Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2004, 10:48
X
X is offline
Heej,

Ik ga misschien met mijn moeder en een vriendin op vakantie, maar ik ben een beetje bang dat er iets mis zal gaan.
We hebben nou al 5 jaar nare dingen meegemaakt en ik denk dat dat te maken heeft met die angst.
Dus ik vertelde gisteren aan mijn moeder dat ik door al die dingen er wat tegen op zag om op vakantie te gaan, en toen vroeg ze of ik nog van die kettingbrief uit 1998 wist.
Daar stond namelijk in dat als we de brief niet door zouden doorsturen (wat we ook niet hebben gedaan) we 7 jaar ongeluk zouden krijgen.
Het jaar daarna begon het gedonder...

Mijn vraag is: Geloven jullie in zulke dingen, of is het gewoon toeval dat dit alles na die brief is gebeurd.

X
Advertentie
Oud 21-07-2004, 10:55
4774
4774 is offline
het is gewoon toeval denk ik dan.
stel je voor, Jij schrijft een brief, als je dit niet doorstuurd dan blablablabla. diegene naar wie je m stuurt stuurt m door, maar diegene naar wie hij is verstuurd die verscheurd hem. krijgt diegene nu ongeluk? nee dus.

het zou niet reel zijn, misschien omdat jullie er bang voor zijn om ongeluk te krijgen trek je het meer aan ofzo. of misschien verwijs je wel elk ongelukje naar die brief?

iig das mijn mening.
Oud 21-07-2004, 11:08
Quiana
Quiana is offline
Ik geloof niet in dat soort dingen. En verder;

Citaat:
Mystiek
Alles over het paranormale, magische bovennatuurlijke en onverklaarbare.
Valt dit ook wel onder denk ik.
Oud 21-07-2004, 11:11
elledc
elledc is offline
Ik heb al zo vaak mails en brieven gehad waarin stond dat als ik het niet terug verstuur naar zoveel mensen binnen de zoveel dagen, dat ik dan zoveel jaren ongeluk zal hebben.
Ik geloof er niet echt in nee
Oud 21-07-2004, 11:15
Verwijderd
In het leven gebeuren nu eenmaal vaak vervelende dingen.

Was het maar waar dat je dat met een kettingbrief kon voorkomen.
Oud 21-07-2004, 11:18
MieX
MieX is offline
ik zou ook allang ongelukkig moeten zijn in de liefde omdat ik een of andere mail tot 5 keer toe niet heb doorgestuurd, ik ben nog steeds gelukkig
Oud 21-07-2004, 11:31
ILUsion
ILUsion is offline
Dit zijn dingen zoals horoscopen, hoor: als je de brief niet doorgestuurd hebt krijg je ongeluk omdat je bang bent om ongeluk te krijgen en dan schrijf je het ook makkelijker toe aan dat briefje. Het is echt niet dat er magische kracht whatsoever in dat briefje ligt hoor, alleen een beetje psychologische zooi (als je denkt dat je ongelukkig wordt, dan komt dat uit. Als je je er niet druk over maakt, dan is het geen probleem).
Hetzelfde geldt voor gebroken spiegels: die brengen geen ongeluk (nou ja, op wat snijwonden na, dan) en onder een ladder lopen is ook zo'n sprookje: het enige ongeluk dat je kan overkomen is dat er een verfpot op je kop dondert.

Dus ga nog enkele brieven halen, stuur ze lekker niet door, verscheur ze maar ga zo'n kinderlijk gedoe als kettingbrieven niet de schuld geven van wat ongeluk: iedereen heeft ongeluk, ook mensen die kettingbrieven doorsturen! Als je nog niet onvertuigd bent, dan ben je vanaf volgend jaar toch af van het gedonder, ik wacht nog wel een jaar om je te vragen of je dan geen ongeluk meer hebt
Oud 21-07-2004, 11:48
X
X is offline
Nou het is ook niet dat ik er echt in geloof of zo, maar ik vind het wel eng dat al die pech na die brief is gekomen.
Nou ja het zal dan wel toeval zijn geweest, gelukkig maar
Oud 21-07-2004, 11:54
Verwijderd
Ik heb een hekel aan mensen die zulke dingen doorsturen. En al die ellende die ze erin stoppen, zoiets moest gewoon absoluut verboden worden, ik heb mensen met hun mail geblokt omdat ze te stom waren om te bedenken dat ik het na 3 keer vriendelijk vragen niet blijf vragen...

iig, maak je om die brieven maar niet druk, Als het zo simpel was om een ander ongeluk of geluk te bezorgen, dan zaten we allemaal heel snel in en uit de ellende.
Oud 21-07-2004, 12:20
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Mutant schreef op 21-07-2004 @ 12:54 :
Ik heb een hekel aan mensen die zulke dingen doorsturen. En al die ellende die ze erin stoppen, zoiets moest gewoon absoluut verboden worden, ik heb mensen met hun mail geblokt omdat ze te stom waren om te bedenken dat ik het na 3 keer vriendelijk vragen niet blijf vragen...

iig, maak je om die brieven maar niet druk, Als het zo simpel was om een ander ongeluk of geluk te bezorgen, dan zaten we allemaal heel snel in en uit de ellende.
In mijn mailbox kan ik dat ook helemaal niet af, tenzij het echt leuke doorstuurmailtjes zijn. Van die typische dingen als virusmeldingen (altijd een hoax), mailtjes dat hotmail alles betalend gaat maken of dat je moet doorsturen om je MSN te behouden, hulp aan kinderen die in het ziekenhuis liggen en waar de provider x cent geeft per e-mail, ...
Allemaal rotzooi, en mijn vrienden krijgen dan steeds een mailtje terug met daarin dat zo'n zaken niet doorgestuurd moeten worden, dat het virus in de mail niet bestaat en dat ik in ieder geval zo geen mail in mijn inbox wil (ik heb nog niemand moeten blokkeren).
Ik heb nog maar een echte kettingbrief gehad, maar daar stond niet in dat je moest doorsturen (er stond wel zever in over het wereldrecord en dat de brief x aantal jaar geleden gestart was) en waarschijnlijk was dat laatste dus wel onzin (maar ik was toen maar 8 ofzo).
Oud 21-07-2004, 14:35
Verwijderd
Kettingbrieven zijn spam en spam is altijd klote.
Oud 22-07-2004, 22:40
Shitonya
Shitonya is offline
Geloof er niet in
Oud 23-07-2004, 12:22
Boozle
Boozle is offline
Ik krijg ook regelmatig zon brief en als ik hem niet naar 30 mensen zou doorsturen zou ik een ernstig ongeluk krijgen. Nou ik ben ernog steeds.
Oud 23-07-2004, 12:28
legatus
legatus is offline
Citaat:
We hebben nou al 5 jaar nare dingen meegemaakt.
Iedereen maakt nare dingen mee in zijn leven. Daar moet je mee om leren gaan en niet toeschrijven aan kettingbrieven. Je maakt neem ik aan ook genoeg leuke dingen mee.
Oud 23-07-2004, 15:57
Verwijderd
kettingbrieven zijn dom...
het is altijd gelul, je krijgt toch ook geen slecht sexleven als je die crappy doorstuurmailtjes niet doorstuurt?
Oud 23-07-2004, 17:07
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 23-07-2004 @ 16:57 :
het is altijd gelul, je krijgt toch ook geen slecht sexleven als je die crappy doorstuurmailtjes niet doorstuurt?
Dat is zeker waar.
Oud 23-07-2004, 23:09
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 23-07-2004 @ 16:57 :
Ik hoop niet dat er een causaal verband is, nee.

Oud 23-07-2004, 23:12
Verwijderd
Ik geloof niet in geluk veroorzaakt door bReEZaHsLet-brieven.
Oud 23-07-2004, 23:19
Verwijderd
Je kunt wel wat vragen stellen bij die brieven. Je krijgt zo'n ding op de deurmat of in je Hotmail-inbox met de waarschuwing dat je zeven jaar ongeluk krijgt als je hem niet doorstuurt. Maar van wie gaat dat ongeluk uit? Is er een speciale kettingbrieven-geest, bij wie je dat ongeluk kunt aanvragen als je van plan bent zo'n brief te starten?

Allemaal nogal zwak onderbouwd en kan dus worden afgedaan als geleuter.
Oud 24-07-2004, 07:51
lady of the dark
lady of the dark is offline
Zoals je ziet X, heeft bijna iedereen hier wel eens zoiets gekregen. Tien jaar geleden stond ik met zo'n penvriendinnen oproep in de Tina en kreeg maar liefst drie van die vervelende kettingbrieven en ik heb ze alledrie bij het oud papier gedaan en er is mij niets vreselijks over komen en zover ik weet de oud papier man ook niet. Ik las gisteren in de Paravisie dat veel ongeluk in korte tijd op een louteringsproces, bestuurd van bovenaf kon duiden, maar persoonlijk denk ik dat je gewoon domme pech hebt gehad. Het kan ook nog eens zo zijn dat het te maken heeft met de houding die jij in het leven hebt, een negatieve houding (zo van, iedereen heeft het toch altijd op mij gemunt en alles wat ik probeer gaat toch mislukken) kan ongeluk ook aantrekken, maar zoiets moet je voor jezelf bekijken. Ik weet natuurlijk niet wat er jou allemaal precies is overkomen dat je het op die brief terugvoert. Ik wens je er in ieder geval sterkte mee.
Oud 24-07-2004, 15:46
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 24-07-2004 @ 00:09 :

rofl
Oud 26-07-2004, 20:35
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 21-07-2004 @ 12:11 :
Ik heb al zo vaak mails en brieven gehad waarin stond dat als ik het niet terug verstuur naar zoveel mensen binnen de zoveel dagen, dat ik dan zoveel jaren ongeluk zal hebben.
Ik geloof er niet echt in nee
of al die VERSCHRIKKELIJKE doorstuurmailtjes. als je dit doorstuurt naar 25 mensen wordt je wens gelijk uitgevoerd. als je dit doorstuurt naar 15 mensen wordt je wens over een jaar uitgevoerd. als je dit doorstuurt naar...

vreselijk
maar wat voor kettingbrief was dat dan? van wie? als het van een vriendin was ofzo. die dingen worden toch gewoon verzonnen, zeg maar overgeschreven .
volgens mij moet je je hier idd niet te veel bij voorstellen, maar las je erop gaat letten...ja, dan is het allemaal wel heel toevallig.
Oud 26-07-2004, 22:34
Q
Q is offline
Toeval bestaat niet. Het is gewoon een gebeurtenis die jij in verband brengt met andere losstaande gebeurtenissen.
Oud 27-07-2004, 19:15
Symphony
Symphony is offline
toeval bestaat volgens mij wel, maar er is een grens. dit lijkt me zwaar occult
Oud 27-07-2004, 19:27
Daevrem
Daevrem is offline
Hoe kan een normaal stuk papier nadat je het verzend hebt nu ineens invloed op het hele universum uitoefenen?
Oud 28-07-2004, 20:38
lady of the dark
lady of the dark is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 27-07-2004 @ 20:27 :
Hoe kan een normaal stuk papier nadat je het verzend hebt nu ineens invloed op het hele universum uitoefenen?
Hoewel ik geloof dat alles in principe energie is lijkt het mij ook sterk dat een stukje papier zoiets kan.
Oud 28-07-2004, 21:23
DEChengst
DEChengst is offline
Nee dat komt niet door die brief. Dat komt omdat op de dag dat jullie die brief ontvingen ik een blauw T-shirt aan had.
Oud 29-07-2004, 22:02
da leentjuh
da leentjuh is offline
Ik snap nooit waarom mensen daar ook echt in geloven Ik heb zo vaak geen mailtjes of brieven doorgestuurd en ik leef nog steeds net zoalsn daarvoor.
Oud 31-07-2004, 19:16
Outlaw
Outlaw is offline
Wat een ongelooflijke onzin.

Alsof je ongeluk zou krijgen van een brief die je niet opstuurt...

omg dat je moeder daar nog in gelooft ook.
Oud 31-07-2004, 20:09
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-07-2004 @ 00:09 :

Je bedoelt "was het maar waar dat dat het was", nu ligt het ergens anders aan?

ontopic: Nee.
Oud 01-08-2004, 11:53
X
X is offline
Ik zeg niet dat ik er in geloof, maar ook niet dat ik er niet in geloof.
Ik weet het dus niet zeker, en daarom post ik dit.
Het is alleen een eng idee dat het allemaal is begonnen na die brief.
Het kan trouwens niet zo zijn dat ik het zelf aantrek, omdat ik aan ziekten ed niet veel kan doen.

Iig bedankt voor al jullie reacties

X
Oud 02-08-2004, 20:51
robbzooi
robbzooi is offline
Citaat:
GanzenVeer schreef op 26-07-2004 @ 21:35 :
of al die VERSCHRIKKELIJKE doorstuurmailtjes. als je dit doorstuurt naar 25 mensen wordt je wens gelijk uitgevoerd. als je dit doorstuurt naar 15 mensen wordt je wens over een jaar uitgevoerd. als je dit doorstuurt naar...

vreselijk
maar wat voor kettingbrief was dat dan? van wie? als het van een vriendin was ofzo. die dingen worden toch gewoon verzonnen, zeg maar overgeschreven .
volgens mij moet je je hier idd niet te veel bij voorstellen, maar las je erop gaat letten...ja, dan is het allemaal wel heel toevallig.
die hebbik van mn moeder gekregen
Oud 02-08-2004, 22:54
ythguaN
ythguaN is offline
Ik ben altijd de opperkettingbrief en -mail verkloter, als ik van iemand voor de 2e keer een ketting mail krijgt waaarin staat dat ik naar 10 mensen moet doorsturen en anders ongeluk krijg, stuur ik er 20 naar die persoon toe zodat hij ze nooit naar genoeg mensen kan sturen en dus zelf ´ongeluk´ zal krijgen.
Oud 03-08-2004, 14:08
Agnès
Agnès is offline
Kettingbrieven, doorstuurmails, ik flikker ze gelijk weg. Den reinste onzin.
Oud 03-08-2004, 22:05
Skilly
Skilly is offline
Geloof het niet. Het zit gewoon in de hersens van mensen. Me vriendin geloof het wel als ik zo mailtje stuurt van bad luck enz. Soms stuur ik ze meestal gooi ik ze weg behalve als ze leuk zijn. Dus me vriendin flipte helemaal enz .
Oud 04-08-2004, 05:44
Ghost
Ghost is offline
Daar geloof ik niet in hoor, ik krijg zelf doorstuur mails met 'stuur dit door anders zal je leven een hel worden' ...ja tuurlijk. Als je ergens op gaat letten valt het meteen op.
Oud 04-08-2004, 06:05
notbonefish
notbonefish is offline
neen. ik kan niet meer bijhouden hoeveel van die verdomde dingen ik 'gebroken' heb. ik zou volgens hun logica al meerdere malen doodgevallen moeten zijn. ik ben springlevend, en ik kan niet zeggen dat ik veel lijd aan ongeluk. eerder aan een perverse vorm van geluk
Advertentie

Regels voor berichten