Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2004, 14:37
miss x
miss x is offline
Ik heb een stukje geschreven, te klein voor een verhaal dus vandaar de titel 'stukje' dit is de eerste keer dat ik zo'n stukje schrijf en ben dus best wel benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie fouten ontdekken en kritiek hebben.
Liefs miss x

Donkere wolken spanden zich samen boven het bos, de wind wakkerde aan en scheerde langs de boomtoppen. Grote regeldruppels vielen op de bladeren neer en gleden naar beneden op de vochtige aarde. Ze drupten ook op het meisje. Haar gitzwarte haren wapperden in de wind. Haar zwarte mantel plakte aan haar lichaam, het deerde haar niet. Ze glimlachte zelfs een beetje met haar prachtige rode lippen. In haar ogen lag een duivelse blik. Ze keek naar de lucht boven zich, een heldere, volle maan openbaarde zich tussen de heen en weer zwiepende bomen. Een vogel vloog op, ze keek om zich heen. Was daar iemand? Ze spitste haar oren. Niks meer. Alleen het water uit de beek hoorde je. Het was laat. Ze streelde met haar handen over haar prooi, haar prooi die voor haar op de grote, ronde keien lag, op een open plek in het bos. Ze keek naar de maan. Middernacht. Haar vingers streken door zijn haar en ze kuste zijn lippen, oh wat was hij mooi. Haar lippen lieten een vochtige rode afdruk achter op de zijne. Over zijn nek liep een straaltje bloed, het druppelde zachtjes op de witte keien. Ze stond op en stilletjes liep ze weg, ze zette de capuchon van haar mantel op en even later was ze verdwenen tussen de bomen, diep het bos in.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-07-2004, 14:46
Sasbeest
Sasbeest is offline
Op zich niet slecht, alleen je gebruikt in de eerste helft van het stukje nogal veel bijvoegelijke naamwoorden, wat op mij nogal storend overkomt.

Als dat nou in een aparte alinea een inleidend stukje op het volgende stukje ( ) zou zijn, zou ik het niet erg vinden, maar nu is het nogal storend.

Hmm ja, duidelijk..
Oud 15-07-2004, 14:59
Nijn*
Nijn* is offline
Tja, idd nogal veel bv. nw.
Dat valt me wel op, maar het stoort me niet echt heel erg. Opzich wel een leuk stukje, is wel een vervolg waard..
Oud 15-07-2004, 15:13
Verwijderd
Good stuff

übermierenneuk:

Niks meer

Niets staat mooier

Grim
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 15:23
miss x
miss x is offline
Ik kan me idd voorstellen dat je dat storend vind sassbeest bedankt voor de tip ben blij dat jullie t leuk vinden daar klaart mijn dag weer mooi van op (begon nml nogal beroerd toen ik vanmorgen uit mn bed stapte )

kiss miss x
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 20:00
Verwijderd
Jaa, die bijvoegelijk naamwoorden hoeven van mij ook niet zo buitensporig, maar goed dat kan ook zo lijken omdat het nog maar een kort stukje is. Dit onderwerp lijkt me wel moeilijk origineel te houden, maar tot nu toe vind ik het leuk om te lezen en ben ik benieuwd naar het volgende stukje.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 20:15
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
Grote regeldruppels vielen op
RegeNdruppels?

Tot nu toe vind ik het een mooi stukje, wel kort maar ja. Ik wil wel meer!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 20:51
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Waarom begint toch iedereen immer met een weerbericht?!

Ik wordt er wanhopig van

Verder goed geschreven hoor, daar niet van, ik wil meer lezen, maar geen weerbericht!

Please, te cliché....
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 21:13
Millroy
Millroy is offline
Donkere wolken spanden zich samen boven het bos, de wind wakkerde aan en scheerde langs de boomtoppen. Grote regendruppels vielen op de bladeren neer en gleden naar beneden op de vochtige aarde. Ze drupten ook op het meisje. Haar gitzwarte haren wapperden in de wind. Haar zwarte mantel plakte aan haar lichaam, het deerde haar niet. Ze glimlachte zelfs een beetje met haar prachtige rode lippen. In haar ogen lag een duivelse blik. Ze keek naar de lucht boven zich, een heldere, volle maan openbaarde zich tussen de heen en weer zwiepende bomen. Een vogel vloog op, ze keek om zich heen. Was daar iemand? Ze spitste haar oren. Niks meer. Alleen het water In/Van of beter gewoon water weglaten. (eventueel beschrijving, Het enige gerucht dat ze kon horen was het rustig voortkabbelen van de beek.) de beek hoorde je. Het was laat. Ze streelde (Logisch dat ze met haar handen streelt.) over haar prooi, haar prooi (onnodige herhaling.) die voor haar op de grote, ronde keien lag. Daar zat ze, op een open plek in het bos met haar buit in haar schoot. Ze keek naar de maan. Middernacht(Hoe weet zij dat het middernacht is?). Haar vingers streken door zijn haar en ze kuste zijn lippen. Oh wat was hij mooi. Haar lippen lieten een vochtige rode afdruk achter op de zijne. Over zijn nek liep een straaltje bloed, het druppelde zachtjes op de witte keien. Ze stond op en stilletjes liep ze weg, ze zette de capuchon van haar mantel op en even later was ze verdwenen tussen de bomen. (Diep het bos in klinkt niet logisch, weet niet precies waarom maar het lijkt niet te kloppen.)
Stukjes heerschen, vervolgen zijn zwakker.
Sequels suck. In het algemeen dan.
Oud 16-07-2004, 07:13
Verwijderd
Millroy, ze is een vampiriste, die weten waar ze zijn. misschien moet je maar eens aan Darren Shan beginnen, als je van dit soort verhalen houdt. Midden in de nacht in een inschatting, vampiristen worden dan pas wakker. Midden in de nacht is als het al een lange tijd donker is en de zon nog niet opkomt

Het weerbericht vind ik niet cliché, het wordt gewoon gebruikt om een beeld te scheppen.

De herhaling is niet storend als de zin wordt opgesplitst, vind ik dan.

Verder, goed zoekwerk Millroy, je verdient een medaille.

Grim- Het stuk zelf is hip, en vreemd genoeg komt het niet cliché op me over, ookal heb ik nou in drie weken tijd acht vampiersboeken achter de rug Kunstig!
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 08:05
miss x
miss x is offline
Millroy, bedankt voor het tip van t voortbabbelende beekje zoiets had ik ook in mn hoofd maar ik kwam ff niet op die mooie woorden

En Simoen, ik begin met een weerbericht omdat ik het bij zo'n soort stukje vind passen, al snap ik jou ook wel want het valt mij de laatste tijd ook erg op

Grim, 8 vampiersboeken noem es een paar leuke dan, ben ik op t moment ook wel voor in de stemming zoals je ziet
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 08:12
Verwijderd
Citaat:
miss x schreef op 16-07-2004 @ 09:05 :
Millroy, bedankt voor het tip van t voortbabbelende beekje zoiets had ik ook in mn hoofd maar ik kwam ff niet op die mooie woorden

En Simoen, ik begin met een weerbericht omdat ik het bij zo'n soort stukje vind passen, al snap ik jou ook wel want het valt mij de laatste tijd ook erg op

Grim, 8 vampiersboeken noem es een paar leuke dan, ben ik op t moment ook wel voor in de stemming zoals je ziet
Darren Shan is de schrijver

www.shanville.com
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 08:54
miss x
miss x is offline
Citaat:
Darren Shan is de schrijver
Thank you, ga meteen kijken
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 10:41
miss x
miss x is offline
Ik had een beetje moeite om een vervolg ik heb namelijk nog nooit eerder dit genre geschreven maar ik heb nu toch een nieuw stukje bedacht. Ik hoop dat jullie het wat vinden

De volgende avond rond dezelfde tijd kwam het meisje weer terug bij de open plek in het bos. Hij lag er nog steeds. Het bloed dat zij de avond ervoor op zijn lippen had gedrukt was opgedroogd, de druppels in zijn nek eveneens. Rustig liep ze naar hem toe en knielde bij hem neer, glimlachend pakte ze zijn koude, witbleke hand. Ze ging achter hem staan en pakte ook zijn andere hand. Ze begon achteruit te lopen en sleepte hem mee het bos in, weg bij de open plek. Zijn lichaam schuurde over de takken en liet een diep spoor in de aarde na. Ze bracht hem naar haar hol, diep onder de grond. Ook al was zijn lichaam zwaar, ze hield vol want ze moest hem daar naar toe brengen. Met al haar kracht kreeg zij hem het hol binnen. Daar aangekomen bracht zij hem naar een achter tralies verhulde ruimte en legde zijn lichaam in hetgeen zijn bed zou zijn voor de aankomende dagen, een doodskist. Het deksel liet ze naast de kist leggen want onsnappen kon hij immers toch niet. Met een vertederde blik keek ze nog een aantal seconden naar hem, liep weg en draaide het slot om.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:47
miss x
miss x is offline
ik heb meteen nog maar een stukje geplaatst want het was wel een heeeel klein stukje.

Anderhalf uur later werd er iemand wakker in het hol. Het was haar prooi die ontwaakte. Versuft keek hij om zich heen. Wat was er nou gebeurd? En waar was hij in vredesnaam? Hij richtte zich op uit zijn kist en keek er bevreemd naar. Waarom lag hij godverdomme in een lijkenkist?! En waar was dat prachtige meisje gebleven? Dat was het laatste wat hij zich kon herinneren, hij was nadat hij de kroeg is was geweest een prachtig meisje tegen gekomen, een vreemd maar mysterieus meisje dat zijn hand had gepakt en zachtjes had gevraagd of hij alsjeblieft met haar mee wou gaan. Als betoverd had hij zich door haar mee laten nemen naar de rand van het bos. Daar had ze hem zachtjes op zijn lippen gezoend en in zijn hals maar na enkele ogenblikken had hij een heftige pijnscheut gevoeld en van wat daarna gebeurde kan hij zich niks meer herinneren. Hij liep op de getraliede deur af en probeerde het slot open te maken. Onbegonnen werk. Hij draaide zich om en keek naar zijn nieuwe verblijfplaats. De muren waren een beetje bruinig van kleur, zachtjes klopte hij er even met zijn hand op. Steen. Naast de kist was een grote bruinrode vlek op de grond. Het leek op oud, opgedroogd bloed. Met zijn hand wreef hij over zijn hals. Het voelde alsof er een wond zat. Hij haalde zijn hand terug en keek er naar. Nee, geen bloed of zo. Hij haalde zijn schouders op en liep weer naar de tralies toe en probeerde aanwijzingen te vinden over zijn verblijfplaats. Recht voor hem was een paadje en daarachter een muur. Als hij naar rechts keek zag hij een grote houten deur en links nog een stenen muur. Zuchtend ging hij weer op de grond zitten. Geen raampje, geen deur waar hij makkelijk uit kon klimmen. Dit zag er niet fraai voor hem uit. Hij keek nog eens om zich heen in zijn hok. Nergens iets te eten of te drinken voor hem, degene die hem hier had opgesloten zorgde niet goed voor zijn gasten. Of misschien was dat juist de bedoeling wel. Dorst dat is wat hij had. Geen gewone dorst maar een ongelofelijke dorst, een dorst naar bloed…
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:28
Aléantheriël
Aléantheriël is offline
Ik vind het spannend... Ik houd wel van dit soort vampier verhalen geloof ik...

Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:30
Verwijderd
alsjeblieft met haar mee wou gaan.

wilde

verder cool stukje!

Grim
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:49
miss x
miss x is offline
gelukkig maar dat jullie t leuk vinden, was al bang dat jullie het een afknapper vonden na het eerste stukje.

bedankt voor de controle grim
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten