Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2001, 00:16
Genesis
Genesis is offline
Zijn er mensen die er lest van hebben? Of eigenlijk liever HADDEN? Ik heb het al een tijdje, en heb daar toen 2 tubes zalf voor gekregen: EEN met een hele vette zalf 'Cremor vaselini lanette' (iets met vaseline dus) Om het te beschermen tegen uitdroging ofzo volgens de dokter, en een kleinere tube 'cremor hydrocortisoni' En dat is tegen huiduitslag zoals bijvoorbeeld eczeem.

Op mijn linkerhand is het inmiddels weg. Helemaal niks meer van te zien. Maar op mn rechterhand blijft het gewoon zitten! Wat ik daar merk dat alles wat ik erop smeer, er als wondvocht weer uitkomt en het gaat ontiegelijk jeuken, dat is heel vervelend. Ben weer naar de dokter geweest en die zegt dat als het jeukt ik gewoon niet moet krabben en dat het dan vanzelf wel weg gaat..

Ik heb het geprobeerd, maar het blijft gewoon!! Iemand toevallig tips? Zou wel mooi zijn..

Genesis
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 09:14
Juultje Molecuultje
Juultje Molecuultje is offline
Ik heb het ook heel erg (gehad), nog steeds wel. Soms ook op mijn gezicht, nek, handen, elleboogholten... overal.

Vooral nu met dit weer wordt het steeds erger, en dan helpen zalfjes ook niet echt heel goed.

Maar goed.. mmm ik denk dat je het beste voor je naar bed gaat dat zalfje op moet smeren. Wel heel dun, anders werkt het niet (althans, dat is bij mij altijd zo.)
Alleen als je huid echt uitgedroogd is moet je dat vette (vaseline) zalfje gebruiken, anders verstikt het je huid misschien en gaat het alleen maar irriteren.

Als je je huid hebt opengekrabt, denk ik dat het het beste is als je even wacht met iets opsmeren, dan heeft het een beetje de tijd om te herstellen (een dagje ofzo). Het kan dan wel heel erg gaan jeuken, maar probeer er niet aan te krabben, hoe moeilijk dat ook is.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, ik weet hoe vervelend het kan zijn!

succes!
Oud 22-11-2001, 16:05
flurry
flurry is offline
eczeem is erg ja, ik heb er al m'n hele leven last van. Volgens mij blijft het op je rechterhand zitten omdat je daar veel meer mee doet dan met je linkerhand (tenzij je links bent). Je moet echt proberen ervan af te blijven, en als het dan nog niet over gaat een andere zalf vragen aan de dokter. Als het komt door een allergie moet je zien te achterhalen wat die allergie is en het dus proberen te vermijden, maar dat wist je vast al. Ik heb het heel erg gehad rond mijn mond toen ik een beugel had, maar toen die eruit mocht was het zo goed als meteen over. Hang on, ik weet hoe vreselijk het kan jeuken (onverdraaglijk af en toe), ik heb als kind helemaal onder gezeten.

veel succes ermee,
Tjitske

Oud 13-07-2004, 08:48
Verwijderd
een zakje rooibosthee erop doen helpt ook wel soms
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 09:07
Verwijderd
Ik heb een klein eczeemplekje onder mijn voet, en een klein plekje op mijn hoofd, op het moment. Het plekje op mijn voet is nu bijna weg, ik gebruik nu vijf dagen triamcinoloncreme. Het plekje op mijn hoofd laat ik maar, het zit onder mijn haar dus ik weet niet hoe ik de creme daar moet krijgen. Bovendien heb ik de creme gekregen voor eczeem op mijn voet, ik weet niet of die op mijn hoofd van hetzelfde soort is. Het eczeem komt zo af en toe terug en gaat dan gauw weer weg als ik de creme smeer.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 10:38
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 13-07-2004 @ 10:07 :
Ik heb een klein eczeemplekje onder mijn voet, en een klein plekje op mijn hoofd, op het moment. Het plekje op mijn voet is nu bijna weg, ik gebruik nu vijf dagen triamcinoloncreme. Het plekje op mijn hoofd laat ik maar, het zit onder mijn haar dus ik weet niet hoe ik de creme daar moet krijgen. Bovendien heb ik de creme gekregen voor eczeem op mijn voet, ik weet niet of die op mijn hoofd van hetzelfde soort is. Het eczeem komt zo af en toe terug en gaat dan gauw weer weg als ik de creme smeer.
Ik gebruik ook triamcinolon, en er is mij verteld dat dat gewoon op het hele lichaam gebruikt kan worden.
Oud 13-07-2004, 12:10
kimberley
kimberley is offline
Ik heb al mijn hele leven eczeem over mijn hele lichaam. Als ik mij een dag niet insmeer is geen enkel plekje onbedekt met eczeem.
Die cremor lanette helpt goed tegen het uitdrogen maar zodra het gaat jeuken moet je eigenlijk stoppen met dat middeltje en een ander zalfje gebruiken.
Wel eens naar je zeep gekeken? veel mensen die eczeem hebben hebben het te danken aan zeep. Dat droogt je huid uit en zorgt bij de gevoelige mensen voor eczeem.
Je kan aan de dokter vragen voor speciale zeep (en shampoo).
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 18:51
Verwijderd
Citaat:
Genesis schreef op 22-11-2001 @ 01:16 :
Zijn er mensen die er lest van hebben? Of eigenlijk liever HADDEN? Ik heb het al een tijdje, en heb daar toen 2 tubes zalf voor gekregen: EEN met een hele vette zalf 'Cremor vaselini lanette' (iets met vaseline dus) Om het te beschermen tegen uitdroging ofzo volgens de dokter, en een kleinere tube 'cremor hydrocortisoni' En dat is tegen huiduitslag zoals bijvoorbeeld eczeem.

Op mijn linkerhand is het inmiddels weg. Helemaal niks meer van te zien. Maar op mn rechterhand blijft het gewoon zitten! Wat ik daar merk dat alles wat ik erop smeer, er als wondvocht weer uitkomt en het gaat ontiegelijk jeuken, dat is heel vervelend. Ben weer naar de dokter geweest en die zegt dat als het jeukt ik gewoon niet moet krabben en dat het dan vanzelf wel weg gaat..

Ik heb het geprobeerd, maar het blijft gewoon!! Iemand toevallig tips? Zou wel mooi zijn..

Genesis
ik heb in de winter vaak eczeem op mijn handen --> handen eerst droog en daarna knapt de huid zeg maar en dan smeer ik ze 's avonds altijd in met een hele dikke laag vaseline *cremor vaselini lanette) en dan is het de volgende dag stukken minder. ik doe dan ook katoenen handschoenen aan zodat de creme goed op mijn handen blijft zitten. die handschoentjes kun je gewoon bij de apotheek krijgen.

die andere zalf cremor hydrocortisoni is hormonenzalf en bedoeld voor eczeem(achtige) problemen. toen ik op een gegeven moment eczeemuitslag over mijn hele lichaam had moest ik dat ook gebruiken. het werd er alleen niet minder op. toen ben ik het vaker en dikker gaan smeren (paar keer per dag) en het werd gelijk stukken minder

mijn advies is dus overdag regelmatig smeren met de hydrocortisonzalf en 's nachts dik de vaseline (en evt handschoenen) eropsmeren

succes ermee
Met citaat reageren
Oud 13-07-2004, 19:30
No Quiero
No Quiero is offline
Ik had een plekje op mijn hand, maar ik weet niet of het eczeem was. Het verspreidde zich wel op de plek zelf, totdat het ongeveer twee keer zo groot was (nog niet heel groot) maar verder niet over mijn lichaam ofzo. Na een maandje Bioforce creme van Dr. Vogel gebruiken is het helemaal weg.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten