Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2004, 21:55
suzieQ
suzieQ is offline
Tja, misschien dat iemand hier er al ervaring mee heeft.....

Ik ben ontzettend verslaafd aan een jongen. Het liefste zou ik een relatie met hem willen, maar hij heeft echt ontzettende bindingsangst.

Ik heb regelmatig gesprekken met goede vrienden van hem en zij zeggen dat hij alles wat zeg maar te dicht bij hem komt, meteen afkapt. Dit heeft ie de vorige keer ook bij mij gedaan en toen heb ik hem ook echt met rust gelaten. Nu hebben we weer intensief contact zeg maar, dus geen relatie, maar we zien en doen het regelmatig, nu ben ik bang dat hij het straks weer zo afkapt.

Wat kan ik doen om hem niet af te schrikken, ik bedoel, zoals het nu gaat vind ik het prima en wil het ook graag zo houden. Ik wil hem dus niet in een relatie forceren ofzo. Maar waardoor zou ik hem wel afschrikken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2004, 21:58
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
suzieQ schreef op 02-08-2004 @ 22:55 :
.. , zoals het nu gaat vind ik het prima en wil het ook graag zo houden. ..
Nou ja .. als je verder niks probeert zal hij ws. niet zo snel bang worden, lijkt me?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 21:59
suzieQ
suzieQ is offline
Nou, de vorige keer heb ik volgens mij ook niets anders gedaan en toch leit ie opeens niets van zich horen..... Het is wel een beetje raar verhaal, vraag me gewoon af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 22:19
Dzjes
Dzjes is offline
Geen ervaring mee.. maar op mij komt het over alsof hij je toch maar aan het lijntje houdt en van je profiteert..
toch maar mee oppassen dus.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 22:33
Shitonya
Shitonya is offline
Hij gebruikt je als neukobject en wil geen relatie, alleen seks. Klaar, volgende...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 11:56
filia dei
filia dei is offline
Tjah, misschien een gemeen trucje. Maar als jij het nou eens afkapt? Dan hoeft hij niet bang te zijn dat jij hem ergens heen dwingt. En merkt ie bij zichzelf misschien dat je toch wel veel voor hem betekend. Als je dan toch als lustobject gezien wordt zal ie vast niet zoveel moeite meer voor je doen. En weet je het ook gelijk.

Owh en afkappen is niet meteen al het contact verbreken. Maar gewoon wat afstandelijker en afwachten tot hij een keer voorsteld om iets te doen of af te spreken.
Oud 03-08-2004, 11:59
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 02-08-2004 @ 23:33 :
Hij gebruikt je als neukobject en wil geen relatie, alleen seks. Klaar, volgende...

Hebben ze seks dan?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 12:02
Dzjes
Dzjes is offline
Citaat:

Nu hebben we weer intensief contact zeg maar, dus geen relatie, maar we zien en doen het regelmatig, nu ben ik bang dat hij het straks weer zo afkapt.
Ja dus..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 02-08-2004 @ 23:19 :
Geen ervaring mee.. maar op mij komt het over alsof hij je toch maar aan het lijntje houdt en van je profiteert..
wat een onzin zeg bindingsangst hoeft echt geen smoesje te zijn

beste tip die ik kan geven: jezelf niet opdringen, niet te veel bellen, niet te veel afspreken, laat hem maar telkens het initiatief nemen en contact opnemen...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 16:01
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 03-08-2004 @ 13:02 :
Ja dus..
Overheen gelezen; dank je wel.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 16:02
BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Citaat:
Oud 03-08-2004, 16:08
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Dit gaat imho tegen het volgende stukje in:

Citaat:
Ik heb regelmatig gesprekken met goede vrienden van hem en zij zeggen dat hij alles wat zeg maar te dicht bij hem komt, meteen afkapt.
.. als hij haar gebruikt .. lijkt me dat z'n vrienden toch wel wat anders zouden zeggen

Citaat:
Dit heeft ie de vorige keer ook bij mij gedaan en toen heb ik hem ook echt met rust gelaten.
En het is al eerder gebeurd .. en hier klinkt 't meer dat ze zichzelf aan 't lijntje hield, dan hij dat deed.

Ik lees *nergens* dat hij een teken geeft dat die meer wilt of dat die oneerlijk bezig is .. dus hoeft het toch niet perse te zijn dat hij haar aan 't lijntje houd. Volgens mij, zo te horen, weten zij en hij precies hoe het ervoor staat. Alleen als ze dichterbij komt, word hij bang ..

't komt gewoon voor, dat een jongen en een meisje seks hebben en niets meer willen. Daar is niks 'aan het lijntje houden' aan, IMHO.

Zeker niet als de topicstartster tevreden is met wat ze nu heeft ..
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 16:51
Kabouter
Kabouter is offline
Ik denk dat hij jouw de laatste keer heeft "afgeketst" omdat hij toch meer voor je begon te voelen. Ik heb dat zelf ook best wel. Soms denk ik weleens dat ik bindingsangst heb. ZOdra ik verliefd wordt of het op een relatie begint te lijken ren ik weg.
Oud 03-08-2004, 17:56
suzieQ
suzieQ is offline
Thnx, voor alle reacties!

Kabouter; maar waarom ren je dan weg? Waar ben je dan precies bang voor, zou ik graag willen weten. Ben je bang dat hij/zij je gaat kwetsen? Of ben je niet toe aan een vaste relatie? Of voel je niet genoeg voor diegene? Het lijkt mij zo dat als je iemand echt leuk vind, je graag bij diegene bent en zo vaak mogelijk.

En inderdaad, op dit moment ben ik heel tevreden met wat ik heb, ik bedoel, het is ook wel lekker zonder verplichtingen en zonder verantwoording af te hoeven leggen. Aan de andere kant vind ik ook dat zo'n relatie wel moet groeien, meer diepgang moet krijgen. Ik hoop dus dat als dat moment ooit komt, hij dan me dan niet weer uitsluit.

Ik vind het een goed plan om een tijdje niet het iniatief te nemen, al komt dat nu ook niet alleen van mijn kant hoor. Maar ik ben wel erg nieuwsgierig of hij dan wel vaker contact gaat zoeken. Of misschien laat ie me dan wel vallen, weet ik genoeg (zeg ik nu wel heel stoer, maar zal me dan erg shit voelen)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 18:28
Kabouter
Kabouter is offline
Citaat:
suzieQ schreef op 03-08-2004 @ 18:56 :
Thnx, voor alle reacties!

Kabouter; maar waarom ren je dan weg? Waar ben je dan precies bang voor, zou ik graag willen weten. Ben je bang dat hij/zij je gaat kwetsen? Of ben je niet toe aan een vaste relatie? Of voel je niet genoeg voor diegene? Het lijkt mij zo dat als je iemand echt leuk vind, je graag bij diegene bent en zo vaak mogelijk.

Ik heb geen idee waar ik bang voor ben. Heb 1 slechte ervaring met een jongen gehad. (die heeft me in elkaar geslagen)Maar ik denk toch wel dat ik daar redelijk overheen ben. Zelf denk ik dat ik niet echt toe ben aan een vaste relatie.
Maar de laatste relaties die ik heb gehad von dik de jongens ook niet leuk genoeg.
Dus eigelijk een beetje van alles....
Sorry, niet echt duidelijk.
Oud 03-08-2004, 21:52
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Ik spreek nu voor mezelf: als ik niet op mijn gemak voel, kan je niks bijzonders verwachten. Als ik wel op mijn gemak voel, zul je mijn ware ik tegenkomen...

Je moet hem op zijn gemak laten voelen en stapje voor stapje verder gaan. Je moet ook zijn reacties in de gaten houden.

Ik ben ook niet zo iemand die zomaar iemand opbelt. Misschien heeft hij dat ook, waardoor dat contact verslechterd. Probeer het even uit, en als hij het niet durft, dan doe jij dat weer! Liefde is een groot chemie...Een wisselwerking tussen 2 mensen, en dat is bij ieder persoon anders...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 22:05
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Marcade schreef op 03-08-2004 @ 12:59 :

Hebben ze seks dan?
Geen idee, maar hij "ziet" haar als neukobject, niet iets voor een relatie, sindsdien hij die al heeft
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 22:27
*amalia*
*amalia* is offline
Citaat:
suzieQ schreef op 02-08-2004 @ 22:59 :
Nou, de vorige keer heb ik volgens mij ook niets anders gedaan en toch leit ie opeens niets van zich horen..... Het is wel een beetje raar verhaal, vraag me gewoon af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik weet niet of hij bindingsangst had, maar daar leek het wel op. We konden het goed vinden maar zo gauw als hij zich opgesloten ging voelen, of het idee kreeg dat hij vast aan mij zat liet hij me vallen. Later kwam hij dan wel altijd terug. Als jij hem vertelt dat je een relatie wilt en hem je hele toekomstplannen aan hem vertelt, denk ik dat hij het contact weer verbreekt. Dus stapje voor stapje proberen wat je wel en niet kunt maken.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 01:28
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
bindingsangst houdt gewoon in dat ie liefst ieder wijf wil neuken wat ie kan krijgen. maarja das slechts mijn ervaring met dat soort mensen.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 07:33
Verwijderd
Mijn ex houdt en hield iedereen op afstand. Om dan dichterbij te komen is heel moeilijk en kost heeeel erg veel tijd en geduld en liefde. Nu t uit is heeft ie ook zoiets van: ik wil helemaal geen relatie.. (hij vertelde toen we t uitmaakten dat ie er nog niet aan toe was.. snel na 14 maanden dat je daar achter komt, maar daar gaat t niet om )

Ik denk dat je hem gewoon op lekker moet laten voelen. Dat ie zichzelf bij jou kan zijn zonder dat je hem een zeker iets 'opdringt'.
En dat ie je afkapt: misschien merkt ie dan ineens hoe dicht bij je komt en wil hij dat helemaal niet!
Mijn ex heeft voor iedereen een bepaalde afstand 'uitgedacht'. En als iemand dan iets dichterbij komt klapt ie helemaal dicht etc...

Succes!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2004, 10:55
vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik heb ook bindingsangst, zodra dat iemand te dicht bij komt weet ik niet hoe snel ik weg moet komen, raak nog net niet in paniek...
Hoe het komt, allereerst door mijn 1ste vriendje die is vreemdgegaan... en mijn 3e relatie had ik met een ontzettend lieve jongen alleen begon ik me op een gegeven moment aan van alles te ergeren en dat kwam mede omdat het me zo benauwde dat ik mijn leven lang een relatie zou hebben vanaf mijn 17e.
En wat denk ik ook een rol speelt is dat mijn vader plotseling is overleden en daar heb ik ook een deuk van opgelopen, hoor je ook wel vaker dat dat gebeurt.
Ik heb paar weken terug een vakantie vriendje gehad en daar was niks mee aan de hand, waarom niet omdat er toch een enorme afstand tussen onze woonplaatsen zit dus dan kan het nooit dichtbij komen.
Ik weet niet hoe het in de toekomst gaat maar dat zie ik dan wel weer, geniet gewoon en hopenlijk gaat het op ten duur over.
Reageren

Regels voor berichten