Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2004, 15:13
Verwijderd
ik ben sinds een tijdje weer gaan sporten, ik ben begonnen met mijn conditie op te bouwen door hardlopen wat ik binnenkort ga combineren met krachttraining.
Alleen nu had ik een vraagje over mijn voeding, ik weeg namelijk niet al te veel en ik wil er niks vanaf (wat met lopen nogal snel gebeurd) dus wat raden jullie mij aan om extra te nemen / op te letten?

ik loop 3 a 4x in de week en daar komt dan 3x krachttraining bij over een paar weken. Drinken doe ik al genoeg (wegen voor en na sporten en het verschil erbij drinken + ik drink zoiezo al veel de rest van de dag en de dagen dat ik neit sport)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2004, 16:05
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Hardlopen is een duursport dus je verbrandt veel koolhydraten. Als je die weer aanvult verlies je geen gewicht.

Oud 02-08-2004, 16:20
Verwijderd
met gewicht bedoelt ie dat als je zweet, verlies je vocht. Geen calorieen, want die blijven binnen, het zij als "afval". Maar het verloren water moet je terug nemen.

tja, genoeg ( water ) drinken is denk ik het best
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 17:12
Verwijderd
nee ik doelde idd op duursport, dus veel brood en pasta's wordt het dan

en eiwitten voor spieropbouw natuurlijk

Laatst gewijzigd op 02-08-2004 om 17:14.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 17:58
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Denk dat LuckyLeo je hier wel over kan vertellen, dat is zelf een hardloper en die zal ook wel redelijk op gewicht moeten blijven denk ik.
Oud 02-08-2004, 18:21
Verwijderd
bedankt, ik zal hem eens pm'en of hij hier eens naar zou willen kijken
Met citaat reageren
Oud 02-08-2004, 18:24
EmilioFCG
EmilioFCG is offline
Citaat:
fosje schreef op 02-08-2004 @ 19:21 :
bedankt, ik zal hem eens pm'en of hij hier eens naar zou willen kijken
Oud 08-08-2004, 22:09
luckyleo
luckyleo is offline
hee, ik zou niet precies weten wat en hoeveel je moet gaan eten, want daarvoor weet ik te weinig, maar kan je wel enkele adviezen geven. Zelf ben ik ook niet stevig gebouwd en er moet ook niet meer af bij mij.

Houd je per dag aan 3 vaste maaltijden met daartussenin gezonde tussendoortjes: fruit (bananen), ontbijtkoek, mueslireep, eierkoek e.d.
Probeer dit zoveel mogelijk in een vast ritme te doen, dat is het beste voor je lichaam. Zorg dat je na inspanning zo snel mogelijk je koolhydraten weer aanvult, de vaste en de vloeibare: vloeibaar dmv een sportdrank, en vast dmv een mueslireep, (rijpe!)banaan e.d.
Doe je dit binnen een half uur na inspanning, dan hersteld het lichaam zich het best. Na de krachttraining zijn eiwitten goed, want die zijn goed voor de spieropbouw.

De hoeveelheden die je eet moet je gewoon zelf een beetje aanvoelen voor jezelf, zolang het gezond is kan je er best wat van op. Eet niet te weinig want dan heb je dus kans om af te vallen en je lichaam gaat op den duur heel zuinig met je energie om, omdat je er zo weinig van hebt, en dat is niet gunstig wanneer je weer meer gaat eten.
Hou gewoon een beetje in de gaten bij welke hoeveelheden eten je afvalt met gelijkblijvende training, en bij welke hoeveelheden je aankomt en zoek de balans.

Het drinken doe je al goed, dus dat zou ik al houden.

Hopelijk heb je zo antwoord op je vraag. Als je nog vragen hebt, kun je die altijd stellen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten