Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-07-2004, 12:43
D-sire
D-sire is offline
Sinds een week was eerst mijn linkermondhoek en daarna ook mijn rechter kapot. Er zat een erg pijnlijk wondje wat erg langzaam geneest. Links is het inmiddels weg, maar rechts zit het er nog. Weet iemand wat dit is? Dacht eerst aan vitaminegebrek (zou namelijk kunnen), maar weet niet of dat een fabeltje is. Een koortslip is het naar mijn idee niet...
Oud 04-07-2004, 12:44
Rachel
Rachel is offline
Mensen die ik ken (ik heb het heeel soms zelf), daar is het vooral wanneer ze een hard broodje hebben gegeten... en een vriendin van mij heeft er ook last van, maar die weet niet waar het van is... die is toen naar de dokter geweest en heeft zalfjes ervoor gekregen.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:22
lso
lso is offline
Is t geen scheurmond..? Is idd van te weinig vitamienen dan...
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 14:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb dit idd zelf als ik een poosje ongezond gegeten heb (weinig vitamine C) of als ik naar de tandarst ben geweest of mijn mond anderszins te ver open gedaan heb. Bij mij helpt het wel om mijn mondhoeken in te smeren met purol of vaseline of iets ander vets, labello ofzo werkt ook wel.
Oud 04-07-2004, 14:44
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
lso schreef op 04-07-2004 @ 15:22 :
Is t geen scheurmond..? Is idd van te weinig vitamienen dan...
Dan moet ik het altijd hebben
eet nl. nooit... (zelden) vitamine
en bij mij is het dan van harde broodjes.. maja da was op de vakantie toen.. toen at ik elke ochtend verse, harde broodjes..
Met citaat reageren
Oud 04-07-2004, 15:31
Roos
Roos is offline
Ik heb het ook wel eens gehad.. ik weet niet precies waardoor het kwam... Ik heb het de hele dag ingesmeerd met vaseline (purol) om het zacht te houden, toen ging het over na een week
Oud 04-07-2004, 17:53
zeehond23
zeehond23 is offline
had het laatst ook, gewoon wat vitamine c nemen (lekker o.d.en ) en dan komt alles weer goed
Oud 04-07-2004, 18:35
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik heb het ook wel eens, maar dan omdat ik medicijnen heb die alles daar in de buurt uitdrogen. Is altijd wel even vervelend, er komt dan zo'n plek omheen, en een tijdje terug was het ook een keer ontstoken Beetje calendulan had ik er voorzichtig opgesmeerd, kon vast geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2004, 11:52
The0
The0 is offline
Vooral in de winter erg veel last van. Dat wondje dat heelt gaat ook elke keer weer open als je grote dingen hapt enzo.

HEEL weinig labello proberen (veel labello makes it all worse).
Oud 06-07-2004, 16:55
dinkie
dinkie is offline
DIt wordt vaak cheilosis genoemd. Waarschijnlijk is het een kleine ontsteking van de mondhoeken, ook wel cheilitis angularis genoemd. Dat zou dan komen door een vitamine B deficiëntie, met name B2 en B3.

Wachten tot het overgaat of als je erg vervelend vind vitaminepreparaten slikken, zodat de wond snel hersteld.
Oud 06-07-2004, 16:57
dinkie
dinkie is offline
Citaat:
The0 schreef op 05-07-2004 @ 12:52 :
Vooral in de winter erg veel last van. Dat wondje dat heelt gaat ook elke keer weer open als je grote dingen hapt enzo.

HEEL weinig labello proberen (veel labello makes it all worse).
Nu heb je het waarschijnlijk over koortslip, een Herpes-virus (HPV-1) dat bij verminderde weerstand de kop opsteekt. Ook seizoenen hebben hier invloed op, waaron de winter dus.
Oud 06-07-2004, 17:01
Verwijderd
Ik heb dat in de winter weleens, als m'n lippen droog zijn of als ik verkouden ben. Als ik m'n mond dan open doe als ik bijv. gaap ofzo dan komt er een scheurtje in m'n mondhoek.
Calendula creme erop smeren helpt heel goed.

Ohja en om het te voorkomen kun je gewoon vaak lipverzorging op doen. Ik heb zo'n cacaoboter lip care stick van de bodyshop, die doe ik er altijd op voordat ik ga slapen. In de winter kijk ik ook altijd uit wanneer ik m'n mond open doe, dat ik eerst m'n mondhoeken een beetje vochtig maak met m'n tong.
Klinkt misschien stom, maar t helpt wel.

Laatst gewijzigd op 06-07-2004 om 17:06.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:09
PrimRose
PrimRose is offline
UITKIJKEN HIERMEE, is het enige wat ik wil zeggen. Ik heb 3 maanden met een ingescheurde mondhoek gelopen. Allerlei zalfjes van de drogist geprobeerd (purol, labello, calendula, blistex, enz.) Intussen is het gaat ontsteken en daarboven op heb ik er een herpesvirus opgekregen (nee, geen soa, maar een gewone).
Nu is het dicht maar heb ik wel een litteken (rond uitgewaaierd naast mijn mond). Daarvoor ga ik 17 augustus (tkon niet eerder, heb eind juni gebeld) naar de dermatoloog. Hoop dat hij daar iets aan kan doen....

Maar goed, wil dus ff iedereen waarschuwen. Als zoiets na 2 weken nog niet weg is, ga dan meteen naar de dokter voor goede zalf, dan is het sneller weg, en krijg je ook geen littekenvorming.
Oud 06-07-2004, 19:22
Fade of Light
Fade of Light is offline
ik had dat vroeger als ik teveel chips in mijn mond duwde, dan sneed het langs mijn mondhoeken =P
Met citaat reageren
Oud 06-07-2004, 19:56
The0
The0 is offline
Citaat:
dinkie schreef op 06-07-2004 @ 17:57 :
Nu heb je het waarschijnlijk over koortslip, een Herpes-virus (HPV-1) dat bij verminderde weerstand de kop opsteekt. Ook seizoenen hebben hier invloed op, waaron de winter dus.
Nee ik voldoe niet aan de herpes eisen/ kenmerken volgens mij. Tis gewoon precies elke keer mijn mondhoek die maar open blijft gaan omdat ik te grote hamburgers eet met erg droge lippen etc
Oud 07-07-2004, 13:44
dinkie
dinkie is offline
Citaat:
The0 schreef op 06-07-2004 @ 20:56 :
Nee ik voldoe niet aan de herpes eisen/ kenmerken volgens mij. Tis gewoon precies elke keer mijn mondhoek die maar open blijft gaan omdat ik te grote hamburgers eet met erg droge lippen etc
Verwar deze herpes niet met de herpes genitales, de Soa. Dan betreft het namelijk het HSV-2 virus. Overigens kan het HSV-1 virus wel genitiale klachten geven, maar dat is maar zelden. De droge lippen etc. passen goed bij de koortslip
Oud 07-07-2004, 15:47
murwari
murwari is offline
Blistex- lip medex een klein blauw potje met vet smeersel erin is eengoede remedie. Te koop bij bijv. etos. Zoals ik hier al las geloof ik is het smeren van labello of gewone verzorgingslippenbalsem op die wondjes niet verstandig, meestal drogen die nog vedrer uit.

Wat het is, sja kan vanalles zijn toch,vitaminegebrek of gewoon gescheurd/droogheid.

Regels voor berichten