Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2004, 19:06
HC4L
HC4L is offline
Wat is dat PCP nu precies? Ik lees op verschillende sites dat het ontzettend slecht te zijn! Pas ma op, meneer Zeehond hehehehe, maar er staat voor de rest vrij weinig informatie over op die sites. Is t net zoiets als keta fzo? Alleen dat je er agressief van kan worden, maar dat kan van alcohol ook , en dat je er zwaar paranoia van kan worden en dat het ontzettend slecht is voor je lichaam. Maar wat is nu het precieze effect, daar ben ik in geinteresseerd? Het moet wel een vette uitwerking hebben aangezien ik er hier regelmatig iets over zie. Mja, toch maar niet proberen als t zo slecht is als overal beweerd wordt. Reacties please................
Oud 13-07-2004, 19:22
Verwijderd
je hebt jezelf in ieder geval niet meer onder controle. Je beweegt raar en je praat raar.

uit je bol schrijft over een hele softe uitwerking vind ik persoonlijk:

Citaat:
PCP is een tranquilizer en verdovingsmiddel voor dieren. Het is in pilvorm op de markt als diermadicijn, maar werd in de jaren zestig populair als "angeldust", een drug voor mensen. Dit is een mengsel van marihuana en PCP, dat gerookt wordt.
ik heb er verder geen ervaring mee. Ik ken wel iemand die het ooit heeft gedaan. Ik zal het wel eens vragen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 20:39
Type
Type is offline
Offtopic:
Citaat:
EZBlade schreef op 13-07-2004 @ 20:22 :
ik heb er verder geen ervaring mee.

Oud 13-07-2004, 21:12
funkypunk
funkypunk is offline
tralala, eindelijk het hoge woord er uit, maar agree with Type

Oud 13-07-2004, 21:17
Verwijderd
pff volgens mij heeft niemand er hier ervaring mee, ja zelfs zeehond niet!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:48
Verwijderd
Citaat:
HC4L schreef op 13-07-2004 @ 20:06 :
Het moet wel een vette uitwerking hebben aangezien ik er hier regelmatig iets over zie.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 21:50
Verwijderd
Hm jij zoekt niet goed...

Wat is het?
Angel Dust (phencyclidine) of kortweg PCP is een narcosemiddel dat aanvankelijk werd ontwikkeld voor operaties bij mensen. In verband met allerlei bijwerkingen wordt het nu alleen nog door veeartsen gebruikt. PCP kan gerookt, genoven, geslikt en gespoten worden. Na roken begint het na 2 tot 5 minuten te werken. Afhankelijk van de dosis kunnen de effecten 2 tot 48 uur duren.
PCP is een heftig tripmiddel.

Wat doet het?
Je wordt high, zorgeloos en je voelt je gedesoriënteerd. Je hebt het gevoel los van de realiteit te staan. Je weet wat er gebeurt, maar het raakt je niet. Je staat zeer ver van alles af. Je voelt je volkomen geïsoleerd. Soms verandert de waarneming van je ledematen. Het is bijvoorbeeld net alsof je armen langer worden. Je lichaam voelt zwaar aan en je hebt gevoel nauwelijks te kunnen bewegen. Soms kun je niet praten. Ook komt de sensatie voor waarbij het net is alsof de geest het lichaam verlaat. De high-toestand kan gemakkelijk omslaan, zeker in een verkeerde omgeving. Je wordt dan paranoia en agressief.

Verslavingskans
Voor PCP ontwikkel je tolerantie. Tolerantie wil zeggen dat je lichaam went aan de stof en dat je op den duur meer nodig hebt om effect te voelen.

Overige risico's
PCP verdooft angstgevoelens; reële gevaren worden onderschat, hetgeen wel eens tot ongelukken kan leiden.
PCP is een sterk middel dat moeilijk te doseren is. Het verschil tussen een dosis met aangename effecten en de dosis die je bewusteloos maakt is maar erg klein.
PCP slaat zich gedurende enkele maanden op in het vetweefsel. De PCP kan later vrijkomen wat een flashback kan veroorzaken. Je beleeft dan een stukje van de roes opnieuw.
Voor PCP ontwikkel je tolerantie. Gebruikers nemen er steeds meer van. Dat brengt een aantal forse lichamelijke risico's met zich mee, zoals hersenbloedingen, ademhalingsstoornissen en nierbeschadigingen.

De wet
PCP wordt in Nederland waarschijnlijk niet of nauwelijks gebruikt. In de Verenigde Staten komt het in beperkte mate voor. Maar vanwege de grote kans op een verkeerd uitvallende trip is het ook daar nooit populair geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 22:21
Hank McCrank
Hank McCrank is offline
Enigszins ontopic:
Citaat:
Dec. 5, 2002 was the best day of my life. I know that because it was the first day I started crying, uncontrollably, against my will, for the sheer fact of how happy I was. Once that happened, I knew I wasn't going to be bummed out the next time someone asked me, "When was the last time you cried?" (which was when my mom's brain blew up from an annyeurism on Oct. 10, 1998. I had a photo taken of me when I cried my tears of joy and then went on to write (on a piece of paper): "Life isn't just about having a lot of fun and being really, really, really, really ridiculously cool. Life is about making people happy. Hi, my name is Steve-O and I make people happy for a living." Then I gave the piece of paper to a special person. The next morning I was supposed to go to Maine to do a cool show, but I threw away my cellphone and we never made it to Maine. Instead, I made Don't Try This At Home: The Steve-O Video Volume 3- PCP Saved My Life. Filming for it began on Dec. 4, 2002, it's really special to me and I hope it makes you happy. Love, Steve-O. P.S. The word love doesn't necessarily mean shit to me. Sorry to get so mushy on you, guys, but all that shit is true. after the religious experience I just went through, and will always be a part of, I have figured out God. I don't call it God though, I call it miracles. The fact that PCP saved my life is a fucking miracle. Love, Steve-O.
Ontopic: Voor zover ik over PCP gelezen heb kwam het erop neer dat het de laatste jaren steeds minder betrouwbaar geworden is omdat het steeds meer met bepaalde gevaarlijke chemicaliën wordt vermengd (?) Terwijl het vroeger (jaren 70 e.d.) een vrij normale hippy-drug was (?) Tijdje geleden dat ik dat gelezen heb, weet ook niet of het helemaal klopt enzo. Maar ik weet dus eigenlijk alleen zeker dat het vrij gevaarlijk spul is. Kan me ook herinneren dat iemand foto's hier postte van iemand die PCP gerookt had en daarna besloot electriticeitsleidingen vast te gaan pakken enzo. Ofzo.

edit: ohja wat Oma post zal wel de waarheid zijn dan .
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 00:22
JCG
JCG is offline
Ik was ook al aan het zoeken naar PCP (info dan ) er is verdomdweinig over te vinden, maar oma die tekst van jouw
Oud 14-07-2004, 01:04
Verwijderd
hier staat toch wel het een en ander op hoor
http://www.erowid.org/chemicals/pcp/pcp.shtml
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:37
JCG
JCG is offline
Citaat:
********** schreef op 14-07-2004 @ 02:04 :
hier staat toch wel het een en ander op hoor
http://www.erowid.org/chemicals/pcp/pcp.shtml
WTF, ik kon nix vinden op erowid , ik heb zeker geen 1337 acces
Oud 14-07-2004, 13:59
cup a soup
cup a soup is offline
t lijkt me niks
Oud 14-07-2004, 16:36
HC4L
HC4L is offline
De tekst van oma is zekers wel goed mja, het lijkt me niks, raar spul, als je de controle over je lichaam verliest en lijkt alsof je armen langer worden , alhoewel je dat met keta ook wel kunt krijgen en das wel lachuh maar niet ZO extreem denk ik, ma volgens mij is dit echt leip, als t 2 tot 48 UUR kan duren! t lijkt mij echt zwaar vernakt om dat zolang mee te moeten maken , mja en idd uitjebol geeft een kutuitleg,benk met je eens EZ, maar uitjebol klopt niet altijd idd!!! mja, ik dacht dat jij en zeehond er ervaring mee hadden, ook gezien het pcp tekentje onder je naam! mja, ik ga t niet uitproberen, mij te leip die bende!
Oud 14-07-2004, 18:42
Verwijderd
mwa de uitwerking is erg gevaarlijk maar grappig en vandaar onze propaganda, maar die valt de laatste tijd erg mee!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 23:11
funkypunk
funkypunk is offline
het lijkt mij nu juist wel leuk om het te proberen......

fuck, ik spoor niet
Oud 15-07-2004, 00:29
Mafheid
Mafheid is offline
Ik weet niet, maar ik vond dit stukje zo grappig om te lezen..

Citaat:
Angel Dust (phencyclidine) of kortweg PCP is een narcosemiddel dat aanvankelijk werd ontwikkeld voor operaties bij mensen. In verband met allerlei bijwerkingen wordt het nu alleen nog door veeartsen gebruikt. PCP kan gerookt, genoven, geslikt en gespoten worden
Oud 15-07-2004, 00:30
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 14-07-2004 @ 19:42 :
erg gevaarlijk maar grappig
Soort van Jackass?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 12:56
metallica
metallica is offline
Citaat:
funkypunk schreef op 15-07-2004 @ 00:11 :
het lijkt mij nu juist wel leuk om het te proberen......

dacht ik ook....
alleen zou ik zo bang zijn dat het om zal slaan
Oud 15-07-2004, 15:06
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 13-07-2004 @ 22:17 :
pff volgens mij heeft niemand er hier ervaring mee, ja zelfs zeehond niet!
owhfuck! Zelfs IK niet, nou, dan ist wel HEEEEEEEEL erg!

En in het kader van propaganda en een DIRECT antwoord op de titel van het topic:

de BOMB!!!
Oud 16-07-2004, 15:24
Nate
Nate is offline
'T is wel okay. Ik ga geen hippie tripreport schrijven ofzo maar als je 't in de juiste setting doet, met een beetje goed verstand dus zoals met elke drug, dan is 't gewoon onder controle te houden.

Ik geloof niet dat er een drug bestaat waar je geen controle meer over jezelf mee hebt. Althans, in beginsel. Hangt er natuurlijk vanaf hoe sterk je zelf bent, hoe beinvloedbaar.

Either way, Angel Dust. De paranoia daar zit 't 'm in. Dat is niet altijd feest. De rest wel
Oud 16-07-2004, 20:10
HC4L
HC4L is offline
Hehehehe, iemand dus wel met ervaring hier te vinden Nou volgens mij is t wel enigszins raar, maar op een bepaalde manier wel geinig. En misschien zoals zeehond al zegt, gewoon the bom, maar als t the bom is lijkt t me niet echt heel geslaagd ofzo t te roken.
Oud 18-07-2004, 12:15
CyWu
CyWu is offline
Ik heb een meisje ontmoet uit een instelling waar ik ook verbleef. Het was een Amerikaanse of zoiets maar ze leefde hier ofzo ik weet het niet precies maar die had angeldust gebruikt en kreeg een hallucinatie dat er allerlei beestje haar arm aan het openvreten waren. Na een tijdje kon ze het niet meer uithouden en heeft ze een stukje uit haar arm gebeten.
Dus ik zo zeggen bad shit!
Reageren

Regels voor berichten