|
|
Bekijk resultaten poll: De bodem moet uit de Eerste Divisie. | |||
Ja, goed plan |
![]() ![]() ![]() ![]() |
21 | 58.33% |
Nee, laten zo |
![]() ![]() ![]() ![]() |
15 | 41.67% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
er is daar meer sfeer dan bij clubs als Haarlem, Emmen etc.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Maar dat ook dankzij slechte verdediging. @number9 Te laat he ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
@Iedereen. Zou wel leuk zijn als Spakenburg en IJsselmeervogels samen in de Eredivisie komen. Gelijk risicowedstrijd ![]()
|||
Citaat:
Zelden zie ik Amateurs clubs met een uit en een thuis vak op hun stadion/complex, en dan hebben we het er nog niet over dat er eventueel rellen kunnen uitbreken Citaat:
||
Citaat:
Verder is er geen speciaal gastenvak aanwezig. Logistiek gezien, is het niet mogelijk om 'uitsupporters' veilig in het vak te krijgen, zijn er geen speciale parkeerplaatsen voor uitsupporters, en is het nog maar de vraag of de spelersbus veilig bij de club kan komen, en of de spelers dan veilig in de kleedkamer kunnen komen. En kantine die bij veel amateurs aanwezig is, is natuurlijk niet genoeg voor wedstrijden waar plots een paar duizen man opaf komt. Verder, moeten er wellicht speciale toegangspoortjes komen, electronische beveiligingscamera's etc.etc. Genoeg dingen om over na te denken als amateur club. Kijk de clubs in de divisie 'onder' de gouden gids divisie, hebben wel geld om hun spelers een vergoeding te betalen, maar het is nog maar de vraag of ze het financieel voor elkaar krijgen om qua accomodatie alles voor elkaar te krijgen. [edit] overigens zien we dat een aantal clubs de afgelopen jaren financiele problemen hebben gehad. Enerzijds door wanbeleid van bestuurders, anderzijds omdat er misschien 'te veel' voetbalclubs zijn. Het is natuurlijk een gigantisch risico om 'financieel onzekere' clubs toe te laten treden tot een wereld waar geld problemen aan de orde van de dag zijn, lijkt me geen verstandig besluit.
Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 20:55. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() makkelijker gezegd dan gedaan, dacht trouwens dat je de competitie wilde versterken? Zal helpen met allemaal failliete clubs ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hier een voorbeeld over accommodatie: Spakenburg beschikt op sportpark de Westmaat over een uitstekende en moderne accommodatie, bestaande uit: Zittribune voor 750 toeschouwers Overdekte staantribune voor 1.500 toeschouwers Sporthal de Stormvogel Izaak Veerman tribune Sinds vrijdag 4 juli 2003 beschikt Spakenburg over een nieuwe hoofdtribune: de Izaak Veerman tribune. Het drie verdiepingen hoge complex omvat naast een hoofdtribune (met 750 zitplaatsen), 14 kleedkamers, een fysioruimte, een keuken, een magazijn en archiefruimten van totaal 500 m2, een lift, een radiokamer, een sponsorhome van 200 m2, vier skyboxen en een ontvangstruimte van 60 m2. De skyboxen zijn een unicum in het Nederlandse amateurvoetbal. Op onze nieuwbouw-pagina is de bouw van de Izaak Veerman tribune, van begin tot eind, stapsgewijs te volgen. Overdekte staantribune De overdekte staantribune biedt plaats aan 1.500 toeschouwers. Sporthal de Stormvogel In de eigen sporthal kunnen allerlei evenementen georganiseerd worden, van zaalvoetbaltoernooi tot schepenbeurs. De sporthal draagt het ITS-symbool en is dus voor gehandicapten uitstekend toegankelijk. Lichtinstallatie Een lichtinstallatie is ook aanwezig. De vereniging beschikt in totaal over 4 velden, waarvan 1 zgn. Grassmaster-veld, dat aan een extra lang gebruik kan worden blootgesteld. Ook alle bijvelden zijn voorzien van een lichtinstallatie. Van de knvb zijn staantribunes binnenkort weer toegestaan ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() voor het overige: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nou, lekker dan. Zeggen dadelijk de vijf clubs die het hoogste zijn geëindigd dat ze willen afzien, kom je dan het seizoen erna als eerste divisie club zijnde tegen een ontzettend slecht kwalitatief clubje te spelen, dat slechts zesde in de hoofdklasse is geworden. ![]()
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
MR. Oizo Citaat:
In die situatie kan je ook zeggen, "dan promoveert er niemand ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Zie trouwens dat achter de eerste alinea in mijn nieuwe reply een vraagteken had moeten staan, het was meer een vraag dan een constatering / verwachting... (A)
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Uit romantisch oogpunt is het een mooie gedachte, maar het ontbreekt Nederland ook teveel aan een clubcultuur om dit werkelijk te maken, vrees ik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Amateurclubs zullen het vrees ik het niet redden, als ze moeten gaan concurreren met huidige BVO's. Toegangsprijzen ed zullen gaan stijgen, waar dus mensen keuzes moeten maken, tussen hun amateurclub en hun BVO die ze nu steunen. Want op een aantal wedstrijden na, is het ook niet zo dat de amateursclubs duizende toeschouwers trekken, in tegen stelling tot bijvoorbeeld Engeland (first, second, thirth division). Overigens zou ik het wel mooi vinden als de regionale strijd terug zou komen. Wat dat betreft ben ik ook een groter voorstander voor schaalverkleining, dan voor al die schaalvergrotende ideeën (Euro-league etc.). Maar eigenlijk is dat meer op ideologische grond, omdat ik rationeel er niet echt heel veel toekomst in zie. |
![]() |
||
Citaat:
Die betalen drie euro voor een kaartje en als ze lid zijn helemaal niets. Die mogen bier drinken. Laat ze maar een keer op vrijdagavond 20 euro betalen voor een troosteloos hok met hekken en koude ballen gehakt waar ze alleen lauwe koffie mogen drinken. Op zich is het idee heel leuk en eigenlijk zou ik het ook wel eens leuk vinden om weer eens wat nieuwe tegenstanders te treffen, maar het is gewoonweg niet mogelijk. Met een beetje geluk degradeert Veendam of FC Volendam en dan is er niets aan de hand, maar ik wens je plannetje alvast veel succes als Dordrecht’90, Cambuur Leeuwarden of Go Ahead degradeert. Zullen de amateurclubs blij mee zijn….. Afgezien van belabberde vriendschappelijke wedstrijden heb ik een x aantal wedstrijden op een amateur-complex mogen bijwonen en vrijwel altijd met gevolgen. Juist dat soort terreinen nodigen ongeregeldheden uit, want een club supporters komt nooit alleen. Daar komen ook altijd andere clubs op af. We hebben zelfs een keer een verplichte combi naar Tukiyemspor en AGOVV (nog in de amateur-tijd) gehad; compleet lachertje. Meest recente voorbeeld is de 0-11 overwinnen op Genemuiden en de daarna ontstaande rellen in de binnenstad van zwolle. Verder bestaat er nog wel degelijk een verschil in niveau tussen de hoofdklasse en de eerste divisie. In enkele gevallen kan een amateurclub knallen, maar dit heeft meer te maken met inzet dan met kwaliteiten. Iedereen wil winnen van een prof en een prof denkt bij voorbaat al dat hij gewonnen heeft. En wat geld betreft....tja, elke autohandelaar wil van zijn zwarte geld af en een beetje voetbalclub laat nog wel eens het handje wapperen voor subsidie. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|