Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-07-2004, 20:38
blurred
blurred is offline
In september ga ik beginnen met de studie Oriëntaalse Talen en Communicatie in Maastricht, met als taal Chinees/Engels. Ik ben niet per sé op zoek naar mensen die dit ook gaan doen (dat zijn er namelijk niet zo heel veel... dus de kans dat ik die hier tref is best klein. Al zou het wel leuk zijn natuurlijk )

Zijn er mensen die naar de INKOM gaan? Mensen die ook net een kamer hebben gevonden in Maastricht? Mensen die zo'n beetje dezelfde interesses hebben als ik? (Beetje alternatief, niet al te oppervlakkig, muziek bijvoorbeeld) Zou leuk zijn om elkaar alvast een beetje te leren kennen dan.

En mocht er iemand zijn die dit leest en nog oude boeken heeft voor deze studie... Ik wil ze graag van je overnemen
Oud 13-07-2004, 22:02
Verwijderd
Ik ga ook in Maastricht studeren.. Alleen geen talen zoals jij, maar Economics.
Ik ga wel meedoen aan de INKOM, ook al heb'k in het andere topic gelezen dat het misschien geen fluit aan is. Ach, ik zorg wel dat ik het leuk heb.
Mijn kamertje is net over de grens gelegen, 2-3KM afstand van het centrum, dus is allemaal nog best te doen vin ik.. Waar heb jij je kamer?

Hoezo eigenlijk chinees/engels?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 10:26
Wave
Wave is offline
Heej
Ik ga gezondheidswetenschappen studeren in Maastricht, ga ook naar de INKOM en heb een kamer.....mail maar als je zin hebt!
xxx
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 10:28
Wave
Wave is offline
Ow Boris komt op de INKOM, das die bekende artiest
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 10:32
wilhelm
wilhelm is offline
Je bent wel zenuwachtig of het allemaal gaat lukken in Maastricht he? Vrijwel iedereen (op de treinlimburgers na) begint zo aan z'n studietijd hier. En of je er wat van maakt...dat is helemaal aan jezelf. Ik weet niet of Chinees een studievereniging heeft, maar bij kleine studies is zo'n clubje wel meestal heel hecht. Daar heb je al een voordeel t.o.v. de (economische) massastudies.

Vooral in jouw situatie zou ik meedoen aan de Inkom en dan vooral langsgaan bij de studentenverenigingen/disputen om contacten te maken!
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:11
Dakota
Dakota is offline
Als ik het goed heb doet Andijvie ook Oriëntaalse Talen en Communicatie in Maastricht, maar dan als taal Japans, en ze is nu geloof ik ook al tweedejaars. Als ze op naam zoekt vindt ze dit wel
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 12:16
Verwijderd
Citaat:
Dakota schreef op 14-07-2004 @ 13:11 :
Als ik het goed heb doet Andijvie ook Oriëntaalse Talen en Communicatie in Maastricht, maar dan als taal Japans, en ze is nu geloof ik ook al tweedejaars. Als ze op naam zoekt vindt ze dit wel
Klopt

De groep Chinees is volgens mij altijd vrij klein, Japans is meestal de grootste. Ik dacht dat Chinees dit jaar precies de helft was; dus zo'n 7 mensen, maar mogelijk zijn het er wat meer. Verwacht dus maar dat je in een kleine groep komt. Je zal wel veel lessen samen krijgen met Japans en Arabisch (lessen zoals economie, recht, Nederlands en Engels).
Waarschijnlijk krijg je binnenkort een lijst thuis met ouderejaars die hun boeken willen verkopen, dat is dus wel handig. Bel wel snel iemand op, anders zijn de boeken weg.

Inkom heb ik nooit gedaan, dus ja
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 13:33
blurred
blurred is offline
1.) Ik ga Andijvie een berichtje sturen
2.) Ik ga Wave mailen als ik tijd heb (Ben nu aan het werk, vandaar...)
3.) Ja, ik maak me zorgen of het gaat lukken
4.) Het wordt Chinees omdat ik het een heel interessant land vindt, die taal kunnen spreken lijkt me echt Geweldig

En die lijst met boeken heb ik gehad, alleen wilde niemand van Chinees z'n boeken verkopen...

En Boris?! Sjeeeeeezus....

Laatst gewijzigd op 14-07-2004 om 13:41.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 10:06
shy girl
shy girl is offline
Hey ik ga sph studeren das in t zelfde gebouw als de studie die jij gaat doen Ik ga ook meedoen aan de INKOM. als je wilt kun je me een berichtje sturen knuffels
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 21:58
ellaversa
ellaversa is offline
wat een hoop schoolgenoten
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 08:33
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Hehe Ella...

Wat ga je/ doe jij dan op de HSZ?

Ik heb er ook een jaar rondgezworven
Oud 20-07-2004, 09:18
ellaversa
ellaversa is offline
IBL
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 18:24
Verwijderd
Veel school-genoten, grappig Ik zit er al een jaar, dus mochten jullie verdwalen...
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 21:06
blurred
blurred is offline
Zijn er ook nog mensen die van net zo ver als ik (De andere kant van het land) zijn gekomen, voor deze school? Of zijn jullie allemaal zuiderlingen....
Oud 20-07-2004, 21:30
Dakota
Dakota is offline
Citaat:
blurred schreef op 20-07-2004 @ 22:06 :
Zijn er ook nog mensen die van net zo ver als ik (De andere kant van het land) zijn gekomen, voor deze school? Of zijn jullie allemaal zuiderlingen....
HowLovely geloof ik....
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
blurred schreef op 20-07-2004 @ 22:06 :
Uit Enschede, toch wel een eindje weg.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 13:48
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Ik vind het erg leuk dat je toch voor die opleiding hebt gekozen . Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft en last but not least hem met succes afrond.

@ Andijvie: spreek en schrijf je nu al goed japans??
Oud 21-07-2004, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Staafmixer schreef op 21-07-2004 @ 14:48 :

@ Andijvie: spreek en schrijf je nu al goed japans??
Heel erg basis-Japans kan ik nu. Aankomend jaar nog meer basis-Japans erbij, dan beheers ik dus de gehele basis en kan ik me prima redden in Japan. (Nu zou ik me ook wel kunnen redden, maar met meer moeite.)

Laatst gewijzigd op 21-07-2004 om 16:13.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 22:57
ellaversa
ellaversa is offline
ik struikelde net over een stapel ongeopende post en wat zag ik ?

het schijnt dat er 3 september een uitstapje is met mn nieuwe klas en en en er staat niet bij wat

gaan jullie ook iets doen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 08:55
Wave
Wave is offline
Ik heb 30 augustus een verplichte introductie dag met alleen alle neiuwe mensjes van Gezondheidswetenschappen.
Verder is er de dagen daarna ook nog een intro van de studievereniging maar ik weet nog neit of ik daar heen ga....
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 14:39
Verwijderd
Citaat:
ellaversa schreef op 21-07-2004 @ 23:57 :
ik struikelde net over een stapel ongeopende post en wat zag ik ?

het schijnt dat er 3 september een uitstapje is met mn nieuwe klas en en en er staat niet bij wat

gaan jullie ook iets doen?
Volgens mij zijn dat wel leuke dingen hoor, bij OTC gaan ze vaak uiteten in een Chinees restaurant. IBL zal ook wel zoiets doen. (Ik ben niet mee geweest met het eerste uitstapje, wel met een paar erna, maar ja, dan ken je al wat mensen en is het weer heel anders.)
De Hogeschool regelt dat soort uitstapjes altijd wel goed
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten