Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-07-2004, 13:33
johnbiezen
johnbiezen is offline
Ik ga binnenkort naar Spanje op vakantie, maar, welke zonnebrand kan je het beste gebruiken als je acne hebt en je wilt dat het niet erger wordt door die zonnebrandcremé...

dus zonnebrandcreme die niet vet is, waar je porïen niet van verstoppen (het liefst speciaal voor Acne)....

En dan wil ik graag weten waar je het kunt kopen, wat voor een spul het is, hoe het heet natuurlijk, en welke factoren je er van hebt....(ik koop het liefst bij kruidvat, etos etc, omdat ik hier van van de stad woon)

Dus ik hoef niet te weten welke zonnebrandcreme GOED is..nee, welke je het beste kan gebruiken voor een huid met Acne...

Serieuze reacties please
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 13:43
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hmm op waterbasis ipv olie. Maar eerlijk gezegd heb ik daar niet zoveel verstand van Puistjes drogen juist uit door de zon
Oud 21-07-2004, 14:11
Verwijderd
Kijk eens

http://forum.viva.nl/messages/7467/8...tml?1090405998
http://forum.viva.nl/messages/7467/6...tml?1084196278

Daar lijken een hoop mensen wel een antwoord te weten
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 14:11
Verwijderd
Citaat:
MightyDuck schreef op 21-07-2004 @ 14:43 :
Puistjes drogen juist uit door de zon
*ik ben eigenwijs* Niet bij iedereen. Of misschien drogen ze wel uit, maar je huid wordt juist weer vetter oid...en zeker met zonnebrandcrème...

Ik zou idd iets op waterbasis proberen (of iets van zonnebrandmelk ipv -crème)...misschien kan je eens informeren bij een apotheek of drogist? Die hebben daar vaak (veel) meer verstand van dan de gemiddelde mens.

Ik heb nu zelf één of andere spray van Yves Rocher...die voelt minder vet aan, maar ik zou je niet kunnen vertellen of acné daar wel of niet van verergert. 't lijkt me ook iets dat per persoon toch wel zal verschillen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 14:58
MightyDuck
MightyDuck is offline
Hmm dat is dezelfde theorie als "heet water opent de poriën zodat de troep er uit kan, maar de huid word er ook weer vetter van" dat is dus om het even ?

Heel soms als ik een tijdje slecht slaap oid of niet goed water drink en vitamientjes slik... Krijg ik van die dikke pijnlijke eiwit-puisten.

In dat geval ga ik altijd íets te lang op de zonnebank zodat ik iets verbrand. Het zal vast niet gezond zijn maar het helpt wel.

Per uitzondering dan he, niet iets om elke week te doen.
Oud 21-07-2004, 17:44
johnbiezen
johnbiezen is offline
ontopic please
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 19:32
katlijne
katlijne is offline
bij de apotheek, moet je gewoon erbij vermelden dat het voor acné is en dan krijg je dus zonnebrandcrème die héél wat minder vet is dan gewone en dus bijgevolg de porieën niet verstopt
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 22:28
YPrue
YPrue is offline
Je moet dan zonnebrandspul op gel-basis nemen, dat wordt tenminste altijd geadviseerd als je een acne-huid / vettige huid hebt.
Oud 22-07-2004, 11:37
johnbiezen
johnbiezen is offline
Citaat:
YPrue schreef op 21-07-2004 @ 23:28 :
Je moet dan zonnebrandspul op gel-basis nemen, dat wordt tenminste altijd geadviseerd als je een acne-huid / vettige huid hebt.
kijk daar heb ik wat aan, maar weet je ook wat voor merk/soort?

maarja, ik ga binnenkort toch ff naar de apotheek en dan vraag ik wel ff zonnebrandcreme dat niet vet is, waar je porien niet van verstoppen (ivm puistjes)
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 11:41
Verwijderd
Citaat:
johnbiezen schreef op 22-07-2004 @ 12:37 :
kijk daar heb ik wat aan
En aan de rest van de posts van mensen die proberen mee te denken niet?

Is het sowieso niet zo dat de één van het een acné krijgt en/of het verergert en een ander weer van iets heel anders?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 12:31
katlijne
katlijne is offline
ik heb zo'n zonnebrandcrème en heb eventjes gekeken
het is wel een frans merk nl. La Roche - Posay (ben niet 100% zeker)
en voor de rest staat hier: niet-vette zonnegel dusja, maar het ziet er dus wel degelijk uit als gewone crèmen, ter informatie

ik heb gezien dat je ook op het fok-forum identiek topic hebt geopend, tss
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten