Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-07-2004, 21:35
Verwijderd
Hoe reageer jij als je broer of zus voor het eerst een vriend(in) heeft? Heb je een goede band met elkaar en geef je tips, bespreek je dingen?
Mijn broertje heeft nu bijv. waarschijnlijk voor het eerst een vriendinnetje, maar hij is super gesloten enzo, wil er haast niets over kwijt. Maar ik vind het allemaal zooo schattig.
Het heeft toch iets spannends ofzo, hoe zal ze zijn?

Ik kan me iig niet voorstellen dat ik iets negatiefs over z'n vriendin zou zeggen wanneer ik haar zie. Sowieso omdat ik totaal niet zo ben. Maar ook omdat ik het allemaal zo lief vind, het zou toch zo bot zijn om dan iets stoms over haar te zeggen.

Ik kom op dat idee omdat het zusje van mijn vriendje wel allerlei lompe dingen over mij tegen hem zei, nadat ze mij had gezien. En ik was z'n eerste vriendinnetje. Dus dan had ze dat toch eigenlijk net zo lief en spannend moeten vinden en hem niet willen kwetsen enzo? Echt vreemd vind ik dat.

Verder heb ik nooit met mijn broertje over m'n vriendjes kunnen praten ofzo. Hij was nooit met zulke dingen bezig, was er altijd wat te kinderachtig voor om er serieus over te praten. Maar misschien dat daar nu verandering in gaat komen? Lijkt me wel

Hoe zit dat bij jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-07-2004, 21:40
Dzjes
Dzjes is offline
Ik heb 3 broers, dat is dus toch wel genoeg

Nuja, bij mn ene broer vond ik het niet zo spannend.. aan de ene kant wel een beetje, hij leek me helemaal niet het type om een vriendin te hebben. Ik kende het meisje ook al, wat het allemaal nog veel raarder maakte...

Bij mn andere, nouja, die is altijd al een flierefluiter geweest, dus zo speciaal vond ik het nu ook weer niet. Je bekijkt haar wel, en 'keurt' haar toch deels. Ik zou ook niet zomaar opmerkingen over haar zitten maken, komt toch alleen maar ruzie van.

En bij de laatste broer, nu, dat zou ik heel raar vinden, maar best schattig .

Mn broers komen allemaal wel eens raad vragen.. of het een goed idee is wat ze willen organiseren, wat ze voor haar moeten kopen, .. die dingen je kent het wel.
Vind het niet erg ook. Vind het net leuk dat ze raad komen vragen aan hun zusje
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 21:42
hendrie
hendrie is offline
hmm....me bro die heeft een vriendin en die heeft er 3 gehad.
kon met ze alle 3 wel goed opschieten. natuurlijk klikt het met de 1 beter als met de ander maar ging nooit vervelende dingen zeggen, maar op een gegeven moment krijg je wel een band dat je dingen kan zeggen waar je lichtelijk aan irriteert...

ik heb zelf ook een vriendin en die kan het wel goed met me broer+vrienden vinden en we gaan ook vaak samen uit etc. gewoon gezellig.en ik heb een erg relaxte bro die me graag wil helpen met relatie probs en alles..bij mij is alles wel goed geregeld
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 21:42
Lorelei
Lorelei is offline
Heh. Nou ja.. mijn broertje is 6, dus nog niet echt op die leeftijd. M'n zusje is 13.. en heeft al wel wat vriendjes gehad. Maar ze is ook autistisch. (en met de vriendjes was ook wel wat, ze zaten niet voor niets bij elkaar op school ) Dus ook daarbij is er toch weinig sprake van echte interessante vertrouwelijke gesprekken. Een klein beetje, soms, over of ze al gezoend heeft en zo.. en of-ie wel lief is. Maar verder gaat het niet
Oud 14-07-2004, 21:49
Charlottetje
Charlottetje is offline
k heb alleen een veel oudere broer en zus.
mijn broer is wel een soort van beschermend, wil wel dat die jongen goed genoeg is ofzo, al laat hij me ook wel totaal mijn gang gaan zeg maar. Hij lacht dan altijd zo naar me alsof ie denkt "ohh, mijn kleine zusje wordt ook groot en krijgt haar eerste vriendje, wat schattig" en mijn zus ging me compleet uithoren, hoe hij was etc. wanneer ik hem zie, hoe ik hem precies ken en ze wil alle foto's zien enzo. Aan de ene kant ook best leuk hoor, al die interesse van mijn broer en zus, maar soms ook wel eens een soort van irritant. Mijn ouders vragen er eigenlijk nooit naar, maar kunnen het toch wel merken...
Oud 14-07-2004, 22:46
angel-nieke
angel-nieke is offline
me broertje houd zich nog niej zo met vriendinnetjes bezig... als k er mee pest slaat ie me bijna... maar hij vind mijn vriend wel heel leuk en met het zusje van me vriend kan k t ook goed vinden...
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 22:55
Verwijderd
Toen mijn zus (toen ze 17 was en ik 15) een vriend kreeg had ik iets van 'jah, leuk voor haar'. Maar hij was absoluut niet bijzonder ofzo (vond ik dan ) dus ik snapte 't niet helemaal . Maargoed, we hebben er toen niet heel veel over gepraat eigenlijk. Doen we nu nog niet vaak trouwens, hoewel we wel een goede band hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 08:53
Verwijderd
Haar eerste vriend, is gelijk huidige vriend, en hij komt al een jaar ongeveer de vloer. Ik mag hem wel, maar we botsen af en toe. Verder is hij geen lieve vriend, en mijn zusje baalt daar wel eens van, maar hij is onverbeterlijk.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 18:03
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Gewoon, wat met diegene praten als diegene tegen mij begint te praten. Verder moei ik me niet echt met de relatie en denk ik over het algemeen: "Ach, als het een blijvertje is, leer ik hem na verloop van tijd wel kennen."
Eerste vriend van mijn zusje heb ik nooit gezien (was via haar school en zo), tweede vriend is een broertje van een van mijn beste vrienden, ik werd pas later bevriend met die jongen. Was een beetje een kinderachtige jongen, vond hem ook niet echt bij mijn zusje passen. Ging ook na een week uit of zo. Derde vriend was heel aardig, kon ik het wel goed mee vinden, soms zie ik hem nog af en toe. Vierde, huidige, vriend heeft ze nu al meer dan 3 jaar iets mee is ook een supergozer, was wel een babbelaar, dus leerde hem wel relatief snel kennen.
Oud 15-07-2004, 19:10
filia dei
filia dei is offline
Ik heb alleen twee kleine zusjes (15 en 13) Vooral met die oudste praat ik veel. Zij is de eerste aan wie ik vertel dat ik iemand leuk vind en zij verteld 't ook altijd heel vroeg aan mij. Ik vind het wel schattig als ze vriendjes hebben. 'T is wel vertederend op een manier. Maar ze hebben nog nooit een serieus vriendje gehad. Niet eentje die op zondag bleef eten ofzo. De meeste heb ik nooit ontmoet of misschien een enkel keertje gezien ofzo. Maar ik veroordeel ze niet. Als me zus ze leuk vinden dan zullen ze vast wel leuk zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 19:20
Cruz
Cruz is offline
Ik was heel blij en zenuwachtig toen mijn broer voor het eerst een meisje mee naar huis nam Heb de hele tijd bij ze gezeten.. Ik was zo nieuwsgierig enzo
Nu we iets ouder zijn enzo praten mijn broer en ik best veel over onze vriend(in). Meestal als er problemen zijn.. Maar ik ben blij dat we dat eerlijk met elkaar kunnen bespreken enzo.
Oud 15-07-2004, 20:04
Verwijderd
ik heb me nooit bemoeid met de vriend van mn zus (wat overigens net 3 weken uit is). t kon me niet veel schelen, hij zei ook nooit zoveel, maar goed. t is nu erg sneu.

mijn zus vind het vreselijk dat ik met mijn vriend verkering heb, omdat zijn vader haar leraar grieks was. ze hebben een onwijs goede band, en doordat ik verkering heb met zijn zoon, sta ik opeens iets dichter bij die familie. dus ze hoopt al 14 maanden dat het uit gaat. the bitch.

we bespreken verder nooit wat samen, we hebben ongeveer 20/7 ruzie.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2004, 20:26
Konijn
Konijn is offline
Mijn broertjes eerste vriendin is ook zijn huidige vriendin, ze hebben al bijna twee jaar wat, sinds zijn 15e. Ik kende haar al, eerder dan mijn broertje, ze hebben elkaar ook een beetje via mij leren kennen (haar oudere broer is een van mijn beste vrienden, dus kwamen veel bij elkaar over de vloer etc).
We zijn echt goede vriendinnen, en waren ook al vriendinnen, dus ik vond t echt leuk allemaal .
Mijn eerste vriend kon het ook goed vinden met mijn broertje, ze gingen wel eens samen mountainbiken bv. Gelof ook niet dat mijn broertje het heel raar vond dat ik een vriend kreeg, want in die tijd rommelde hij geloof ik ook al wat met zn vriendin (Voordat ze echt wat kregen dus)
Oud 16-07-2004, 12:35
WolterB
WolterB is offline
dit is dus iets waarbij ik t jammer vind dat ik enig kind ben. Ik zal dit dus nooit zo meemaken en dat vind ik eigenlijk bestwel jammer.
Oud 16-07-2004, 15:34
Verwijderd
Mijn broertje is 16 en geestelijk gehandicapt. Zijn eerste 'dinnetje was een paard met 't syndroom van Down. Ze heette Swarzenegger van 'r achternaam en kwijlde over me heen. Ik ontliep ze.

Nu is 'ie verliefd op ene Femke. Ze is niet geestelijk gehandicapt maar wel heel dom, daarom zit ze op dezelfde school als hij. Omdat 'ie al een halfjaar niet durft te zeggen dat 'ie 'r leuk vindt, is ze nog nooit hier geweest. Ik heb dus geen idee of ik 'r aardig vind of niet, maar waarschijnlijk niet, want mijn broertje vind ik ook niet aardig.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 15:54
Soullar
Soullar is offline
Laatste keer dat mijn broer een vriendin had was 9 jaar geleden. Ik ken hem eigenlijk helemaal niet met een vrouw. Wel een beetje apart als ik dan naar mijzelf kijk. Wij zijn zulke tegenpolen. Wat dat betreft ben ik best wel vrouwen-verslaafd. Maar dat geeft niet, 't is niet alsof ik een slet ben ofzow.
Oud 16-07-2004, 17:08
Tiño
Tiño is offline
sjaa, hebben we t niet echt over, hoewel t iets meer lijkt te komen ofzo,maarja ach niet echt boeiend, houd dat soort dingen liever voor mezelf toch meestal...
Oud 16-07-2004, 17:42
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 16-07-2004 @ 16:34 :
Mijn broertje is 16 en geestelijk gehandicapt. Zijn eerste 'dinnetje was een paard met 't syndroom van Down. Ze heette Swarzenegger van 'r achternaam en kwijlde over me heen. Ik ontliep ze.

Nu is 'ie verliefd op ene Femke. Ze is niet geestelijk gehandicapt maar wel heel dom, daarom zit ze op dezelfde school als hij. Omdat 'ie al een halfjaar niet durft te zeggen dat 'ie 'r leuk vindt, is ze nog nooit hier geweest. Ik heb dus geen idee of ik 'r aardig vind of niet, maar waarschijnlijk niet, want mijn broertje vind ik ook niet aardig.
Geestelijk gehandicapt in welke zin? Syndroom van Down of autisme oid?

Mijn broertje van 13 heeft nog nooit een vriendinnetje gehad, en die van 16 ook niet. Een vriendin van me was wel verliefd op mijn jongste broertje Was vrij hilarisch. Maar dat is niks geworden gelukkig.
Oud 16-07-2004, 17:47
fractuur
fractuur is offline
Mijn broertje (15) heeft ook geen vriendin (voor zover ik weet ), maar toen ik thuiskwam met een vriend is hij wel van onder tot boven gekeurd. Mijn broertje is echt het type: alleen de leukste en liefste jongen is goed genoeg voor mijn zus, alleen zal hij het nooit zo openlijk verkondigen. (wel schattig eigenlijk )

Mijn zusje is 11, en daarvan heb ik dus nog geen boeiende verhalen gehoord.
Oud 16-07-2004, 18:06
Verwijderd
Mijn broertje was er eerder bij dan ik... Nou ja, dat wil niet zeggen dat zijn eerste vriendinnetje (mijn beste vriendin! We schelen dan ook maar een jaar) serieus was ofzo, maar goed Altijd nog serieuzer dan de basisschool verkeringen die er aan vooraf gingen.

Wat ik daarvan vond? Eh, tja, ze was mijn beste vriendin, dus ik vond het vooral vreemd. Wat moest zij in vredesnaam met dat rotjoch? Hij zat MIDDEN in de puberteit dus hij was gruwelijk vervelend..
Nou ja, ik vond het wel schattig, ergens. En irritant.

Zijn eerste serieuze verkering vond ik ook schattig. Leuke meid.. de eerste keer dat ik haar zag, hadden onze muizen elkaar net lopen opeten dus kwam ik met een kooi vol losse ingewanden aanrennen. Ze keek er zonder blikken of blozen in, dus ik vond haar cool

En verder bemoei ik me er niet echt tegenaan. Hij wil niet echt veel kwijt, maar ik vertel hem ook niks over wat ík nou eigenlijk doe.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 18:30
Fleurop
Fleurop is offline
Mijn broer had zijn vriendin leren kennen via internet. Blijkbaar kenden ze elkaar al een hele tijd, maar wij wisten dat niet thuis
Opeens vroeg hij mij of ik eventjes een foto wilde bekijken van een meisje en vertellen of ik haar er leuk uit vond zien
Na een weekje ging hij met haar afspreken.
Ik vond het heel leuk en ook spannend eigenlijk, hoe ze was.

Nu naar 3.5 jaar hebben ze nog steeds met elkaar en heb ik zoiets; zoek maar een nieuwe Beetje gemeen misschien. Ze is best aardig. Maar ik irriteer me nog wel eens aan haar (steeds fluisteren tegen mijn broer, heel jaloers gedrag, baasje etc.)
Ik wil wel weer een nieuwe meid zien. maarja, het gaat erom dat mijn broer gelukkig is.

Ik hou verder mijn mening voor me natuurlijk. Want ze is wel goed voor mijn broer.
Verder heb ik niks met haar.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Mindfields schreef op 16-07-2004 @ 18:42 :
Geestelijk gehandicapt in welke zin? Syndroom van Down of autisme oid?

Mijn broertje van 13 heeft nog nooit een vriendinnetje gehad, en die van 16 ook niet. Een vriendin van me was wel verliefd op mijn jongste broertje Was vrij hilarisch. Maar dat is niks geworden gelukkig.
Geen syndroom van Down. En ook geen autisme, dat vind ik geen geestelijke handicap, eerder een psychische aandoening. Oid. (Al lijkt het 't zelfde, ik vind van niiiet )

Hij is gewoon ontiechlijk langzaam van begrip, zijn motoriek is vrij slecht, hij heeft amper een eigen mening - past zich vaak gewoon aan aan de omgeving, snapt dingen als beleefdheid/ethiek/principes/enz niet, hangt ontzettend om mensen heen omdat 'ie iedereen wil knuffelen en aaien enzo.. Maar hij kwijlt niet en begrijpt wel wat je tegen 'm zegt enzo. Over het algemeen.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 19:08
Felicita
Felicita is offline
Mja..mijn zusje heeft nu haar 2e vriendje. Haar eerste was echt niet serieus, ze heeft hem nooit gekust of wat dan ook. Ik kon met haar over die jongen praten en zo, dat vond ik eigenlijk wel schattig en lief.

Maar goed, nu heeft ze dan haar eerste echte vriendje, en die jongen moet ik echt niet. Normaal gesproken ben ik heel makkelijk, en vind ik bijna iedereen wel aardig. Maar die jongen werkt me echt op mijn zenuwen. Ik kende hem al langer, en toen ik hem pas kende, probeerde hij mij te versieren, terwijl ik een vriend had. Toen ik liet merken dat ik dat niet wilde, probeerde hij het bij mn beste vriendin en daarna nog bij een andere meid uit de buurt. Daarna had m'n zusje ineens met hem. Vierde keus dus.
Hij scheldt mij altijd uit als ik toevallig even alleen met hem in een kamer ben, en ook m'n vriend wordt regelmatig uitgebreid besproken(negatief dus) in zijn bijzijn. Ik heb hem nooit iets verkeerds gezegd, en mijn vriend al helemaal niet.
Nu is mijn zusje ook ontzettend veranderd door hem. Niet alleen met haar kleding, ook met haar gedrag. Ze zitten voortdurend klef te doen, en hoewel ik daar normaal bij mensen geen moeite mee heb, kan ik het gewoon niet aanzien bij hen. Hij wil mijn zusje ook overhalen met hem naar bed te gaan, terwijl ik haar daar te jong voor vind, maar dat is natuurlijk maar mijn mening.
Sorry, ik moest het echt even kwijt. Maar nee, ik vind mijn zusjes eerste echte verkering dus maar niks.
Oud 16-07-2004, 20:01
kimberley
kimberley is offline
pfoe wel al lang geleden dat mijn zus met een vriend aankwam

Haar eerste was echt hilarisch gewoon. Hij zat bij het korps mariniers om te trommelen ofzo (als aankondiging). Hij kon geen moment zn vingers stilhouden, hij trommelde constant met zijn vingers op zn benen, echt irritant. Het is uiteindelijk uitgegaan omdat hij alleen maar over zn trommeltjes kon praten

Haar tweede vriend is echt serieus geworden, daar woont ze nu al mee samen. Het was wel spannend toen we hem voor de eerste keer gingen zien (we vroegen ons af of het weer zown debiel zou zijn haha), maar dat viel echt 100% mee.
Mn zus is nog nooooit uitgegaan en alles wat met feesten te maken heeft is voor haar al vreemd, dus het was heel raar toen ze ineens een vriendje had opgedoken. Ik vond het wel leuk voor dr want ze ging er echt helemaal voor.
Met mn zwager kan ik echt supergoed opschieten, ben er zelfs al es mee op vakantie gegaan. Volgend jaar gaan ze trouwen dus ik ben benieuwd
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 20:13
Verwijderd
mijn broer wordt alweer 18, heeft nog nooit een serieuze relatie gehad, wel een vriendinnetje voor 2 weken en zijn 'liefde' uit Newcastle (ontmoet in Spanje)
ik hoop wel dat hij met een serieuze relatie thuis komt, hij zit ook altijd te slijmen met meisjes uit zijn klas op msn, maar ik vind ze allemaal te min voor hem
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-07-2004, 21:28
Milos
Milos is offline
Mijn broertje heeft ook een vriendinnetje, maar ik vind haar maar een dooie hoor. Ze zegt nooit iets en echt zo'n kloterig verlegen lachje. Hopelijk wordt dat niet me schoonzusje.
Oud 16-07-2004, 21:31
Meester
Meester is offline
Ik heb een jonger broertje die nooit wat over die dingen zegt, eigenlijk vraag ik hem er ook niet naar. Pas op 't moment wanneer hij een vriendinnetje mee naar huis neemt zal ik hem eens gaan ondervragen.

Ook heb ik een jonger zusje die alweer aan haar tweede relatie bezig is, de eerste was na anderhalf jaar stukgelopen terwijl ze nu weer een vriend heeft waar ze al ruim 5 maanden mee verkeert. Zij vertelt daar niet bijzonder veel over en eigenlijk bemoei ik me daar ook niet mee.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 21:51
Verwijderd
Het eerste vriendje van mijn zus vond ik maar een vreemde vogel. We hadden het er ook niet echt veel over volgens mij, zij was 16 en ik 14, maar het interesseerde mij maar weinig .

Mijn eerste vriendje, daar had ik het wel erg veel met mijn zus over. Maar ja ik was ook ''al'' 18 toen ik voor het eerst een vriendje kreeg . Wel echt serieus... mijn zus heeft altijd gedacht dat ik tot mijn 30 maagd zou blijven... (is dus niet uigekomen ). We hadden het er veel over, en nu praat ik nog steeds veel met mijn zus over mijn vriendje, en over haar vriendje.

Met mijn kleine zusje, nee daar praat ik echt niet mee over vriendjes enzo. Maar zij praat tegen niemand veel over dat soort dingen...

En mijn broertje... tsjaa die is nog niet zo met meisjes bezig .
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 21:59
Verwijderd
Mijn zus is bijna 6 jaar ouder, dus toen zij rond haar 15/16 wat serieus vriendjes begon te krijgen, was ik 9/10 en kreeg dat nauwelijks mee. Op haar 16de kreeg ze met haar huidige vriend en die nam ze dus ook eens mee naar huis, ik was toen nog vrij jong en weet alleen nog dat ik toen dacht dat hij vreselijk lang was en heel slim. (Dat is hij allebei ook )
Ik kreeg er verder niet veel van mee, was wel heel nieuwsgierig maar vond het ook eng. Dus dat weet ik allemaal echt niet meer.

Wel weet ik dat, toen ik 12 was en ík een vriendje kreeg, mijn zus heel stom deed. Ze vond dat hij op haar vriend leek, en dat mocht dus kennelijk niet. Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen (ik was 15 en zei dus 20/21) deed ze nog steeds niet bijster aardig. Hij is wel weer 10 jaar ouder dan ik, dus ze deed misschien iets beschermend ofzo. Ze probeerde me telkens mee te slepen, weg van hem, zodat ze me duidelijk kon maken hoe fout ze alles vond. Nu zijn mijn vriend en ik dus al 4 jaar samen en doet ze dat eigenlijk nog steeds. Niet helemaal leuk.

We praten wel een beetje over onze relaties met elkaar, maar niet te veel, want daar kan ze niet tegen. Toen ze er achter kwam dat ik aan de pil was (ik was toen 16) werd ze helemaal gek; hou konden mijn ouders dat nu doen?! En ik, hoe kón ik in vredesnaam seks hebben voor mijn 18de. Ach ja, ik trek me er maar niet te veel van aan. Ik ben haar jonge zusje, zo noemt ze me ook tegenover andere mensen ('zusje' dus), en ze probeert me te beschermen... dus tja
Met citaat reageren
Oud 16-07-2004, 22:44
Verwijderd
Ik zou heel verbaasd zijn als mijn broer van 21 ooit een vriend of vriendin heeft. Maarja, het zal ooit wel gebeuren, ik gun het hem van harte, maar hij is er gewoon niet geïnteresseerd in...
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 04:21
Charlottetje
Charlottetje is offline
(mijn zus is 11 jaar ouder dan ik. ik kan me alleen nog goed herinneren dat ze met mijn moeder huilend aan de keukentafel zat en ik niet mocht storen. maar goed, ik was toen ook 5 ofzo)
Oud 17-07-2004, 06:33
Verwijderd
Ik heb 1 broertje van 16, en soms krijg het gevoel dat hij meer met meiden rotzooit dan ikzelf.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 12:57
Luna
Luna is offline
ik heb een broertje van 15 die heeft nog nooit een vriendinntje gehad (naar mijn weten ).
toen mn zusje 4 was was ze verliefd op een jongetje uit haar klas en hij ook op haar en gingen ze elkaar met valentijn kadootjes geven enzo, heel lief. (verder vind ik valentijn eigenlijk bullshit, maar das een ander verhaal)
NU is ze bijna 11 en had vorig jaar meer dan een halfjaar verkering met een jongen uit haar klas, heel lief allemaal maar ik heb geen idee of ze gezoend hebben ofzo, we hebben het er niet over gehad. Ik hoorde het ook pas toen ze al meer dan 3 maanden wat hadden.
Oud 17-07-2004, 15:07
Warsocket
Warsocket is offline
broertje / zusje

luek asl ze een vriend / vriendin meenemen
alstijd gezellig als je daarmee goed kan opschieten

maar verder ist hun zaak ze zien maar wat ze doen

(behalve als mijn zusje dan weer iets serieus heeft / gaat krijgen met een foute man/ jongen)
Oud 17-07-2004, 15:08
Haligh
Haligh is offline
Ik keur de vriendjes van mijn zus ook altijd.
Ze is 18 dus er zijn er noagl veel over de vloer geweest en over het algemeen waren ze allemaal hartstikke aardig en ik ging er ook graag mee om.

De vriend die ze nu heeft is ook hartstikke aardig
Oud 17-07-2004, 16:11
stuivertje
stuivertje is offline
mn zusje van 18 heeft net een relatie van 4 jaar erop zitten. Zij was al behoorlijk wat eerder met relaties enzo dan ik. Wat op zich wel een beetje raar was.

Maar nu het dus uit is, gaat ze met oudere mannen. Echt vet vies. Keur ik ook helemaal af. Mn moeder ook, mn vader weet van niets. Echt Bah,
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 16:29
Wammus
Wammus is offline
Ik heb een zusje. Maar daar praat ik eigenlijk weinig mee (woont bij mn ma ik bij mn pa). En als we elkaar zien dan praten we daar eigenlijk weinig over. Ik weet wel ongeveer hoeveel vriendjes ze heeft gehad. En ik kon het met allemaal wel goed vinden. Het is nu net uit met dr vriend, na 2 jaar. Met die gast kon ik het heel goed vinden. Het is nu ook een van mijn beste vrienden. Met hem heb ik er wel veel over zitten praten. Dan hadden ze weer eens een probleem en dan belde ie mij weer. Zaten we weer te blowen en te ouwehoeren over hoe het allemaal ging en wat ie nou moest doen enzo . Was wel leuk (ondanks dat de onderwerpen soms wat minder leuk waren
Oud 17-07-2004, 16:34
telluriet
telluriet is offline
M'n zusje is 2 jaar jonger dan ik, en volgens mij is ze nu op 2 jongens tegelijk verliefd en laat ze zich door allebei keihard playen, omdat ze niet weet wie ze moet kiezen.

Tina-probleempjes.
Oud 17-07-2004, 19:15
Verwijderd
Ik heb een 2 jaar en-nog-iets-meer jonger zusje, maar ze lijkt veel volwassener. Sinds 2 jaar ofzo heeft ze wat met een jongen die 6 jaar ouder is uit Enschede (we wonen zelf bij Den Haag), die ze via internet heeft leren kennen. Ze heeft het eerst geheim gehouden. Ik heb het nooit met haar over jongens gehad, maar we kwamen er toevallig vorig jaar op toen we op vakantie waren. Toen vertelde ze dat ze wat met 'm had. Ze heeft het vorig jaar ergens aan m'n moeder verteld, die 'm eerst wel eens wilde zien voor ze goed- of af ging keuren.
Ze zijn nog steeds samen en hij is dit jaar zelfs met ons mee op vakantie geweest. Ik vond het altijd wel een aardige gozer, maar ik heb dat wel even moeten bijstellen, want hij werkte echt op m'n zenuwen.

Ik praat nog steeds nooit met d'r over relaties, dus ze weet ook echt niets over mijn liefdesleven. Het gaat d'r niks aan, ze ziet het wel als ik iemand mee naar huis neem.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 21:19
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Mn zus is 22, en heeft met een roare groninger, ze wonen samen. Hij is wel goed voor mn zus, maar mn zus is ook niet helemaal 100
Daarvoor had ze met een jood, en een enorm kleffe dichtnicht. dus dit is wel haar eerste serieuze vind ik
Mn zus vind elk meisje waarmee ik praat hardstikke lief, en vind dat ik er een relatie mee moet nemen. Omdat ik dan waarschijnlijk onderdrukt ga worden, en geen nare dingen over vrouwen meer ga zeggen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 09:42
Verwijderd
Uhm..

volgens mij is mijn zusje een beetje een hardcore slet aan t worden...

Eerst Luuk, toen Bas, een paar weken geleden zag ik dr met Marnix en nog een gast uit dr kamer komen en laatst was het weer de volgende.

En het zijn gewoooooooooon vrienden.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 09:54
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Citaat:
Lilith schreef op 18-07-2004 @ 10:42 :
Uhm..

volgens mij is mijn zusje een beetje een hardcore slet aan t worden...

Eerst Luuk, toen Bas, een paar weken geleden zag ik dr met Marnix en nog een gast uit dr kamer komen en laatst was het weer de volgende.

En het zijn gewoooooooooon vrienden.

Hoe oud is je zusje dan?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 10:17
snoopy
snoopy is offline
m'n broertje kreeg twee jaar geleden z'n eerste echte vriendin. Tis nu nog steeds een soort van aan. Ik ken haar dus heel goed. Op het moment dat ze een relatie kregen was het twee weken geleden dat m'n vader overleden was, dus ik was heel blij dat hij z'n verhaal bij iemand kwijtkon.
Oud 18-07-2004, 14:17
purplerose
purplerose is offline
hmm.. bij mij zit het zo:
Mijn zus is nu 18 jaar en ik ben nu 15. ik heb nu sinds drie maanden een vriend en mn zus vind het alles behalve schattig.. ze is stik jalours omdat zij zelf nog nooit een vriend heeft gehad. Ze probeert ook tussen ons in te staan en doet erg vervelend tegen mn vriend..
Dus bij gaat dat allemaal niet zo heel geweldig.. maar goed zal haar iig nooit tussen ons in laten staan..
Oud 18-07-2004, 14:47
justlikeme!
justlikeme! is offline
* ik ben de jongste * haha

Nog niet meegemaakt dus... Ik heb ook nog geen commentaar gekregen van de zusjes van mijn 2 ex-en.. Gelukkig maar.. Hoewel ik erg moeilijk in kon schatten hoe ze precies over mij dachten.. Het voordeel was dat bij mijn laatste ex zijn broertje bij mij op school in hetzelfde jaar zat, en ik het goed met hem kon vinden! Maar wat zijn zusje over mij dacht wist ik niet.. had er niet echt een goed gevoel over altijd.. het was een beetje dubbel
Oud 18-07-2004, 14:49
luchtballon
luchtballon is offline
Toen mijn broer een vriendin kreeg vond ik dat heel leuk en interessant. Ik vond haar ook een heel aardig meisje. Nu anderhalf jaar later vind ik d'r nog steeds heel aardig, maar ze heeft ontzettend vreemde acties. Ik erger me soms ook aan hoe mijn broer nu tegen mij doet sinds hij met haar heeft, omdat hij veel zorgzamer is geworden, maar voor mij een beetje te erg.

Ik had het idee dat hij het al zag aankomen dat ik een vriend kreeg, die ook een vriend van hem is. Hij vond en vind het wel leuk, ze kunnen heel lang met elkaar discussieren... Of hij ook kritiek op hem heeft weet ik niet, maar ik denk het eigenlijk wel. Hij zal dat niet direct tegen mij zeggen.

We hebben het niet zo heel vaak over onze relaties, maar op zich kunnen we er goed over praten.
Oud 24-07-2004, 17:30
Ellun
Ellun is offline
Citaat:
WooF schreef op 15-07-2004 @ 21:04 :
ik heb me nooit bemoeid met de vriend van mn zus (wat overigens net 3 weken uit is). t kon me niet veel schelen, hij zei ook nooit zoveel, maar goed. t is nu erg sneu.

mijn zus vind het vreselijk dat ik met mijn vriend verkering heb, omdat zijn vader haar leraar grieks was. ze hebben een onwijs goede band, en doordat ik verkering heb met zijn zoon, sta ik opeens iets dichter bij die familie. dus ze hoopt al 14 maanden dat het uit gaat. the bitch.

we bespreken verder nooit wat samen, we hebben ongeveer 20/7 ruzie.
Valt wel mee hoor

De Zus van Woof
Oud 24-07-2004, 17:39
Hagel
Hagel is offline
mijn zus woont al een aantal jaar samen met der eerste liefde, ze is echt enorm ouderwets en net mijn moeder, echt vreselijk. Hij is op zich heel aardig en ik vraag me soms af wat hij in godsnaam met mijn zus doet. Mijn broertje heeft nu al bijna 2 jaar verkering met een schattig meisje. Echt zo'n puberliefde, hij is 17 en zij 15, helemaal schattig

Ik zou eerder met mijn broertje dan met mijn zus over mijn liefdesleven praten, maar ik doe het met geen van twee. Ik heb ooit de fout gemaakt door wat te vertellen aan mijn zus en binnen 5 minuten belde mijn moeder kwaad op. Daar zat ik nou niet echt op te wachten dus sindsdien vertel ik haar niks meer.
Oud 24-07-2004, 18:37
Loesje
Loesje is offline
ik heb alleen een broer. Die is 22. Maar ik heb nog nooit een vriendin bij ons thuis gezien. Weet verder niet wat hij uitspookt want we wonen allebei op kamers. Maar iets serieus heb ik nog nooit gezien iig.

ikzelf was er ook al laat bij mijn eerste echte vriendje heb ik nu bijna een half jaar mee, en was de 2e jongen die ik aan mijn ouders en broer heb voorgesteld. Mijn broer heeft mijn vriendje heel weinig gezien, hij is tot nu toe 3x bij mijn ouders geweest. Maar meestal alleen om te eten, ons leven samen speelt zich toch meer in de stad af waar we studeren. Mijn broer kon het wel meteen goed met mijn vriendje vinden, en vond dat ik een goede keuze had gemaakt. Zaten nadat ze elkaar een half uur kende mij al te pestten....
Oud 24-07-2004, 18:46
-Melody-
-Melody- is offline
Mijn zus heeft nu ongeveer 4 maanden haar eerste vriend. Ze is 16 en lief meisje enzo wel Maargoed, hij adoreert haar letterlijk. Hij overstelpt haar met kaartjes en cadeautjes en snoepjes en eten en.. nah.. heel erg lief. Is een lieve jongen verder, hij geeft me bijles wiskunde

Hijs wel heel erg verlegen enzo.. maar ik ben erg blij voor mijn zusje
Reageren

Regels voor berichten