Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2004, 13:40
Verwijderd
Gisteren zag ik op het nieuws een stukje over 'de nieuwe pedozaak van Belgie'. Ik kon er nog niet zo veel van vinden op internet :

http://frontpage.fok.nl/nieuws/43450 --->

In België is mogelijk een nieuwe Dutroux-achtige zaak aan het licht gekomen. Een bij onze zuiderburen woonachtige Fransman, die al een jaar in de gevangenis zit, wordt door zijn vrouw nu beschuldigd van een reeks onopgeloste verdwijningen van kinderen. Momenteel zit hij vast voor een poging tot verkrachting van een 13-jarig meisje.

De vrouw van de Fransman heeft aan het Belgische gerecht verklaringen afgelegd. Ze zegt dat hij achter 5 tot 9 verdwijningen en moorden zit.

De top van justitie in Luik en Dinant komt later vandaag met meer uitleg omtrent de beschuldigingen.

Update 15:33
Belgische media meldden dat de Franse verdachte, de 62-jarige Michel Fourniret, zeer recent zes moorden op minderjarige meisjes heeft bekend. Ook het Vlaamse meisje Elisabeth Brichet zou tot de slachtoffers behoren, dit terwijl altijd werd aangenomen dat Marc Dutroux haar mogelijk had ontvoerd.

Fourniret wordt naast de kindermoorden ook verdacht van de moord op een au pair die bij hem inwoonde in Frankrijk en illegaal wapenbezit. De justitie in Luik geeft later vandaag meer uitleg over de bekentenissen.

Houdt het dan nooit op? Is dit weer het begin van zo'n langdurend proces? Ik hoop maar dat er een paar zaken worden opgelost .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2004, 14:08
meisje
meisje is offline
Citaat:
WanderingStar schreef op 01-07-2004 @ 14:40 :
Gisteren zag ik op het nieuws een stukje over 'de nieuwe pedozaak van Belgie'. Ik kon er nog niet zo veel van vinden op internet :

http://frontpage.fok.nl/nieuws/43450 --->

In België is mogelijk een nieuwe Dutroux-achtige zaak aan het licht gekomen. Een bij onze zuiderburen woonachtige Fransman, die al een jaar in de gevangenis zit, wordt door zijn vrouw nu beschuldigd van een reeks onopgeloste verdwijningen van kinderen. Momenteel zit hij vast voor een poging tot verkrachting van een 13-jarig meisje.

De vrouw van de Fransman heeft aan het Belgische gerecht verklaringen afgelegd. Ze zegt dat hij achter 5 tot 9 verdwijningen en moorden zit.

De top van justitie in Luik en Dinant komt later vandaag met meer uitleg omtrent de beschuldigingen.

Update 15:33
Belgische media meldden dat de Franse verdachte, de 62-jarige Michel Fourniret, zeer recent zes moorden op minderjarige meisjes heeft bekend. Ook het Vlaamse meisje Elisabeth Brichet zou tot de slachtoffers behoren, dit terwijl altijd werd aangenomen dat Marc Dutroux haar mogelijk had ontvoerd.

Fourniret wordt naast de kindermoorden ook verdacht van de moord op een au pair die bij hem inwoonde in Frankrijk en illegaal wapenbezit. De justitie in Luik geeft later vandaag meer uitleg over de bekentenissen.

Houdt het dan nooit op? Is dit weer het begin van zo'n langdurend proces? Ik hoop maar dat er een paar zaken worden opgelost .
Sick fucks in overvloed.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 14:38
Mimosa
Mimosa is offline
Ja, wat doe je er verder aan. Helaas is het bijna niet te voorkomen dat dergelijke schepsels zich zo misdragen.
Oud 01-07-2004, 14:47
Marnin
Marnin is offline
tsja , maar het komt wel altijd in belgie aan het licht, zouden er in nl niet zulke figuren zijn?
ik hoor ook weinig van dat soort figuren die in ander buitenland zijn actief geweest.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 14:57
Verwijderd
Citaat:
Mimosa schreef op 01-07-2004 @ 15:38 :
Ja, wat doe je er verder aan. Helaas is het bijna niet te voorkomen dat dergelijke schepsels zich zo misdragen.
Correctie. Het is helemaal niet te voorkomen. Nooit.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 15:22
Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Marnin schreef op 01-07-2004 @ 15:47 :
tsja , maar het komt wel altijd in belgie aan het licht, zouden er in nl niet zulke figuren zijn?
ik hoor ook weinig van dat soort figuren die in ander buitenland zijn actief geweest.
Nou, geloof me maar dat het overal voorkomt, in elk land en ongeveer relatief evenveel mensen.
Dat het "toevallig" net twee grote zaken zijn is anders maar op kleinere schaal (wat overigens even erg is) komt het overal in nagenoeg dezelfde proporties voor.
Oud 01-07-2004, 16:11
Paris in flames
Paris in flames is offline
lekker kort door de bocht maare: AFMAKEN!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Paris in flames schreef op 01-07-2004 @ 17:11 :
lekker kort door de bocht maare: AFMAKEN!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:16
Mimosa
Mimosa is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 01-07-2004 @ 17:13 :
Inderdaad
Oud 01-07-2004, 16:24
Gatara
Gatara is offline
Die kindermoorden waren toch ongeveer in dezelfde periode gepleegd als dat Dutroux bezig was? Tenminste,.. van één slachtoffer (kutwoord eigenlijk) werd gedacht dat ze het slachtoffer was geworden van Dutroux.

In die tijd was het in ieder geval zo dat het politie-apparaat in Belgie om de één of andere reden op haar gat zat wat onderzoek naar vermiste meisjes betreft. Iemand van de politie wist me dat in 1997 te vertellen. Ze zochten toen naar vermisten uit Nederland en van sommigen liep het spoor in Belgie, maar daar werd er vervolgens niks mee gedaan. Het spoor liep er altijd dood.
Ik mag hopen dat het politie-apparaat inmiddels verbeterd is, opdat dergelijke misdaden eerder opgelost kunnen worden (zonder dat dat pas gebeurd nadat één iemand haar mond open heeft gedaan) of nog beter: voorkomen kunnen worden.
Oud 01-07-2004, 16:31
Verwijderd
Voorkomen kun je wel vergeten, maar het is inderdaad wel te hopen dat in de toekomst wat minder major cockups voorkomen zoals in de zaak-Dutroux. Dat geldt zowel voor het opsporingswerk door de politie, als voor het strafrechtelijke werk door het Belgische OM. Een procesgang van acht jaar is gewoon belachelijk. Ik heb er geen andere woorden voor. Belachelijk, een strafrechtelijk lachertje, doet het imago van de Belgen geen goed.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 16:58
elledc
elledc is offline
Alsof het Nederlandse of het Franse strafrecht zoveel beter is.

Die Michel Fourniret is een Fransman, hij werd een tijd geleden beschuldigd van 3 verkrachtingen op kleine meisjes, zo kreeg hij een gevangenisstraf van 5 jaar in Frankrijk. Uiteindelijk kwam hij na 2 jaar al vrij. Hij is nadien over de grens naar België (Wallonië) gaan wonen om zo te kunnen ontsnappen van zijn strafregister, want hier was die blanco. In Namen is hij weer tot de gruwelijke daad gekomen, gevolg: verkrachting en moord op jonge meisjes.

Triest maar waar.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 17:15
Verwijderd
Wij hebben tenminste niet het belachelijke instituut van juryrechtspraak. Nergens.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Misschien is de Belgische justitie alerter en beter in het opsporen van deze zieke individuen dan de andere landen .. bwa.. weet je, ze zijn echt overal!

Maar vergeet niet dat deze man GEEN BELG IS, de plaats van de misdaden, de woonplaats van de dader en de woonplaats van de slachtoffers zijn allemaal grotendeels in Frankrijk!

De dader is niet eens een Belg, maar een Fransman! Vergeet dat niet!! Voor dat iedereen weer zit te roepen dat het een Dutroux II is! (wat niet wegneemt dat hij dezelfde walgelijke misdaden als Dutroux heeft gedaan!)

Uiteraard zijn wij hier gechokt! Deze avond nog een uitgebreide reportage op Canvas (VRT) gezien, erg.. heel erg!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:32
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 01-07-2004 @ 17:58 :
Alsof het Nederlandse of het Franse strafrecht zoveel beter is.

Die Michel Fourniret is een Fransman, hij werd een tijd geleden beschuldigd van 3 verkrachtingen op kleine meisjes, zo kreeg hij een gevangenisstraf van 5 jaar in Frankrijk. Uiteindelijk kwam hij na 2 jaar al vrij. Hij is nadien over de grens naar België (Wallonië) gaan wonen om zo te kunnen ontsnappen van zijn strafregister, want hier was die blanco. In Namen is hij weer tot de gruwelijke daad gekomen, gevolg: verkrachting en moord op jonge meisjes.

Triest maar waar.
correct geschreven
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:33
Verwijderd
Citaat:
natuurlijk zijn er NL pedo's!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-07-2004 @ 17:24 :

Ik mag hopen dat het politie-apparaat inmiddels verbeterd is, opdat dergelijke misdaden eerder opgelost kunnen worden (zonder dat dat pas gebeurd nadat één iemand haar mond open heeft gedaan) of nog beter: voorkomen kunnen worden.
Het is ook verbeterd.. !! Na de parlementaire onderzoekscommissie die de hervormingen van justitie en politie moesten onderzoeken (en uiteraard de zaak Dutroux) heeft men ons politieapparaat grondig hervormd.. Hehe, deze week nog op nieuws gezien dat ze een nieuw uniform hebben; de kepie enkel op officiële plechtigheden, voortaan een pet! Ze zijn net postbodes, hun uniformen zijn precies dezelfde! ah, die politiehervorming (3 politionele diensten, nl. de federale politie, de lokale politie en de gerechtelijke politie) was eigelijk véél te duur.. maar broodnodig!!!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:38
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 01-07-2004 @ 18:15 :
Wij hebben tenminste niet het belachelijke instituut van juryrechtspraak. Nergens.
idd, een assisenjury = verkeerd, vind ik ook!
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:41
Verwijderd
Zaak-Fourniret: Onkelinx dringt aan op Europees strafblad

(Belga) Minister van Justitie Laurette Onkelinx heeft er bij het Europese voorzitterschap van de Europese Unie (Nederland) op aangedrongen om zoals voorzien tegen eind dit jaar werk te maken van de invoering van het Europees strafblad. Op die manier kan elke EU-lidstaat nagaan of iemand iets op zijn kerfstok heeft staan.

Volgens minister Onkelinx bestaat er een Europese conventie die informatieuitwisseling voorziet wanneer al een gerechtelijke procedure loopt. Op de Europese top van Tampere van enkele jaren geleden vroeg de Europese Raad aan de Commissie om tegen eind 2004 een kader uit te werken om de uitwisseling van gegevens ook voordien mogelijk te maken. Het gaat om het zogenaamde Europese strafblad dat alle EU-lidstaten dan zullen kunnen consulteren. Onkelinx drong er naar eigen zeggen bij Nederland op aan om zich aan de timing te houden. Nederland engageerde zich naar verluidt om dat ook te doen. (LVR)
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:43
Verwijderd
URL: http://www.standaard.be/nieuws/buite...cleID=G1G72OKF (voorlopig nog te consulteren)

Fourniret heeft twee lijken begraven bij kasteel Sautou
Kasteel gekocht met oorlogskas Action Directe

01/07/2004
DONCHERY - De Franse boswachter Michel Fourniret heeft aan zijn ondervragers bekend dat hij twee lichamen heeft begraven bij het kasteel van Sautou in het Franse Doncherry. Hij verduidelijkte niet om welke slachtoffers het ging. Dat zegt de procureur-generaal van Reims.

Fourniret wordt al de hele dag ondervraagd in Dinant. Dat gebeurt door de gerechtelijke politie van Dinant samen met hun Franse collega's. In de buurt van het kasteel is nog niet begonnen met het graven naar de vermeende slachtoffers van Fourniret . ,,Er wordt gewacht met opgravingen tot er precieze elementen voor handen zijn", verklaarde de procureur-generaal van Reims, Yves Charpenel. ,,Eens de elementen over de verdwijningen in de Franse procedure zijn opgenomen, kunnen de werken zo snel mogelijk worden aangevat", legt Yves Charpenel uit.

Ook volgens de Franse procureur-generaal herbevestigde Fourniret aan zijn ondervragers dat hij vier jonge Franse meisjes om het leven bracht. Het gaat om de twintiger Fabienne Leroy die verdween in 1988, de 22-jarige studente Jeanne-Marie Desramault die in juni 1989 verdween, Natacha Danais die in november 1990 verdween en de 17-jarige Isabelle Laville, verdwenen in december 1987.

Moord op echtgenote Action Directe lid

Eerder op de dag bekende Fourniret dat hij de partner van een gewezen lid van de extreem-linkse terroristische beweging Action Directe om het leven gebracht heeft. Het slachtoffer was de vrouw van Jean-Pierre Hellegouarch. Fourniret zat een tijd samen met Hellegouarch in de cel en die zou Fourniret toen de ,,oorlogskas'' van de beweging hebben toevertrouwd. Daarop zou Fourniret de echtgenote van Hellegouarch hebben gedood en het geld hebben gebruikt voor de aankoop van het kasteel van Sautou.

Nederlandse politie vraagt informatie

De Nederlandse politie heeft intussen contact gezocht met de Belgische onderzoekers over de zaak Fourniret. Ze probeert hier mogelijke aanknopingspunten te vinden voor een paar onopgeloste zaken. Over welke zaken het precies gaat, wou de woordvoerder niet kwijt. ,,Er circuleren wat namen, maar het is nog te vroeg om daarop in te gaan'', zei hij. In de regio Limburg zijn bijvoorbeeld de moorden op enkele jonge heroïnehoertjes nooit opgelost, en ook bij de moord op Nicky Verstappen en de vermissing van Tanja Groen blijven vraagtekens staan.

Copyright | De Standaard Online 2004

Laatst gewijzigd op 01-07-2004 om 21:45.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:46
Verwijderd
Belgisch gerecht ontmaskert Franse Dutroux
Fransman Michel Fourniret bekent zes moorden, vrouw beschuldigt hem van negen

Van onze redacteur
Tom Ysebaert 01/07/2004

LUIK - De ontvoerder en moordenaar van Elisabeth Brichet is gevonden. De Fransman Michel Fourniret (62) die aangehouden was voor poging tot ontvoering, heeft bekend, na verklaringen van zijn vrouw. Hij zou ook acht andere meisjes vermoord hebben. Zelf bekent hij nog vijf moorden. Fourniret begroef zijn slachtoffertjes over heel Frankrijk.

DE Franse maar in Belgë wonende boswachter Michel Fourniret zit sinds 26 juni vorig jaar vast wegens een poging tot ontvoering van een 13-jarig meisje in Ciney. Justitie heeft hem vanwege zijn gerechtelijk verleden in Frankrijk altijd met meer zaken in verband gebracht. Een doorbraak kwam er pas toen zijn vrouw Monique Olivier (55) sinds 22 juni ondervraagd werd. Onder de indruk van het proces-Dutroux en van de rol van Michelle Martin ging zij tot verklaringen over. Frappant is dat de vrouw volledig op de hoogte was als haar man ,,op jacht naar meisjes ging''.

Haar man zou negen jonge meisjes ontvoerd, verkracht en vermoord hebben. De Naamse Elisabeth Brichet die verdween op 20 december 1989 was een van hen. Geconfronteerd hiermee ging Fourniret over tot bekentenissen, maar hij zegt zelf maar zes moorden op zijn geweten te hebben, onder wie Brichet. De feiten speelden zich af tussen 1987 en 2001. Fourniret bekende alleen de feiten tussen 1987 en 1989. Mogelijk speculeert hij op verjaring.

Procureur-generaal Anne Thily van Luik gaf met de procureurs Cédric Visart de Bocarme van Namen en Arnoud d'Aspremont Lynden van Dinant uitleg over het dossier. De drie magistraten weigerden de namen van de vijf andere slachtoffers vrij te geven. Vertegenwoordigers van het parket van Reims, die gisteren naar België kwamen, kantten zich volgens bronnen bij het onderzoek tegen elke mededeling. Thily zei dat informatie over misdrijven over de grens ,,de Franse justitie toekomt''.

De moorden die Fourniret ontkent zijn die op Céline Saison die in 2000 op 18-jarige leeftijd verdween en op Mananya Thumpong die in 2002 op 13-jarige leeftijd ontvoerd werd. De lichamen van de Franse meisjes werden in de Belgische Ardennen teruggevonden. Ook met de dood van een Brusselse au pair die begin jaren negentig bij hem zou verbleven hebben, maar van wie elk spoor ontbreekt, zegt hij niets maken te hebben. Ook is er sprake van andere feiten, zoals de moord op een volwassen man. Fourniret blijkt ook de dader van een gewelddadige aanranding op een kapster in Jambes in 1996.

Brichet zou gewurgd zijn, 36 uur na haar ontvoering. Olivier heeft de ondervragers aangegeven waar ze begraven ligt. Thily gaf geen precisering, maar Belgische gerechtelijke bronnen zeggen dat het om een kasteel in Sautou gaat.

Aangezien de feiten in Frankrijk gepleegd zijn, wordt het dossier verder afgehandeld door het parket van Charleville-Mézières. Voor onderzoek op Franse bodem is een rogatoire commissie nodig. De samenwerking tussen de twee landen is volgens Thily ,,uitstekend''.

Olivier wordt beschuldigd van het niet verlenen van hulp aan personen in nood. Dat kan, als haar betrokkenheid groter blijkt, nog medeplichtigheid worden. De ouders van de vermiste meisjes werden op de hoogte gebracht.

Volgens het persbureau AFP beginnen de opgravingen vandaag.

©Copyright De Standaard
Met citaat reageren
Oud 01-07-2004, 21:47
Verwijderd
Zo, nu heb ik jullie wel genoeg materiaal gegeven om verder te discussiëren!
Hopelijk heb ik de rol van België (?!) nu een beetje kunnen verduidelijken!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 08:21
Verwijderd
De jongeren die hij heeft ontvoerd, heeft hij die net als Dutroux, nog lang op gesloten? Of vrijwel onmiddellijk vermoord?
Ik las net van Elisabeth dat ze al na 62 uur vermoord is, maar die anderen??
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 13:04
*sheer*
*sheer* is offline
ik hoop dat zulke mensen, die ik geen mensen meer kan noemen, levenslang krijgen en letterlijk wegrotter in een cel! hoe kun je nou kinderen vermoorden, de onschuyldigste wezens op aarde!! dat is egt een zieke vent!!
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Tessa-->Di-rect schreef op 02-07-2004 @ 14:04 :
(...)kinderen, (...) de onschuyldigste wezens op aarde!! (...)
Jij hebt duidelijk nog nooit een justitiële jeugdinrichting van binnen gezien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2004, 15:17
Verwijderd
Citaat:
ik hoop dat zulke mensen, die ik geen mensen meer kan noemen, levenslang krijgen en letterlijk wegrotter in een cel! hoe kun je nou kinderen vermoorden, de onschuyldigste wezens op aarde!! dat is egt een zieke vent!!
Ja inderdaad.

En de mensen die die uitermate schuldige bejaarden vermoorden zijn wel goed bezig.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2004, 15:29
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 01-07-2004 @ 22:46 :

Frappant is dat de vrouw volledig op de hoogte was als haar man ,,op jacht naar meisjes ging''.

Geconfronteerd hiermee ging Fourniret over tot bekentenissen, maar hij zegt zelf maar zes moorden op zijn geweten te hebben, onder wie Brichet.
Zijn vrouw heeft de overige drie om het leven gebracht, lijkt me.

Wat een ziek stel
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:00
Verwijderd
Van uw Belgische correspondent..
Bron: VRT (Vlaamse Radio- en Televisieomroep)(http://vrtnieuws.streampower.be/nieu...het/index.html)

"Ik ben opgelucht nu we weten wat er is gebeurd"

zo 04/07/04 - De vader van het teruggevonden meisje Elisabeth Brichet is door koning Albert en koningin Paola ontvangen op het kasteel van Laken. Minister van Justitie Laurette Onkelinx was daarbij aanwezig. Vader Brichet is opgelucht nu na vijftien jaar duidelijk is geworden wat met zijn dochter is gebeurd. De familie Brichet stelt zich binnenkort burgerlijke partij.

Vader Francis Brichet reageert tevreden op de vondst van het lichaam van zijn dochter. Hij is vooral opgelucht dat de hele zaak eindelijk achter de rug is. "Ik ben blij en opgelucht dat we nu eindelijk weten wat er is gebeurd."

Hij wil de stoffelijke resten van Elisabeth laten overbrengen naar zijn huidige woonplaats in De Panne in West-Vlaanderen. De moeder van het meisje, Marie-Noëlle Bouzet, woont nu in Québec in Canada. Zij komt binnenkort naar België.

De familie van Elisabeth Brichet gaat zich snel burgerlijke partij stellen. Dat heeft hun advocaat meegedeeld. De ouders en de broer van Elisabeth krijgen op die manier inzage in het dossier. Ze kunnen dan ook bijkomende onderzoeksdaden vragen.

Regering betuigt medeleven aan families

De Belgische regering betuigt haar medeleven aan de families van de slachtoffers van Michel Fourniret. Dat laat premier Verhofstadt weten in een mededeling.

De regering feliciteert ook de speurders en magistraten in de zaak. Ze zegt te hopen dat er snel volledige klaarheid komt, zodat de families eindelijk weten wat er met hun dierbaren is gebeurd.

Lerares van Brichet roept klasgenoten bijeen

Anne Wilmot, een voormalige onderwijzeres van Elisabeth Brichet, is erin geslaagd 19 van de 20 vroegere klasgenootjes van het vermoorde meisje terug te vinden.

Het gaat om mensen die bij haar in de klas zaten in het Institut Saint-Louis in Namen tijdens het schooljaar 1988-1989, toen het meisje verdween. Elisabeth was toen twaalf jaar. Ze hebben een uitnodiging gekregen voor een klasreünie.

Met de reünie wil de onderwijzeres een laatste eer betuigen aan Elisabeth Brichet. De moeder van Elisabeth steunt het initiatief van de leerkracht.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:06
Verwijderd
URL's..

"De Fournirets lokten Elisabeth Brichet met zoontje"
(http://vrtnieuws.streampower.be/nieu...eth/index.html)

"Vondst Elisabeth zet punt achter 15 jaar onderzoek"
(http://vrtnieuws.streampower.be/nieu...oek/index.html)

"Lichaam Elisabeth Brichet is gevonden bij kasteel"
(http://vrtnieuws.streampower.be/nieu...ken/index.html)
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 18:07
Verwijderd
echt een walgelijke daad door een ziek stel gepleegd!

... dat hij zo lang 'zomaar' zijn gang kon doen...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 20:52
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 01-07-2004 @ 22:33 :
natuurlijk zijn er NL pedo's!
helaas wel, ik vrees dat het een kwestie van wachten is, totdat wij een soort nederlandse Dutroux krijgen.

Ik hoop dat ze met deze fransman maar 1 ding doen: opsluiten en nooooooooooit meer laten rondlopen.

Ik ben geen uitgesproken voorstander van de doodstraf, maar dit soort mensen mogen van mij wel even in "die" stoel gaan zitten...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:07
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 04-07-2004 @ 21:52 :
(...)

Ik ben geen uitgesproken voorstander van de doodstraf, maar dit soort mensen mogen van mij wel even in "die" stoel gaan zitten...
Van mij niet. Dan ben je namelijk als land geen haar beter.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 23:56
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2004 @ 00:07 :
wou net hetzelfde zegge!
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 09:40
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Oud 05-07-2004, 12:28
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
daar zit wat in. Ik vind alleen dat aan dit soort mafketels niet te veel aandacht moet worden gegeven, dus geen jarenlange TBS-behandelingen e.d.....

maar alleen met kindermoordenaars, vind ik het laagste van het laagste.
Alle andere debielen doen ze maar a-la-turkije met 100 man in 1 cel...
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:32
Verwijderd
Ik vind een kindermoordenaar die volledig geflipt is en niet weet waar hij mee bezig is, minder verwerpelijk of 'erg' dan iemand die bij zijn volle verstand mensen berooft.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Je kan het ook barmhartigheid noemen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 05-07-2004 @ 17:57 :
Je kan het ook barmhartigheid noemen
Kan.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 18:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 04-07-2004 @ 21:52 :

tja, en stel dat je er tien jaar later achter komt dat degene die veroordeeld werd toch onschuldig was, oopsies.

de doodstraf is trouwens te simpel, na een jaar of wat wachten is de straf dan al voorbij, onvoorwaardelijk levenslang klinkt dan veel beter vind ik.
Oud 05-07-2004, 22:32
elledc
elledc is offline
Citaat:
nare man schreef op 05-07-2004 @ 17:32 :
Ik vind een kindermoordenaar die volledig geflipt is en niet weet waar hij mee bezig is, minder verwerpelijk of 'erg' dan iemand die bij zijn volle verstand mensen berooft.
De vraag is dan wanneer is iemand gek en onwetend en wanneer is iemand wel bij zijn volle verstand?
Ik vind het dus geen excuus. Gek, geflipt of niet, het is allemaal even erg en inhumaan.
Men zegt dat psychopaten gek zijn en niet meer 'nuchter' kunnen nadenken en daarom neemt men dit als een excuus voor gruwelijke daden. Dan lijkt het plotseling minder erg.
Dat vind ik dus verkeerd.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 22:45
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 05-07-2004 @ 23:32 :
De vraag is dan wanneer is iemand gek en onwetend en wanneer is iemand wel bij zijn volle verstand?
Oh, vrij simpel. Daar hebben we legertjes deskundigen voor - criminologen, penologen, sociologen, psychologen.

Citaat:
Ik vind het dus geen excuus. Gek, geflipt of niet, het is allemaal even erg en inhumaan.
De daad is inderdaad even inhumaan, maar het verwijt dat je aan de pleger kunt maken is minder erg.

Citaat:
Men zegt dat psychopaten gek zijn en niet meer 'nuchter' kunnen nadenken en daarom neemt men dit als een excuus voor gruwelijke daden. Dan lijkt het plotseling minder erg.
Dat vind ik dus verkeerd.
Mensen die een bepaalde geestelijke stoornis hebben kunnen soms gewoon niet verantwoordelijk gehouden worden voor hun daden, simpelweg omdat ze niet de wil hadden om die daden te begaan.

Hun wil wordt beïnvloed door de stoornis, of ze hebben niet eens een wil (zgn. 'raging beast'-theorie - kun je het een leeuw aanrekenen dat hij een mens verscheurt?). Omdat ons strafrecht mede uitgaat van de ernst van het verwijt van de daad, kun je mensen met een stoornis dus moeilijker een straf geven. Je kunt ze beter als patiënt behandelen en proberen te genezen, of in het meest hopeloze geval zolang opsluiten dat ze nooit meer vrijkomen. Maar dat is dan bescherming van de maatschappij, en geen straf of vergelding van de dader.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 20:08
JantjePietje
JantjePietje is offline
Het overgrote deel van de wereld is hetero, een klein deel homo en een nog kleiner deel pedo.

Maar inmiddels worden homo's geaccepteerd onder het mom van : het zijn mensen, geaardheid is niet belangrijk, ik respecteer iedereen. Maar waarom geldt dit niet voor pedofielen. Want dat is op zich ook 1 afwijking, de een houdt van dezelfde soort als hij/zij, de ander houdt van kinderen.
Nu heb ik gehoord dat homo's de liefde bedrijven met wederzijds goedvinden en dat voor de pedo niet geldt, maar wat nu als een pedo een kind vind dat daarmee wel instemt... is het dan niet meer erg?

Ps: ik keur pedo-acties ten zeerste af, van mij mogen pedo's preventief afgeschoten worden net als het MKZ-vee.
Oud 08-07-2004, 20:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 08-07-2004 @ 21:08 :

Maar inmiddels worden homo's geaccepteerd onder het mom van : het zijn mensen, geaardheid is niet belangrijk, ik respecteer iedereen. Maar waarom geldt dit niet voor pedofielen. Want dat is op zich ook 1 afwijking, de een houdt van dezelfde soort als hij/zij, de ander houdt van kinderen.

simpel: homofielen doen met hun geaardheid niemand kwaad, pedofielen helaas wel, en hoezeer ze zelf niks kunnen doen aan hun geaardheid is het niet acceptabel dat ze kinderen kwaad doen.
Oud 08-07-2004, 20:35
Verwijderd
Een pedofiel is niet hetzelfde als een kinderverkrachter.

Er zijn veel meer pedofielen dan kinderverkrachters.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 20:40
T_ID
T_ID is offline
dat denk ik ook, veel pedofielen zullen hun aard onderdrukken wanneer ze merken dat ze pedofiel zijn, zolang een pedofiel geen misdrijf begaat is het eigenlijk terecht om medelijden met ze te hebben, ze kunnen immers nooit doen wat hun aard ze wil laten doen.

pedofielen 'afmaken als mkz-vee' vind ik trouwens grenzeloos dom, als pedofielen daarvoor in aanmerking komen, waarom homofielen dan niet? die zijn immers ook 'anders'? of wacht, we maken direct alle mensen van anderen rassen ook af, die konden toch ook al niet uitstaan. ow, en die mensen die iets anders vinden dan wij ook, dat scheelt ons op politieke debatten, en ow, laten we direct de halve mensheid afmaken.

dit soort denken leidt tot haat en geweld.
Oud 08-07-2004, 23:10
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Kennen jullie deze nog nog nog nog nog nog nog nog : Fons S.
Oud 09-07-2004, 23:51
Verwijderd
Citaat:
Zlatani10 schreef op 09-07-2004 @ 00:10 :
Kennen jullie deze nog nog nog nog nog nog nog nog : Fons S.
nee, wie was dat?
zeker voor mijn tijd
Met citaat reageren
Oud 10-07-2004, 11:23
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-07-2004 @ 21:21 :
simpel: homofielen doen met hun geaardheid niemand kwaad, pedofielen helaas wel, en hoezeer ze zelf niks kunnen doen aan hun geaardheid is het niet acceptabel dat ze kinderen kwaad doen.
Nee, ook een pedofiel doet met z'n geaardheid niemand kwaad. Probleem is dat een kind een makkelijke prooi is en je dus wel eens een pedofiel zult vinden die zo'n kind dan zal verkrachten, of op z'n minst er iets mee doen waarvan wij het verwerpelijk vinden.
Reageren

Regels voor berichten