![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Sarah: dat weet ik, maar ik nam even het voorbeeld van de engste soa. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
De kans dat je bij orale sex (sex met de mond) besmet raakt, is kleiner dan bij neuken zonder condoom, maar het is niet uitgesloten.
· Als je lover bijvoorbeeld herpes heeft en er blaasjes op de penis of de vulva zitten, kun je dit in je mond krijgen. Je krijgt dan last van een zogenaamde koortslip. Maar ook het aids-virus, syfilis en gonorroe kunnen door orale sex worden overgebracht. · De enige manier om je hiertegen te beschermen is bij het pijpen een condoom te gebruiken. Je kunt hiervoor een condoom met smaakje nemen. Doe je het toch zonder, voorkom dan in ieder geval dat je sperma in je mond krijgt. Want op die manier kun je aids oplopen. · Bij het beffen is het goed om een beflapje te gebruiken. Doe je het zonder, dan moet je in verband met aids ieder geval voorkomen dat je menstruatiebloed in je mond krijgt. Bron: http://www.sexwoordenboek.nl/orale_sex_veiligheid.html Oftewel het gaat wel om wondjes en niet om slijmvlies of darmen of wat dan ook.... Ik heb overigens nog nooit gehoord dat sperma via slijmvlies wordt opgenomen. Als dat wel zo is, zie ik graag een bron. Het punt is alleen dat je in je mond eigenlijk vrijwel altijd wondjes hebt zitten (denk aan ontstoken tandvlees, op je wang gebeten enz), zo ook in je vagina. Maar goed volgens het sexwoordenboek is de kans op aids dus alleen groot als je sperma/menstruatiebloed in je mond krijgt. Laatst gewijzigd op 24-10-2004 om 12:38. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je het virus eenmaal hebt opgelopen zit het de rest van je leven in je lichaam. Het virus blijft in een sluimerende toestand aanwezig in een zenuwknoop en wordt actief bij bepaalde gebeurtenissen. Je kunt met het virus besmet raken door rechtstreeks contact, bijvoorbeeld zoenen of seksueel contact. Het virus komt dan binnen via het slijmvlies of de huid. dus pas op! virus zit in het sperma (of komt via de blaasjes die bij herpes ontstaan erin), het sperma komt langs slijmvliezen en het virus "kruipt"zo het lichaam binnen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik weet dat jij dat weet, maar die vriend van devilcat leek het niet door te hebben ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |