Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
als ik films encode dan trekt de cpu vaak 60, met dit weer vaak rond de 66 (waarop ik trouwens de waarschuwingstemperatuur heb gezet) maar nog nooit last gehad van dingen die instabiel gingen draaien.
||
Citaat:
Bovendien, test je processor eens gedurende 6 uur met prime95 of stability tester, die controleert of je processor bij complexe berekeningen geen fouten maakt. Soms komen daar hardware-failures aan het licht die je met normale programma's niet direct tekenkomt, maar b.v. in meer zeldzame gevallen opduikt, waarbij men niet naar stabiliteitsproblemen gist. Mijn punt was, dat bij dergelijke temperaturen een processor gevoeliger is voor overclocken. Als je gaat overclocken kun je het beste zorgen voor een redelijke stressed temperatuur, bij voorkeur onder de 50 graden, met een redelijk hoog voltage (1.70V - 1.85V afhankelijk van standaard voltage).
||
Citaat:
enig idee wat zo'n geintje kost? en wat er gebeurd als je het verkeerd aansluit? getoaste cpu.
||
Verwijderd
|
Citaat:
@ Enlightenment: dat snap ik. Ik ben het ook volledig met je eens dat hij zijn CPU beter koeler kan maken om in ieder geval de kans op oververhitting uit te sluiten. Maar het gaat er mij om dat bij een temperatuur van 58 graden de kans dat zijn instabiliteit door temperatuur wordt veroorzaakt, gewoon niet zo groot is. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Specs] Nieuwe pc; op- en aanmerkingen? Dr Evil | 17 | 28-04-2003 15:28 |