Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2004, 13:53
Blenderhead
Blenderhead is offline
ik zweet vrij snel geloof ik.

Kun je hier iets tegen doen behalve deo gebruiken?
Oud 18-07-2004, 14:09
dutch gamer
dutch gamer is offline
Je moet je sowieso vaak wassen. Misschien helpt het ook om luchtige kleding aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 15:29
Auntie M
Auntie M is offline
Als het echt om het transpireren zelf gaat is er denk ik weinig anders aan te doen dan een koele luchtstroom op te zoeken (je hebt van die miniventilatortjes) om op te drogen.
Minder prettige geurtjes die er eventueel door ontstaan kun je verminderen door je vaak te wassen, altijd schone (liefst katoenen) kleding aan te trekken en natuurlijk een lekkere anti-transpirant deo.
Oud 18-07-2004, 18:02
Verwijderd
of anders naar de dokter gaan. maar dat raad ik af, omdat zweten eigenlijk heel goed voor je is. ik heb zelf ook behoorlijk last van zweten, hjet loopt binnen no time in stralen van mn lichaam. om het bijvoorbeeld minder te laten ruiken kan je veel water drinken of inderdaad gewoon deodorant gebruiken. draag katoen, geen syntetisch rotspul, want dat gaat stinken. een homeopaat kan ook wel t een en ander voor je doen. tsja, anders weet ik t ook niet
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:27
Verwijderd
Deo gebruiken die meer is dan alleen verdunde parfum, dus met antitranspirantwerking. En je okselhaar dan ook bijknippen of wegscheren, zodat de deo op je huid komt in plaats van dat het in het haar blijft steken.

Wat me ook vaak opvalt is dat veel jongens in een tshirt+overhemd+trui lopen, ook als het zo warm is dat alleen een t-shirt echt zat is. Dus ehm, niet té veel kleren aan doen.

En je niet te veel inspannen
Met citaat reageren
Oud 18-07-2004, 22:48
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Ontwenningsverschijnselen Sjoerd, meer booze nuttigen dus
Oud 19-07-2004, 01:47
transfattyacid
transfattyacid is offline
Odorex extra dry, werkt echt heel erg goed. Het is geen deodorant en ook geen vervanger ervoor, maar het zit in een klein glazen flesje en dat moet je om de paar dagen opdeppen. Zelfs na hard sporten zweet ik echt nauwelijks ermee.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 18:53
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
transfattyacid schreef op 19-07-2004 @ 02:47 :
Odorex extra dry, werkt echt heel erg goed. Het is geen deodorant en ook geen vervanger ervoor, maar het zit in een klein glazen flesje en dat moet je om de paar dagen opdeppen. Zelfs na hard sporten zweet ik echt nauwelijks ermee.
heb ik ook en het werkt echt super, ik moet 15 km fietsen en ik kan tegenwind hebben en superhard trappen met een winterjas aan en ik zweet niet.
Oud 19-07-2004, 20:06
Dzjes
Dzjes is offline
kan dan toch ook niet gezond zijn?
Met citaat reageren
Oud 19-07-2004, 21:43
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Dzjes schreef op 19-07-2004 @ 21:06 :
kan dan toch ook niet gezond zijn?
je zweet alleen niet op de plekken waar je dat spul hebt zitten. ik zweet dus alleen niet onder mn oksels. en als het niet gezond was hadden ze het niet op de markt gebracht, je hoeft het toch niet elke dag op te doen alleen als je ff echt niet kan zweten (discotheek ofzow) feestjes
Oud 19-07-2004, 22:25
Roxjuh
Roxjuh is offline
Odorex gebruik ik oowk, helpt zuper, maar vink wel kut om op te doen
alsk zaterdag dan uit ga, doe ik het op dinsdag, woensdag en vridag op, dan hebbik zaterdags nix geen last
Oud 21-07-2004, 21:16
Sasz
Sasz is offline
ik zweet ook veel, en dan egt vocht, geen geur. ik heb een tijdje syneo 5 gebruikt, wat op zich ook goed werkt voor onder de oksels jah. daar blijf ik wel droog, maar dan komt het er net zo hard op mn rug uit, of op mn voorhoofd. helpt dus niet egt....
Oud 25-07-2004, 15:42
Verwijderd
Ik heb gelezen dat anti-transpirant deo niet zo goed voor je is, maargoed, ik heb ook ontzettende last van zweten en weet zelf ook niks meer te verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 25-07-2004, 16:33
Sven
Sven is offline
Het is ook mogelijk om operatief de zweetklieren te laten verwijderen, verder bestaat er een operatie die de zenuwen die het zweten in gang zetten inactiveert..

Maar dat lijkt me alleen weggelegd voor zeer extreme gevallen
Met citaat reageren
Oud 26-07-2004, 20:02
Nickie
Nickie is offline
Ik gebruik syneo 5 en bij mij werkt het egt , maar ik heb wel het gvoel dat je lichaam er naar een poosje aan went en dat je het vaker moet gebruiken.

Hoe duur is dat andere spul waar jullie het over hebben, en waar kan je het halen? En om de hoeveel dagen moet je het gebruiken?
Oud 27-07-2004, 09:38
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
transfattyacid schreef op 19-07-2004 @ 02:47 :

en je kleren natuurlijk. in sommige kleren zweet je gewoon heel veel en in andere niet.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 09:43
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Nickie schreef op 26-07-2004 @ 21:02 :
Ik gebruik syneo 5 en bij mij werkt het egt , maar ik heb wel het gvoel dat je lichaam er naar een poosje aan went en dat je het vaker moet gebruiken.

Hoe duur is dat andere spul waar jullie het over hebben, en waar kan je het halen? En om de hoeveel dagen moet je het gebruiken?
momenteel is het op, zag ik vanmorgen .
dit staat op 't flesje:
odorex extra dry:
voor het naar bed gaan oksel wassen met zeep. goed afdrogen, daarna betten met odorex extra dry op een watje. niet wrijven. goed laten indrogen. 's morgens de oksels opnieuw wassen. kontakt met kleding vermijden. herhaal de behandeling 2 a 3 maal per week. enz.

alles staat er op . het is een glazen flesje met een lichtblauw met wit etiket en er staat met rode letters extra dry op met van die pijltjes. en het is gewoon bij de drogist te koop, lijkt mij .
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 12:12
Verwijderd
odorex wekt idd heel goed, maar ik krijg altijd heel erg jeuk evan. lig ik dus de halve nacht aan mn oksels te krabben.
hebben jullie daar geen last van?
ik wilde eig die synei 5 proberen, maar die hadden ze hier niet
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 13:26
Verwijderd
wat is dat synei 5 dan?
creme gewone deo?
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 13:37
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 27-07-2004 @ 14:26 :
wat is dat synei 5 dan?
creme gewone deo?
sorry ik bedoelde syneo 5. nickie noemde het al. ik weet niet precies wat het is. maar ik heb het meer mensen hier op het forum 'horen' zeggen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 13:58
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
sonho schreef op 27-07-2004 @ 13:12 :
odorex wekt idd heel goed, maar ik krijg altijd heel erg jeuk evan. lig ik dus de halve nacht aan mn oksels te krabben.
Yups jeuk heb ik ook. Maar alleen als ik het bijvoorbeeld 2 dagen achter elkaar gebruik. Maar dat hoef je ook helemaal niet te doen. 1 keer in de 3 dagen zoals erop staat is zat.
Maar het werkt in elk geval geweldig. En zweten blijf je toch wel doen alleen niet onder je oksels zodat je geen last van zweetplekken hebt.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 14:03
Nickie
Nickie is offline
syneo 5 is antitranspirant deo je spuit het om de 5 dagen onder je oksels (voor je naar bed gaat ) je moet het onder elke oksel 3 keer spuiten .

Ik doe er al best lang mee, maar dat mag ook wel want het is iets van 19 euro. het is wel verkrijgbaar bij de DA.
Oud 27-07-2004, 14:07
Nickie
Nickie is offline
en hoeveel betaal je voor odorex want dan wou ik dat even vergelijken, omdat je syneo 5 om de 5 dagen moet gebruiken en odorex om de 2 of 3
Oud 27-07-2004, 14:11
Verwijderd
aha ik was bij de etos, maar daar hebben ze het niet. en de DA hier is weg. odorex is een stuk goedkoper, weet alleen niet meer precies hoeveel het kost.

[edit] ik lees hier op een site dat het 2,38 kost, maar ik dacht dt het in de winkel wel iets duurder is.[/edit]

Laatst gewijzigd op 27-07-2004 om 14:14.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 14:36
Fade of Light
Fade of Light is offline
Nickie: stop met die kleuren aub. Schijtirritant.

Ontopic: Zorgen dat je het niet warm krijgt, is de beste manier.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 18:24
Sasz
Sasz is offline
Citaat:
kontakt met kleding vermijden. herhaal de behandeling 2 a 3 maal per week. enz.
kontakt met kleding vermijden? hoe krijg je dat voor elkaar??

Citaat:
Ontopic: Zorgen dat je het niet warm krijgt, is de beste manier
zo te zien ben je iemand die er nooit last van heeft, althans erg weinig. dus stop ff met je onzinnige opmerkingen en zeg maar nix meer op dit forum!
Oud 27-07-2004, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Sasz schreef op 27-07-2004 @ 19:24 :
ehm volgens mij bedoelen ze gewoon dat je het moet laten opdrogen, en niet gelijk kleren aan doen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 21:16
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
zo te zien ben je iemand die er nooit last van heeft, althans erg weinig. dus stop ff met je onzinnige opmerkingen en zeg maar nix meer op dit forum!
Achterlijk mensch dat je bent, hou zelf je kop.
Weet je uberhaupt wel waarom je zweet? Echt niet omdat het lichaam niks beters te doen heeft hoor.

Pffffffffffft wat een doos.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2004, 22:54
madwoman
madwoman is offline
Hmm heb ik gelijk ook een vraagje. Ik zweet altijd supersnel in m'n gezicht zeg maar. Het loopt echt binnen no time in straaltjes langs mn slapen. Is daar iets aan te doen, want ik vind het niet zo fris staan. Verder zweet ik helemaal niet veel.
Oud 28-07-2004, 10:53
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
sonho schreef op 27-07-2004 @ 20:38 :
ehm volgens mij bedoelen ze gewoon dat je het moet laten opdrogen, en niet gelijk kleren aan doen.
Je moet het niet opdoen en daarna je kleren aantrekken. Ook niet als het al droog is. Als je dan gaat zweten komt het alsnog in je kleren en bijt het uit. De bedoeling is dat je het voor het slapen gaan opdoet en dan een nacht ermee slaapt (eventueel oud t-shirt waarmee het niet zo kwaad kan) en dan 's ochtends je oksels goed wassen en je kleren aan doen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 10:57
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 27-07-2004 @ 22:16 :
Achterlijk mensch dat je bent, hou zelf je kop.
Weet je uberhaupt wel waarom je zweet? Echt niet omdat het lichaam niks beters te doen heeft hoor.

Pffffffffffft wat een doos.
Zweten is niet alleen omdat iemand het warm heeft maar kan vele oorzaken hebben. Het kan door de hormonen in de pubertijd komen. Door zenuwachtig zijn en dergelijke.
We hebben het hier ook niet over normaal zweten van het sporten of hard fietsen tegen de wind in maar van het zweten in bijvoorbeeld een bios waardoor je na de film met gigantische zweetplekken op je shirt de bios uitmoet. Hierdoor voel je je dan onzeker omdat het er niet uit ziet.
Niets verkeerds aan om iets onder je oksel te smeren om het overmatige zweten tegen te gaan.
Ikzelf heb het snel bij zenuwachtige situaties zoals spelen van een computerspel of als een leuk meisje op bezoek komt. Zeker bij het laatste kan je die zweetplekken wel missen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 11:27
matrix21
matrix21 is offline
Citaat:
madwoman schreef op 27-07-2004 @ 23:54 :
Hmm heb ik gelijk ook een vraagje. Ik zweet altijd supersnel in m'n gezicht zeg maar. Het loopt echt binnen no time in straaltjes langs mn slapen. Is daar iets aan te doen, want ik vind het niet zo fris staan. Verder zweet ik helemaal niet veel.
Ik denk niet dat hier zoveel aan te doen is. De producten die hier genoemd worden zijn meer voor de oksels en eventueel handen en voeten.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 13:01
madwoman
madwoman is offline
Citaat:
matrix21 schreef op 28-07-2004 @ 12:27 :
Ik denk niet dat hier zoveel aan te doen is. De producten die hier genoemd worden zijn meer voor de oksels en eventueel handen en voeten.
Tja dat had ik ook al wel door
Oud 28-07-2004, 14:03
Verwijderd
Citaat:
dat heb ik ook, vooral als ik fiets of sport. Hoewel ik dan ook op mijn rug zweet. Ik veeg gewoon daarna mijn gezicht af met wat wc- of keukenpapier en plens er wat koud water in, dat helpt wel, maar ik zou niet weten hoe je het kunt voorkomen.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 14:52
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
sonho schreef op 27-07-2004 @ 13:12 :
geen last van jeuk
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 14:54
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
dat staat op elke deo. bij sommige als je gelijk met je kleren 'erover wrijft' krijg je dat het heel lelijk gaat verkleuren. heel goor gezicht. maar ik heb er nog nooit last van gehad. en als je het 's avonds doet, ik heb iig geen strak-onder-de-oksels-zittende-pyama
Met citaat reageren
Oud 28-07-2004, 14:56
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
niet zo fris staan valt wel mee hoor . heel wat beter iig als dat je het onder je oksels hebt. alleen het probleem is dat ik dan ook heel erg rood wordt enzo. en zoals Sarah al zei: gewoon je hoofd onder de ijskoude kraan en dan lekker niet afdrogen .
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 09:48
Anaïs
Anaïs is offline
om geen nieuwe topic te moeten openen, ga ik hier mijn vraagje maar stellen...

dat is nu al zeker een maand dat ik elke morgen kletsnat wakkerword en ik heb geen flauw idee hoe dat komt.
Ik draag een heel lichte zomerpyjama, ik kruip niet volledig onder mijn deken, het raam staat open, maar niets helpt!

In de vakantie heb ik rustig de tijd om elke morgen in bad te gaan of te douchen, maar als het weer school is en ik moet om 7.17 mijn trein halen, wil ik liever niet kletsnat wakkerworden

iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 09:55
Ruby Blue
Ruby Blue is offline
syneo 5 bij de DA

no sweat at all!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2004, 10:08
Sasz
Sasz is offline
ik was er maar weer eens mee begonnen (in de winter doe ik t nie, want dan raakt mn lichaam eraan gewend en dan werkt ie nie meer). sjonge, bleef de hele dag droog
wrom ben ik nie eerder er weer aan begonnen...
nou alleen t probleem van zweet in t gezicht nog.......

Regels voor berichten