Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-07-2004, 09:49
Stitch
Stitch is offline
hallo mensen,
ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet! ik heb echt mega ruzie met mijn vriendinnetje! (VRIENDIN NOT LOVER!!!mocht het ff duidelijk zijn).
2 jaar geleden is onze vriendschap ook al eens stuk gegaan... toen kreeg zij een vriend en zag ik haar steeds minder.
na 2 jaar kregen we weer contact en was het weer 2 handjes op 1 buikje... nu heeft ze sinds een paar maanden weer een vriend en gaat het weer klote. ze besodemietert de boel en ze heeft geen tijd meer voor me! ik weet dat ze tegen me liegt over dingen maar ik kan het nooit bewijzen...of ik moet langs dr huis gaan en het aan dr ouders vragen wat ik nogal ver vind gaan!
gisteravond hebben we een mega ruzie gekregen en ze wil me nooit meer zien. ik wil zo graag van al dat gezeik af! het is altijd drama met haar en jongens! altijd is er gezeik als we gaan stappen...het is eigenlijk alleen maar leuk als we met zijn 2e zijn! maarja...ze heeft dus haast geen tijd meer voor me want ze zit altijd bij dr vriend. ik heb haar dit al zovaak uitgelegd maar ze ziet het niet en ze begrijpt het niet. zij denkt dat ik jaloers ben op dr! kortom dit is het bekende verhaal zoals het zo vaak gaat als vrienden verkering krijgen. zo gaan zoveel vriendschappen kapot. ik weet dat de beste oplossing is om haar te vergeten en dit allemaal achter me te laten maar ik vind het best wel heel erg moeilijk! we hebben samen zoveel lol gehad maar al die ruzies en al het gezeik dat is me echt teveel geworden! die paar keer dat we dan wel lol hebben die vergeet je dan! ik wil doorzetten en al dit gezeur met haar achter me laten maar omdat ik heel erg om dr geef denk ik dat ik het niet vol kan houden en toch weer contact met dr ga zoeken! maar ik wil uit dit cirkeltje stappen! want zo gaat het iedere keer! het gaat dan weer even goed en dan krijgen we toch weer ruzie! dat moet echt ophouden! ik denk dat als ik volhoud dat het vanzelf over gaat...hoe moet ik dit aanpakken? misschien klinkt dit allemaal een beetje zeikerig maarja...ik baal er gewoon van! ik ga dinsdag op vakantie en dan net voor de vakantie dit gezeik!
groetjes van mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-07-2004, 09:54
Sparkle.
Sparkle. is offline
Herkenbaar...

Je kunt het beste de boel even laten berusten, en dan gaat ze misschien vanzelf inzien dat ze hartstikke fout bezig is.
Want ze komt er wel achter als het over is, dat ze door haar gelieg en bedrieg te veel mensen is kwijt geraakt...

Een idee is, om haar een brief(je) te schrijven voordat je met vakantie gaat. En daar leg je alles nog een keertje duidelijk uit, en vergeet niet te melden dat je haar niet kwijt wilt, maar als het zo moet, nee dan liever niet...

Succes!!
Oud 31-07-2004, 10:12
Shitonya
Shitonya is offline
Mail haar even, probeer nog effe met haar te praten en als niets helpt, dan laat je haar gewoon maar.
Beter geen vriendin dan zo'n vriendin, als je er steeds zo'n gezeik door krijgt
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 10:21
Balance
Balance is offline
Ik vraag me af of jij uberhaupt bevriend wil zijn met iemand die je laat vallen zodra ze iemand anders heeft gevonden die haar aandacht geeft, maar dat ter zijde.

Leg haar eens duidelijk uit hoe de situatie volgens jou is en vraag d'r om eerlijk te zijn. Vraag waarom ze niks meer met jou wil gaan doen en of ze niet af en toe wat tijd kan vrijmaken om jullie vriendschap te behouden. Kijk eventueel ook of jullie geen leuke dingen kunnen doen met z'n drietjes (of met nog iemand erbij zodat je niet het derde wiel aan de wagen bent).
Is ze tot dit alles niet bereid, dan zou ik van jou kant toch ook de vriendschap verbreken, want wat houdt het dan nog in?
Oud 31-07-2004, 11:30
Stitch
Stitch is offline
ja het is zo jammer dat ze zo eigenwijs is. ik heb dr namelijk al heel vaak verteld dat ik vind dat alles om haar vriend draait en wij elkaar nog maar weinig of niet meer zien. zij zegt dat dat niet waar is en ze zegt dat ik jaloers op dr ben omdat zij een vriend heeft en ik niet. daar werd ik gister wel zo boos om! ik wil namelijk zelf nog geen vriend en ik ben niet jaloers op haar relatie want ik vind haar relatie echt waardeloos! ze liegt tegen haar vriend en ze zijn beiden ziekelijk jaloers! als je met hun gaat stappen dan staan ze elkaar de hele avond in de gaten te houden en worden ze boos als de een met een ander danst of praat of lacht. het is altijd gezeik met die 2 en dus ik ben absoluut niet jaloers op haar relatie want ik vind die hele relatie van hun maar ongezond en raar! maarja...dat moet ze zelf weten maar dat ze mij ervoor opgeeft! ik heb dr straks gesmst dat het mij beter lijkt om er over te praten en ik heb mijn excuses aangeboden voor hetgeen wat ik gister gezegd heb. het is nu aan haar of ze antwoord of niet. als ze niet antwoord dan is het niet anders en laat ik het hierbij. ik ga me niet verder uitsloven om het nog goed te krijgen. het moet van 2 kanten komen. ik heb het nu heel makkelijk voor dr gemaakt door mijn excuses aan te bieden terwijl het allemaal helemaal niet aan mij alleen ligt en nu is het aan haar wat ze doet en wil.
groetjes.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2004, 12:13
A Sole Reminder
A Sole Reminder is offline
Het hele verhaal klinkt echt alfos je een 2e keus voor haar bent. Zodra ze iemand gevonden heeft waar ze (ook) gezellig mee om kan gaan, laat ze je vallen en wanneer ze diegene kwijt is komt ze met hangende pootjes naar jou terug.
Dit is dus al vaker gebeurd en steeds weer op dezelfde manier wat ik heb begrepen.
Wat je het beste kunt doen volgens mij, is haar duidelijk maken dat dit echt niet kan (wat je dus ook geprobeerd hebt) en idd afwachten tot zij iets van dr laat horen.
Doet ze dat niet en komt ze weer terug als het uit in met dr vriendje, dan moet jij 'nee' tegen dr durven te zeggen en haar eens laten voelen hoe het is om in de kou gezet te worden.
Het klinkt misschien wel hard, maar dit is voor jou de enige manier om je eigen waarde te behouden en niet steeds 2e keus zijn voor haar.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2004, 18:39
filia dei
filia dei is offline
Tjah, om er nu tegen haar over te beginnen lijkt weinig uit te halen. Ze zegt dat het niet waar is en omdat ze verlieft is is ze ook niet voor rede vatbaar. Ik zou het nu gewoon laten rusten. En als het uit is en ze is er echt voledig overheen er een keertje voorzichtig over beginnen. Als het dan nog niet beter gaat moet je haar gewoon laten vallen....
Oud 01-08-2004, 18:55
Stitch
Stitch is offline
jah...ik heb dus weer mijn excuses aangeboden vanochtend. heb er ook wel spijt van wat ik allemaal gezegd heb tegen dr maar ik ben gewoon helemaal over de rooie gegaan en heb gemene dingen gezegd..dat deed ze zelf ook wel maar ik ben echt te ver gegaan. hoewel ik wel vind dat ze het weleens mocht weten allemaal. maar of het nu nog goed komt dat moeten we maar eens zien! bedankt voor de reacties.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten