Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2004, 19:30
toemba
toemba is offline
Beste iedereen,

Ik ben op zoek naar geschreven informatie (internet, folders, boekjes etc) over de studie geneeskunde en wat deze studie precies inhoudt. Zijn er mensen die mij hieraan kunnen helpen?
Jullie zouden ongeveer mn leven redden ermee

Alvast bedankt!

T
Oud 29-07-2004, 19:33
Verwijderd
hmm, op de sites van universiteiten zal vast wel veel informatie staan denk ik, maar precies weet ik niet, dus kijk daar ns!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:34
Verwijderd
Zoek op google, kijk op pagina's van universiteiten, bel een universiteit: vraag folders aan, niet zo heel moeilijk, toch? Bv. http://www2.eur.nl/fgg//ow/ en dan bv. 'studiegids', dan heb je iig informatie over de inhoud van de studie aan de Erasmus Universiteit.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:35
Verwijderd
Vraagje: waarom heb je die info nodig...? Volgens je profiel doe je geneeskunde...dan zul je toch ook wel min of meer weten wat het inhoudt ed? En/of iig folders kunnen krijgen bij de VU?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:36
toemba
toemba is offline
Ik heb de studie gids al 3 jaar omdat ik nu 4e jaars geneeskunde word. Maar voor TKMST ga ik het voorlichtingsboekje schrijven voor 6 VWO leerlingen over de studie geneeskunde, en ik moet informatie hebben over de studie zoals het nu is als je er aan begint..

edit: daarom dus
Oud 29-07-2004, 19:38
Verwijderd
http://www.studiekiezers.nl/index.cf...11C7/index.cfm

dit is van uni utrecht..

misschien heb je er wat aan..
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:38
Verwijderd
Ah. En hebben ze die informatie op de VU niet? Maar goed, ik denk dat die informatie op de site van elke universiteit wel te vinden is.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:39
toemba
toemba is offline
Jawel, maar het is VAKANTIE! dus ik zit thuis en ik heb geen zin om voor een of ander klote foldertje naar de VU te gaan omdat mn OV ook niet meer geldig is.. Dus hoopte ik dat iemand het hier misschien had of een of andere site wist.

edit: @ eva Thx!
Oud 29-07-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef op 29-07-2004 @ 20:39 :
Jawel, maar het is VAKANTIE! dus ik zit thuis en ik heb geen zin om voor een of ander klote foldertje naar de VU te gaan omdat mn OV ook niet meer geldig is.. Dus hoopte ik dat iemand het hier misschien had of een of andere site wist.
je hebt toch ook de site van de vu nog ?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:40
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef op 29-07-2004 @ 20:39 :
Ik zei ook al: "Maar goed, ik denk dat die informatie op de site van elke universiteit wel te vinden is." Zo vast ook op de site van de VU, je hoeft dus niet eens naar de VU.

En zowel Eva als ik gaven ook al een link.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:41
toemba
toemba is offline
Dat klopt maar daar staat niet op wat ik hoopte te vinden. Je snapt toch ook wel dat ik daar als eerste keek?!?

Laatst gewijzigd op 29-07-2004 om 19:55.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef op 29-07-2004 @ 20:41 :
meisje, dat klopt maar daar staat niet op wat ik hoopte te vinden. Je snapt toch ook wel dat ik daar als eerste keek?!?
zo had ik je inderdaad wel ingeschat

maar wat voor informatie zoek je dan precies?
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:45
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef op 29-07-2004 @ 20:41 :
meisje, dat klopt maar daar staat niet op wat ik hoopte te vinden. Je snapt toch ook wel dat ik daar als eerste keek?!?
Jongentje, misschien dat je dan duidelijker moet zijn in je vraagstelling? En/of dat meteen moet zeggen?

Via google is ook (heel) veel te vinden. Bv. http://www.gobnet.nl/opleidingen/o011gex.htm
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:47
Verwijderd
gobnet is wel een goede denk ik
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:47
toemba
toemba is offline
Nou het moet dus een boekje worden over de studie geneeskunde voor laatstejaars vwo-leerlingen die overwegen de studie te kiezen en er daarom alles over willen weten. De centrale vraag is natuurlijk: wat ga ik nou eigenlijk studeren als ik voor geneeskunde kies? Incl inleidend praatje enz.

Waar ik specifiek naar op zoek ben is de geschiedenis van de geneeskunde opleiding, verschillende banen (en baangaranties) en dat soort dingen. Omdat ik geneeskunde doe hoef ik niet echt informatie te hebben over de vakken of over een universiteit.. Het mooiste zou natuurlijk zijn om een ander voorlichtingsboekje te vinden over de studie, die ik dan kan updaten. Niet dat ik dat helemaal wil gaan kopieren, want ik heb best een eigen verhaal te vertellen, maar dan heb ik in ieder geval een raamwerk want zoals het nu gaat schiet het niet echt op (writers block oid ) en dan hoop ik nieuwe ideeen te krijgen..

@ Leonoor: dat meisje was richting Eva omdat die haar post begon met jongen.. Ik ben stiekem heel lief
Oud 29-07-2004, 19:49
toemba
toemba is offline
Gobnet is echt super!!! Dank je!!!!!
Oud 29-07-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef op 29-07-2004 @ 20:47 :
@ Leonoor: dat meisje was richting Eva omdat die haar post begon met jongen.. Ik ben stiekem heel lief
Ja, en dat had ik weer weggehaald omdat ik het niet lief vond staan Ik ben ook stiekem wel lief
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:54
toemba
toemba is offline
Ik zie het

maar het is nog steeds lastig.. Meestal is het met dit soort dingen dat het goed gaat als je eenmaal bezig bent (tenminste, bij mij werkt dat zo) en ik heb nog helemaal niks en 16 augustus moet ik het presenteren.. Dat worden lange vakantie nachten..
Oud 29-07-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef op 29-07-2004 @ 20:54 :
Ik zie het

maar het is nog steeds lastig.. Meestal is het met dit soort dingen dat het goed gaat als je eenmaal bezig bent (tenminste, bij mij werkt dat zo) en ik heb nog helemaal niks en 16 augustus moet ik het presenteren.. Dat worden lange vakantie nachten..
Maak eerst ns voor jezelf een lijstje met :
- wat jij belangrijk vindt .
- wat je denkt dat de aankomende studenten belangrijk vinden.
- welke informatie er écht in moet komen en welke eigenlijk overbodig is.

Als je het structureerd is het een stuk eenvoudiger om informatie te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:58
Verwijderd
Citaat:
toemba schreef op 29-07-2004 @ 20:47 :
Nou het moet dus een boekje worden over de studie geneeskunde voor laatstejaars vwo-leerlingen die overwegen de studie te kiezen en er daarom alles over willen weten. De centrale vraag is natuurlijk: wat ga ik nou eigenlijk studeren als ik voor geneeskunde kies? Incl inleidend praatje enz.

+ rest
Kijk, daar kunnen we tenminste wat mee. Met Gobnet kun je misschien iig een beetje op weg. En wie weet kent iemand anders nog een andere site.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 20:01
toemba
toemba is offline
Misschien is dat lijstje maken een goed idee, maar ik denk dat geen enkele informatie overbodig is in zo'n boekje zolang het ook maar iets met geneeskunde te maken heeft..

De uitgeverij wil een beknopte geschiedenis van de geneeskunde, iets wat mij totaal niets kan schelen en waarvan ik denk dat ook geen enkele leerling dit interessant zou vinden om in dit boekje te lezen (of misschien een paar..).

Dus conclusie van dit onsamenhangende stuk tekst hierboven: alles is welkom
Oud 29-07-2004, 20:02
Verwijderd
Verschillende dingen die je met geneeskunde kunt gaan doen, zijn btw ook te vinden op GOBnet. Als je het nog niet gevonden had: http://www.gobnet.nl/beroepen/imbstud.htm
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 20:04
toemba
toemba is offline
te gek !

Ik ken dat gobnet helemaal niet..

Anyway, als ik een redelijk stuk tekst geschreven heb, zouden jullie het dan willen lezen en evt. willen beoordelen op interessant-heid?
Oud 29-07-2004, 20:07
Verwijderd
Als je het post zijn er vast wel mensen die het willen lezen ed. Als ik tijd heb, wil ik het best doen. (Al behoor ik niet tot de 'doelgroep'. )
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 20:11
toemba
toemba is offline
om het topic nog een iets andere wending te geven:

Wat zouden 6 VWO leerlingen graag willen weten over de studie geneeskunde als ze overwegen om dit te gaan studeren?

Roept u maar
Oud 29-07-2004, 20:23
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Kan FA niet even unbanned worden, hij is namelijk een wandelende encyclopedie wat betreft foldertjes, informatie e.d. over de studie geneeskunde.
Oud 29-07-2004, 20:40
MieX
MieX is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 29-07-2004 @ 21:23 :
Kan FA niet even unbanned worden, hij is namelijk een wandelende encyclopedie wat betreft foldertjes, informatie e.d. over de studie geneeskunde.
Is het dan niet makkelijker om dat via msn/email te doen? hij is niet voor niets gebanned en zal dus ook niet even voor zoiets unbanned worden
Oud 29-07-2004, 20:42
~Hadiya~
~Hadiya~ is offline
Citaat:
MieX schreef op 29-07-2004 @ 21:40 :
Is het dan niet makkelijker om dat via msn/email te doen? hij is niet voor niets gebanned en zal dus ook niet even voor zoiets unbanned worden
't was ook maar een geintje
Oud 29-07-2004, 20:42
MieX
MieX is offline
Citaat:
Staafmixer schreef op 29-07-2004 @ 21:42 :
't was ook maar een geintje
kan zijn maar je hebt wel gelijk en de TS kan er wel iets aan hebben
Oud 29-07-2004, 20:47
Verwijderd
FA weet dan misschien veel, de doelgroep is hij allang voorbij geschoten.

Ik wil je stuk tekst wel lezen . Misschien moet je wat aankomende geneeskunde studenten vragen wat zij nou juist willen weten of eigenlijk het handigst vinden om te weten.

Die mensen zijn namelijk dit jaar je doelgroep geweest dus die weten ook wel wat ze miste qua informatie voorziening

Daarnaast lees ik dat je het voor een uitgeverij maakt (dat wist ik niet/ daar had ik overheen gelezen). Neem die eisen ook eens op in je lijstje van "wat is belangrijk/niet belangrijk".

Een stukje geschiedenis kan heel leuk zijn, heti s maar hoe je het schrijft!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten