Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2004, 13:37
phirst_aid
phirst_aid is offline
Misschien een beetje een rare vraag : kan iemand zichzelf telkens zo ver drijven als hij traint, zodat het niet meer gezond is voor zijn lichaam . Ik ga nu bijna elke dag lopen , want het nieuwe voetbalseizoen komt er aan , en er moeten nog wel wat kilo's af (stuk of 4 , 5). Ik loop bijvoorbeeld 4 rondjes van 1 km, aan een goed tempo, dan zit ik al redelijk kapot, dan heb ik bijna geen energie meer over, maar toch wil ik dan nog een 5de rondje lopen en misschien wel nog een 6de, ik krijg er dan niet meer genoeg van en ik denk, zolang ik nie overgeef kan ik blijven verderlopen... maar ik ben gewoon bang dat het niet echt gezond is . Of moet ik juist naar mijn hartslag kijken? En zoja, hoe hoog mag die gaan en hangt dat af van mens tot mens?

alvast bedankt op voorhand

ciaociao
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:33
matrix21
matrix21 is offline
Volgens mij als je overdrijft gaat je conditie juist niet omhoog.
Heel belangrijk bij training (krachttraining maar ook conditietraining) is dat je lichaam zich kan herstellen.
Als jij je lichaam zeg maar kapot loopt duurt deze periode alleen maar langer en schiet je er niets mee op.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:38
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
of je jezelf kapot kan lopen? ja

Als je niet goed zelf in kan schatten wanneer je moet stoppen is een hartslagmeter wel goed. Omdat de hartslag per persoon verschilt lijkt me dat er ook verschillende bovengrenzen zijn, laat je anders even informeren bij een hardloopvereniging of atletiekvereniging ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 17:07
Sweetsurrender
Sweetsurrender is offline
Bij ieder fitnescentrum hangt wel een kaart waarop staat hoe hoog jouw hartslag mag zijn op jouw leeftijd.
Je kan jezelf kapot lopen ja. Ik raad je aan om dit soort dingen niet iedere dag te doen. Doe de ene dag rustig aan, 3 rondjes, normaal tempo. De volgende dag weer zwaarder, 5-6 rondjes, goed, stevig tempo. Daarna weer rustig aan.

Laat je lichaam zich inderdaad herstellen. Misschien merk je het nu nog niet, het kan nog komen en dan heeeeeel hard...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 18:18
Boozle
Boozle is offline
Nou je moet nooit een hele week achter mekaar hardlopen, je lichaam heeft 1 a 2 dagen rusti nodig naar een inspanning.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 19:02
Dzjes
Dzjes is offline
Idd , normaal moet je telkens een dag tussen je loopdagen laten. Dus 1dag wel, de volgende niet, en dan weer wel
Op deze manier kan je lichaam zich herstellen.

Als ik jou was zou ik toch opletten met dat te ver drijven, voor je het weet gaat je hard te snel en val je dood..(om het maar effe heel extreem te zien). Bouw langzaam aan op, en let wat op je eten als je echt kilos af wil?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 20:32
MightyDuck
MightyDuck is offline
Dat merk je vanzelf als het zo ver is : uit vorm zijn, geen vooruitgang meer eerder terugval, slap voelen, geen zin om te trainen, (kleine)blessures, kwaaltjes/ziek worden.

Dan doe je er het best aan een paar weken rust te nemen en helemaal niet te sporten, beter nog laat je het niet zover komen
Oud 08-07-2004, 21:58
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 08-07-2004 @ 21:32 :
Dat merk je vanzelf als het zo ver is : uit vorm zijn, geen vooruitgang meer eerder terugval, slap voelen, geen zin om te trainen, (kleine)blessures, kwaaltjes/ziek worden.

Dan doe je er het best aan een paar weken rust te nemen en helemaal niet te sporten, beter nog laat je het niet zover komen
Ik heb het idee dat je met alle vragen over training bij jou moet zijn
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 22:30
pinguintje
pinguintje is offline
Je hoogst mogelijke hartslag is volgens mij ongeveer 220- je leeftijd, dus bij jou rond de 200.

Als je af wil vallen kan je denk ik beter iets langzamer lopen (joggen dus), maar dan wel de zelfde afstand.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 09:15
snoopy
snoopy is offline
Je verbrandt het meest vet bij submaximale belasting. Dat hou je ook nog s het langst vol, dus:
Ook krijg je daar een betere conditie van, dus ik zou maar wat rustiger aan doen als ik jou was

(en ik kan het weten, want ik had een 7,5 voor fysiologie )
Oud 09-07-2004, 09:21
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 08-07-2004 @ 22:58 :
Ik heb het idee dat je met alle vragen over training bij jou moet zijn
Ik heb het idee dat jij daarmee spot

Ook heb ik het idee dat het zinniger is te posten over zaken waar je iets vanaf weet / die je interesseren dan over onderwerpen waar je geen kaas van hebt gegeten of threads die je anderzijds niet aan staan, toch ?

-edit- benchMarc weet er ook nog een en ander vanaf.
Oud 09-07-2004, 09:48
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-07-2004 @ 10:21 :
Ik heb het idee dat jij daarmee spot
Nee ik vind het juist wel
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 09:55
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
Ereshkigal schreef op 09-07-2004 @ 10:48 :
Nee ik vind het juist wel
Ach ik wil ook geen betweter zijn maar op een of andere manier stoort het me als mensen onwetend bezig zijn. Al word het je niet altijd in dank afgenomen daar commentaar op te leveren
Oud 09-07-2004, 10:12
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 09-07-2004 @ 10:55 :
Ach ik wil ook geen betweter zijn maar op een of andere manier stoort het me als mensen onwetend bezig zijn. Al word het je niet altijd in dank afgenomen daar commentaar op te leveren
Ik denk dat de meeste mensen stiekem wel goede raad opvolgen. Sommigen kunnen het gewoon niet verkroppen dat iemand anders opmerkt dat ze verkeerd bezig zijn. Daarom
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 15:16
clubje
clubje is offline
Het beste wat je kan doen is lopen met een vriend met een prachtconditie, hem volgen zorgt wel voor de nodige kilo's die er afvliegen

Oud 09-07-2004, 23:19
phirst_aid
phirst_aid is offline
Citaat:
clubje schreef op 09-07-2004 @ 16:16 :
Het beste wat je kan doen is lopen met een vriend met een prachtconditie, hem volgen zorgt wel voor de nodige kilo's die er afvliegen

: zei de looppartner van phirst_aid
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 21:04
dafjedaf
dafjedaf is offline
Hallo, ik had een vraagje en om daar nou een nieuw topic over te openen.
Sinds een paar weken ben ik gaan hardlopen. Ik begon met elke dag een half uur. Nu krijg er geen genoeg meer van. Op sommige dagen ga ik 's ochtends drie kwartier en 's avonds weer een half uur tot 3 kwartier. En dan ben ik ook wel echt kapot. Nu vroeg ik me af of dat eerder slecht dan goed is. En of elke dag wel goed is en ik niet beter om de dag kan gaan en dan wat langer ofzo?
Ik vind het zelf wel lekker zo maar als t slecht is schiet het ook niet op! Of is het motto.. hoe meer hoe beter?

XX
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:09
el manuel
el manuel is offline
Ik heb wel verhalen gelezen over mensen die elke dag hardlopen/hardliepen en die wel aardig succesvol zijn, hebben deze dan gewoon mazzel met genen of trainen die zich ook kapot?
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 01:19
MightyDuck
MightyDuck is offline
Citaat:
el manuel schreef op 14-07-2004 @ 23:09 :
Ik heb wel verhalen gelezen over mensen die elke dag hardlopen/hardliepen en die wel aardig succesvol zijn, hebben deze dan gewoon mazzel met genen of trainen die zich ook kapot?
Je kunt wel elke dag trainen, maar dan moet je niet zo hard trainen als normaal. Als je minder hard traint heb je ook minder hersteltijd nodig.
Oud 15-07-2004, 13:18
el manuel
el manuel is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 15-07-2004 @ 02:19 :
Je kunt wel elke dag trainen, maar dan moet je niet zo hard trainen als normaal. Als je minder hard traint heb je ook minder hersteltijd nodig.
Okee maar het ging niet echt over mijn training, dat zit wel goed Maar meer over bijvoorbeeld thaiboksers die elke dag hardlopen, en er zijn ook aardig wat politie/leger eenheden die dit doen en ik vroeg me af of die dan niet overtrainden, maar ze zullen zich inderdaad wel inhouden.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten