Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-07-2004, 10:15
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Ik ben al vier jaar verliefd op dezelfde persoon. Ik heb wel korte relaties gehad maar heb nog nooit iemand ontmoet/gezien die ik leuker vond. Het gekke is dat ik niet met deze persoon praat, maar alleen af en toe zie.

Wie herkent dit?
Heb ik een obsessie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2004, 10:19
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Dame Blanche schreef op 09-07-2004 @ 11:15 :
Ik ben al vier jaar verliefd op dezelfde persoon. Ik heb wel korte relaties gehad maar heb nog nooit iemand ontmoet/gezien die ik leuker vond. Het gekke is dat ik niet met deze persoon praat, maar alleen af en toe zie.

Wie herkent dit?
Heb ik een obsessie?
Ik herken het een beetje, alleen niet over zo'n lange periode. Ik denk dat het wel iets wegheeft van een obsessie, maar dan niet ernstig. Misschien moet je eens een keer op hem afstappen en een gesprek beginnen?
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 10:28
Dame Blanche
Dame Blanche is offline
Jep... en dat ga ik ook doen
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 10:33
Kuzco
Kuzco is offline
4 jaar? Het is nogal wat.
Maak er werk van, zou ik zeggen. Als dat niks uithaalt kan je tenminste eens verder kijken dan deze persoon.
Oud 09-07-2004, 11:43
Verwijderd
Begin een relatie met hem, dan gaat het over.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 11:47
Hekkel
Hekkel is offline
.... maar een relatie beginnen is niet zo makkelijk als het lijkt ....
heb ik ook gehad maar niet over zo een lange periode , probeer gewoon iets en ALS het niets word , dan weet je waaraan je toe bent en kan je gewoon verderkijken ...

after all : de grootste mislukking is als je het niet eens probeert...

Laatst gewijzigd op 09-07-2004 om 12:34.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 12:49
Dzjes
Dzjes is offline
Idd, knoop maar eens een gesprekje met hem aan, dan zie je wel verder.

mss blijkt hij een erg irritant mannetje te zijn ofzo, dat weet je niet..?( ja, het begint een beetje op een obsessie te lijken, maar ook weer niet, dus maak je er maar niet druk in )
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 02:03
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:

Wie herkent dit?
Heb ik een obsessie?
Ik heb het ook. Er is ook een meisje wat al 4 of 5 jaar vaak op de achtergrond in mijn gedachten aanwezig is. Ik weet dat het nooit meer iets kan worden, maar toch gaat ze niet weg

Maar dat jij het hebt bij iemand waarmee je nooit spreekt is wel apart
Oud 11-07-2004, 11:28
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik heb dat ook wel met iemand, wel niet 4 of 5 jaar, maar ik weet zeker dat ik er nooit mee zal krijgen maar dat dat niet aan mij ligt als ik mijn best ervoor doe.
Tja... gewoon kijken of ze interesse heeft in jou, eerst wat praten met elkaar en dan beginnen wat leuke dingen te doen met elkaar, zo bouw je immers wat op. En dan zie je wel of het iets wordt.
Oud 11-07-2004, 13:20
Cinamon
Cinamon is offline
Nou, ik heb ongeveer wel hetzelfde. Alleen ik denk dat jij het té snel definieert als verliefdheid? Helemaal als je nooit echt met die persoon hebt gepraat.
Kijk ik heb dat bij iemand die ik al bijna 10 jaar ken, hij is de enigste persoon die ik écht vertrouw en aan wie ik echt álles kan vertellen. Bij mij is het niks geworden omdat ik er niet mee om kon gaan, het was (en is) zó heftig. Het was ook wederzijds, het gevoel ben ik nu een beetje aan het onderdrukken omdat ik verder moet gaan. En dat ben ik ook wel. Maar telkens als ik een andere jongen leuk vind, kom ik er na verloop van tijd achter dat die andere jongen lang niet het gevoel bij me bezorgd wat hij deed. Verliefd ben ik misschien alles bij elkaar anderhalf jaar geweest. Nu is het meer houden van op een hele intense maar andere manier.
Dat dat kan, op mijn leeftijd.
Oud 11-07-2004, 13:52
Fade of Light
Fade of Light is offline
is verliefdheid niet altijd ietwat obsessief?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 14:47
Verwijderd
ik dacht even dat ik zelf dit topic was begonnen
Jarenlang was ik verliefd (dacht ik) op zo'n gozer. Toen ik eenmaal bij hem in de klas kwam bleek het een enorme arrogante kwast te zijn. Toen was de 'verliefdheid' ook snel over

beste tip kwam van hekkel: de ergste mislukking is als je het niet eens probeert.

Succes
Met citaat reageren
Oud 11-07-2004, 14:48
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-07-2004 @ 14:52 :
Stiekem wel
Met citaat reageren
Oud 12-07-2004, 17:35
filia dei
filia dei is offline
Nou 't wordt pas een obsessie als je ieder fotootje van 'm weet te vinden op internet en met een omweg van 30 km naar huis fiets om maar langs zijn huis te gaan ofzo...

Nou jah, een beetje herken ik 't wel... ik ben een paar jaar geleden verlieft geweest op iemand die mij gewoon recht in me gezicht een trut noemde en toch nog maanden verlieft op geweest... Maar goed, is nu ook weer helemaal over

Ik denk ook dat je of contact met 'm moet proberen te zoeken of hem helemaal uit je leven moet bannen en doorgaan met een nieuw lief vriendje.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2004, 14:42
CanYouHandleMe
CanYouHandleMe is offline
Citaat:

Wie herkent dit?
Heb ik een obsessie?

ahh dat is ZO herkenbaar!!! ook dat niet praten dat was bij mij precies hetzelfde.. "was" aangezien ik diegene nu sinds januari niet meer gezien heb
CanYouHandleMe
Citaat:

Wie herkent dit?
Heb ik een obsessie?

ahh dat is ZO herkenbaar!!! ook dat niet praten dat was bij mij precies hetzelfde.. "was" aangezien ik diegene nu sinds januari niet meer gezien heb
CanYouHandleMe
dubbelpost.. sorry
Oud 14-07-2004, 16:11
lso
lso is offline
Citaat:
CanYouHandleMe schreef op 14-07-2004 @ 15:42 :
dubbelpost.. sorry
Die kon je gewon verwijderen door op wijzigen te drukken en linkerhoekje bovenaan aanklikken bij verwijderen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 19:58
Creun
Creun is offline
haha dit komt heel bekend voor, ik was ook al een tijd helemaal verliefd op een jongen dei ik kende via via.. ik sprak m nooit enzo.. dat was vier jaar geleden.. eergister heb ik met m gezoend.. maar ik vond er geen flikker aan.. gewoon leuk om naar te kijken maar verder
Met citaat reageren
Oud 17-07-2004, 22:05
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:

Wie herkent dit?
Heb ik een obsessie?
Wat houd je tegen om te onderzoeken hoever jouw verliefdheid daadwerkelijk gaat?
Neem contact op en onderneem actie! Plezier hebben, onderzoeken, verkennen, genieten....

Als het niets wordt kom je er snel genoeg achter. Doe jezelf in ieder geval een plezier en stop met de tantaluskwelling die je zelf hebt veroorzaakt.
Oud 17-07-2004, 22:13
bassgirl
bassgirl is offline
ik ben ook 3/4 jaar lang vreselijk verliefd geweest op een jongen, ik heb m nou al 2 jaar nietmeer gezien, maar ik weet bijna zeker dat als ik hem weer zie ik weer helemaal verliefd op m ben. heb ik nog nooit zo gehad. ik zag m en vanaf die dag was het raak heel raar, en toen ging ik er redelijk vaak mee om (als ik bij mn oom en tante was... toen zo ong om de 2/3 mnd)

heb heel wat gedaan om achter zn msn ofz te komen want zo bij m aanbellen durf ik niet, en ben bang dat ie allang een vriendin heeft en mij lang nietmeer kent, dus de moed maar opgegeven.
Oud 18-07-2004, 00:54
Verwijderd
Ik denk niet dat het obsessief is. Ik vraag me zelfs af of het wel verliefdheid is. Als je in de tussentijd naar andere mensen hebt gekeken en met andere mensen een relatietje hebt gehad, dan lijkt het er eerder op dat je gewoon een zwak hebt voor die persoon. En dat is heel herkenbaar, ik ken zelf ook wel iemand waar ik altijd een zwak voor zal blijven houden, ook al ben ik al tijden niet meer verliefd op haar.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 02:27
Shitonya
Shitonya is offline
Steek je tong in zijn slokdarm en je merkt het wel
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 10:40
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
bassgirl schreef op 17-07-2004 @ 23:13 :
ik ben ook 3/4 jaar lang vreselijk verliefd geweest op een jongen, ik heb m nou al 2 jaar nietmeer gezien, maar ik weet bijna zeker dat als ik hem weer zie ik weer helemaal verliefd op m ben. heb ik nog nooit zo gehad. ik zag m en vanaf die dag was het raak heel raar, en toen ging ik er redelijk vaak mee om (als ik bij mn oom en tante was... toen zo ong om de 2/3 mnd)

heb heel wat gedaan om achter zn msn ofz te komen want zo bij m aanbellen durf ik niet, en ben bang dat ie allang een vriendin heeft en mij lang nietmeer kent, dus de moed maar opgegeven.
Het is waar: liefde maakt blind. Als je niet durft aan te bellen en zijn MSN niet meer hebt, zul je creatief moeten zijn. Vroeger, en dan spreek ik over de vorige eeuw en de eeuwen daarvoor, kende men ook nog analoge berichtuitwisseling in de vorm van brieven. Dat zijn stukken papier waar je met een pen of potlood dingen opzet (zoals "ik wil graag weer contact met je hebben"), en vervolgens in een rode, rechthoekige doos stopt. Een meneer (of mevrouw) haalt dat er dan uit en stopt het in die gleuf die in de voordeur zit bij de ontvanger. Ik geef toe: het is een beetje primitief, maar vaak sorteert het wel effect.
Oud 18-07-2004, 10:49
bassgirl
bassgirl is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 18-07-2004 @ 11:40 :
Het is waar: liefde maakt blind. Als je niet durft aan te bellen en zijn MSN niet meer hebt, zul je creatief moeten zijn. Vroeger, en dan spreek ik over de vorige eeuw en de eeuwen daarvoor, kende men ook nog analoge berichtuitwisseling in de vorm van brieven. Dat zijn stukken papier waar je met een pen of potlood dingen opzet (zoals "ik wil graag weer contact met je hebben"), en vervolgens in een rode, rechthoekige doos stopt. Een meneer (of mevrouw) haalt dat er dan uit en stopt het in die gleuf die in de voordeur zit bij de ontvanger. Ik geef toe: het is een beetje primitief, maar vaak sorteert het wel effect.
tja ook aan gedacht, maargoed hij zal al vast nietmeer weten wie ik ben he na 2 jaar dat ik m niet gezien heb en ik ben nogal veranderd in die tijd dus zal ie me zosnel niet herkennen...

ach ja shit happends, al bijna nieuwe vriend dus dat vd brievenbus ben ik nou al helemaal niet van plan
Oud 18-07-2004, 12:48
Luna
Luna is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 11-07-2004 @ 14:52 :
uhu
stom is dat. (en toch is het stiekem ook leuk om verliefd te zijn)
Oud 18-07-2004, 13:10
Lilything
Lilything is offline
Ik weet niet precies meer hoelang ik verliefd ben geweest op die jongen. Soms was het even weg, en dan was het er ineens weer. Vooral als ik hem had gezien. Ik herken je verhaal dus....

Als ik hem zag was ik weer helemaal in de wolken. Mijn liefde voor deze jongen was ontstaan toen ik 12/13 was ofzo. Ik heb het misschien wel 3 jaar met me meegesleept.....Ik had het gevoel dat hij geweldig was, omdat hij er geweldig uitzag. Hij had een paar keer wat liefs gedaan voor een vriendin van me en een keer wat voor mij. Hoewel ik nooit echt fatsoenlijk met hem een gesprek heb gevoerd.....hooguit wat korte woordjes......en gedag zeggen durfde ik niet.....hoewel ik t echt 100x heb geprobeerd. Ik hield van hem en dacht dat hij de ware was voor mij. Ik ken hem toen ik 12 was nog van vroeger en toen was hij ineens weer in mn leven. Naief als je op die leeftijd bent, ga je jezelf aanpraten dat t 'mend 2 be' was enzow.

Laatst zag ik hem weer......hoewel hij een vriendin heeft.....er is 'iets' tussen ons....we ontlopen elkaar ook...als ik hem een bepaalde tijd bijv op een bepaald station heb gezien dan zorg ik dat ik volgende keer een halfuur later ben, in de hoop dat hij al weg is, wat dan niet zo is omdat hij dan ook een trein later neemt reden weet ik natuurlijk niet.....

Maar ik ben over hem heen. Als je geeneens het lef hebt met iemand te praten. Waarom zou je er dan een relatie mee aan gaan? Ik heb mezelf erover heen gezet....En later hoor je ineens verhalen dat het een player is. Oh hij ging btw van school af toen ik net t lef had om t mensen om me heen te vertellen en maybe hem te vragen ofzo Ja zo gaat dat op die leeftijd btje he maargoed.....kom je er later achter dattie jou maybe ook wel leukvond dus naja......

Maar anyways.....er zijn meer jongens dan hem. Ik heb me er overheen gezet. En k denk als we wat hadden gehad, dat t zo uit was geweest Nu besef ik dat je mensen ALTIJD moet benaderen als je ze leukvind.....das mijn les geweest.....als je hem aan wil spreken, besef dan dat je kennis maakt met de 'echte' hem, en niet degene die in je fantasie leeft....

Ik heb ervoor gekozen hem altijd de persoon in mijn fantasie te laten blijven. Dat wil ik niet verpesten. Hij heeft n vriendin nu, is gelukkig.......en das voor mij belangrijk genoeg......ben ook niet meer gek op m. ALleen als ik m zie, voel ik me ongemakkelijk en zit/sta ik te trillen....

hopelijk heb je hier iets aan
Oud 18-07-2004, 13:12
Lilything
Lilything is offline
Kzou het btw erg waarderen als iemand mijn verhaal even quote, want met deze comp, als ik m uitzet, ben ik al mn posts kwijt, had ik laatst ookal

dus als iemand t even zou willen quoten?

alvast bedankt
Oud 18-07-2004, 13:56
bassgirl
bassgirl is offline
Citaat:
Lilything schreef op 18-07-2004 @ 14:10 :
Ik weet niet precies meer hoelang ik verliefd ben geweest op die jongen. Soms was het even weg, en dan was het er ineens weer. Vooral als ik hem had gezien. Ik herken je verhaal dus....

Als ik hem zag was ik weer helemaal in de wolken. Mijn liefde voor deze jongen was ontstaan toen ik 12/13 was ofzo. Ik heb het misschien wel 3 jaar met me meegesleept.....Ik had het gevoel dat hij geweldig was, omdat hij er geweldig uitzag. Hij had een paar keer wat liefs gedaan voor een vriendin van me en een keer wat voor mij. Hoewel ik nooit echt fatsoenlijk met hem een gesprek heb gevoerd.....hooguit wat korte woordjes......en gedag zeggen durfde ik niet.....hoewel ik t echt 100x heb geprobeerd. Ik hield van hem en dacht dat hij de ware was voor mij. Ik ken hem toen ik 12 was nog van vroeger en toen was hij ineens weer in mn leven. Naief als je op die leeftijd bent, ga je jezelf aanpraten dat t 'mend 2 be' was enzow.

Laatst zag ik hem weer......hoewel hij een vriendin heeft.....er is 'iets' tussen ons....we ontlopen elkaar ook...als ik hem een bepaalde tijd bijv op een bepaald station heb gezien dan zorg ik dat ik volgende keer een halfuur later ben, in de hoop dat hij al weg is, wat dan niet zo is omdat hij dan ook een trein later neemt reden weet ik natuurlijk niet.....

Maar ik ben over hem heen. Als je geeneens het lef hebt met iemand te praten. Waarom zou je er dan een relatie mee aan gaan? Ik heb mezelf erover heen gezet....En later hoor je ineens verhalen dat het een player is. Oh hij ging btw van school af toen ik net t lef had om t mensen om me heen te vertellen en maybe hem te vragen ofzo Ja zo gaat dat op die leeftijd btje he maargoed.....kom je er later achter dattie jou maybe ook wel leukvond dus naja......

Maar anyways.....er zijn meer jongens dan hem. Ik heb me er overheen gezet. En k denk als we wat hadden gehad, dat t zo uit was geweest Nu besef ik dat je mensen ALTIJD moet benaderen als je ze leukvind.....das mijn les geweest.....als je hem aan wil spreken, besef dan dat je kennis maakt met de 'echte' hem, en niet degene die in je fantasie leeft....

Ik heb ervoor gekozen hem altijd de persoon in mijn fantasie te laten blijven. Dat wil ik niet verpesten. Hij heeft n vriendin nu, is gelukkig.......en das voor mij belangrijk genoeg......ben ook niet meer gek op m. ALleen als ik m zie, voel ik me ongemakkelijk en zit/sta ik te trillen....

hopelijk heb je hier iets aan
alsje
Oud 19-07-2004, 14:21
dwerggg
dwerggg is offline
Citaat:
Blanche Ik ben al vier jaar verliefd op dezelfde persoon. Ik heb wel korte relaties gehad maar heb nog nooit iemand ontmoet/gezien die ik leuker vond. Het gekke is dat ik niet met deze persoon praat, maar alleen af en toe zie.
Ik herken het wel...
Ik heb 5 jaar geleden ook iemand leren kennen waar ik echt helemaal gek op geworden ben....ik sprak wel met diegene maar ik heb nooit bekend verliefd te zijn geweest...3 jaar geleden ben ik verhuist naar de andere kant van het land, maar ik denk nog bijna iedere dag aan diegene en ik droom ook nog vaak over diegene en mis m dan.....
Ik denk ook dat als ik m weer zou zien dat ik dan weeer helemaal verliefd zou worden, als ik nu aan m denk krijg ik nog kriebels in me buik.....
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:02
Dakota
Dakota is offline
Citaat:

Wie herkent dit?
Heb ik een obsessie?
Ja, ik herken het, heb precies hetzelfde, alleen niet al vier jaar...
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 15:38
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Luna schreef op 18-07-2004 @ 13:48 :
(en toch is het stiekem ook leuk om verliefd te zijn)
Offtopic: Niet per definitie: het moet wel van 2 kanten komen en er moeten geen/niet teveel complicaties zijn, imho
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 13:08
CanYouHandleMe
Citaat:
lso schreef op 14-07-2004 @ 17:11 :
Die kon je gewon verwijderen door op wijzigen te drukken en linkerhoekje bovenaan aanklikken bij verwijderen
te laat gezien.. maar zal t onthouden
Oud 25-07-2004, 13:14
telluriet
telluriet is offline
Citaat:
Luna schreef op 18-07-2004 @ 13:48 :
(en toch is het stiekem ook leuk om verliefd te zijn)
Nee.
Oud 25-07-2004, 13:16
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Citaat:
telluriet schreef op 25-07-2004 @ 14:14 :
Nee.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:52
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
Verliefdheid zuigt...Ik heb er ook een beetje last van! Maar ja, het is ook zo leuke, grappige meid!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 17:02
Luna
Luna is offline
Citaat:

Wie herkent dit?
Heb ik een obsessie?
oh, ik herken het een klein beetje. Toen ik mn ex voor het eerste zag was ik gelijk verliefd, terwijl ik hem niet kende. Maar ik ben niet 4 jaar lang verliefd geweest. We kregen vrij snel wat met elkaar.
Ten tweede denk ik niet dat het een obsessie is, alleen als je er constant mee bezig bent zou het wel eens obsessief kunnen zijn, maar dat vertel je niet in je post..

@telluriet: imo.
@fade of light: je hebt gelijk, ik kan wel wat genuanceerder zijn soms..
Oud 25-07-2004, 17:31
Romie
Romie is offline
obsessie?
nee joh, maar ben je wel echt verliefd? misschien vind je m wel gewoon leuk, dat je een soort "zwak" voor hem hebt...?

voorbeeld:

in groep 7&8 vond ik een klasgenoot van mij altijd leuk, k was n beetje verliefd op m.
maar als ik m nu (heel enkel) wel eens tegen kom, voel ik me weer n beetje verliefd.

maar goed, iemand leuk vinden/verliefd zijn is geen obsessie, hoe lang dat ook aanhoud, obsessie zou zijn als je constant aan m zou denken enz...ja dan zou t wel beetje "wreird" zijn.

maar nadat je m zolang leuk vind, zou k zeggen, DOE IETS! iets! wat dan ook! haha

succes!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 18:43
filia dei
filia dei is offline
Citaat:
telluriet schreef op 25-07-2004 @ 14:14 :
Nee.
Als het beantwoord wordt wel hoor

En als het niet beantwoord wordt dan nog zijn die vlinders verslavend (vind ik dan)
Reageren

Regels voor berichten