Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2004, 21:10
BendeBen
BendeBen is offline
ey mijn huidige compje is aan het einde van zn latijn en ik heb m opgegeven

cpu is meer dan 60 graden als ie nix doet
gamen gaat niet meer want dan crasht ie na een paar minuten

echter ik wil nog ff geen nieuwe kopen want dan komt binnenkort wel
maar ik wil nog wel ff normaal gamen, dus ik vroeg me af of iemand nog iets weet waarmee ik zonder veel moeite met huistuinkeuken spullen een paar graden kan zakken

een ventilator heb ik al geprobeerd maar dan gaat ie slechts naar 53 graden en dan koel ik liever mezelf met die ventilator
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2004, 21:20
twain4me
twain4me is offline
Eerst overal ff het stof uit halen. Fan's waar een cm stof op zit geplakt verplaatsen niet echt lucht meer.

Wat voor cpu is het overegens?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 21:40
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
twain4me schreef op 06-08-2004 @ 22:20 :
Eerst overal ff het stof uit halen. Fan's waar een cm stof op zit geplakt verplaatsen niet echt lucht meer.

Wat voor cpu is het overegens?
athlon xp 2000+
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 00:51
MacArt
MacArt is offline
-voor paar euro koelpasta kopen en je cpu van nieuwe koelpasta voorzien..
-1 of 2 fans in je case bouwen voor een caseflow.. kan schelen.. let daarbij op dat de koelelucht aan gezogen word aand evoor kant en dan aan de achterkant uit geblazen wordt.. dit doet je psu nml ook. Als je aan de achterkant lucht inzuigt, recycle je de warmte die psu uitstoot.. niet echt handig, zegmaar.
Oud 07-08-2004, 01:59
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Citaat:
MacArt schreef op 07-08-2004 @ 01:51 :
-voor paar euro koelpasta kopen en je cpu van nieuwe koelpasta voorzien..
-1 of 2 fans in je case bouwen voor een caseflow.. kan schelen.. let daarbij op dat de koelelucht aan gezogen word aand evoor kant en dan aan de achterkant uit geblazen wordt.. dit doet je psu nml ook. Als je aan de achterkant lucht inzuigt, recycle je de warmte die psu uitstoot.. niet echt handig, zegmaar.
voorkant laag in, achterkant hoog uit
Oud 07-08-2004, 19:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 06-08-2004 @ 22:40 :
athlon xp 2000+

heb ik ook, die kan onmogelijk al kapot zijn.

met het warme weer heb ik de kast opengemaakt, en de cpu omlaag geschroeft.

(in de BIOS, bij opstarten op delete drukken, naar PC health options gaan, en "cpu voltage" en "cpu speed" ietsjes terugbrengen (als je hem al sneller had gezet, natuurlijk)

verder werkt het idd om de koelingsfans schoon te maken, als je dat vanaf de aankoop nog niet hebt gedaan dan is dat 99% zeker de reden, stof hindert het draaien.

zelf kreeg ik binnen een jaar al last van cpu koelingsfans die het vanwege stof nauwelijks meer deden.

(vergeet trouwens niet de stroom eraf te halen voordat je begint, trek de kabel eruit, werk nooit aan een draaidende pc! tenzij je 230 door je fikken heen wilt hebben )
Oud 08-08-2004, 00:14
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
T_ID schreef op 07-08-2004 @ 20:24 :
(vergeet trouwens niet de stroom eraf te halen voordat je begint, trek de kabel eruit, werk nooit aan een draaidende pc! tenzij je 230 door je fikken heen wilt hebben )
Je voeding moet je ook dicht laten zitten he.
Oud 08-08-2004, 00:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-08-2004 @ 01:14 :
Je voeding moet je ook dicht laten zitten he.
ik had het over de cpu fan, maar als je gaat knoeien met de voeding moet het net zo goed.

natuurlijk electrocuteer je jezelf niet zomaar door een fan aan te raken, maar een statische ontlading kan al ervoor zorgen dat er dingen verkeerd gaan.

de kans is niet groot, maar je bent wel een klap geld kwijt als er iets mis gaat.
Oud 08-08-2004, 11:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Een Palomino 2000+ wordt best heet, mocht je een andere koeler willen kopen, raad ik deze aan:

Arctic Copper Silent 2 Pro TC R2

Kost 15 euro bij Gistron:
http://www.gistron.com/scripts/producten.php?cat=43
Oud 08-08-2004, 12:30
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
T_ID schreef op 08-08-2004 @ 01:30 :
ik had het over de cpu fan, maar als je gaat knoeien met de voeding moet het net zo goed.

natuurlijk electrocuteer je jezelf niet zomaar door een fan aan te raken, maar een statische ontlading kan al ervoor zorgen dat er dingen verkeerd gaan.

de kans is niet groot, maar je bent wel een klap geld kwijt als er iets mis gaat.
Je moet ook eerst ff de verwarming vastpakken dan ben je geaard en ontlaad je jezelf. En trouwens op die fans staat geen 230 volt....
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten