Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
uhmm lijkt me een server dingetje.....ik heb een tyan mobo gehad die een dergelijke instelling had.. moet die eens in zijn bios instellingen kijken en anders drukt het zijpaneel mss tegen de kaart aan en drukt hem half uit het agp slot.... (gebeurd weleens met gammel goedkoop kastje) |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Aangezien je 2x extra case fan hebt zal de vidkaart wel neit te warm worden... mss dit toch ff checken. De warmte van dat ding. Airflow in de case. Lijkt me sterk bij zon kaart ![]() Mss is het spel gewoon teveel ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En ja ik kan het spel wel spelen. Ik heb vannacht ook ff bij de stroominstellingen gekeken en daar stond dat de monitor na 20 minuten uit zou moeten gaan, maar het lijkt me niet dat die uit moet gaan als je aan het gamen bent? Ook springt de monitor wel eerder dan 20 minuten uit, of pas na een uur ofzo, er zit niet echt een regelmaat in. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het aan je voeding zou hebben gelegen, krijg je meteen bij het aanspreken van de videokaart geen beeld. Het probleem is namelijk niet dat er te weinig vermogen voorhanden is, maar dat de voeding niet voldoende stroom kan leveren op de interne lijnen. Als dat zich voordoet, crasht je systeem onmiddellijk en kun je ook echt niet doorspelen. Dan moet je gewoon resetten. Ik denk wel aan een brakke videokaart, te hoge temperatuur of gewoon een instabiel systeem oid (hoewel dat op zich ook wel weer door een voeding veroorzaakt kan worden, maar dan moet je wel aan het vermogen denken).
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Warmte is überhaupt geleuter. Als jouw videokaart (veel) te warm wordt, dan zie je eerst artifacts. Te heet geheugen levert witte en roze flikkerende pixels door het beeld op, een te hete core levert verticale of horizontale strepen door het beeld of enorm vervormde en uit verhouding getrokken polygonen. Ik heb dat zo vaak gezien, en altijd zit er een delay van ongeveer tien seconden tussen voordat de kaart daadwerkelijk crasht. Bovendien, dan crásht het spel ook, en kun je echt niet verder spelen zonder beeld maar met geluid.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Het is dus niet je monitor, dus moet het iets in je PC zijn. Ik zou inderdaag een andere 3dkaart proberen. Werkt dat ook niet. Andere voeding...
|
Ik heb net een andere videokaart erin gedaan (geforce fx 5200), en daarna heb ik far cry geïnstalleerd. Toen ik het ging spelen (alels op low) kon ik het wel spelen, maar eigenlijk was bijna het hele scherm blauw, dus ik zag bijna niks en ben na een par minuten dus gestopt. Ik heb toen verschillende versies van drivers geprobeerd, maar dara was ook het beeld blauw. Toen heb ik mijn eigenste karat er weer ingezet en ben met de nieuwste driver gaan spelen. Het beeld was toen wel weer helemaal goed (nog steeds alels op low), maar toen sprong de monitor wel weer uit. Wat kan ik nu nog doen?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() wil je mss een kaartje van me lenen ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Niet zo, maar hij kan stuk zijn. Een voeding kan "half stuk" zijn; hij doet het nog wel maar de stroomtoevoer is niet stabiel, wat instabiliteit van je systeem veroorzaakt en wat een wegvallende monitor kan betekenen.
Kweenie of je al andere video drivers hebt geprobeerd?
||
Citaat:
En ja ik heb al verschillende drivers geprobeerd. Ik heb nu de laatste driver van Nvidia geïnstalleerd. |
![]() |
||
Citaat:
Maar dat betekent niet dat zijn voeding stuk is. Gewoon even eentje lenen (uit kast halen) van iemand anders en op jouw systeem uitproberen. Minimaal 300W, liefst 350W en een beetje merk.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik hoop trouwens dat het de voeding is; geeft maar weer aan dat ik niet bepaald onzin uitkraam als het gaat om voedingen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je dan toch niet meer dan 40 euro wilt uitgeven zou ik gaan kijken naar de A-Open ATX 300GT. Maar dan nog zou ik eerst reviews opzoeken als je die kunt vinden, desalniettemin is dit voedingkje 300x beter dan welke Q-Tec dan ook. Voor 5 euro meer heb je ook een Antec 300W, voor 9 euro meer heb je al een Enermax 300W (EG301-AX VE-FMA) die fluisterstil èn behoorlijke voltages levert. Dan vraag ik je; wat wil je nou? Je hoeft van mij echt geen 150 euro voor een voeding neer te leggen; maar een echte ranzige el-cheapo voeding aanschaffen is vragen om problemen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() nu ff serieus: Ze zijn wel wast besloten om een kopstuk te worden en te blijven , het bedrijf is overegens opgericht omdat ze nergens een goede voeding konden vinden. En dat ze aardig op weg zijn is niet te ontkennen ze winnen zoon beetje elke test waar ze aan mee doen. en waneer naast de kwaliteit ook de prijs meetelt winnen ze gewoon altijd ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|