Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2004, 15:22
The0
The0 is offline
Ik moet in de aankomende weken/maanden zien te kiezen waar ik mijn boeken bij ga bestellen voor de studie psychologie.

Ik kan (net als alle andere aanstaande UU studenten neem ik aan) kiezen uit 2 opties:

- Broese (een echte boekhandel met ook een speciaal kantoor binnen de UU enz)
- Bruna ism een UU vereniging

Bij de ene kan je korting krijgen enzo, en bij de andere kan je makkelijker bestellen. Ik weet het dus allemaal niet meer en vroeg me af of iemand van jullie hier al ervaring mee heeft en welke optie je dan aanraadt.

Alvast bedankt!
Oud 11-07-2004, 15:34
Verwijderd
Ik kocht zelf mijn boeken meestal via de studievereniging van de juridische faculteit (ik zit in Nijmegen). Die organiseren jaarlijks een boekenverkoop waar je de boeken kunt kopen in pakketvorm, zodat je niet hoeft uit te zoeken welke boeken je allemaal nodig hebt. Bovendien is de prijs zo'n tien procent lager dan de boekhandel op de uni.

Het nadeel van een eigen verkoop is dat je er snel bij moet zijn, dat ze geen onbeperkte voorraad boeken hebben en dat je vaak minder keuze hebt. Ik koop mijn boeken dan ook liever bij de boekhandel zelf, omdat ik soms niet het standaardpakket wil maar voor sommige vakken vind dat ze beter een ander boek hadden kunnen gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 16:51
madwoman
madwoman is offline
Vorig jaar zijn ze die samenwerking met de Bruna begonnen. Dat liep niet helemaal zoals het hoorde. Studiegenootjes hadden hun boeken pas met kerst of nog later. Bovendien krijg je niet echt heel veel korting. Bij Broese kun je ze gewoon de eerste week ophalen, zeker voor een studie als Psychologie (en pedagogiek, wat ik studeer). Er liggen stapels van die boeken. Je kan ook lid worden van iets, kan gelijk als je die boeken gaat kopen. Dan krijg je net zoveel korting als dat je bij de Bruna zou krijgen dacht ik.
Ik zou ze dus bij de Broese (op de Uithof) halen.
Oud 11-07-2004, 17:00
The0
The0 is offline
Citaat:
madwoman schreef op 11-07-2004 @ 17:51 :
Ik zou ze dus bij de Broese (op de Uithof) halen.
Die keus is inderdaad snel gemaakt op deze manier, heel erg bedankt!
Oud 22-07-2004, 16:25
madwoman
madwoman is offline
O even een upje. Kreeg een mailtje van Alcmaeon (studievereniging) dat ze de boekenverkoop nog anders gaan doen. Met een bulk verkoop. Weet niet of je hier van gehoord hebt? Zo niet laat ff weten, dan stuur ik het mailtje door. Deze manier is wellicht het proberen waard
Oud 22-07-2004, 16:37
beuk
beuk is offline
Ik heb mezelf aangeleerd niet meteen alle boeken aan te schaffen. Ten eerste zijn sommige simpelweg overbodig: als je het college volgt weet je eigenlijk al genoeg. Dat komt overigens niet vaak voor, maar toch, een boek van 50 euro dat ongebruikt in de kast staat zorgt voor jaren ergernis.
Wiskundige boeken koop ik meestal gewoon, omdat je die veel en intensief gebruikt. Voor andere boeken vraag ik een beetje rond, er is altijd wel iemand die het wil uitlenen. Als je niet meer dan pakweg 200 bladzijden hoeft te lezen kun je het ook in een paar middagen in de bibliotheek lezen.

M'n aanpak lijkt wellicht heel zuinig, maar door lukraak kopen geef je gegarandeerd 200 euro per jaar uit aan onberoerde boekenkastvulling. Dat drink ik liever op
Oud 22-07-2004, 18:56
Verwijderd
Vorig jaar ben ik lid geworden van de studievereniging als was het alleen maar om de korting voor studieboeken. Dat was ook wel makkelijk. Je stuurde gewoon een lijst op en daarna kon je je boeken zo afhalen (volgens mij ook bij broese besteld).
Drie andere boeken heb ik bij bol.com besteld want die waren daar nog goedkoper dan met de korting van de studievereniging.
Dit jaar ga ik iig een aantal boeken bestellen bij amazon.com want die zijn verschrikkelijk goedkoop daar! Een boek dat ik moet hebben kost bij broese € 80 en bij Amazon maar 12 pond. Dat scheelt omgerekend meer dan € 60. Verder weet ik niet wanneer ik nog iets hoor van de studievereniging. En tot slot heb ik nog een mailtje gehad van een andere boekencommissie waar ook boeken met korting worden aangeboden.
Ik ga gewoon voor de laagste prijzen. In totaal kan wel honderd euro schelen en daar kan ik wel iets anders leuks van doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten