Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2004, 16:42
Retinite
Retinite is offline
Yo, ik ben van plan om een dolbysurround kaart en dolby surround boxen aan te schaffen namelijk; de Creative Audigy 2 ZS en de Creative Inspire T7700 7.1 boxset, maar ik had n vraag kan ik die die boxen (zonder al te veel moeite) ook ophangen omdat dat eh.. wat beter gaat waar de comp staat (op zolder onder een driehoekig ^ dak als t ware, dan zou i kze ong 10 cm boven 'mn hoofd' hangen (halverwege t dak dan hangen ze niet zo ver)
Maar mijn vraag is dus, kan dat goed met die T7700 of zijn hier ook speciale sets voor met ophangbare sattelietboxen? en moet i dan oo kde centerbox ophangen of die gewoon achter mn lcd monitor zetten? of er naast?SW op de grond?
Oud 12-07-2004, 18:35
siebolt
siebolt is offline
die geluidskaart is goed maar die boxen zijn redelijk waardeloos in vergelijking met zo'n geluidskaart, en wat moet je met 7.1 geluid? er zijna alleen een paar starwars films die dat ondersteunen he
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 19:02
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Retinite schreef op 12-07-2004 @ 17:42 :
Yo, ik ben van plan om een dolbysurround kaart en dolby surround boxen aan te schaffen namelijk; de Creative Audigy 2 ZS en de Creative Inspire T7700 7.1 boxset, maar ik had n vraag kan ik die die boxen (zonder al te veel moeite) ook ophangen omdat dat eh.. wat beter gaat waar de comp staat (op zolder onder een driehoekig ^ dak als t ware, dan zou i kze ong 10 cm boven 'mn hoofd' hangen (halverwege t dak dan hangen ze niet zo ver)
Maar mijn vraag is dus, kan dat goed met die T7700 of zijn hier ook speciale sets voor met ophangbare sattelietboxen? en moet i dan oo kde centerbox ophangen of die gewoon achter mn lcd monitor zetten? of er naast?SW op de grond?
bij mijn creative speaker setje.... (weet niet meer welk nummer maar is al een jaar of 2 uit de handel )zaten handige neerzet en ophang dingetjes bij
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:24
Retinite
Retinite is offline
ok heb je dan een beter cobinatie in je hoofd? een 5.1 geluidskaart (daar zijn r nu zooo veel van ) en dan (ophagnbare) boxen die níét waardeloos/gewoon goed zijn? Een gewone Creative soundblaster live 5.1 van 23 euro? ja de boxen lopen van 100 tot 500 euro in prijs... moet i kdan een van 500 nemen?!

edit:
Ik wil namelijk niet meer dan € 180 uitgeven aan boxen

Laatst gewijzigd op 13-07-2004 om 10:53.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 12:10
siebolt
siebolt is offline
Nou, dan koop je die creative dingen maar als je zulke speakers hebt is het weer neit echt nodig om een audigity2 te kopen als je gewoon een goedkope 7.1 zou kopen dan hoor je het verschil niet door die boxen
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 13:05
]{ing
]{ing is offline
Klipsch Promedia speakers €180
ESI Juli@ geluidskaart €150

Veel beter geluid dan een 5.1 set (dit is 2.1) maar als je dat persé wil zou ik meer geld besteden aan de speakers, voor 180 euro heb je niet veel.. Bovendien zijn veel 5.1 sets digitaal aan te sluiten via de coax/optische link van de geluidskaart wat inhoud dat je helemaal geen dure geluidskaart meer nodig hebt als je niet al te veeleisend bent. Het analoge gedeelte van de geluidskaart gebruik je dan niet. Als je dit wel van plan bent zou ik voor 150 euro een kaart als de ESI of bijv de m-audio delta audiophile 24/96 aanschaffen. Goede 5.1 setjes zijn de Logitech Z680, Klipsch Promedia 5.1 en Syrincs M3-220 (standaard 2.1, uit te breiden naar 5.1)
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:34
Retinite
Retinite is offline
Ik heb nu (aardg) goeie harman kardon boxen van mn ouwe pc nog, bij de nieuwe kreeg ik trust die klink echt barslecht (dof ) maar t gaat me juist om t surround sound en de kwaliteit hoeft niet über te zijn, maar wel aanneembaar/redelijk van 7 tot 7.5 op schaal van 10 zeg maar ja ik heb om mn kamer 800 gulden (per stuk!) infinity boxen staan en ja dat klinkt errug goed, en omdat i kop mn kamer al stereo heb d8 ik hee dan doe i kwel dolby op de pc met een kwaliteit (k wist niet hoe goed/slecht die T7700 was) die er wel op lijkt maar dan ben je dus inderdaad bijna hetzelfde geld kwijt

Laatst gewijzigd op 13-07-2004 om 19:39.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 10:31
Retinite
Retinite is offline
Hmm ik heb ff gezocht en ik vond ook de TD7700, daar zeggen ze dat hij een eigen decoder heeft terwijl normaal d ekaart dat doet... betekent dat dan dat ik geen geluidskaart meer nodig heb? want nu snap ik t niet meer/maar half
Oud 15-07-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
]{ing schreef op 13-07-2004 @ 14:05 :
Klipsch Promedia speakers €180
ESI Juli@ geluidskaart €150

Veel beter geluid dan een 5.1 set (dit is 2.1) maar als je dat persé wil zou ik meer geld besteden aan de speakers, voor 180 euro heb je niet veel.. Bovendien zijn veel 5.1 sets digitaal aan te sluiten via de coax/optische link van de geluidskaart wat inhoud dat je helemaal geen dure geluidskaart meer nodig hebt als je niet al te veeleisend bent. Het analoge gedeelte van de geluidskaart gebruik je dan niet. Als je dit wel van plan bent zou ik voor 150 euro een kaart als de ESI of bijv de m-audio delta audiophile 24/96 aanschaffen. Goede 5.1 setjes zijn de Logitech Z680, Klipsch Promedia 5.1 en Syrincs M3-220 (standaard 2.1, uit te breiden naar 5.1)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten