Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 20:20
Sirenie
Sirenie is offline
Voor: een vriendin
Studie: geneeskunde
Budget: 225 - 250
Vierkante meters: 10 - 15
Herkomst (vriendin): Zeeuws Vlaanderen (kamer gewenst dus)

Ik wil haar graag een handje helpen. Het is een leuke spontane meid. Ze heeft hiervoor 9 maanden in Spanje gewoond en gewerkt.

Ik hoop dat jullie wat tips hebben.
Advertentie
Oud 14-07-2004, 21:15
Verwijderd
In mijn huis was nog een kamer vrij toen ik voor de vakantie weg ging. Kamer is 10 m2, de prijs zal wel ongeveer tussen de 225 en 250 zitten. Vorige meisje betaalde 210 euro geloof ik, maar de huisbaas gooit er meestal 15 euro bovenop als er een nieuwe huurder komt..

Kamer ligt 3 minuten lopen van station, 6 minuten fietsen van de uni waar ze heen gaat, en tis iets meer dan 5 minuten lopen naar het centrum.

Er zijn 11 kamers in het huis, alleen meisjes, en tis ook netjes. Het is geen samen eten en koken en andere dingen doen huis, meer ieder voor zich gewoon.

Mijn kamer heb ik via maaslandbeheer (www.maaslandbeheer.nl) gekregen, dus ik denk dat deze kamer ook via dat bureau gaat. Ik zal zo eens op de site kijken of hij erop staat, en anders kan ik het telefoonnummer van de huisbaas wel doorgeven als je vriendin interesse heeft
Oud 15-07-2004, 11:27
wilhelm
wilhelm is offline
Misschien nuttig om te vermelden dat wanneer je via Maaslandbeheer een kamer neemt je 1 maandhuur aan bemiddelingskosten afdraagt aan Maasland. Geldt trouwens nog steeds het inschrijfgeld van 25 euro bij Maasland?

Ik zou zelf eerst kijken bij het kamerburo en via kamernet etc of daar wat bij zit. Niet dat de aangeboden kamer slecht is, maar voor 225 - 250 euro kan je misschien wel een grotere kamer krijgen (mét huiskamer) ook in de buurt van het centrum. Het kan nooit kwaad om rond te kijken!
Oud 15-07-2004, 11:40
Verwijderd
Citaat:
wilhelm schreef op 15-07-2004 @ 12:27 :
Misschien nuttig om te vermelden dat wanneer je via Maaslandbeheer een kamer neemt je 1 maandhuur aan bemiddelingskosten afdraagt aan Maasland. Geldt trouwens nog steeds het inschrijfgeld van 25 euro bij Maasland?

Ik zou zelf eerst kijken bij het kamerburo en via kamernet etc of daar wat bij zit. Niet dat de aangeboden kamer slecht is, maar voor 225 - 250 euro kan je misschien wel een grotere kamer krijgen (mét huiskamer) ook in de buurt van het centrum. Het kan nooit kwaad om rond te kijken!
hmm ja, dat van die maandhuur is waar.. dat was ik even vergeten Inschrijfgeld weet ik niet, voor mij is het ook al 2 jaar geleden dat ik me ingeschreven heb.
Maar het kan ook zijn dat de huisbaas ook gewoon verhuurt, als het zo via via gaat, en dat je dan dus niets met maaslandbeheer te maken hebt

Kamernet is idd ook een goed idee, maar het kamerburo vind ik wat minder.. je kunt volgens mij pas echt een goede kamer krijgen als je 3 jaar ofzo ingeschreven staat, zeker nu in deze tijd als veel mensen op zoek zijn naar een kamer. Of je komt in België terecht, maar het is ook maar de vraag of ze dat wil.

En als je eenmaal in een huis zit, kun je ook nog altijd makkelijk doorschuiven als er een andere kamer vrijkomt
Oud 15-07-2004, 11:58
wilhelm
wilhelm is offline
Nouja, ik heb zelf een jaartje net over de grens in Belgie gewoond en da's prima bevallen, ook niet duur. Als je eenmaal hier zit is het veel makkelijker om door te schuiven dan als je van buiten komt, en dan ook nog eens in de periode voor het nieuwe collegejaar.

Belgie hanteert wel een jaarcontract, dus daar moet je wel op letten. De inschrijftijd bij het kamerburo is eigenlijk het meest van belang als je naar een woningbouwkamer wilt; dan gaat de eerst ingeschrevene voor. Op andere kamers staat het vrij te reageren. Die database is makkelijk te bekijken via internet als je ingeschreven bent.

Ik zou me persoonlijk altijd inschrijven bij het kamerburo, aangezien je jaren op gaat bouwen en de inschrijving daar als een inschrijving bij de woningbouw geldt voor zover ik weet. Kan handig zijn voor 'later'!
Oud 20-07-2004, 09:26
Wave
Wave is offline
Ik had via het kamerburo Unimaas in een dag een kamer.....bij de Vijverdalseweg is het vrije inschrijving, dus wie het eerst okmt eerst maalt.

Is 17 m2 incl badkamer en inbouwkast, keuken delen met 20 man (maar vrij netjes) en balkon zit er bij.......voor 226 euro p.m.
1,5 km van Randwyck en 3 van centrum
Advertentie

Regels voor berichten