Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 19:53
Verwijderd
Ik heb een 52 speed cd brander die het al een tijdje (3 weke) normaal doet.

Maar toen ik zonet reboote vond de bios opeens mijn hdd's, dvd speler en cd brander niet meer. Dat probeem was opgelost na een bios reset.

Toen ik mijn cd brander wou openen lukte dat niet. Alles word herkend in de bios en ook in windows. Het lampje van de brander staat nu constant aan. De brander doet dus eigenlijk helemaal niks meer. Wat kan er aan de hand zijn?

Systeem:

AMD XP 2800+
512 DDR
350 watt chieftec voeding
1x 20gig hdd en 1x 60 gig hdd
16 speed DVD speler
52 speed CD brander

ps: alle jumpers etc zitten goed

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 19:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 20:09
SubbehQ
SubbehQ is offline
Dat klinkt niet best Michiel

Heb je niet toevallig ook aan de ide kabels gezeten? want ik had een x de floppy ide er verkeerd in. Toen stond deze ook de heletijd te branden en deed niks.

Probeer em anders ff in een andere pc ook...
Oud 14-07-2004, 20:12
Verwijderd
Ik ben nergens aangekomen De pc stond gewoon de hele tijd aan met de sidepanel erop. Maar mijn brander heeft het dus wel gewoon gedaan en na een (vage) reboot niet meer.

btw, dat van je floppydrive is wel erg knullig
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 20:37
Verwijderd
Waar het aan lag weet ik niet (de IDE en stroom kabels zaten er echt goed in, en de jumpers stonden ook goed) maar alles doet het nu weer.

Ik heb zonet mn brander eruit gehaald, de pc geboot. Vervolgens de pc weer uitgedaan, brander erin en... ... alles deed het.

Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 20:38
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
m1quel schreef op 14-07-2004 @ 21:12 :
Ik ben nergens aangekomen De pc stond gewoon de hele tijd aan met de sidepanel erop. Maar mijn brander heeft het dus wel gewoon gedaan en na een (vage) reboot niet meer.

offtopic: shut up het is niet zo dat ik het gedeelte waar zon krul inzit in het mobo had gedaan. Dat zat goed, maar op die kabel kan er dan nog anders in
Oud 14-07-2004, 20:49
Verwijderd
(ik moet toegeven dat ik dat ook ooit eens heb gedaan )
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:50
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Ik had ooit ook zoiets, brander ligt nu ergens bij het vuil
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 11:27
Verwijderd
wie heeft mn tag veranders?

btw, de brander doet het nog steeds
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 12:00
Verwijderd
Citaat:
m1quel schreef op 14-07-2004 @ 21:12 :
Valt nog tegen hoor; sommige echt ranzig goekope drives hebben namelijk niet eens een "socket" rondom de pinnetjes zitten, als je dan 't ding even snel aan wilt sluiten in de kast gaat dat èrg gemakkelijk fout. Heb 't zelf ook een keer gehad

Maar topicstarter, heb je op je drive geen "emergency-eject"? Een piepklein gaatje waar je met een naald o.i.d. in kunt om de drive zo los te maken?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 12:22
Verwijderd
Lampje constant aan geldt alleen voor floppydrives, als je die kabel er verkeerd indoet blijft het lampje eeuwig branden en hangt je systeem bij het checken van de FDD.

IDE-kabels kun je er in principe niet verkeerdom indoen. Als het goede zijn hebben ze een plastic stukje waardoor ze er maar op één manier inkunnen. En bovendien, als je een IDE-kabel verkeerdom ergens in hebt, dan start je hele PC niet op (tenminste niet als die kabel mede aan je harde schijf hangt).
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 12:50
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
m1quel schreef op 15-07-2004 @ 12:27 :
wie heeft mn tag veranders?
Oud 15-07-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Dobermann schreef op 15-07-2004 @ 13:00 :
Valt nog tegen hoor; sommige echt ranzig goekope drives hebben namelijk niet eens een "socket" rondom de pinnetjes zitten, als je dan 't ding even snel aan wilt sluiten in de kast gaat dat èrg gemakkelijk fout. Heb 't zelf ook een keer gehad

Maar topicstarter, heb je op je drive geen "emergency-eject"? Een piepklein gaatje waar je met een naald o.i.d. in kunt om de drive zo los te maken?
Dat heb ik wel maar niet gebruikt. Ik bedenk me net dat er toen hij niet meer open ging nog een cd in zat. Die werd niet gelezen.
Maarja, 't is dus al opgelost
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten