Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Vraag & Aanbod

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2004, 11:17
Gothic
Gothic is offline
Hoe betaal je als je bv op een product het hoogste geboden hebt?
Oud 28-07-2004, 11:33
Verwijderd
De verkoper geeft normaal bij de beschrijving van het product al aan welke betalingen hij aanvaardt. Dat kan paypal, contant, overschrijving,... zijn. Het beste is om contact op te nemen met de verkoper, een rondje vragen heen en weer te stellen om te kijken wat het eenvoudigst is en hoe hij/zij het gaat versturen en wanneer.

Ik heb geluk gehad: ik had iets in Engeland gekocht en hij wou het gerust versturen en pas laten betalen als ik het kreeg. Ik heb contant betaald, geld in een verjaardagskaart gedaan omdat overschrijven nogal omslachtig bleek.

Maar dat is dus gewoon afhankelijk van de wens van de verkoper en van wat je afspreekt.
Oud 28-07-2004, 12:51
MacArt
MacArt is offline
het veiligst is paypall of iets via een creditcard.
bij paypall heb je namleijk een soort garantie dat asls je niets krijgt dat het gedekt is tot 500$ zeker fijn als je in het buitenland wat koopt. Ook automatische valuta omrekeningen enzo.
met een creditcard heb je ook dikke verzekeringen.. vind ik altijd erg prettig.
Oud 28-07-2004, 13:55
Belle
Belle is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-07-2004 @ 11:17 :
Hoe betaal je als je bv op een product het hoogste geboden hebt?
In nederland via een bankoverschrijving, in het buitenland via bijvoorbeeld paypal, bidpay of western union money transfer. Ik gebruik altijd paypal, vind dat een ideaal systeem, maar je hebt wel een creditcard nodig
Oud 28-07-2004, 15:27
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Belle schreef op 28-07-2004 @ 13:55 :
In nederland via een bankoverschrijving, in het buitenland via bijvoorbeeld paypal, bidpay of western union money transfer. Ik gebruik altijd paypal, vind dat een ideaal systeem, maar je hebt wel een creditcard nodig
Hoe werkt paypal precies?
Oud 28-07-2004, 15:29
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Belle schreef op 28-07-2004 @ 13:55 :
Volgens mij heb je geen creditcard nodig hoor....
Oud 28-07-2004, 15:47
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Gothic schreef op 28-07-2004 @ 15:27 :
Hoe werkt paypal precies?
Hmm, via http://www.paypal.com kun je zo'n rekening openen.
Dan kun je geld overmaken op op je paypal account...en dat gaat weer richting paypal account van de tegenpartij....

Dat is t verhaal in grote lijnen....
In de "Help" op die site staat ook best veel informatie...
Oud 29-07-2004, 00:16
Verwijderd
Je kan ook geld overmaken naar je paypal account.

Western Union moneytransfer (en alle western union producten) moet je niet gebruiken.... zoveel fraude mee.
Oud 29-07-2004, 00:36
Balance
Balance is offline
Mijn ouders doen veel via ebay met mensen in Amerika.
Zij laten mensen óf via Paypal betalen óf mensen sturen geld op.
Dit zijn wel Amerikaanse Dollars dan dus mocht je iets willen kopen van iemand uit een ander land moet je rekening houden met verschillende munteenheden.
Per post geld versturen gaat eigenlijk altijd wel goed.
En de algemene regel is daar meestal: eerst betalen, dan wordt het product opgestuurd. Maar aangezien mensen ook moeten laten weten hoe een transactie is verlopen ('feedback') kun je opzoeken of iemand betrouwbaar is of niet.
Oud 29-07-2004, 02:20
Paperz
Paperz is offline
idd naar de feedback kijken...
en als je iets zoekt kijk altijd eerst even op eBay.nl , je account werkt op alle eBay maar als je op de NL'se kijkt staan de meeste dingen daar ook aangeboden door nederlanders... en dan is overschrijven lekker makkelijk en simpel... mede als je geld terugvorderen indien 't zover komt...
Oud 29-07-2004, 22:55
Verwijderd
Citaat:
Paperz schreef op 29-07-2004 @ 02:20 :
idd naar de feedback kijken...
en als je iets zoekt kijk altijd eerst even op eBay.nl , je account werkt op alle eBay maar als je op de NL'se kijkt staan de meeste dingen daar ook aangeboden door nederlanders... en dan is overschrijven lekker makkelijk en simpel... mede als je geld terugvorderen indien 't zover komt...
bij een overschrijving kan je geen geld terugvorderen hoor. alleen bij automatische incasso
Advertentie

Regels voor berichten