Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2004, 13:48
nielsieb
nielsieb is offline
zijn er hier mensen die hun eerste jaar economie aan de vu er al op hebben zitten?ik begin in september aan me eerste jaar en ik had namelijk een vraagje over de boeken. in de studiegids staat bij elk vak welk boek je moet gebruiken, maar bij sommige boeken hoef je alleen maar bepaalde hoofdstukken te gebruiken moet je dan alsnog het hele boek kopen?
hoop dat jullie me ermee verder kunnen helpen of vertellen wat jullie zelf gedaan hebben
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2004, 13:54
Verwijderd
Ik heb wel niet die studie gedaan, maar het 'probleem' dat je noemt geldt bij veel studies. Zelf kies ik er eigenlijk altijd voor om de boeken te kopen, anderen kiezen er vaak voor om de boeken in de bieb te lenen (hoewel ze daar natuurlijk ook maar een beperkt aantal exemplaren hebben) en eventueel de hoofdstukken die ze nodig hebben te kopieren. 't is maar net wat je zelf prettig vindt werken.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:05
Verwijderd
In de bibliotheek op de universiteit hebben ze vaak een aantal exemplaren, en vaak lenen ze niet alle exemplaren uit. Dus je zou daar gewoon in de bieb mee kunnen werken. En anders kopieer je bladzijden. Als je echt een duur boek moet hebben en je gebruikt er maar een of twee hoofdstukken uit, dan zou ik hem niet kopen.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:32
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Al die mooie boeken staan natuurlijk wél heel geleerd in je boekenkast.
Oud 03-08-2004, 14:34
Verwijderd
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 03-08-2004 @ 15:32 :
Al die mooie boeken staan natuurlijk wél heel geleerd in je boekenkast.
Precies. En sommige boeken zijn erg handig als naslagwerk.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:41
Verwijderd
Ja, je moet elk boek kopen, tenzij je het leuk vindt om telkens op en neer te reizen tussen de bieb en je kamer. Bovendien, waarom zou je niet het hele boek kopen? Ik heb een gruwelijke hekel aan van die planningsstudenten die precies uitmikken hoeveel pagina's ze moeten lezen. Lees dan gewoon het hele boek. Het is niet voor niets een compleet boek, als je alleen bepaalde hoofdstukken leest mis je de samenhang, doe niet zo lijntrekkerig.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:54
Verwijderd
Tja, het is zelden vereist om het hele boek te lezen. Ik weet niet hoe dat bij economie zit, maar toch is het grootste deel van de hoofdstukken wel belangrijk, lijkt me. Het kan ook zijn dat slechts de helft van de hoofdstukken tot de stof behoort, maar dat de andere helft aan bod komt in een vervolg vak.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 03-08-2004 @ 15:41 :
Ja, je moet elk boek kopen, tenzij je het leuk vindt om telkens op en neer te reizen tussen de bieb en je kamer. Bovendien, waarom zou je niet het hele boek kopen? Ik heb een gruwelijke hekel aan van die planningsstudenten die precies uitmikken hoeveel pagina's ze moeten lezen. Lees dan gewoon het hele boek. Het is niet voor niets een compleet boek, als je alleen bepaalde hoofdstukken leest mis je de samenhang, doe niet zo lijntrekkerig.
Ik heb zat boeken waarbij de hoofdstukken op zich zelf staan en waarbij het soms echt nutteloos is het complete boek te lezen. (Maar goed, ik koop ze dus wel altijd en lees ook vaak zat het hele boek (tenzij het een suf vak is).)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten