Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2004, 18:25
elledc
elledc is offline
Mijn hond heeft sinds een drietal weken geïrriteerde huid, hij krabt veel en bijt zich in zijn huid. Gevolg is rode vlekken op buik en kaak (van het krabben).
Het is een vrij wilde hond, loopt veel in de tuin en laat zich makkelijk in gras/aarde rollen.
Ik heb hem grondig gewassen, ingepoederd en met anti-jeuk- en anti-irritatiezalf ingesmeerd. Ik heb zijn vacht grondig onderzocht en vlooien of teken heeft hij niet. Maar het blijft hetzelfde, erger, hij krabt steeds meer.
Het is niet mooi om zien Ik ga naar een dierenarts moeten gaan vrees ik maar heeft iemand ervaring met huidirritatie bij zijn hond/kat?
Wat ik me afvraag dat is wat de oorzaak zou kunnen zijn...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2004, 19:04
autodropje
autodropje is offline
onze kat had zoiets, die likte zn hele vacht kapot van de jeuk, bleek een allergie te zijn. Hij kreeg een spuitje van de dierenarts en toen was het helemaal over.
Oud 15-08-2004, 19:21
jet
jet is offline
het kan ook aan het voer liggen... maar ik zou maar even naar de dierenarts gaan, is wel zo prettig voor je hond
Oud 15-08-2004, 21:02
Verwijderd
Is het op bepaalde plekken waar hij zich bijt?
Honden kunnen ook jeuk krijgen als ze een fistel hebben (is iets in de darm ofzo, weet het niet precies) maar onze hond had dat ook, en ging zich ook steeds in z'n staart bijten enzo.
Verder moet je goed kijken of je zwarte puntjes op z'n huid ziet. Daaraan kan je ook zien of hij vlooien heeft, want de vlooien zelf zie je vaak niet omdat ze zo snel zijn.
Heeft ie ook geen last van roos? Daar kunnen ze ook jeuk van krijgen.
Verder kan het idd een allergie zijn.
Als je er niet achter kan komen, zou ik idd even naar de dierenarts gaan.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 08:54
elledc
elledc is offline
Bedankt voor de reacties. Het zijn inderdaad bepaalde plekken, maar een beetje overal. Aan het voer kan het niet liggen want hij eet al een jaar dezelfde voeding. Ik heb goed gekeken en vlooien zie ik niet.
Maargoed ik zal eens naar de dierenarts gaan deze week
ABgirl wat heb je gedaan tegen de fistel van je hond?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2004, 14:19
jet
jet is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 16-08-2004 @ 09:54 :
Bedankt voor de reacties. Het zijn inderdaad bepaalde plekken, maar een beetje overal. Aan het voer kan het niet liggen want hij eet al een jaar dezelfde voeding. Ik heb goed gekeken en vlooien zie ik niet.
nou mijn hond had ook al 3 jaar hetzelfde.. het is net als bij mensen, op een gegeven moment bereikt zoiets de grens, en dan komt de allergie te voorschijn.. maargoed, dat hoeft het natuurlijk niet te zijn
Oud 16-08-2004, 16:15
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 16-08-2004 @ 09:54 :
Naar de dierenarts geweest en die moet hem dan uitknijpen ofzo. Als je geluk hebt is het eenmalig, maar het kan ook chronisch worden en dan moet het vaker gebeuren (1 x per jaar ofzo)
Met citaat reageren
Oud 18-08-2004, 10:13
kevertje84
kevertje84 is offline
kwenie of dat bij jouw hond het geval is, maar ik hoorde laatst dat je ook met honden uit moet kijken voor de Bereklauw...
Oud 18-08-2004, 16:05
duifeltje
duifeltje is offline
Onze hond heeft dat ook. Ze krabt zich ontzettend aan de buik en liezen. We zijn toen naar de dierenarts gegaan om eens te kijken of het aan het voer lag. Ze moest toen 6 weken lang anti-alergie-voereten en daarnaast niks anders.
Dit hielp niet en toen kregen we een zalfje. Het hielp wel wat tegen de jeuk maar de allergie bleef. Nu hebben we bloed laten prikken en dat is helemaal onderzocht. Nu blijkt dat ze allergisch is voor huisstofmijt. We hebben nogal een stoffig (best oud) huis dus de enige oplossing is zoveel mogelijk naar buiten. Je merkt het wel want als ze een paar dagen achter elkaar alleen 's nachts binnen is, wordt dr huid weer normaal en als het een paar dagen plenst krijgt ze weer rode plekken.

Ik kan je dus aanraden om even naar de dierenarts te gaan, het kost misschien wel wat maar dat lijkt me beter dan een hond met zoveel jeuk.
Oud 19-08-2004, 17:42
elledc
elledc is offline
Citaat:
duifeltje schreef op 18-08-2004 @ 17:05 :
Onze hond heeft dat ook. Ze krabt zich ontzettend aan de buik en liezen. We zijn toen naar de dierenarts gegaan om eens te kijken of het aan het voer lag. Ze moest toen 6 weken lang anti-alergie-voereten en daarnaast niks anders.
Dit hielp niet en toen kregen we een zalfje. Het hielp wel wat tegen de jeuk maar de allergie bleef. Nu hebben we bloed laten prikken en dat is helemaal onderzocht. Nu blijkt dat ze allergisch is voor huisstofmijt. We hebben nogal een stoffig (best oud) huis dus de enige oplossing is zoveel mogelijk naar buiten. Je merkt het wel want als ze een paar dagen achter elkaar alleen 's nachts binnen is, wordt dr huid weer normaal en als het een paar dagen plenst krijgt ze weer rode plekken.

Ik kan je dus aanraden om even naar de dierenarts te gaan, het kost misschien wel wat maar dat lijkt me beter dan een hond met zoveel jeuk.
Bedankt voor je reactie. Wat hij heeft aan zijn huid is hoogstwaarschijnlijk een allergie maar ik weet uit ervaring dat het soms ontzettend moeilijk is om na te gaan wélke allergie. Ik heb zelf een allergie gehad en de oorzaak is nooit gevonden, na een aantal dermatologische studies bleek dat UV-stralen zoals zonnebanken kon helpen. Ik heb allerlei medicatie genomen maar het is dan plots na maanden spontaan overgegaan. Na het neertellen van sommen geld.
Wat ik nu dus ga doen is afwachten, mijn hond krabt al minder en het rode is bijna verdwenen (door hem elke dag in te smeren met anti-jeuk zalf). Ik weet niet of het snel zal verdwijnen, ik hoop van wel maar in het ergste geval zal ik wel naar de dierenarts moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2004, 17:50
MissesLena
MissesLena is offline
mijn kat had dit ook... en het ging niet weg. Uiteindelijk werd het steeds erger en werd hij doodmoe. De dierenarts was het er mee eens dat een spuitje de beste keuze zou zijn. Naderhand weten we nog niet wat hij heeft gehad. Een vorm van schurft... of een soort infectieziekte... wel ernstig in ieder geval.. Ik zou dus maar niet gaan expirimenten met allerlei middeltjes maar naar de dierenarts gaan.. Veel succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten