Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() naja over t algemeen vind ik t wel een leuk gedicht en dat gezeur over of dit wel of niet uitgegeven mag worden oid... ik vind van wel... mensen willen geloof ik niet alleen perfectie zien... ik zoek iig niet naar perfectie bij het lezen van een gedicht maar naar gevoel... daarom zou ik ook eerder een bundel van een amateur dan van een pro kopen... ik hoop dat het wat word! ![]()
|
bedankt voor je commentaar
![]() ![]()
|
Je eerste gedicht vind ik erg mooi, ook wel een beetje songtekstachtig.....
Die van die fee is goed voor een kinderboek, dus daar heb ik ook neits op tegen..... Van de rest van de gedichten denk ik wel eens; 'hmm...had alleen die twee maar laten zien, want nu zakt het allemaal een beetje in.' Wat uiteraard niet uitmaakt, want ik kan niet alles mooi vinden van je natuurlijk. Dit stukje vind ik overig wél heel goed: Het lot kon rustig met me spelen Doordat mijn hart het toen begaf Ik was verdoofd door onbekende angst En groef ongemerkt mijn eigen graf Kennelijk wil je opbouwende kritiek, hier komt iets; - Probeer niet teveel gedwongen rijm te tonen aan de lezer. Ik weet hoe moeilijk dat is, want mijn voorkeur gaat ook vaak uit naar het 'rijmen' in een gedicht. Echter is dit neit altijd nodig voor een goede boodschap, of een goed gedicht..... - Als je een ritme in je gedicht hebt lopen, probeer deze dan aan te houden. Vaak worden je zitten in ene keer heel kort op het laatste van een strof, dat vind ik zelf een beetje storend lezen... - je hoeft niet altijd heel interessant over te komen. Ik heb soms een beetje het idee dat je het zo moeilijk en interessant mogelijk wilt maken, maar voor een meisje van jou leeftijd is dat helemaal niet nodig.....vaak klopt het ook wel, en je zal ook wel heel wijs zijn, maar gebruik het niet téveel, als je begrijpt wat ik bedoel. Grtjs.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Het is absoluut niet mijn stijl gedichten dat ik graag lees. Maar dat weet hier al bijna iedereen ^^. Zelf ben ik ook niet zo'n 'vorm'dichter. Ik schrijf naar gevoel en laat vloeien en verander dan bijna nix meer aan de vorm. Ik hou er niet van een gedicht te zetten naar de vorm, de vorm moet zich aanpassen aan het gedicht, tenzij je echt een sonnet ofzo wilt schrijven.
Ik vind je gedichten zeker goed voor een 14jarige, maar nogal kinderlijk, vooral ook door de vorm en rijm, en zeker eigenlijk voor een dichtbundel. Misschien eerder iets voor jongere personen dan echt iets voor aan de top, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik hou wel van het moeilijkere woordgebruik, maar daar is eigenlijk de vorm van je gedichten te simpel voor en je vervalt even later toch weer in het simpelere woordgebruik, het vloekt in mijn ogen. Maar ik ben niet de meest heldere persoon als het om uitleg over gedichten gaat ^^. Over dichtbundels trouwens. Ik heb ook altijd complimenten gekregen als sinds ik begonnen ben, op mijn 16e heb ik het aanbod gekregen om een dichtbundel uit te geven, maar ben er niet op ingegaan omdat ik vond dat ik er nog niet klaar voor was en mijn gedichten zeker niet ![]() |
![]() |
|
Mooi taalgebruik, vind ik zowieso, maar zeker voor iemand van 14..
Wat ik jammer vind is dat de inhoud niet echt iets met me doet, het blijft niet hangen of raakt me niet.. Misschien kun je proberen wat meer hoogtepunten in je gedichten te bedenken, 'n zin die nét wat meer zegt, doet of raakt, een stukje dat net wat uitspringt boven de rest.. Maar ach, dat is mijn simpele mening ![]() Ik vind het niet slecht.. |
![]() |
|
Er zitten heel mooie stukken in (zoals sommige mensen al hebben aangehaald) maar ook andere stukken waarvan ik zeg "Hoe kom je daarop"
Je hebt duidelijk talent maar er moet nog veel aan gewerkt worden, heb dichtbundels gelezen van mensen van jouw leeftijd en die steken er toch met kop en schouders bovenuit. Succes met je bundel
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Guus Geluk werkt?? cup a soup | 124 | 12-02-2008 16:42 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Loverboys steeds groter probleem Mr.Hypert€xt | 125 | 02-03-2005 19:51 | |
Verhalen & Gedichten |