Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2004, 18:30
AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb sinds niet zo heel erg lang de samengeperste korrels van hopefarm voor mijn cavia, nu kwam ik vandaag bij de boerenbond en daar hadden ze ze dus niet. Wel konijnenkorrels, maar daar zit geen vitamine C in, als ik die vitamine C nou bijvoer, kan ik dan de konijnenkorrels voeren? die zijn namelijk een stuk goedkoper!
Oud 13-06-2004, 12:25
Zylverstar
Zylverstar is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 12-06-2004 @ 19:30 :
Ik heb sinds niet zo heel erg lang de samengeperste korrels van hopefarm voor mijn cavia, nu kwam ik vandaag bij de boerenbond en daar hadden ze ze dus niet. Wel konijnenkorrels, maar daar zit geen vitamine C in, als ik die vitamine C nou bijvoer, kan ik dan de konijnenkorrels voeren? die zijn namelijk een stuk goedkoper!
ja, dat kan. het is heel belangrijk dat een cavia genoeg vitamine C binnenkrijgt aangezien hij dit zelf niet aanmaakt. wortels e.d geven hem die vitamines. het is natuurlijk makkelijk als je "all inclusive" voer geeft. vergeet ook niet het hooi. (vergeten veel mensen). Een cavia moet elke dag een handje hooi. (niet in het hok leggen want dan plast hij erop en eet het vervolgens niet) gewoon netjes in een ruifje. Hooi zorgt ervoor dat hij het voedsel dat hij eet goed kan verwerken. Greets!
Oud 13-06-2004, 19:04
AlopiA
AlopiA is offline
Ja hij krijgt elke dag hooi maar ik heb een zelfgemaakte bak, daar kan dus geen ruifje in..maar hij eet het wel hoor
Maar dan kan ik gewoon overstappen op goedkoper konijnenkorrel voer en dan krijgt hij vitamientjes in z'n water en van z'n groenten
bedankt!
Oud 15-06-2004, 10:16
Verwijderd
Ik had voor mijn cavia een flesje waarvan om de dag dag een druppeltje in het eten moest, voor de vitamine c. En dat deed ik dan door konijnenvoer
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 10:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij kan dat wel zolang je cavia die vitamine C maar op een andere manier binnenkrijgt. Mijn cavia kreeg altijd gewoon konijnen of knaagdierenvoer en daarnaast kreeg hij veel verse dingen en als ie een dagje niet zoveel vers kreeg dan deed ik vitamine C druppeltjes in zijn drinkwater.
Oud 15-06-2004, 19:00
Eend
Eend is offline
Citaat:
Sarah schreef op 15-06-2004 @ 11:16 :
Ik had voor mijn cavia een flesje waarvan om de dag dag een druppeltje in het eten moest, voor de vitamine c. En dat deed ik dan door konijnenvoer
Dat is slecht volgens mijn dierenarts, omdat ze dan vaak maar een beetje van het voer eten en niet de juiste hoeveelheid binnen krijgen.

Het beste is voer waar de vit. C bij elke korrel toegevoegd zit, verse groente of vit. C pillen van de drogist ZONDER suiker of andere bijgevoegde zoetstoffen.
Oud 15-06-2004, 19:04
Eend
Eend is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 13-06-2004 @ 20:04 :
Ja hij krijgt elke dag hooi maar ik heb een zelfgemaakte bak, daar kan dus geen ruifje in..maar hij eet het wel hoor
Maar dan kan ik gewoon overstappen op goedkoper konijnenkorrel voer en dan krijgt hij vitamientjes in z'n water en van z'n groenten
bedankt!
vitamine in zijn water helpt ook niet veel, aangezien je elke dag het water moet verschonen. Zo krijgt ie alsnog niet de juiste hoeveelheid vitamine C binnen.

Wel goed is dus een vitamine C pilletje en verse groente en speciaal vitamine voer voor de cavia. Verder ook het voer afwisselen met een ander voer, omdat cavia's afwisselend moeten eten.

En ook het dier niet te veel verwennen, door elke dag zijn voerbak vol te gooien als er nog een hele laag inzit. Want zo leert hij niet alle korrels eten en dat is juist wel van belang.
Oud 15-06-2004, 20:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Eend schreef op 15-06-2004 @ 20:04 :
vitamine in zijn water helpt ook niet veel, aangezien je elke dag het water moet verschonen. Zo krijgt ie alsnog niet de juiste hoeveelheid vitamine C binnen.
Maar mijn cavia drinkt op een dag toch wel bijna het hele flesje leeg hoor dus dan krijgt ie wel bijna alles uit dat flesje binnen. Bovendien kreeg ie daarna toch ook nog wel gewoon verse dingen.
Oud 16-06-2004, 20:14
duifeltje
duifeltje is offline
Onze caafs krijgen gewoon konijnenvoer (eten wat de pot schaft) maar omdat ze wel elk dag groenvoer krijgen, hebben ze nergens last van. (ze krijgen ook hooi enzo hoor, maar geen extra vitaminen).
Oud 16-06-2004, 21:52
Eend
Eend is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 15-06-2004 @ 21:41 :
Maar mijn cavia drinkt op een dag toch wel bijna het hele flesje leeg hoor dus dan krijgt ie wel bijna alles uit dat flesje binnen. Bovendien kreeg ie daarna toch ook nog wel gewoon verse dingen.
dan heb jij een zuiplap Mijn cavia's drinken met z'n tweetjes drie kwart leeg
Oud 16-06-2004, 21:53
Eend
Eend is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 16-06-2004 @ 21:14 :
Onze caafs krijgen gewoon konijnenvoer (eten wat de pot schaft) maar omdat ze wel elk dag groenvoer krijgen, hebben ze nergens last van. (ze krijgen ook hooi enzo hoor, maar geen extra vitaminen).
ook goed
Oud 21-06-2004, 20:01
AlopiA
AlopiA is offline
Bedankt voor alle reacties

Mijn moeder heeft het liefste dat ik gewoon bij de caviavoeren blijf, dus ik blijf bij de samengeperste korrels van hopefarm, ze zijn wel duur maar hij vind ze wel lekker
zijn ook konijnenkorrels zegmaar, maar dan voor cavia's
Oud 21-06-2004, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Eend schreef op 15-06-2004 @ 20:00 :
Dat is slecht volgens mijn dierenarts, omdat ze dan vaak maar een beetje van het voer eten en niet de juiste hoeveelheid binnen krijgen.

Het beste is voer waar de vit. C bij elke korrel toegevoegd zit, verse groente of vit. C pillen van de drogist ZONDER suiker of andere bijgevoegde zoetstoffen.
hij kreeg ook groenvoer hoor, alleen niet heel regelmatig, vandaar . en hij at altijd meestal wel zijn voerbak leeg, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2004, 10:39
Eend
Eend is offline
Citaat:
Sarah schreef op 21-06-2004 @ 21:49 :
hij kreeg ook groenvoer hoor, alleen niet heel regelmatig, vandaar . en hij at altijd meestal wel zijn voerbak leeg, eigenlijk.
ow, dat scheelt dan al een beetje.
In mijn kooi staan 2 voerbakken. 1 met een konijnenkorrel, die voor extra staat en eentje met speciaal caviavoer. De ene keer zitten er caviakorrels in en de andere keer van dat grappige cavia voer, met fruitvormpjes, weet niet hoe t heet
Oud 23-06-2004, 10:40
Eend
Eend is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 21-06-2004 @ 21:01 :
Bedankt voor alle reacties

Mijn moeder heeft het liefste dat ik gewoon bij de caviavoeren blijf, dus ik blijf bij de samengeperste korrels van hopefarm, ze zijn wel duur maar hij vind ze wel lekker
zijn ook konijnenkorrels zegmaar, maar dan voor cavia's
Omdat het belangrijk is, dat ze afwisselend voer krijgen, kan ik je ook een keer aanraden om Krokant te halen. Ik geloof dat het iets goedkoper is. Dat is dat voer wat ik bedoelde met die fruitvormpjes. Die vinden de mijnes ook heerlijk
Oud 23-06-2004, 13:10
autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Eend schreef op 23-06-2004 @ 11:39 :
ow, dat scheelt dan al een beetje.
In mijn kooi staan 2 voerbakken. 1 met een konijnenkorrel, die voor extra staat en eentje met speciaal caviavoer. De ene keer zitten er caviakorrels in en de andere keer van dat grappige cavia voer, met fruitvormpjes, weet niet hoe t heet
zoiets had ik ook, gewoon konijnen korrel en een beetje apart cavia voer. Maar ik gaf hem ook veel vers fruit en groente.
Oud 09-07-2004, 21:44
wiebenik
wiebenik is offline
Ik geef ook die Hope Farms korrels, maar doe er ook altijd nog een beetje gemengd voer doorheen voor de afwisseling.
Verder krijgt ze iedere dag groenten, hooi, een knabbelstaafje en een vit.c snoepje.
Oud 10-07-2004, 10:01
AlopiA
AlopiA is offline
Mijn cavia krijgt nu hope farm korrels, 2 kleine handjes per dag (1 's morgens, 1 's avonds) verder krijgt 'ie eens per dag groentes en kruidenhooi gemengt met gewoon hooi. En ze is helemaal gelukkig dus ik ben dat ook
Oud 11-07-2004, 12:29
wiebenik
wiebenik is offline
Ik geef inderdaad ook kruidenhooi met pepermuntblad, dat vind ze erg lekker en in haar huisje leg ik altijd gewoon hooi, zodat een lekker zacht bedje heeft, want daar slaapt ze altijd.
Oud 11-07-2004, 17:37
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
wiebenik schreef op 11-07-2004 @ 13:29 :
Ik geef inderdaad ook kruidenhooi met pepermuntblad, dat vind ze erg lekker en in haar huisje leg ik altijd gewoon hooi, zodat een lekker zacht bedje heeft, want daar slaapt ze altijd.
de mijne heeft geen huisje, dat heeft ze opgegeten
Mijn kruidenhooi is met paardenbloemblad, ik wist niet eens dat er meerdere soorten waren toch maar eens kijken dan
Oud 11-07-2004, 22:22
Eend
Eend is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 11-07-2004 @ 18:37 :
de mijne heeft geen huisje, dat heeft ze opgegeten
Mijn kruidenhooi is met paardenbloemblad, ik wist niet eens dat er meerdere soorten waren toch maar eens kijken dan
Ik heb nog een heel leuk houten huisje, dat niet in het hok past Zou je zo van me mogen hebben

Die cavia's van mij hebben er toch maar één nodig, want ze kruipen constant met zn tweetjes in 1 huisje. En dan hoor je weer van dat geïrriteerde gepiep en als het stil wordt liggen ze gezellig tegen elkaar aan.
Oud 13-07-2004, 20:54
wiebenik
wiebenik is offline
Punky heeft een houten hoekhuisje, compleet met raampje en boompje
Reageren

Regels voor berichten