Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2004, 22:38
dafelix
dafelix is offline
Zoals bij zovelen die bij chello zitten. is bij mij ook de modem geupdate, nadat ik jaren de Terrayon in bezit had, kreeg ik vandaag de Thomson modem.
alles goed en wel, modem ge-installeerd, no probz. wat rondgesurft, no probz. Zet ik echter eMule aan (eMule v0.43b), gaat de upload niet hoger dan 26 (terwijl mijn max echt op 35 staat en ik daar altijd aan kwam) en krijg ik ping-timeouts op IRC en andere internet-gerelateerde programma's

Pingtest (45 attemps) op chello.nl zonder eMule: klik voor overzicht
Pingtest (45 attemps) op chello.nl met eMule: klik voor overzicht

Testserver van UPC geeft aan dat mijn upload gewoon 43 +/- is, maar het gekke is zodra ik eMule op een bepaalde rate cap, het stukken beter gaat

Pingtest (45 attempts) op chello.nl met eMule capped op 15 Kb/s: klik voor overzicht
Pingtest (45 attempts) op chello.nl met eMule capped op 20 Kb/s: klik voor overzicht

bij chelloo.com hebben ze er ook last van (sommigen athans)

Iemand hier een idee hoe dit komt, en nog beter, hoe dit op te lossen?

Oplossingen geprobeerd:

* Reset modem (2 keer zacht, 1 keer terug naar fabrieksinstellingen)
* Aantal connecties lager gezet wat eMule mag gebruiken (geen enkel verschil)

gaat dus om Chello Classic, de cabels zijn naar mijn weten presies zo aangesloten als voorheen

Tia
Oud 10-08-2004, 22:41
dafelix
dafelix is offline
ik had vandaag weer zeer de pest over in, heb de UTP kabel vervangen (wat niks uithaalde), en de oude weer teruggezet.
vanmiddag was ik ineens disconnected, en ik kreeg met geen enkele mogelijkheid m'n chello aan de praat

na heel erg veel gekloot (3 netwerkkaarten, 2 PC's, en een hoop stress), plus de nodige gekloot met MAC-adressen kon ik op een gegeven moment inloggen op 'provision.chello.nl', daar heb ik mijn nieuwe MAC-adres ingevoerd, maar daarna deed 't 't nog niet

na wat nieuwe herkansingen, zit ik nu eindelijk weer online. Ik heb een nieuw IP gekregen, en ik zit niet meer in de 'a2000', maar 'upc-f.chello.nl', njah.

Direct m'n eMule geprobeerd, en hij werkt weer zoals altijd, geen ping-timeouts meer, hij draait weer op 35 Kb/s upload

Afijn, we w88 af hoelang dit goedgaat, maar voorlopig is dit de oplossing geweest

Toch thanks voor alle hulp en mee-denken!
Reageren

Regels voor berichten