Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-07-2004, 22:49
Verwijderd
Het liefst in je eentje of met meerdere mensen? Languit op de bank of op het puntje van je stoel? Leef je helemaal mee of zit je bijna emotieloos toe te kijken? Praat je veel tijdens het kijken, ben je stil, en wat als anderen praten?

Het zal waarschijnlijk wel verschillen per film of serie of programma, dus dan vertel ook maar bij welk soort programma je wat doet enzo
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2004, 23:02
Briseïs
Briseïs is offline
Eh tsja.

Prgogramma's kijk ik meestal alleen of met mijn moeder, af en toe met mijn broertje. Ik kijk het liefst wel met iemand anders, maar omdat die twee eigenlijk nooit op zoiets reageren, terwijl ik dat juist heel erg doe, kijk ik eigenlijk toch liever alleen. Bij films ligt het eraan. Als het echt een indrukwekkende, goeie film is kijk ik het liefst alleen, als het dat niet is kijk ik ook wel met anderen.
Ik lig meestal languit op de bank, das ook vervelend voor andere mensen, want bij ons thuis kan er dan eigenlijk nog maar één iemand fatsoenlijk zitten
Zoals ik al zei reageer ik heel sterk op alles, ik lig helemaal in deuk als ik iets grappig vind, ik pink soms een traantje weg als het zielig is en ik durf bijna niet te kijken als een van de personen iets doet wat ik nogal dom vind. Maar dan moet ik wel een beetje meeleven natuurlijk.
Oud 20-07-2004, 23:11
Verwijderd
Ik vind romantische komedies of high school films leuker om met meerdere personen te kijken, maar echt indrukwekkende of heel zielige films kijk ik liever alleen. Series die ik vast volg kijk ik ook liever alleen, behalve als mn medekijkers heel stil zijn. Vandaag kwam tijdens the oc een vriend op bezoek, dat was niet zo erg want ik had die aflevering toch al gezien, maar ik heb hem wel even duidelijk gemaakt dat ie wel stil moest zijn bij Everwood

Met een serie als Everwood of andere series die ik volg kan ik ook heel erg meeleven. Als er iets gaat gebeuren zeg ik soms echt hardop 'neeeee, niet doen' of 'jaa, doe dat nou!' Vandaag in Everwood met Bright, ik was gewoon hardop aan het hopen dat ie aangenomen zou zijn op die universiteit..
Bij films heb ik dat ook wel soms, maar minder vaak.

Huilen of iig tranen in mn ogen heb ook heel snel
En ik praat zelf wel vaker tijdens films of series, maar zo gauw dan iemand wil reageren op wat ik zeg, zeg ik meteen dat ze stil moeten zijn
Met citaat reageren
Oud 20-07-2004, 23:21
paultjuhhhh
paultjuhhhh is offline
't liefst alleen op bed zonder gezeik.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 00:00
YPrue
YPrue is offline
Ik kijk het liefst alleen televisie, op mijn kamer op bed. Als ik namelijk in de woonkamer tv wil kijken en mijn moeder is thuis, maakt ze altijd zoveel lawaai dat ik me niet meer zo goed kan concentreren op het programma dat ik dan aan het kijken ben.
Oud 21-07-2004, 01:29
p-chez
p-chez is offline
Series kijk ik 't liefst alleen. Lui onderuit gezakt in m'n luie stoel. Films kijk ik vaak wel samen met iemand. Maar alleen vind ik ook niet erg.
Oud 21-07-2004, 08:26
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
liefst een lekkere horror. opgevouwen op de bank met ijs. of rode wijn en popcorn.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 08:55
Verwijderd
Mijn favoriete series als Everwood, Felicity enzo wil ik het liefst alleen zien. Dan kan ik er tenminste helemaal in op gaan. Ik leef ook altijd heel erg mee, de keren dat ik voor de tv heb zitten huilen zijn ontelbaar
Als er iemand meekijkt moet ik vaak ook dingen uit gaan leggen en dat wil ik dan niet.

Films vind ik wel leuker om met iemand samen te kijken.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 09:18
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Op mijn kamer lig ik gewoon in mn bed, videorecorder naast me (als ik Friends kijk)

de rest het liefst ook gewoon alleen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 10:07
Verwijderd
Ik kijk graag alleen tv, dan kan ik lekker zappen en kijken wat ik wil, ik zap altijd tussen films door enzo. Video's huur ik nooit in m'n eentje, dat vind ik toch wel leuker met anderen, gewoon gezellig een film kijken. Ik vind het wel irritant als die mensen dan echt 10x de film op pauze zetten omdat ze naar de wc moeten of er steeds doorheen praten.
En ik leef altijd helemaal met de film mee ja.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 10:09
Briseïs
Briseïs is offline
Ik erger me vaak onwijs dood aan mn moeder als ze dan van die dingen tussendoor doet waardoor ze 5 seconden van de film/serie mist. Zoals even thee zet of even met mn vader praten of even naar de wc gaan.
Oud 21-07-2004, 10:13
Verwijderd
mijn 2persoonsbed staat tegenover de tv dus daar kijk ik altijd films en tv in.
meestal lig ik dan ook languit, met een dik kussen tegen de muur. lekker lui

mijn computer staat naast de tv zowat dus als ik internet ofzo kijk ik af en toe opzij naar de tv, volg ik een show half.

als ik een leuke film opzet in mn eentje wil ik me helemaal daar op concentreren en niet gestoord worden dus dan zorg ik ervoor dat ik alles bij de hand heb, afstandsbediening, zak chips e.d.

verder kijken we in dit huis nooit tv met zn allen, iedereen heeft een eigen tv en wat nog meer in zn kamer. we zijn niet echt hecht.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 10:15
Drag0nfly
Drag0nfly is offline
Het liefst in mn eentje dan word ik niet gestoord
M'n zus kijkt ook wel us mee maar dan gaat ze zeuren dat ze dat niet leuk vind
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 10:17
Verwijderd
het ligt aan het programma, maar de meeste series het liefste alleen op mn kamer.
ik leef vaak helemaal mee, zeker met een goede drama serie als dc of the oc.
ik kan er zelf niet tegen als mensen heel hard zitten te praten tijdens een boeiend iets. maar als het niveau idols is kan het met niet erg schelen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 11:09
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
series die ik volg kijk ik het liefst in mijn eentje
films met meerdere mensen maar ik kan niet tegen mensen die teveel praten tijdens een film
Als ik in mijn eentje ben dan kijk ik het liefst liggend op mijn bed en met anderen erbij in de kamer op de bank.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:01
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Met wie maakt me niet zo veel uit. Soms is het wel zwaar irritant. Zetten we een film op. Dan gebeurt er iets na 5 min, dan krijg ik gelijk te horen "Wie is dat? "Waarom doet ie dat?"

En sommige mensen kunnen hun kop ook niet houden. Zitten ze heel verhaal te vertellen wat er die dag gebeurt is (schiet het op dat moment te binnen)

En ik lig altijd op de bank of op me bed
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:05
Escapism
Escapism is offline
meestal in m'n eentje, met akoustische gitaar in me hand, beetje pielen
Oud 21-07-2004, 12:07
Verwijderd
Alleen, op de bank (soms lig ik, als ik moe ben, maar meestal zit ik normaal rechtop). Ik leef mee. Saaie dingen kijk ik namelijk niet

Als er andere mensen bij zijn, zeg ik niet veel. Ik kijk wel eens films met een groepje mensen, en twee willen er altijd doorheen praten.. dingen voorspellen, dingen uit gaan leggen, dingen herhalen... Daar word ik altijd moe van....

Snacken bij films vind ik ook vervelend, drinken is ok
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:25
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
alleen languit op bed .
Oud 21-07-2004, 12:33
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Het verschilt in de woonkamer hang ik vaak als ik een beetje aan het zappen ben ofzo. En op mijn eigen kamer lig ik vaak op mijn bed omdat ik dan recht op de tv uitkijk.

Voor een goede film ga ik wat meer rechtop zitten, dikwijls met een biertje of wijntje erbij.

Met een paar mensen tv kijken vind ik wel leuk, maar met zes of zeven wordt het snel te veel (behalve sportwedstrijden natuurlijk) want dan raak je teveel met elkaar aan de praat en kan je het programma vaak niet helemaal goed meer volgen.

Een keertje een Godfather dag gedaan. Mwah was toch nit zo'n succes. Waren iets teveel mensen om de zit goed af te maken. Bovendien was er iemand bij die je alleen James Bond moet voorzetten.
Oud 21-07-2004, 12:35
Verwijderd
languit op de bank tegen mijn vriend aan
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 12:47
Verwijderd
Citaat:
Briseïs schreef op 21-07-2004 @ 11:09 :
Ik erger me vaak onwijs dood aan mn moeder als ze dan van die dingen tussendoor doet waardoor ze 5 seconden van de film/serie mist. Zoals even thee zet of even met mn vader praten of even naar de wc gaan.
jaa, dat doet mijn moeder ook. Reclames komen bij films altijd zo'n beetje om het half uur, en bij series is het ongeveer ieder kwartier. Ik wacht dan altijd tot de reclame met naar de wc gaan of drinken pakken ofzo, maar mijn moeder blijft tijdens de reclame zitten, en als het dan weer begint gaat ze ineens koffie halen..
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 13:14
Belle
Belle is offline
met mn ogen *flauw ja *

Languit op de bank, met een zak chips of een reep chocola
Oud 21-07-2004, 13:22
Dzjes
Dzjes is offline
Ik zit meestal opgekruld in de zetel..of met mn voeten op een krukje ofzo, hangt ervan af, als ik nog maar kan drinken en snacken. Of languit tegen mn vriend aan.

Verder leef ik altijd mee..en heb ik wel de neiging om ertussen te gaan praten..? 'Wat doet die nu?' 'Neee, da meen je toch niet' , die dingen, is omdat ik meeleef denk ik
Tranen in mn ogen heb ik heeel snel, ook al is het een happy ending, dan huil ik er nog om, want het is toch o zo mooi.

Over het algemeen kijk ik ook liever alleen, of met mn vriend. Hangt er ook vanaf wat soort film natuurlijk, de 'luchtigere' films bekijk ik graag met andere mensen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 16:01
JantjePietje
JantjePietje is offline
Meestal liggend en het liefst alleen, omdat er anders altijd doorheen wordt geblerd of omdat er steeds wordt weggezapt.
Oud 21-07-2004, 16:55
Vice
Vice is offline
Het liefst in de nacht want dan heb ik de woonkamer voor mezelf. En dan op de tafel wat chips, popcorn, fanta.
Oud 21-07-2004, 18:55
Nebula
Nebula is offline
Ik kijk het liefst alleen, maar ik vind het eigenlijk ook wel best als mijn broer meekijkt. Dan bedoel ik wel mijn jongste broer, want de ander levert veel te veel commentaar.
Ik wil als ik films en series kijk dus ook helemaal in de sfeer op kunnen gaan/mee kunnen leven zonder geklets van anderen om me heen.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 20:50
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Horrorfilms liefst in mijn eentje int donker
en van die highschool films met veel vrienden en veel bier
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 20:52
Verwijderd
ligt aan mijn stemming, in mijn eentje of met veel mensen, op zich maakt t niet veel uit.... en t liefst lig ik languit te liggen, boeiend als er meerdere mensen zitten, ik ga er gewoon tegen aan hangen/overheen liggen/opliggen.

over t algemene ben ik stil, behalve bij een horror(die meisjes zijn dan zooooo dom )en comedies (logisch)
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 20:54
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 21-07-2004 @ 21:52 :
ligt aan mijn stemming, in mijn eentje of met veel mensen, op zich maakt t niet veel uit.... en t liefst lig ik languit te liggen, boeiend als er meerdere mensen zitten, ik ga er gewoon tegen aan hangen/overheen liggen/opliggen.

over t algemene ben ik stil, behalve bij een horror(die meisjes zijn dan zooooo dom )en comedies (logisch)
die jongens trouwens ook
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 20:59
$omeone
$omeone is offline
Ik kijk het liefst alleen, dan kan ik kijken naar wat ik wil, zappen wanneer ik wil en teletekst checken wanneer ik wil. Ik heb bij mn ouders ook vaak t gevoel dat ze liever iets anders willen zien wanneer ik naar een soap of serie kijk, en dan voel ik me weer 'schuldig'
Sport kijk ik wel vaak samen, dan is 't wel leuk om een ploeg aan te moedigen of af te kraken. Dan leef ik dus ook wel mee. Bij series of films ga ik niet janken, 't immers maar een film.
Ik lig t liefst languit op de bank soms met een deken over me heen, lekker warm.
Films kijk ik ook liever alleen, ik kan er niet tegen als mensen er doorheen praten en dan ga ik me daaraan ergeren en volg ik de film niet meer..
Ik hoef niet perse iets te eten of te drinken hebben, als ik iets eet/drink is 't meestal chips met frisdrank, een enkele keer een ijsje of een stuk chocolade of iets dergelijks.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De meeste programma's die ik kijk, kijk ik wel samen met mijn moeder, vader of broertje. Ik zit dan meestal lekker opgeprut in mijn hoekje op de bank. Aangezien ik me nooit lang op een programma kan concentreren zit ik er meestal dwars doorheen te praten wat anderen heel irritant vinden.
Oud 21-07-2004, 21:32
the tourist
the tourist is offline
Het maakt me niet veel uit of ik een film of serie alleen of met anderen zie, ik heb maar 1 huisgenoot en die praat er toch niet doorheen. Het liefste lig ik languit op de bank en chips erbij is leuk.
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 21:47
xineof
xineof is offline
Het verschilt van keer tot keer of ik films graag in mijn eentje of met anderen kijk; soms ben ik in een alleen-kijk-bui, maar ik vind een avondje film kijken vaak ook heel gezellig met anderen. Het komt er denk ik op neer dat ik films graag samen met andere mensen kijk, en nutteloze programma's oid. alleen.

Ik heb ook al een aantal keer een videomarathon gehad, dat is ook erg leuk. In elke vakantie een keer een nacht bij iemand films kijken, met een heel stel vrienden .

Meeleven; ja, nogal . Vooral bij films. En als ik een hangdag heb wil ik nog weleens tekenfilms enzo kijken, gewoon ter nietsdoen, dus daarin leef ik dan niet echt mee. Ik ben dus bij het eerste meestal stil, bij het laatste niet echt .
Oud 21-07-2004, 22:01
@Moon
@Moon is offline
Het liefst kijk ik alleen, want als er mensen bij zijn zitten ze er vaak doorheen te kletsen dan kan ik niet meer horen wat er gezegd wordt. Vooral bij programma's. Bij series en films is het dan iets minder erg omdat er ondertiteling is maar toch vind ik het toch niet zo prettig als mensen er doorheen gaan praten. Bij romantische films/series vind ik het wel fijn als mn vriend er bij is (alleen jammergenoeg houdt ie absoluut niet van romantische dingen )
Met citaat reageren
Oud 21-07-2004, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Pebbles schreef op 21-07-2004 @ 13:47 :
jaa, dat doet mijn moeder ook. Reclames komen bij films altijd zo'n beetje om het half uur, en bij series is het ongeveer ieder kwartier. Ik wacht dan altijd tot de reclame met naar de wc gaan of drinken pakken ofzo, maar mijn moeder blijft tijdens de reclame zitten, en als het dan weer begint gaat ze ineens koffie halen..
Jaa, dat doet mijn moeder ook En ook mag ik reclames nooit mute-en, vindt ze irritant ( ). En meestal als de reclame net is afgelopen, staat ze op om iets te frutselen te pakken.. Nagellak-dingen, vijltjes, glas wijn... en natuurlijk vraagt ze dan als ze terugkomt of er nog iets gebeurd is...

Moeders ook
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 10:43
Verwijderd
ik kijk het liefst alleen tv, want ik ben niet aanspreekbaar als de tv aanstaat. Oog- en oorkleppen lijk ik dan wel te hebben. Niet echt gezellig Ook ben ik dan heerser over de afstandsbediening en word ik giftig als hij wordt gejat
(hoezo, tv wekt agressie op?)

verder zit ik midden op de bank met mijn hoofd schuin naar links of ik lig op bed op mijn zij en met mijn hoofd in de kussens.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 21-07-2004 @ 23:44 :
Jaa, dat doet mijn moeder ook En ook mag ik reclames nooit mute-en, vindt ze irritant ( ). En meestal als de reclame net is afgelopen, staat ze op om iets te frutselen te pakken.. Nagellak-dingen, vijltjes, glas wijn... en natuurlijk vraagt ze dan als ze terugkomt of er nog iets gebeurd is...

Moeders ook
(ik zie nu pas dat mijn eerste zin helemaal gelijk is aan die van Pebbles, ziet er nogal stom uit )
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 16:22
L1
L1 is offline
ik kijk het liefst alleen
Oud 22-07-2004, 16:59
Verwijderd
Series kijk ik het liefst alleen, zittend op mijn bed, met wat lekkers te eten. Ik leef altijd heel erg mee met mijn series(the OC, Everwood, Gilmore Girls), zit soms vol spanning voor de tv

Films vind ik leuker om met anderen te kijken, zeker comedys. Gezelliger enzo.

Ik huur eigenlijk nooit zelf een film, als ik met andere mensen ben weer wel. Stom eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 21:42
aniki
aniki is offline
Ik kijk het liefst zonder gezeik aan mijn hoofd.

Het liefst languit, maar mijn bed ligt net niet goed, zodat ik schuin op mijn bed moet liggen als ik recht tegen de tv wil kijken.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 22:16
Verwijderd
Languit op bed.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 22:25
Femic
Femic is offline
Meestal alleen, maar een gehuurde dvd of video vaak samen.

Het liefst liggend op de bank

En als ik samen met iemand kijk, ben ik altijd geneigd te gaan vertellen wat ik denk. Maar als anderen dat doen vind ik t irritant
Oud 23-07-2004, 09:50
Troopa
Troopa is offline
Ik kijk het liefst alleen thuis op de bank.

Maar een goede komedie kijk ik liever met vrienden
Oud 24-07-2004, 19:34
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
* terug van weg geweest (weekje vakantie) *

Het liefst in je eentje of met meerdere mensen?
Ligt eraan. Een voetbalwedstrijd of een komisch programma met anderen, maar er zijn periodes op een dag (vooral van 12 tot 2 's nachts) dat ik in mijn eentje kijk naar van alles en nog wat...

Languit op de bank of op het puntje van je stoel?
Met anderen zit ik gewoon op een stoel, alleen lig ik het liefst op de bank. Zitten kan ook, maar dan leg ik wel mijn voeten op de salontafel

Leef je helemaal mee of zit je bijna emotieloos toe te kijken?
Ligt er aan of het programma me boeit of niet en aangezien ik alleen dingen kijken die ik interessant vind, dan leef ik best wel mee ja... tenzij ik moe ben.

Praat je veel tijdens het kijken, ben je stil, en wat als anderen praten?
Ligt aan veel dingen, hoe ik me voel ook en zo. Bij de ene voetbalwedstrijd klets ik iemand de oren van het hoofd, bij de andere voetbalwedstrijd kan ik 90 minuten helemaal stil zijn. Ligt aan het soort programma maar ook hoe ik me op dat moment voel.
Oud 24-07-2004, 20:15
A Sole Reminder
A Sole Reminder is offline
meestal alleen, lekker zappen wanneer ik wil en teleteksten enzo
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 20:51
Boozle
Boozle is offline
Vaak lig ik op de bank of op mijn bed en dan val ik halverwege in slaap terwijl ik nog iets had moeten doen. Vandaag ook, ik lig om 14.30 op de bank tv te kijken val ik in slaap. Ik werd om 20.00 wakker en had nog naar de winkel gemoeten eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 22:01
Miep#1
Miep#1 is offline
Liefst alleen. Languit op de bank, redelijk emotieloos tenzij iets echt heel erg grappig is, dan lig ik onder de bank! Ben dan nogal stil, of af en toe grinnikend (praat niet in mezelf...)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 10:17
cyntha
cyntha is offline
Ik kijk het liefste alleen tv. Dan heb ik van niemand last en kan ik zappen wanneer ik wil.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 12:21
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ik wil mijn favo series echt alleen kijken, anders moet ik me inhouden wat 'meeleven' betreft. Wat ik irritant vind is als mijn moeder aankomt lopen en vraagt 'wat kijk je nú dan weer...' of dat ze zegt 'is dit weer zo'n flutprogramma'
Argh, laat mij maar gewoon met rust als ik tv kijk, dan komt het allemaal goed

Ik moet trouwens ook altijd wat te drinken hebben als ik tv kijk, anders ga ik aan de bank of stoel 'friemelen'... vaag, maar waar
Reageren

Regels voor berichten