Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2002, 21:57
Joepie
Joepie is offline
Morgen, 15 mei om 22:20 bij RTL5:

Duivelse Staatslieden. Een documentaire over een van de boegbeelden van Links: Joseph Stalin.

Door de verkiezingen zal deze reportage wel weinig kijkers trekken. Jammer eigenlijk.
Want naast de idioot Hitler zijn er ook zat andere idioten geweest. Maar daarover hoor je weinig ....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2002, 22:06
Tampert
Tampert is offline
=> f&tv?
Oud 14-05-2002, 22:08
Undeclinable
Undeclinable is offline
Stalin als boegbeeld van links....

...

( )

[SIZE=0.5]...ooh...was dat niet als grapje bedoeld?[/SIZE]
Oud 14-05-2002, 22:19
UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
haha.... Stalin past net zo goed bij de huidige linkse partijen als Hitler bij de huidige rechtse partijen.

lul geen onzin....
Oud 14-05-2002, 23:02
Verwijderd
Ik had het al gehoord, lijkt me wel interessant.

Ik vind hem trouwens niet een boegbeeld van links, in zijn ideologie is hij behoorlijk doorgeslagen. Dat was niet meer links...het complete communisme zoals we dat op dit planeetje hebben gekend was naar mijn mening niet echt links. Alleen Karl Marx heeft het in theorie op papier gezet, althans met nog iemand toch? Hoe zat dat nou precies? Hee een nieuwe topic:

Waarom is Marx bekender geworden dan die andere persoon (er was toch een ander persoon?!)

Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 23:15
Mef
Mef is offline
Over deze idioot, Stalin dus, mag ik geschiedenisexamen doen lucky me maar ik ga denk ik wel kijken, als achtergrondinfo voor mijn examen en omdat het belangrijk is bij zulke dingen stil te staan en die niet te vergeten.

Stalin was geen links boegbeeld vind ik, het communisme is links en hij was een dictator die onder de vlag van het communisme allerlei vreselijke dingen heeft uitgehaald.

Niet dat ik zoveel heil zie in het communisme hoe Marx het voor had gesteld, mja. Misschien dat de andere naam die bedoeld wordt Lenin is. Lenin was aan de macht voor Stalin en die heeft bepaalde veranderingen aangebracht in de leer van Marx om het toepasbaar te maken op Rusland. Die leer werd het Marxisme-Leninisme.

ow, ik ga een vette 8 halen voor mijn examen
Oud 14-05-2002, 23:41
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Citaat:
Tampert schreef:
=> f&tv?
Stalin is niet erg actueel idd.

Actualiteit & Nieuws --> Films & TV
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 14:30
Diesel
Diesel is offline
Citaat:
Mef schreef:

Niet dat ik zoveel heil zie in het communisme hoe Marx het voor had gesteld, mja. Misschien dat de andere naam die bedoeld wordt Lenin is.

Die andere naam die bedoeld wordt is helemaal geen Lenin maar Friedrich Engels, die eigenlijk net zo beroemd hoort te zijn als Karl Marx.
Oud 15-05-2002, 14:47
Verwijderd
Ik ga het wel kijken.. nog ff wat opsteken voor mn examen..
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 19:02
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ben benieuwd of ze iets vertellen wat ik nog niet weet.

(Heb trouwens de nogal onduidelijke topic titel aangepast.)
Reageren

Regels voor berichten