Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Bekijk resultaten poll: De bodem moet uit de Eerste Divisie.
Ja, goed plan 21 58.33%
Nee, laten zo 15 41.67%
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2005, 12:54
Verwijderd
Om het Nederlands voetbal naar een hoger plan te tillen, zijn er al vele ideeen geopperd. Euroleague, Benelux-competitie....

Maar waarom draconische maatregelen nemen, wanneer de oplossing voorhanden is? Sluit de zondag-amateur competitie aan op het profvoetbal, ofwel zorg dat Eerste-Divisie clubs kunnen degraderen ten koste van een Zondag-Hoofdklasser.

- Nu kennen veel van die clubs nauwelijks ambitie en kunnen ze aanmodderen zonder consequenties.
- Als er meer op het spel staat, wordt de Eerste Divisie attractiever.
- In de Amstelcup blijken veel amateur-clubs meer niveau te hebben dan die van de Eerste Divisie.
- Het opleidingsniveau wordt beter bij meer concurrentie, ook amateurclubs krijgen meer ambitie (stel je voor, quick-boys in de Eredivisie)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2005, 13:37
kalinho
kalinho is offline
zit wat in, denk alleen dat de prof-eerstedivisie-clubs er nooit mee akkoord gaan. Maja, over 5 seizoenen V.V. Sliedrecht - Ajax heeft ook wel wat
Oud 26-04-2005, 14:17
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Dat gaat niet lukken aangezien de meeste amateurclubs niet aan de eisen van een profcompetitie voldoen

uitgesloten
Oud 26-04-2005, 14:39
one.
one. is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 26-04-2005 @ 15:17 :
Dat gaat niet lukken aangezien de meeste amateurclubs niet aan de eisen van een profcompetitie voldoen

uitgesloten
Oud 26-04-2005, 15:01
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Om van Nederland een groter voetballand te maken, moet er meer geld geïnvesteerd worden in het voetbal.
Oud 26-04-2005, 15:03
Supersuri
Supersuri is offline
Idee is goed en zou zeker het nivo verhogen, maar is praktisch niet uitvoerbaar omdat de zondag amateurs te weinig geld hebben om op in de profcompetitie mee te kunnen draaien.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:10
USPalermo
USPalermo is offline
Hoger niveau ?

2 clubs in de Europese halve finales.....

Maargoed, eigenlijk stellen we nogsteeds helaas niet echt veel voor, Italie Spanje en Engeland domineren het voetbal.

Maargoed dit voorstel is belachelijk, simpelweg omdat het praktisch bijna niet uitvoerbaar is.

De amateursclubs die dan zouden willen toetreden moeten dermate veel aanpassingen doen aan hun accomodatie, dat dat financieel niet haalbaar is.
Oud 26-04-2005, 15:12
JustNiek
JustNiek is offline
Dat zeggen ze bij mij op school dus ook.
veruit onzinnig, stel... ABS, club waar ik voetbal, over 3 jaar tegen Ajax.. lekker geloofwaardig, ten eerste kunnen amateurs van de eerste divisie niet aan, kijk maar naar de amstel cup. ten 2e hebben ze er het geld niet voor.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:13
Verwijderd
Citaat:
USPalermo schreef op 26-04-2005 @ 16:10 :
Hoger niveau ?

2 clubs in de Europese halve finales.....

Maargoed, eigenlijk stellen we nogsteeds helaas niet echt veel voor, Italie Spanje en Engeland domineren het voetbal.

Maargoed dit voorstel is belachelijk, simpelweg omdat het praktisch bijna niet uitvoerbaar is.

De amateursclubs die dan zouden willen toetreden moeten dermate veel aanpassingen doen aan hun accomodatie, dat dat financieel niet haalbaar is.
De zondag hoofdklasser hebben vaak betere accomodaties dan veel eerste divisie clubs, en meer publiek. Daarbij mag men natuurlijk altijd afzine van promotie. Ik zie het bezwaar niet.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:20
JustNiek
JustNiek is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 26-04-2005 @ 16:13 :
De zondag hoofdklasser hebben vaak betere accomodaties dan veel eerste divisie clubs, en meer publiek. Daarbij mag men natuurlijk altijd afzine van promotie. Ik zie het bezwaar niet.
Daar staan ook meestal maar 200 toeschouwers hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 15:27
L1
L1 is offline
Citaat:
JustNiek schreef op 26-04-2005 @ 16:20 :
Daar staan ook meestal maar 200 toeschouwers hoor.
valt vies tegen hoor....in dorpen als Katwijk, Spakenburg, Veenendaal etc. staan wekelijks duizenden mensen aan de kant

er is daar meer sfeer dan bij clubs als Haarlem, Emmen etc.
Oud 26-04-2005, 15:47
GDAer
GDAer is offline
Mee eens want die onderste ploegen spelen mee voor spek en bonen. Alleen de spelers zijn wel blij met het geld wat ze krijgen.
En de clubs in de hoofdklasse zullen dan voor meer kunnen spelen als amateurkampioen van NL. Ook zullen de clubs meer geld gaan verdienen.

@kalinho: Maar als je weet dat ADO DH won thuis met 2-0 van Feyenoord. En mijn clubbie (GDA 2de klasse C Zondag) speelde in de eerste ronde van de Amstel Cup thuis tegen ADO Den Haag en het werd maar 0-6 voor ADO. Dan kan je dneken: is Feyenood zo slecht of GDA zo goed.

Dus ik denk dat de hoofdklasse clubs best wel wat stuntjes uit kunneh alen in de GGD.

Dus waarom niet.
Oud 26-04-2005, 15:55
number9
number9 is offline
hey je jat mijn toekomstvisie
Oud 26-04-2005, 15:56
one.
one. is offline
@ GDAer

Je weet zelf toch ok wel dat ADO maar een keer in de zoveel tijd van Feyenoord wint. Dat was gewoon een keertje wat geluk hebben.
Oud 26-04-2005, 15:58
number9
number9 is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 26-04-2005 @ 13:54 :
Maar waarom draconische maatregelen nemen, wanneer de oplossing voorhanden is? Sluit de ZATERDAG + zondag-amateur competitie aan op het profvoetbal, ofwel zorg dat Eerste-Divisie clubs kunnen degraderen ten koste van een ZATERDAG OF Zondag-Hoofdklasser.
Oud 26-04-2005, 15:58
GDAer
GDAer is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 26-04-2005 @ 16:56 :
@ GDAer

Je weet zelf toch ok wel dat ADO maar een keer in de zoveel tijd van Feyenoord wint. Dat was gewoon een keertje wat geluk hebben.

Maar dat ook dankzij slechte verdediging.

@number9 Te laat he
Oud 26-04-2005, 16:09
number9
number9 is offline
Citaat:
GDAer schreef op 26-04-2005 @ 16:58 :
Maar dat ook dankzij slechte verdediging.

@number9 Te laat he
ik had t niet over jou, maar over de topicstarter
Oud 26-04-2005, 16:15
GDAer
GDAer is offline
Citaat:
number9 schreef op 26-04-2005 @ 17:09 :
ik had t niet over jou, maar over de topicstarter
Ow ok.

@Iedereen.

Zou wel leuk zijn als Spakenburg en IJsselmeervogels samen in de Eredivisie komen. Gelijk risicowedstrijd
Oud 26-04-2005, 19:15
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, dat lijkt me niets, omdat het op gebied van financiën en veiligheid waarschijnlijk onmogelijk wordt voor de amateurclubs.
Oud 26-04-2005, 19:15
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Betere accomodaties kunnen er wel zijn, maar de KNVB kijkt toch naar veel meer dingens dan Luxe, wat d8 je van veiligheid?
Zelden zie ik Amateurs clubs met een uit en een thuis vak op hun stadion/complex, en dan hebben we het er nog niet over dat er eventueel rellen kunnen uitbreken

Citaat:
valt vies tegen hoor....in dorpen als Katwijk, Spakenburg, Veenendaal etc. staan wekelijks duizenden mensen aan de kant
Geloof mij nou maar, zodra een club gaat uitbreiden met haar complex/stadion, en zitplaatsen komen voor zo'n 2000 man, is de sfeer algauw weg.
Oud 26-04-2005, 19:17
wr_faya
wr_faya is offline
Ontopic: Zelf vind ik de idee erachter prima, maar probeer alle clubs zo ver te krijgen, en financieel bijelkaar te sprokkelen
Oud 26-04-2005, 20:52
USPalermo
USPalermo is offline
Citaat:
Denk dat qua accomodatie, en dan vooral de veiligheid, het bij de amateurs helemaal niet zo veilig is. Sommige velden hebben geen goede afrastering-geen hekwerk of gracht om het veld-.

Verder is er geen speciaal gastenvak aanwezig.

Logistiek gezien, is het niet mogelijk om 'uitsupporters' veilig in het vak te krijgen, zijn er geen speciale parkeerplaatsen voor uitsupporters, en is het nog maar de vraag of de spelersbus veilig bij de club kan komen, en of de spelers dan veilig in de kleedkamer kunnen komen.

En kantine die bij veel amateurs aanwezig is, is natuurlijk niet genoeg voor wedstrijden waar plots een paar duizen man opaf komt.

Verder, moeten er wellicht speciale toegangspoortjes komen, electronische beveiligingscamera's etc.etc.

Genoeg dingen om over na te denken als amateur club.
Kijk de clubs in de divisie 'onder' de gouden gids divisie, hebben wel geld om hun spelers een vergoeding te betalen, maar het is nog maar de vraag of ze het financieel voor elkaar krijgen om qua accomodatie alles voor elkaar te krijgen.

[edit] overigens zien we dat een aantal clubs de afgelopen jaren financiele problemen hebben gehad. Enerzijds door wanbeleid van bestuurders, anderzijds omdat er misschien 'te veel' voetbalclubs zijn. Het is natuurlijk een gigantisch risico om 'financieel onzekere' clubs toe te laten treden tot een wereld waar geld problemen aan de orde van de dag zijn, lijkt me geen verstandig besluit.

Laatst gewijzigd op 26-04-2005 om 20:55.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 22:08
nielsjuh86
nielsjuh86 is offline
Waarom niet een 3e divisie erbij? Laat in die klasse de beste amateurclubs spelen (dan semi-prof), en de nummer 1 speelt een playoff tegen de nummer laatst van de GGD ofzo. heb je toch weer wat meer spanning, en krijgt het voetbal een extra aanvoer van talenten van onderaf.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2005, 22:16
USPalermo
USPalermo is offline
De club die dan laatste wordt in de GG, kun je opdoeken.
Clubs mist inkomsten qua tv-rechten van SBS-6.
Verder gaan sponsoren dan minder betalen.
Simpelweg de zelfde salarissen, tegen minder inkomsten betekent het einde van die club.
Oud 26-04-2005, 22:37
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
inderdaad, het is ook niet voor niets dat veel Engelse clubs die uit de Championship vallen (naar de Second of Third division) nu met gigantische liquiditeitsproblemen zitten. Ondanks de duizenden supporters die daar nog altijd naar hun clubje gaan. (Dat is hier wel ook wel anders)
Oud 27-04-2005, 11:06
nielsjuh86
nielsjuh86 is offline
Citaat:
USPalermo schreef op 26-04-2005 @ 23:16 :
De club die dan laatste wordt in de GG, kun je opdoeken.
eigen schuld, moeten ze maar beter voetballen...toch?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 11:33
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
nielsjuh86 schreef op 27-04-2005 @ 12:06 :
eigen schuld, moeten ze maar beter voetballen...toch?
ja net als PSV gister, eigen schuld, moeten maar beter voetballen....

makkelijker gezegd dan gedaan, dacht trouwens dat je de competitie wilde versterken? Zal helpen met allemaal failliete clubs
Oud 27-04-2005, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 26-04-2005 @ 20:15 :
Nee, dat lijkt me niets, omdat het op gebied van financiën en veiligheid waarschijnlijk onmogelijk wordt voor de amateurclubs.
Nogmaals, een club kan afzien van promotie.

Hier een voorbeeld over accommodatie:

Spakenburg beschikt op sportpark de Westmaat over een uitstekende en moderne accommodatie, bestaande uit:

Zittribune
voor 750 toeschouwers Overdekte staantribune
voor 1.500 toeschouwers
Sporthal de Stormvogel

Izaak Veerman tribune
Sinds vrijdag 4 juli 2003 beschikt Spakenburg over een nieuwe hoofdtribune: de Izaak Veerman tribune. Het drie verdiepingen hoge complex omvat naast een hoofdtribune (met 750 zitplaatsen), 14 kleedkamers, een fysioruimte, een keuken, een magazijn en archiefruimten van totaal 500 m2, een lift, een radiokamer, een sponsorhome van 200 m2, vier skyboxen en een ontvangstruimte van 60 m2. De skyboxen zijn een unicum in het Nederlandse amateurvoetbal.

Op onze nieuwbouw-pagina is de bouw van de Izaak Veerman tribune, van begin tot eind, stapsgewijs te volgen.

Overdekte staantribune
De overdekte staantribune biedt plaats aan 1.500 toeschouwers.

Sporthal de Stormvogel
In de eigen sporthal kunnen allerlei evenementen georganiseerd worden, van zaalvoetbaltoernooi tot schepenbeurs. De sporthal draagt het ITS-symbool en is dus voor gehandicapten uitstekend toegankelijk.

Lichtinstallatie
Een lichtinstallatie is ook aanwezig. De vereniging beschikt in totaal over 4 velden, waarvan 1 zgn. Grassmaster-veld, dat aan een extra lang gebruik kan worden blootgesteld. Ook alle bijvelden zijn voorzien van een lichtinstallatie.

Van de knvb zijn staantribunes binnenkort weer toegestaan
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 12:02
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Je moet trouwens ook eerst een startbedrag aan de KNVB betalen (ik meen 1,5 miljoen) om in een profcompetitie te starten. Dat zie ik nog niet veel amateurclubs doen. Bovendien willen de meeste amateurclubs helemaal niet.
Oud 27-04-2005, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Stom Konijn schreef op 27-04-2005 @ 13:02 :
Je moet trouwens ook eerst een startbedrag aan de KNVB betalen (ik meen 1,5 miljoen) om in een profcompetitie te starten. Dat zie ik nog niet veel amateurclubs doen. Bovendien willen de meeste amateurclubs helemaal niet.
Zulke regelgeving zal de knvb moeten aanpassen

voor het overige:

Citaat:
Met citaat reageren
Oud 27-04-2005, 18:30
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 27-04-2005 @ 13:00 :
Als de kampioen van de hoofdklasse dat afziet, komt de nummer 2 dan automatisch in aanmerking.
Nou, lekker dan. Zeggen dadelijk de vijf clubs die het hoogste zijn geëindigd dat ze willen afzien, kom je dan het seizoen erna als eerste divisie club zijnde tegen een ontzettend slecht kwalitatief clubje te spelen, dat slechts zesde in de hoofdklasse is geworden.
Oud 27-04-2005, 19:44
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Stom Konijn schreef op 26-04-2005 @ 15:17 :

uitgesloten
Daarnaast zou vrijwel iedere Toto-divisie club failliet gaan in het geval van degradatie.
Oud 27-04-2005, 21:17
USPalermo
USPalermo is offline
Voor de goede orde, clubs die degraderen gaan failliet.
Clubs die kunnen promoveren maar geen geld hebben, kunnen afzien van promotie.
Clubs die in aanmerking zullen komen voor promotie -omdat anderen afzien van promotie- hebben vaak nóg minder geld, dan de clubs die eerste worden in de hoofdklasse.

Dat lijkt mij een min min situatie...In de wiskunde zal dat vast iets positiefs opleveren, maar ik blijf erbij dat het vernietiging van clubs uit de GG tot gevolg zal hebben, of kunnen clubs die moeten degraderen, ook 'afzien' van degradatie?
Oud 28-04-2005, 13:43
Jochem12
Jochem12 is offline
wij hebben opzich eel veel tallenten alleen hebben clubs niet genoeg kracht om spelers lang vast te houden
Oud 28-04-2005, 14:56
Verwijderd
Citaat:
Silverchoice schreef op 27-04-2005 @ 20:44 :
Daarnaast zou vrijwel iedere Toto-divisie club failliet gaan in het geval van degradatie.
Juist die dreiging komt het niveau ten goede, er staat meer op het spel.

MR. Oizo
Citaat:
Als de kampioen van de hoofdklasse dat afziet, komt de nummer 2 dan automatisch in aanmerking.
Nou, lekker dan. Zeggen dadelijk de vijf clubs die het hoogste zijn geëindigd dat ze willen afzien, kom je dan het seizoen erna als eerste divisie club zijnde tegen een ontzettend slecht kwalitatief clubje te spelen, dat slechts zesde in de hoofdklasse is geworden.

In die situatie kan je ook zeggen, "dan promoveert er niemand"
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 16:34
Verwijderd
Nee, hierdoor krijg je juist een verzwakking van het niveau. Dit omdat sponsers niet willen investeren in de laatste regionen en er dus geen geld beschikbaar is.
Hierdoor krijg je juist een vervlakking van het niveau en zal ook de top in de GGD slechter gaan spelen, omdat winnen zo makelijk gaat wat zich uitbetaald in de nacompetitie met steeds dezelfde clubs.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2005, 17:47
Jochem12
Jochem12 is offline
Ik zou zeggen zoals in engeland, 5 divisies.
Oud 28-04-2005, 18:38
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 28-04-2005 @ 15:56 :
In die situatie kan je ook zeggen, "dan promoveert er niemand"
Ja lekker is dat dan. Dan heeft die regel ook weinig nut.
Zie trouwens dat achter de eerste alinea in mijn nieuwe reply een vraagteken had moeten staan, het was meer een vraag dan een constatering / verwachting... (A)
Oud 29-04-2005, 12:10
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 28-04-2005 @ 19:38 :
Ja lekker is dat dan. Dan heeft die regel ook weinig nut.
Zie trouwens dat achter de eerste alinea in mijn nieuwe reply een vraagteken had moeten staan, het was meer een vraag dan een constatering / verwachting... (A)
Nog een aanvulling op mn laatste reply: ik kwam er net achter dat de meeste hoofdklasser al BVO's zijn, oftewel in principe profclubs.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 12:12
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Maar het stadion moet bijvoorbeeld ook aan veiligheidseisen voldoen.
Oud 29-04-2005, 12:19
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 29-04-2005 @ 13:10 :
Nog een aanvulling op mn laatste reply: ik kwam er net achter dat de meeste hoofdklasser al BVO's zijn, oftewel in principe profclubs.
Waar haal je dat vandaan?
Oud 29-04-2005, 12:37
Verwijderd
Citaat:
Stom Konijn schreef op 29-04-2005 @ 13:19 :
Waar haal je dat vandaan?
Van iemand met meer verstand ervan dan ik
Met citaat reageren
Oud 29-04-2005, 13:57
USPalermo
USPalermo is offline
Er zijn i.d.d. veel amateurclubs die hun spelers betalen.
Missch. dat je dan ook weet, dat veel clubs deze spelers (deels) zwart betalen.

In de eerste plaats zouden de vele kosten die de erbij krijgen, de clubs nekken.-spelers die extra geld eisen-
Ten tweede is het nog maar de vraag of sponsoren die nu zwartgeld in clubs steken, dat zullen blijven doen, wanneer de clubs openheid van zake moeten geven aan de KNVB....
Oud 29-04-2005, 14:29
Gimme more beer
Hoofdklassers zijn geen BVO's, maar betalen hun spelers gewoon vaak...
Oud 04-05-2005, 17:08
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 29-04-2005 @ 13:10 :
Omdat zij zich nu in een grijs gebied begeven, kunnen ze zich manifesteren als semi-profclubs. Wanneer zij er voor kiezen volledig profclub te worden, zullen de meeste de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen..

Uit romantisch oogpunt is het een mooie gedachte, maar het ontbreekt Nederland ook teveel aan een clubcultuur om dit werkelijk te maken, vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 19:58
Verwijderd
Citaat:
S.C. Feijenoord schreef op 04-05-2005 @ 18:08 :
Uit romantisch oogpunt is het een mooie gedachte, maar het ontbreekt Nederland ook teveel aan een clubcultuur om dit werkelijk te maken, vrees ik.
Hoe bedoel je?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2005, 21:59
Tofke_H
Tofke_H is offline
Hihihihi... Zo is dat al jaaaaaaaaren in Belgie, én ik denk nu niet dat ik hier moet gaan roepen dat we hier een hoger niveau hebben dan in Belgie.
Het heeft zijn charmes dat een klein clubje kan doorstoten naar de hogere klasse, en dat ze daarna weer zakken naar de lagere reeksen. Maar ik zie niet in dat zo het niveau gaat stijgen
Oud 06-05-2005, 14:26
Gimme more beer
Citaat:
Tofke_H schreef op 05-05-2005 @ 22:59 :
Hihihihi... Zo is dat al jaaaaaaaaren in Belgie, én ik denk nu niet dat ik hier moet gaan roepen dat we hier een hoger niveau hebben dan in Belgie.
Het heeft zijn charmes dat een klein clubje kan doorstoten naar de hogere klasse, en dat ze daarna weer zakken naar de lagere reeksen. Maar ik zie niet in dat zo het niveau gaat stijgen
Druk van onderen is altijd goed voor het algemene niveau. Kijk maar naar PSV dit jaar.
Oud 07-05-2005, 18:43
S.C. Feijenoord
S.C. Feijenoord is offline
Citaat:
Benfatto schreef op 05-05-2005 @ 20:58 :
Hoe bedoel je?
We zijn van regionaal clubgebeuren, naar een landelijk clubgebeuren gegaan.
Amateurclubs zullen het vrees ik het niet redden, als ze moeten gaan concurreren met huidige BVO's. Toegangsprijzen ed zullen gaan stijgen, waar dus mensen keuzes moeten maken, tussen hun amateurclub en hun BVO die ze nu steunen.

Want op een aantal wedstrijden na, is het ook niet zo dat de amateursclubs duizende toeschouwers trekken, in tegen stelling tot bijvoorbeeld Engeland (first, second, thirth division).

Overigens zou ik het wel mooi vinden als de regionale strijd terug zou komen. Wat dat betreft ben ik ook een groter voorstander voor schaalverkleining, dan voor al die schaalvergrotende ideeën (Euro-league etc.). Maar eigenlijk is dat meer op ideologische grond, omdat ik rationeel er niet echt heel veel toekomst in zie.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2005, 14:41
AGH
AGH is offline
Citaat:
Die voetballen nog lekker op zondag- of op zaterdagmiddag.
Die betalen drie euro voor een kaartje en als ze lid zijn helemaal niets.
Die mogen bier drinken.
Laat ze maar een keer op vrijdagavond 20 euro betalen voor een troosteloos hok met hekken en koude ballen gehakt waar ze alleen lauwe koffie mogen drinken.

Op zich is het idee heel leuk en eigenlijk zou ik het ook wel eens leuk vinden om weer eens wat nieuwe tegenstanders te treffen, maar het is gewoonweg niet mogelijk.
Met een beetje geluk degradeert Veendam of FC Volendam en dan is er niets aan de hand, maar ik wens je plannetje alvast veel succes als Dordrecht’90, Cambuur Leeuwarden of Go Ahead degradeert. Zullen de amateurclubs blij mee zijn…..
Afgezien van belabberde vriendschappelijke wedstrijden heb ik een x aantal wedstrijden op een amateur-complex mogen bijwonen en vrijwel altijd met gevolgen.
Juist dat soort terreinen nodigen ongeregeldheden uit, want een club supporters komt nooit alleen. Daar komen ook altijd andere clubs op af.
We hebben zelfs een keer een verplichte combi naar Tukiyemspor en AGOVV (nog in de amateur-tijd) gehad; compleet lachertje.
Meest recente voorbeeld is de 0-11 overwinnen op Genemuiden en de daarna ontstaande rellen in de binnenstad van zwolle.

Verder bestaat er nog wel degelijk een verschil in niveau tussen de hoofdklasse en de eerste divisie. In enkele gevallen kan een amateurclub knallen, maar dit heeft meer te maken met inzet dan met kwaliteiten.
Iedereen wil winnen van een prof en een prof denkt bij voorbaat al dat hij gewonnen heeft.
En wat geld betreft....tja, elke autohandelaar wil van zijn zwarte geld af en een beetje voetbalclub laat nog wel eens het handje wapperen voor subsidie.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten