Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-08-2004, 09:19
Boate Bob
Boate Bob is offline
In een hoek zat ik. De kamer was vel verlicht, er hing een tl buis boven mijn hoofd en ik schreeuwde alsof mijn leven er vanaf hing. In zekere zin deed het dat ook, maar niet op de manier die ik de andere mensen in de ruimte aan het duidelijk maken was. Vanuit mijn ooghoek volgde ik elke beweging die ze in mijn richting maakten. Ver kwamen ze niet, als ze op minder dan 3 meter afstand kwamen begon ik te schoppen en te slaan. Ik had me opgesteld als een wild dier. Lekker gestoord, zo had ik het bedacht.
Een deur ging open. Er kwamen 4 nieuwe personen binnen. Onder hen herkende ik de burgemeester. Hij ondertekende een papiertje en bleef op een afstand naar me kijken. Een forse man kwam op me af. Ik schopte, sloeg beet, het maakte niks uit. Nu raakte ik echt in paniek. Dit was niet in mijn plan inbegrepen. Een tweede man kwam op me afgelopen terwijl de eerste me stevig in de houdgreep hield. Ik zag wat hij in zijn hand had. Een spuit. Ik vloekte. Probeerde me los te worstelen maar het was te laat. Eigen schuld dikke bult.
Pijn schoot door mijn arm en ik rilde. Een misselijkmakende golf trok door me heen. Alsof iemand een zware deken over me heen gooide. Alles werd wit en mijn benen werden slap. Ik hing in de armen van de man. Voordat ik mijn bewustzijn verloor keerde mijn maag zich om en kotste ik hem helemaal onder.

Hmz experiment.. Niet echt mijn stijl. Wat vinden hullie dervan? Ben bezig met vervolg maar weet niet echt of ik hiermee door wil gaan.
Oud 23-08-2004, 09:34
duivelaartje
duivelaartje is offline
Sorry, maar ik vind het niets.

Veel zinnen lopen niet en hebben soms een zeer vreemde opbouw. Ook snap ik er geen zak van (hard uitgedrukt), ik mis een verhaallijn. Misschien komt dat omdat het zo kort is...
Ik zal een voorbeeld van die vage zinnen geven:
Citaat:
In een hoek zat ik.
Dat is misschien een persoonlijke mening, maar: 'Ik zat in een hoek' is toch veel beter?
Citaat:
In zekere zin deed het dat ook, maar niet op de manier die ik de andere mensen in de ruimte aan het duidelijk maken was.
De zin loopt niet lekker.

Het klinkt allemaal wat hard, maar na drie keer (cijfers voluit schrijven staat ook verzorgerder...) lezen begon ik er iets van te snappen. Misschien is een vervolg verhelderend...

Duivelaartje -
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 09:46
Verwijderd
Agree met Duivelskind

Grim -
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 09:48
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Grim schreef op 23-08-2004 @ 10:46 :
Agree met Duivelskind

Grim -
Duivelskind
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 11:14
Boate Bob
Boate Bob is offline
Hmzja het is vaag. Maar het is geschreven vanuit het oogpunt van een vaag persoon.. Zal proberen er een vervolg op te maken dat iets duidelijker is.
Maar ik was ook niet echt ondersteboven van mijn eigen werk
-Waarom plaats je het dan-
Om te zien wat de reacties van anderen waren. Hetzelfde dus
Oud 23-08-2004, 11:15
duivelaartje
duivelaartje is offline
Als je er zelf niet tevreden over bent moet je het niet plaatsen en je verhaal zo maken dat je er wel tevreden over bent. (Herschrijven...)

Duivelaartje
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 01:11
Charlottetje
Charlottetje is offline
het heeft toch wel wat. zo hier en daar zit er namelijk nog wel een leuke zin, terwijl de rest rampzalig is.
maar het is toch wel goed te begrijpen
of ben ik nou ook gewoon een vaag persoon en komt het daardoor?

Charlotte
Reageren

Regels voor berichten