![]() |
|
Zoals bij zovelen die bij chello zitten. is bij mij ook de modem geupdate, nadat ik jaren de Terrayon in bezit had, kreeg ik vandaag de Thomson modem.
alles goed en wel, modem ge-installeerd, no probz. wat rondgesurft, no probz. Zet ik echter eMule aan (eMule v0.43b), gaat de upload niet hoger dan 26 (terwijl mijn max echt op 35 staat en ik daar altijd aan kwam) en krijg ik ping-timeouts op IRC en andere internet-gerelateerde programma's Pingtest (45 attemps) op chello.nl zonder eMule: klik voor overzicht Pingtest (45 attemps) op chello.nl met eMule: klik voor overzicht Testserver van UPC geeft aan dat mijn upload gewoon 43 +/- is, maar het gekke is zodra ik eMule op een bepaalde rate cap, het stukken beter gaat Pingtest (45 attempts) op chello.nl met eMule capped op 15 Kb/s: klik voor overzicht Pingtest (45 attempts) op chello.nl met eMule capped op 20 Kb/s: klik voor overzicht bij chelloo.com hebben ze er ook last van (sommigen athans) Iemand hier een idee hoe dit komt, en nog beter, hoe dit op te lossen? Oplossingen geprobeerd: * Reset modem (2 keer zacht, 1 keer terug naar fabrieksinstellingen) * Aantal connecties lager gezet wat eMule mag gebruiken (geen enkel verschil) gaat dus om Chello Classic, de cabels zijn naar mijn weten presies zo aangesloten als voorheen Tia
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|