Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-07-2004, 15:05
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
De hele tijd als ik een spel speel (ik ben nu al een aantal dagen gta vice city aan het spelen) springt het beeldscherm uit, of ja op standbij, het lampje van de aan-uit knop blijft knipperen. Ik krijg dan de melding:"power saving enable monitor wil shut down in few seconds". Het spel gaat wel gewoon verder, want dat hoor ik aan het geluid. Ik moet mijn pc dan resetten wil ik weer beeld krijgen. Bijn unreal tournament 2003 en 2004 had ik dit probleem ook al. Wat kan ik er aan doen?

In mijn pc zit:
350W voeding
Geforce 4 TI4200 128mb (met gedeeld beeldscherm op tv (wat onder het spelen niet aan staat))
Hdd 40Gb
Hdd 60Gb
Cd-rom speler
Cd-brander
Diskettestation
PCI USB2 kaart (met 4 van de 5 contacten bezet)
Netwerkkaart
Webcam
2 extra case fan's
2 van de 3 geheugenbankjes zijn bezet met SD-Ram (512Mb en 128 Mb)

Ik gebruik windows 2000. Als jullie nog meer informatie nodig hebben, dan vraag het maar. Ik dekn zelf dat mijn voeding te zwak is, maar dat weet ik niet zeker. Hopelijk hebben jullie een antwoord. Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-07-2004, 17:01
Verwijderd
Druk je videokaart eens aan? Die kan loszitten...
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 17:08
Preaper
Preaper is offline
Hoogstwaarschijnlijk gebeurd dat doordat je videokaart geen signaal meer geeft. Wellicht overhitting?
Oud 07-07-2004, 17:13
T_om
T_om is offline
zoek eens naar de instellingen van de Power Saving van je monitor, misschien staat daar wel iets vreemd ingesteld
Oud 07-07-2004, 19:52
twain4me
twain4me is offline
zoek een andere monitor heeft die het ook zoek het in de instellingen
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 20:00
Verwijderd
ok ik ga ff dit topic misbruiken weet iemand hoe het komt dat een pc bij het opstarten de monitor niet aanzet? En als je de kast openlaat, dat ie het dan wel doet?
Dat heeft mn vriend namelijk en dat is heel erg lastig kan ik u vertellen als je m dus aanzet dan blijft de monitor standby, dat lampje brandt.

Als je de kap er echter afhaalt dan doet ie het wel. En er komt niet tegenaan ofzo, dus ik begrijp er geen hout meer van
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 20:09
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-07-2004 @ 21:00 :
ok ik ga ff dit topic misbruiken weet iemand hoe het komt dat een pc bij het opstarten de monitor niet aanzet? En als je de kast openlaat, dat ie het dan wel doet?
Dat heeft mn vriend namelijk en dat is heel erg lastig kan ik u vertellen als je m dus aanzet dan blijft de monitor standby, dat lampje brandt.

Als je de kap er echter afhaalt dan doet ie het wel. En er komt niet tegenaan ofzo, dus ik begrijp er geen hout meer van

uhmm lijkt me een server dingetje.....ik heb een tyan mobo gehad die een dergelijke instelling had.. moet die eens in zijn bios instellingen kijken

en anders drukt het zijpaneel mss tegen de kaart aan en drukt hem half uit het agp slot.... (gebeurd weleens met gammel goedkoop kastje)
Met citaat reageren
Oud 07-07-2004, 22:47
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 07-07-2004 @ 21:00 :

Lijkt me een duidelijke zaak van de 3dkaart die gewoon niet genoeg gecoolt wordt. Overhit zegmaar
Oud 07-07-2004, 22:51
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
twain4me schreef op 07-07-2004 @ 20:52 :
zoek een andere monitor heeft die het ook zoek het in de instellingen
en daarna:

Citaat:
zoek eens naar de instellingen van de Power Saving van je monitor, misschien staat daar wel iets vreemd ingesteld
En of het je voeding is... loopt de monitor via de pc dan?

Aangezien je 2x extra case fan hebt zal de vidkaart wel neit te warm worden... mss dit toch ff checken. De warmte van dat ding. Airflow in de case. Lijkt me sterk bij zon kaart

Mss is het spel gewoon teveel
Oud 08-07-2004, 08:34
T_om
T_om is offline
@ts, welk merk voeding heb je ?

Citaat:
(ik ben nu al een aantal dagen gta vice city aan het spelen)
Je kunt dus wel spelen? Het is niet zo dat je monitor gelijk uit gaat zodra je het spel start?
Oud 08-07-2004, 09:16
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
T_om1337 schreef op 08-07-2004 @ 09:34 :

Je kunt dus wel spelen? Het is niet zo dat je monitor gelijk uit gaat zodra je het spel start?
Nee hij doet het op gehoor
Oud 08-07-2004, 09:52
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
T_om1337 schreef op 08-07-2004 @ 09:34 :

Ik zou niet weten welk merk voeding ik heb, volgens mij gewoon een merkloze?

En ja ik kan het spel wel spelen. Ik heb vannacht ook ff bij de stroominstellingen gekeken en daar stond dat de monitor na 20 minuten uit zou moeten gaan, maar het lijkt me niet dat die uit moet gaan als je aan het gamen bent? Ook springt de monitor wel eerder dan 20 minuten uit, of pas na een uur ofzo, er zit niet echt een regelmaat in.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 11:06
Verwijderd
Als het aan je voeding zou hebben gelegen, krijg je meteen bij het aanspreken van de videokaart geen beeld. Het probleem is namelijk niet dat er te weinig vermogen voorhanden is, maar dat de voeding niet voldoende stroom kan leveren op de interne lijnen. Als dat zich voordoet, crasht je systeem onmiddellijk en kun je ook echt niet doorspelen. Dan moet je gewoon resetten. Ik denk wel aan een brakke videokaart, te hoge temperatuur of gewoon een instabiel systeem oid (hoewel dat op zich ook wel weer door een voeding veroorzaakt kan worden, maar dan moet je wel aan het vermogen denken).
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 11:24
Verwijderd
Citaat:
SubbehQ schreef op 07-07-2004 @ 23:47 :
Lijkt me een duidelijke zaak van de 3dkaart die gewoon niet genoeg gecoolt wordt. Overhit zegmaar
Ja, oké: waarom gebeurt dat wanneer je hem aanzet ? Dan is ie toch niet warm?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 11:40
Verwijderd
Warmte is überhaupt geleuter. Als jouw videokaart (veel) te warm wordt, dan zie je eerst artifacts. Te heet geheugen levert witte en roze flikkerende pixels door het beeld op, een te hete core levert verticale of horizontale strepen door het beeld of enorm vervormde en uit verhouding getrokken polygonen. Ik heb dat zo vaak gezien, en altijd zit er een delay van ongeveer tien seconden tussen voordat de kaart daadwerkelijk crasht. Bovendien, dan crásht het spel ook, en kun je echt niet verder spelen zonder beeld maar met geluid.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 14:44
Verwijderd
Die nare man heef gelijk

Zet eens die power safe optie's helemaal uit en kijk wat er dan gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 15:00
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
m1quel schreef op 08-07-2004 @ 15:44 :
Die nare man heef gelijk

Zet eens die power safe optie's helemaal uit en kijk wat er dan gebeurd.
Mss niet echt handig als de pc uit voorzorg de monitor uit doet om zo te voorkomen dat er "iets" gebeurd...
Oud 08-07-2004, 15:32
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 08-07-2004 @ 16:00 :
Mss niet echt handig als de pc uit voorzorg de monitor uit doet om zo te voorkomen dat er "iets" gebeurd...
Ik heb ook al alle opties op nooit gezet, dus hij zou niet meer uit mogen schakelen, maar het gebeurt toch. Dus er moet iets anderes mis zijn lijkt me?
Met citaat reageren
Oud 08-07-2004, 23:07
Jolt
Jolt is offline
Test je monitor eens op een ander pc, misschien ligt het wel aan je monitor ..
Oud 09-07-2004, 09:10
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Jolt schreef op 09-07-2004 @ 00:07 :
Test je monitor eens op een ander pc, misschien ligt het wel aan je monitor ..
ik heb ook al een andere monitor op mijn pc geprobeert, die springt ook gewoon uit. Maar mijn monitor op een andere pc heb ik nog niet gedaan. Dat zou ik kunnen proberen, maar ik denk niet dat het aan de monitor ligt dan.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2004, 09:20
Jolt
Jolt is offline
Of test het eens met een andere videokaart ..
Oud 09-07-2004, 10:18
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 09-07-2004 @ 10:10 :
ik heb ook al een andere monitor op mijn pc geprobeert, die springt ook gewoon uit. Maar mijn monitor op een andere pc heb ik nog niet gedaan. Dat zou ik kunnen proberen, maar ik denk niet dat het aan de monitor ligt dan.
Ja kijk dit is handige info

Het is dus niet je monitor, dus moet het iets in je PC zijn. Ik zou inderdaag een andere 3dkaart proberen. Werkt dat ook niet. Andere voeding...
Oud 22-07-2004, 13:01
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Ik heb net een andere videokaart erin gedaan (geforce fx 5200), en daarna heb ik far cry geïnstalleerd. Toen ik het ging spelen (alels op low) kon ik het wel spelen, maar eigenlijk was bijna het hele scherm blauw, dus ik zag bijna niks en ben na een par minuten dus gestopt. Ik heb toen verschillende versies van drivers geprobeerd, maar dara was ook het beeld blauw. Toen heb ik mijn eigenste karat er weer ingezet en ben met de nieuwste driver gaan spelen. Het beeld was toen wel weer helemaal goed (nog steeds alels op low), maar toen sprong de monitor wel weer uit. Wat kan ik nu nog doen?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 13:32
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
LamMuH_EiKoL schreef op 22-07-2004 @ 14:01 :
Ik heb net een andere videokaart erin gedaan (geforce fx 5200), en daarna heb ik far cry geïnstalleerd. Toen ik het ging spelen (alels op low) kon ik het wel spelen, maar eigenlijk was bijna het hele scherm blauw, dus ik zag bijna niks en ben na een par minuten dus gestopt. Ik heb toen verschillende versies van drivers geprobeerd, maar dara was ook het beeld blauw. Toen heb ik mijn eigenste karat er weer ingezet en ben met de nieuwste driver gaan spelen. Het beeld was toen wel weer helemaal goed (nog steeds alels op low), maar toen sprong de monitor wel weer uit. Wat kan ik nu nog doen?
teruggaan met je videokaart....dat ding wordt waarschijnlijk veel te warm. Wat je ook nog kunt bekijken, is of de koeler er goed op zit. Ik heb wel es een videokaart gehad met de koeler ondersteboven gemonteerd. Dan koelt ie dus zo goed als niet
Met citaat reageren
Oud 22-07-2004, 15:15
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Reel Big Nothin schreef op 22-07-2004 @ 14:32 :
teruggaan met je videokaart....dat ding wordt waarschijnlijk veel te warm. Wat je ook nog kunt bekijken, is of de koeler er goed op zit. Ik heb wel es een videokaart gehad met de koeler ondersteboven gemonteerd. Dan koelt ie dus zo goed als niet
Hij heeft geen last van blokken, strepen of vlekken.. kans is dus klein dat het om een temp probleem gaat ,mss wel een ander klein defect in de kaart echter verklaard dat niet waarom die geforce 5200 dan blauwbeeld geeft.......

wil je mss een kaartje van me lenen om te testen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2004, 15:41
Enlightenment
Enlightenment is offline
Heb je nu al een andere voeding geprobeerd? Eentje met 300W+ van een redelijk merk?
Oud 23-07-2004, 21:58
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 22-07-2004 @ 16:41 :
Heb je nu al een andere voeding geprobeerd? Eentje met 300W+ van een redelijk merk?
Dat heb ik nog niet gedaan nee, want ik kan niet zo makkelijk aan een nieuwe voeding komen. Die ik er nu in heb zitten is een 350W van Q-TEC, ik weet niet of dat een goed merk is?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2004, 23:13
Enlightenment
Enlightenment is offline
Niet zo, maar hij kan stuk zijn. Een voeding kan "half stuk" zijn; hij doet het nog wel maar de stroomtoevoer is niet stabiel, wat instabiliteit van je systeem veroorzaakt en wat een wegvallende monitor kan betekenen.

Kweenie of je al andere video drivers hebt geprobeerd?
Oud 24-07-2004, 04:48
LamMuH_EiKoL
LamMuH_EiKoL is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-07-2004 @ 00:13 :
Niet zo, maar hij kan stuk zijn. Een voeding kan "half stuk" zijn; hij doet het nog wel maar de stroomtoevoer is niet stabiel, wat instabiliteit van je systeem veroorzaakt en wat een wegvallende monitor kan betekenen.

Kweenie of je al andere video drivers hebt geprobeerd?
Ah ok, ik zal mijn best doen om aan een nieuwe voeding te komen, maar hier thuis is mijn voeding al het zwaarste, dus ik moet er bij iemand anders 1 gaan lenen.

En ja ik heb al verschillende drivers geprobeerd. Ik heb nu de laatste driver van Nvidia geïnstalleerd.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 11:18
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Q-Tec is een slecht budgetmerk voor zover ik heb gehoord. Koop een goed merk.
Oud 24-07-2004, 12:46
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 24-07-2004 @ 12:18 :
Q-Tec is een slecht budgetmerk voor zover ik heb gehoord. Koop een goed merk.
Mwah opzich kan een 550W Dual Fan Q-Tec prima voldoen hoor. Maar het is zeker geen A-merk nee.

Maar dat betekent niet dat zijn voeding stuk is. Gewoon even eentje lenen (uit kast halen) van iemand anders en op jouw systeem uitproberen. Minimaal 300W, liefst 350W en een beetje merk.
Oud 24-07-2004, 14:24
Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
Lees ik hieruit dat het dus toch aan je videokaart ligt. Maar heb je dan niet geprobeert met een ander spel of far cry op een andere instelling te zetten bijv alles op med en te updaten naar 1.1? Want zoals ik het hier lees heb je eigenlijk niks met die andere videokaart gedaan. Als het trouwens aan jouw voeding moet liggen reboot de pc dan niet gewoon als hij te weinig wattage levert ?
Oud 24-07-2004, 14:52
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 24-07-2004 @ 13:46 :
Mwah opzich kan een 550W Dual Fan Q-Tec prima voldoen hoor. Maar het is zeker geen A-merk nee.
Dat ding kun je kopen voor 30-40 euro. I rest my case.

En ik hoop trouwens dat het de voeding is; geeft maar weer aan dat ik niet bepaald onzin uitkraam als het gaat om voedingen.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 19:56
twain4me
twain4me is offline
kanje volgens jou geen goede voedingen krijgen voor 40 euro dan?
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 20:07
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
twain4me schreef op 24-07-2004 @ 20:56 :
een 550 watter voor 30-40 euro kan gewoon niks zijn..
Met citaat reageren
Oud 24-07-2004, 20:28
twain4me
twain4me is offline
owh 550 watt.. idd das niet veel...

kheb net zoon beetje de beste voeding op deze aardkloot gekocht een 380 tagan voor 35,50 (ebay rocks)
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb net een andere videokaart erin gedaan (geforce fx 5200), en daarna heb ik far cry geïnstalleerd. Toen ik het ging spelen (alels op low) kon ik het wel spelen, maar eigenlijk was bijna het hele scherm blauw, dus ik zag bijna niks en ben na een par minuten dus gestopt. Ik heb toen verschillende versies van drivers geprobeerd, maar dara was ook het beeld blauw.
Dit heb ik ook gehad met mijn videokaart (Matrox Parhelia). Oplossing was om DirectX 9 drivers voor de videokaart te installeren.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 11:18
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 24-07-2004 @ 20:56 :
Q-Tec maakt per definitie geen goede voedingen. (En nu gaan Enlightenment me ongetwijfeld wèèr quasi om de oren slaan met een dodelijk saaie preek over het vermeende feit dat een "normaal" desktopsysteem bèst een Q-Tec voeding kan gebruiken, dat risico neem ik dan maar).

Als je dan toch niet meer dan 40 euro wilt uitgeven zou ik gaan kijken naar de A-Open ATX 300GT. Maar dan nog zou ik eerst reviews opzoeken als je die kunt vinden, desalniettemin is dit voedingkje 300x beter dan welke Q-Tec dan ook. Voor 5 euro meer heb je ook een Antec 300W, voor 9 euro meer heb je al een Enermax 300W (EG301-AX VE-FMA) die fluisterstil èn behoorlijke voltages levert. Dan vraag ik je; wat wil je nou?

Je hoeft van mij echt geen 150 euro voor een voeding neer te leggen; maar een echte ranzige el-cheapo voeding aanschaffen is vragen om problemen.
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 11:23
Verwijderd
Citaat:
twain4me schreef op 24-07-2004 @ 21:28 :
kheb net zoon beetje de beste voeding op deze aardkloot gekocht een 380 tagan voor 35,50 (ebay rocks)
Inderdaad veel positieve reacties gehoord/gelezen over Tagan; neemt niet weg dat ze nog wel een naam hebben te zetten in 't "wereldje"
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 13:58
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 26-07-2004 @ 12:23 :
Inderdaad veel positieve reacties gehoord/gelezen over Tagan; neemt niet weg dat ze nog wel een naam hebben te zetten in 't "wereldje"
Jupz en daar zijn ze hard mee bezig met een werelds product, zijn een aantal weterschappers vanuit heel de wereld bezig de wereld over te nemen

nu ff serieus: Ze zijn wel wast besloten om een kopstuk te worden en te blijven , het bedrijf is overegens opgericht omdat ze nergens een goede voeding konden vinden. En dat ze aardig op weg zijn is niet te ontkennen ze winnen zoon beetje elke test waar ze aan mee doen. en waneer naast de kwaliteit ook de prijs meetelt winnen ze gewoon altijd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten