Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 14:02
ida
ida is offline
ja hoor heb weer wat gevonden met verhuizen. pedagogiekboeken van dit jaar. 1e en 2e trimester de laatste niet eens gebruikt. was overigens een universitaire studie.
heb oa.
psychology van bernstein
-kost nieuw rond de 100, kon de ned. prijs niet vinden alleen de us prijs. weet iemand die goede prijs dan hoor ik dat graag
social dev.- schaffer
kost nieuw 33,50
sekse als pedag. motief-v drenth
kost nieuw 21,75
understanding arguments- fogelin
kost nieuw (ongev) 70
pedag. in beeld- ijzendoorn
kost nieuw 51,50
argumenteren- v. eemeren
kost nieuw 24
opl. en leren in organisatie- v gent
kost nieuw 25
kinderen met problemen-ghesquiere
kost nieuw 15
leren en instructie-boekaerts
kost nieuw 40
orthopedag. en ouders- v d ploeg
kost nieuw 17
child dev.- mcgraw
kost nieuw 50
opvoeden als evenwichts kunst- harpman
kost nieuw 25
cijfers spreken-brinkman
kost nieuw 40
gehechtheid van ouders en kinderen- ijzendoorn
kost nieuw 26

de boeken komen in totaal ongeveer op 540 euro (nieuwprijs) over de verkoopprijs valt uiteraard te praten maar het moet wel reeel blijven. mocht je ze willen hebben krijg je er gratis alle samenvattingen, werkboeken en transparantaria bij (twv 10-20 euro p/st!!!)

Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 10:32.
Advertentie
Oud 09-05-2004, 15:53
Balance
Balance is offline
In welke plaats doe je pedagogiek?
Oud 09-05-2004, 17:18
ida
ida is offline
ik studeerde pedagogiek in leiden
Oud 09-05-2004, 20:08
Balance
Balance is offline
Ah, dat ga ik dus ook doen volgend jaar.
Probleem is alleen dat ik nog niet weet welke boeken (+druk) ik exact nodig heb.

van de site van de universiteit Leiden:

Citaat:
Hoe kom ik aan een boekenlijst ?
De opleiding maakt geen aparte boekenlijsten. Studiegidsen (waarin de boekenlijsten opgenomen zijn) en roosters worden nooit automatisch aan studenten toegezonden. Zij zijn door studenten kosteloos af te halen bij de onderwijsdienst. Op verzoek kan toezending plaatsvinden tegen vergoeding van kosten. Studiegids en roosters zijn begin juli beschikbaar. De studievereniging EMILE maakt wel boekenlijsten, en stuurt die in de zomerperiode toe aan elke a.s. student die zich tijdig in Groningen heeft aangemeld. Door van de lijsten van EMILE gebruik te maken kan men de boeken met korting bestellen.
Ik denk dat ik toch niet op de gok boeken ga kopen. Wacht even tot juli af en zal dan contact opnemen of je die boeken nog hebt. Zo niet dan heb ik pech. Maar die dingen zijn me toch iets te duur om er zomaar van uit te gaan dat ze volgend jaar exact dezelfde gebruiken.
Oud 10-05-2004, 09:01
ida
ida is offline
begrijp ik hieruit dat je je boekenlijst nog niet hebt?

ik ben niet van plan de boeken weg te gooien dus waarschijnlijk heb ik ze dan ook nog wel hoor
Oud 10-05-2004, 16:32
Verwijderd
Ik ga tegen die tijd ook eens kijken wat ik nodig heb.

Citaat:
Klote boek. (Die heb ik dus al. )
Oud 10-05-2004, 17:40
iedje
iedje is offline
lol je hebt t ook niet echt nodig hoor heb alles op mn sokken gehaald en vond de studie ook onwijs leuk alleen wat je er later mee kan vond ik niet leuk

ik hoor t wel van jullie!
Oud 11-05-2004, 18:09
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 10-05-2004 @ 17:32 :
Ik ga tegen die tijd ook eens kijken wat ik nodig heb.
ik ben eerst! ik ben eerst!

En ja, je begreep idd goed dat ik m'n boekenlijst nog niet heb.
In dat stukje dat ik quotte stond dat de studiegidsen (met boekenlijst) pas in juli verschijnen. Dus tegen die tijd kan ik zeggen welke ik nodig heb.
Oud 11-05-2004, 18:10
Balance
Balance is offline
Citaat:
iedje schreef op 10-05-2004 @ 18:40 :
lol je hebt t ook niet echt nodig hoor heb alles op mn sokken gehaald en vond de studie ook onwijs leuk alleen wat je er later mee kan vond ik niet leuk

ik hoor t wel van jullie!
wat ga je nu doen dan?
Oud 11-05-2004, 18:18
ida
ida is offline
ik ga in een jaar een mbo diploma halen om te kijken of ik de secretariele richting leuk vind, dus gewoon een jaartje rondkijken en tegelijk een diplomaatje halen en bevalt t dan ga ik weer studeren
Oud 11-05-2004, 18:18
ida
ida is offline
Citaat:
Balance schreef op 11-05-2004 @ 19:09 :
ik ben eerst! ik ben eerst!

En ja, je begreep idd goed dat ik m'n boekenlijst nog niet heb.
In dat stukje dat ik quotte stond dat de studiegidsen (met boekenlijst) pas in juli verschijnen. Dus tegen die tijd kan ik zeggen welke ik nodig heb.
surry had nie goed gelezen
Oud 12-05-2004, 11:04
ida
ida is offline
heb even de prijzen erbij gezet zodat jullie weten wat je te wachten staan (en dan te bedenken dat dit maar de eerste 2 trimesters zijn....)
Oud 29-05-2004, 06:03
Verwijderd
Citaat:
ida schreef op 12-05-2004 @ 12:04 :
heb even de prijzen erbij gezet zodat jullie weten wat je te wachten staan (en dan te bedenken dat dit maar de eerste 2 trimesters zijn....)
De duurste heb ik al.

Ik ga komend jaar een aantal vakken uit de verkorte opleiding doen...moet nog ff kijken welke vakken precies en welke boeken ik dan dus nodig zou hebben.

*hoopt dat deze up nog mag*
Oud 29-05-2004, 06:13
Verwijderd
Zou ik mogen weten waar je woont? (Ik heb het niet zo op dingen van onbekenden op internet kopen en dan opsturen ed, niet omdat ik jou niet vertrouw, maar gewoon in het algemeen. )

Ik weet niet wat je vraagt/wilt hebben voor de boeken en ik weet ook niet of Balance nog interesse heeft...? Op internet staat nu wel wat over vakken, maar of dat precies is wat er volgend jaar gegeven wordt? (Volgens mij wel, ik werd daar naar verwezen door iemand van de Universiteit zelf, dus zal wel, maar zeker weten doe ik het niet. )
Oud 29-05-2004, 08:16
ida
ida is offline
ik woon in den haag... dus heel dicht in de buurt van leiden. mocht dit t grootste probleem zijn valt er best iets te regelen.
ik vraag er weinig voor. in ieder geval minder dan wat je kwijt zou zijn bij de boekhandel of studievereniging emile. ik zou zeggen doe een leuk bod en we komen er vast wel uit...
Oud 29-05-2004, 09:01
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-05-2004 @ 07:13 :
Zou ik mogen weten waar je woont? (Ik heb het niet zo op dingen van onbekenden op internet kopen en dan opsturen ed, niet omdat ik jou niet vertrouw, maar gewoon in het algemeen. )

Ik weet niet wat je vraagt/wilt hebben voor de boeken en ik weet ook niet of Balance nog interesse heeft...? Op internet staat nu wel wat over vakken, maar of dat precies is wat er volgend jaar gegeven wordt? (Volgens mij wel, ik werd daar naar verwezen door iemand van de Universiteit zelf, dus zal wel, maar zeker weten doe ik het niet. )
Ik heb nog steeds interesse, maar zoals ik al zei: de boekenlijst komt pas in juli (en ik ben tot half juli op vakantie, dus vanaf dan kan ik pas kijken welke ik nodig heb).
Maar je mag gewoon zeggen welke je wil hoor. Wie het eerst komt, het eerst haalt.
Dus je hoeft je niet in te houden ofzo omdat ik ook interesse heb.

Maar hoe ga je dat doen met die vakken van de verkorte opleiding? Doe je dan al vakken uit het 2e jaar of nog uit het 1e jaar?
Oud 29-05-2004, 13:57
ida
ida is offline
vechten jullie t maar uit ik heb ze en ik merk wel wie ze op komt halen....
Oud 29-05-2004, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 10:01 :
Maar hoe ga je dat doen met die vakken van de verkorte opleiding? Doe je dan al vakken uit het 2e jaar of nog uit het 1e jaar?
Vakken uit het eerste jaar van de verkorte opleiding.

@ida: Ik woon in Rotterdam, vrij dicht bij Den Haag dus, dus wat dat betreft valt er dan idd wel wat te regelen. (De boeken zijn soms ook tweedehands bij bv. De Slegte te koop, daar wilde ik het dus een beetje mee vergelijken. En als jij €2,- minder vraagt dan de nieuw prijs, dan kan ik ze natuurlijk net zo goed gewoon nieuw kopen. Dus vandaar dat ik dat graag wilde weten.)

@Balance: De vakken staan op inet en daarbij staan ook al de boeken die je nodig hebt...ik weet alleen niet 100% of het al de vakken van volgend jaar zijn, maar die vrouw verwees me er wel naar.
Oud 29-05-2004, 16:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-05-2004 @ 17:02 :

@ida: Ik woon in Rotterdam, vrij dicht bij Den Haag dus, dus wat dat betreft valt er dan idd wel wat te regelen. (De boeken zijn soms ook tweedehands bij bv. De Slegte te koop, daar wilde ik het dus een beetje mee vergelijken. En als jij €2,- minder vraagt dan de nieuw prijs, dan kan ik ze natuurlijk net zo goed gewoon nieuw kopen. Dus vandaar dat ik dat graag wilde weten.)

@Balance: De vakken staan op inet en daarbij staan ook al de boeken die je nodig hebt...ik weet alleen niet 100% of het al de vakken van volgend jaar zijn, maar die vrouw verwees me er wel naar.
Zou je de link willen geven of de manier hoe ik daar kom?
Blinde ik kan het natuurlijk niet vinden

En ik kreeg vandaag een folder in de bus met iets dat ik in moest vullen en dan krijg ik een studiejaarplanner van Leiden en het studieboekeninformatiepakket thuisgestuurd.
Kies jij dus maar eerst de boeken uit die je wil hebben. Ik ga echt wachten tot juli tot ik volledige zekerheid heb en ik zie dan wel welke boeken er nog over zijn die ik nodig heb

En je moet wel wat duidelijker worden hoor..:
'Vakken uit het eerste jaar van de verkorte opleiding'

Betekent dat dan dat je ook colleges volgt die ik ook volg volgend jaar? En zit je dan alleen bij mensen die de verkorte opleiding doen of dus ook bij de eerstejaars zoals ik?
Oud 29-05-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 17:47 :
En je moet wel wat duidelijker worden hoor..:
'Vakken uit het eerste jaar van de verkorte opleiding'

Betekent dat dan dat je ook colleges volgt die ik ook volg volgend jaar? En zit je dan alleen bij mensen die de verkorte opleiding doen of dus ook bij de eerstejaars zoals ik?
Dat zou ik allemaal ook niet weten. Maar ik denk wel dat die kans er in zit...maar ik ga niet alle vakken volgen, denk ik.

Ik werd hier naar doorverwezen...maar das niet de site die ik eerder bedoelde...

Hier kun je de richting uitkiezen die jij wilt gaan doen om te kijken welke vakken jij krijgt (volgens mij is jaar één wel gelijk bij alle richtingen). Een aantal vakken die jij krijgt, krijg ik ook (Inleiding pedagogische en onderwijswetenschappen 1, Inleiding grondslagen en Inleiding psychologie), maar na het eerste trimester verschillen de vakken volgens mij allemaal.

De studiegids (http://www.studiegids.leidenuniv.nl/...p3?m=26&c=2359) is van dit jaar, dus hebben we idd niet zo veel aan...
Oud 29-05-2004, 18:47
Balance
Balance is offline
Nou ja. Ik zie wel of ik je langs zie lopen of niet

Maar over die sites: je hebt in het eerste jaar toch een algemeen introductiejaar van alle differentiaties en daarna ga je toch pas kiezen? Volgens mij wel, dus die site die jij gaf met die differentaties die is pas voor het 2e jaar (voor mij iig) volgens mij.
En die eerste link gaat wel over het eerste jaar, maar daaruit kan ik dus niet zien welke boeken ik nodig heb.
Dus het blijft nog steeds afwachten
Oud 29-05-2004, 18:50
Verwijderd
Alles in het eerste vak is toch ook bij elke richting gelijk...? (Er staat bovendien boven: "Het eerste studiejaar: de propedeuse", lijkt me dan toch echt over het eerste jaar gaan, toch?)
Oud 29-05-2004, 19:44
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-05-2004 @ 19:50 :
Alles in het eerste vak is toch ook bij elke richting gelijk...? (Er staat bovendien boven: "Het eerste studiejaar: de propedeuse", lijkt me dan toch echt over het eerste jaar gaan, toch?)
oh sorry, ik keek idd niet helemaal goed.
Oud 30-05-2004, 09:53
ida
ida is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-05-2004 @ 17:02 :

lol dat zou wel erg lullig van me zijn. ik zou zeggen, geef mij de prijzen door van bv de slegte (kijk ajb GOED naar welke druk het boek moet zijn daar waren veel problemen mee bij ons) en dan maken we er met zn allen een leuk prijsje van... ik kan verder ook nix meer met de boeken.
succes dames!
Oud 20-06-2004, 13:28
iedje
iedje is offline
even een upje om te kijken of er al wat bekend is bij de geinteresseerden
Advertentie
Oud 20-06-2004, 16:26
Balance
Balance is offline
Citaat:
iedje schreef op 20-06-2004 @ 14:28 :
even een upje om te kijken of er al wat bekend is bij de geinteresseerden
nope, nog niet. Maar ik heb nog steeds deze topic ingedachte hoor, dus hij wordt zeker geupt zodra ik wat weet
Ik moet nog steeds wachten tot juli (dan komt de studiegids en boekenlijst uit).
En aangezien ik op 1 juli op vakantie ga, denk ik dat ik pas ná m'n vakantie kan reageren op deze topic. Dus nog even geduld
Oud 20-06-2004, 16:51
iedje
iedje is offline
perfectos . wist t niet zeker meer en omdat ik toevallig al mn boekenlijst had gehad (overigens voor een totaal andere opleiding) dacht ik eraan
Oud 20-06-2004, 17:30
Verwijderd
Zie post van Balance...ik kan me sowieso nog niet eens inschrijven (ivm nog geen bewijs van betaling). Maar ik moest dus ook wachten tot juli.
Oud 05-07-2004, 18:03
iedje
iedje is offline
upje... de e-studiegids is online doen jullie bachelor of master?

heb hier in ieder geval een linkje voor bachelor/mono/na het vwo/1ejaar
http://www.studiegids.leidenuniv.nl/...?m=121&c=2052&
kwam t toevallig tegen toen ik in mn oude leidenmailbox zat te dwarrelen
Oud 06-07-2004, 07:06
Verwijderd
Citaat:
In de electronische studiegids zijn de beschrijvingen van alle onderwijsonderdelen (vakken/cursussen) opgenomen die in het studiejaar 2003-2004 aangeboden worden door het departement pedagogische wetenschappen.
Das dan toch nog van afgelopen jaar?
Oud 06-07-2004, 08:11
iedje
iedje is offline
heb volgens mij een verkeerde link gestuurd. ik kreeg nl. een mailtje dat de nieuwe studiegids er is.... lekker onduidelijk typisch leiden....
wel een btje vaag want het nieuwe rooster staat er wel....
http://pedagogiek.leidenuniv.nl/cont...rs20042005.pdf
Oud 08-07-2004, 18:54
iedje
iedje is offline
lol ik was gewoon te voorbarig... nu staat er nl. dit;

In de electronische studiegids zijn de beschrijvingen van alle onderwijsonderdelen (vakken/cursussen) opgenomen die in het studiejaar 2004-2005 aangeboden worden door het departement pedagogische wetenschappen.
De papieren studiegids bevat praktische onderwijsinformatie voor alle studenten, informatie over studiebegeleiding en -advisering, over de organisatie van de universiteit, over de opzet van de bachelor- en van de masteropleiding, de onderwijs- en examenreglementen, allerlei persoonsinformatie over de medewerkers van het departement etc. Al deze informatie is niet in de E-studiegids opgenomen.
Oud 15-07-2004, 12:28
Verwijderd
[edit]Ik heb ff de precieze nieuw prijzen opgezocht. [/edit]

Ik heb interesse in:
understanding arguments- fogelin
kost nieuw €56,67

leren en instructie-boekaerts
kost nieuw €39,90

argumenteren- v. eemeren
kost nieuw €23,55
(Als het boek "Argumentatie: Inleiding in het analyseren, beoordelen en houden van betogen (2e herziene druk)" is dan tenminste.)

cijfers spreken-brinkman
kost nieuw €42,80

En misschien in:
psychology van bernstein
-kost nieuw rond de 100
(Hiervan kan ik de prijs zo snel ff niet vinden.)

Heb je zelf enig idee hoeveel je er (ongeveer) voor wilt hebben?

(Welke druk(ken) zijn het btw?)

Laatst gewijzigd op 15-07-2004 om 16:25.
Oud 16-07-2004, 07:46
iedje
iedje is offline
understanding arguments- 6e editie

leren en instructie-3e druk (dit boek is ongebruikt)

argumentatie; inleiding in blabla- 2e herziende druk (helemaal ongebruikt)

cijfers spreken- 3e druk

psychology-6e editie
Oud 18-07-2004, 18:04
Balance
Balance is offline
Ik wil graag weten wat je voor de volgende boeken vraagt:

kost nieuw 51,50
Deze is uit 2002?

social dev.- schaffer
kost nieuw 33,50
Uit 1996?

sekse als pedag. motief-v drenth
kost nieuw 21,75
1995?

En (indien de 'misschien' van Leonoor een 'toch niet' zou worden):
psychology van bernstein
-kost nieuw rond de 100, [B ]kon de ned. prijs niet vinden alleen de us prijs. weet iemand die goede prijs dan hoor ik dat graag[/B]
Nieuwprijs = 48.80
Oud 20-07-2004, 19:47
iedje
iedje is offline
ok verkocht zijn nu:
understanding arguments
leren en instructie
argumentatie
cijfers spreken
en psychology waar ik op het laatste moment de goede prijs van toegestuurd kreeg

peda in beeld is 2002
soc dev 96
sekse al ped motief 95
Advertentie

Regels voor berichten