. Bewaar het joggen voor de dag tevoren en het weekend ?

Ik weet niet met welke intensiteit je rent maar ik zou het eens opmeten in de sportschool, hoeveel caloriën je verbrand. Die moet je er namelijk wel weer bij eten

Maak het trouwens niet te extreem, ga die koolhydraten dus niet halen uit frisdrank of chips ofzo

Koolhydraten :

Brinta
Brood
Rijst
Aardappels
Cornflakes
Havermout
Bruine rijst

Eiwit :

Eieren
Melk
Kip(filet)
Kalkoen(filet)
Kwark
Rood vlees (biefstuk, lende, rosbief)
Vrijwel alle vissoorten
Kaas

Vet :

Hou het zoveel mogelijk onverzadigd, eierdooiers, zalm/makreel, ongebrande pinda's, eventueel pindakaas.

http://www.calorietabel.nl/ <---- Daar vind je de waarden van voedingsmiddelen.

Succes

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 21:26.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten