Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2004, 16:47
-Melody-
-Melody- is offline
Ik weet niet zeker of het hier hoort, maar ik zet het maar even hier neer..

Mijn broer gaat op 1 september naar Eindhoven verhuizen om aan zijn studie aan de TU in Delft te beginnen. Wij zelf wonen in Groningen, dat is dus zo'n 250 km verschil. Dit betekent dat hij daar op kamers gaat wonen, en dat we hem hooguit 6 maal per jaar een dagje zullen zien. Hij is net terug van 2 maanden werken in België, dus ik weet nu een beetje hoe het is als hij weg is.

En dat is niet zo leuk. Ik heb zeg maar nooit zo'n geweldig sterke band gehad, we verschillen 5/6 jaar en hij is vrij gesloten. Maar ik heb hem toch wel gemist. Het is toch mijn broer.. Laatst deed hij weer eens iets waardoor ik me realiseerde dat ik hem ontzettend ga missen. Mijn zus woont nog thuis, dus ik heb hier niet zoveel ervaring mee.

Hebben jullie een zus en/of broer die uit huis is gegaan en hebben jullie toen contact gehouden, wat heb je gedaan tegen het gemis etc.? Misschien tips..?

Alvast bedankt..
Oud 08-08-2004, 16:52
Nona
Nona is offline
Komt hij niet de hele zomervakantie en kerstvakantie langs? En zo af en toe eens een weekend? En je kunt mailen, bellen, schrijven, zelf eens langs gaan... Het hoeft echt geen probleem te zijn!
Oud 08-08-2004, 16:56
-Melody-
-Melody- is offline
Hij gaat in de zomer en kerst vakantie daar blijven. Zomervakantie zowiezo rondtrekken in buitenland.

Weekenden zijn godsgruwelijk duur en zal hooguit een paar keer per jaar voorkomen..

Zelf langs gaan is ook behoorlijk uitgesloten..

Ik moet me er even over heen zetten
Oud 08-08-2004, 17:10
Nona
Nona is offline
Godsgruwelijk duur? Heeft hij geen OV-jaarkaart dan? Zo moeilijk is het niet om gratis te reizen.
En of hij in de zomer op trektocht gaat moet je ook maar afwachten, want zodra je gaat studeren gaat je banksaldo in een rechte lijn naar beneden.
Oud 08-08-2004, 17:13
Gruppie
Gruppie is offline
Hij gaat naar eindhoven verhuizen om in Delft te studeren dan is hij nog veel reistijd kwijt hoor (ik denk dat 1 van de twee steden fout is)...

Mijn broer is een half jaar geleden samen gaan wonen in Schotland met zijn vriendin. Vorig jaar heeft hij er een half jaar stage gelopen en dat gaf een aardig idee hoe t zou worden..
Hij komt eens in de 2-3 maanden een paar dagen hierheen en ik ga morgen voor t eerst met mijn ouders daarheen (schoonouders ontmoeten etc. spannend!).

Ik heb een soort traditie met hem, dat als hij hier is we proberen om 1 avondje samen naar de bios te gaan. Want de afgelopen keren dat hij hier was, waren we allebei druk voor school en hadden we geen tijd voor elkaar maar even 2-3 uur vrij maken moet lukken! Ook haalt mijn vader vaak een gebakje

Steeds wanneer hij weer weggaat, mis ik hem een week heel erg maar dat wordt al snel minder.. Ik was er best snel aan gewend dat ik 'enigskind' werd. We bellen +- elke twee weken met mijn broer, als er iets is gebeurd natuurlijk vaker...

Omdat ik zie dat mijn broer gelukkig is (en hoe erg hij het naar zijn zin heeft daar), vind ik het allemaal wel prima zo.. (ik had overigens wel een goede band met mijn broer, alleen laatste jaren waren we wel behoorlijk zelfstandig)

Maar je broer krijgt toch ook een ov-jaarkaart (als hij een week ov heeft, kan hij in t weekend voor 40% korting)? dan kan hij toch best 1x in de maand een weekend thuiskomen?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 18:03
Verwijderd
Ja, mijn broer is allang uit huis.

Nee, ik mis hem nooit en heb hem nooit gemist.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 18:04
Destrøyer
Destrøyer is offline
Mijn broer is bijna een jaar het huis uit nu

ik kan me niet voorstellen dat ik me ooit beter heb gevoeld
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 18:26
pyres
pyres is offline
mijn broer woont in utrecht
en is in het weekends thuis
en elke keer dat hij weer eens thuis is, hebben we ontieglijke ruzie

dus ik ben wel blij dat ik doordeweeks het rijk voor me alleen heb
Oud 08-08-2004, 20:34
Verwijderd
ik ben een half jaar geleden uit huis gezet, en heb mijn zusje gemist, nu gaan wij beiden op kamers, en dnek ik dat ik af en toe maar naar haar toe ga omdat ik haar toch wel eens mis
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 20:48
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Hehe, nou ik heb geen broer of zus die het huis uit gaat, maar ik ga wel zelf het huis uit vanaf september. Woon nu nog in Maastricht maar vanaf september, als ik een kamer kan vinden, in Tilburg. Misschien heb ik morgen wel een kamer, ik ga er naar eentje kijken.

Tja, ik ken mijn ouders en mijn zusje, die zullen me echt erg gaan missen. Aantal weken geleden zijn ze ook zonder mij op vakantie geweest en ondanks dat ik nogal een rustig, stil persoon ben zeiden ze een aantal keer tijdens de vakantie tegen elkaar: "Je mist hem toch wel ja..." Vooral mijn ma zal het erg vinden, die laat me niet graag het huis uit gaan. Maar mijn pa is realistisch en die weet dat het goed voor me is als ik het huis uit ga. Word ik een stuk verantwoordelijker en zelfstandiger. Toen ik die vakantieperiode alleen thuis was lukte alles ook best wel goed. Dus waarom nu ook niet he... ik zal hun ook wel missen maar ik zie ze toch nog elk weekend want in het weekend kom ik gewoon naar huis.

Ik merk ook dat ik me de laatste jaren me nogal soms irriteer aan mijn ouders. Niet, het zijn schatten, maar soms best bemoeierig en ik zag een dag nadat ze terug waren van vakantie toch wat er zo relaxed aan was om alleen thuis te zijn. Gewoon lekker alles relaxeder vind ik... en dat zal ik de komende 2 à 3 jaar door de week ook krijgen.

Maar goed, met mijn zusje kan ik me wel goed verstaan. We hebben eigenlijk niet veel ruzie, alleen erger ik me wel eens aan haar en zij ook aan mij, maar grote ruzies hebben we eigenlijk nooit. Ik weet hoe zij in elkaar zit en zij weet hoe ik in elkaar zit. Ik weet wel zeker dat ze me gaat missen en dat ze wel blij is als ik elk weekend weer terug thuis ben. Ondanks dat we toch vrij weinig dingen met elkaar doen...
Oud 08-08-2004, 20:50
Susanne
Susanne is offline
Mijn broer studeert in Leiden en ja ik mis hem ook best wel, maar gelukkig komt hij vaak thuis in het weekend en met vakanties etc, zeer zeker vaker dan 6 keer per jaar iig, tenminste dat zie ik bij m'n broer maar ook bij studerende vrienden.. Meer is makkelijk te realiseren hoor, gewoon tijd maken voor elkaar, ik denk dat het je echt zal meevallen.
Oud 08-08-2004, 20:52
Verwijderd
Met OV-jaarkaart valt het reizen qua kosten idd best mee. Eindhoven-Delft lijkt me idd ook niet echt logisch... Maar goed, mijn oudste zusje (is twee jaar jonger dan ik) en ik zijn allebei het huis uit. Ze woont alleen schuin onder me. Mijn andere zusje woont aan de andere kant van de stad (bij mijn ouders). We zien elkaar gemiddeld één keer per week/één keer per anderhalve week. Het gemis wordt vanzelf minder, het is nou eenmaal niet anders, je kunt niet altijd en voor eeuwig met je broers/zussen/ouders/enz. in één huis blijven wonen.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 20:54
Verwijderd
2 down, 1 to go. 2 van me 3 broers zijn al het huis uit en ik me ze niet bepaald. Zie ze wel op verjaardagen, spreek ze via internet enz. Dus contact is er wel en we staan altijd voor elkaar dus als er wat is. vind het juist fijn als ik in me eentje ben. Dus hoe minder zielen hoe meer vreugd.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 21:47
Maarten
Maarten is offline
Mijn broer woont in Den Haag en ik in Amsterdam en ik ga geregeld bij hem langs. gewoon kwestie van ff bellen om wat leuks te doen.

Ik zie het probleem niet, alhoewel 250 km wel heel veel is utieraard. Maar je kan hem altijd bellen en wat afspreken en een weekendje bij hem blijven pitten.

Tjah.. je zal hem niet elke dag zien maar daar kan je niks aan veranderen he :/
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 22:41
Verwijderd
hehe, mijn familie is vertrokken naar de andere kant van de wereld
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 23:14
Verwijderd
das klote
mijn broer is ook uit huis en ik zie m ook bijna nie meer maar kmis m wel
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 02:34
Verwijderd
mijn zus ik verhuisd naar sneek om te studeren in leeuwarden. Als ik haar wil opzoeken ben ik snel 3 uur onderweg. Maar dat is voor mij niet echt een probleem, met een goed boek en een lekker muziekje kom ik er wel. bovendien heb ik een ov en kan ik dus lekker reizen, ik ga er vanuit dat jou broer dit ook heeft.
Verder bellen we, mailen, sturen kaartjes en ik ga af en toe eens lekker bij haar logeren.
Kan best allemaal hoor!
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 11:46
-Melody-
-Melody- is offline
Ik bedoel TU Eindhoven, sorry voor de fout.
Bedankt voor jullie reacties
Hier heb ik wat aan...

Liefs..
Oud 09-08-2004, 11:59
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Mn zus woont in Groningen. Mis haar niet zo. bij het begin wel. Maargoed, ze is nu een eigen leven gaan leiden, lult alleen nog maar over haar kat, en haar vriend, die ik een wanker vind. dus missen doe ik haar niet zo.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 16:28
Loesje
Loesje is offline
Mijn broer en ik zijn beide het huis uit. Hij 2 jaar eerder dan ik. Ik zit inmiddels ook al 2 jaar op kamers. Voelde me toen beetje enigskind, maar dat was ook wel relaxed. Mijn broer kwam toen nog elk weekend naar huis. Heb sowieso niet zo'n goede band met mijn broer (nooit gehad ook) dus ik zie hem alleen als we samen thuis zijn en dat is de laatste tijd erg weinig, want ik kom zo om de 2 a 3 weken een weekend en hij ook, kan je elkaar goed mislopen.....Het hoort erbij he. Ik mis mijn ouders en broer niet als ik ze een tijdje niet zien, mijn ouders en ik bellen en mailen wel zo x per week. Om elkaar beetje op de hoogte te houden. Maar ik leef vrij zelfstandig, deed ik ook al toen ik nog thuis woonde...dus ik heb er geen problemen mee.
Oud 09-08-2004, 20:30
Sade
Sade is offline
Mijn broer wordt morgen 21, en is op z'n 17e min of meer het huis uit gegaan. Ik heb hem de afgelopen vier jaar weinig gezien.
Op z'n 17e ging hij in het leger, en woonde dus doordeweeks intern op de kazerne. Op dat moment had hij een grote vriendengroep, en een vaste relatie, waardoor hij in het weekend zijn tijd tussen hen, zijn hobby's en op de laatste plaats zijn familie moest verdelen. Bovendien had hij vaak oefeningen van een aantal weken of zelfs maanden, en werd hij uitgezonden naar Afghanistan.
Ik heb altijd een vrij goede band met hem gehad, omdat we erg op elkaar lijken en er weinig leeftijdsverschil is. Daarom vond ik het (zeker aan het begin) moeilijk dat hij er bijna nooit meer was. Ook moest ik er erg aan wennen om een soort enig kind te zijn. Ondertussen ben ik er al aan gewend, en kan ik me er niet meer druk om maken als m'n broer weer eens een afspraak van ons moet uitstellen of afzeggen.
Ik weet niet hoe het in jouw situatie zal verlopen, maar het komt er op neer dat je elkaar niet meer zoveel zult gaan zien. Hoe je daar mee om gaat, moet je voor jezelf uit gaan vinden.
Oud 09-08-2004, 20:56
Tiño
Tiño is offline
mijn broerTJE is een half jaar weggeweest uit huis en is nu weer terug...
in t begin was t wel lastig maar mailen bellen en msnen scheelt een hoop al, onze band is er alleen maar op vooruit gegaan.
Oud 09-08-2004, 21:05
prrr ta li loe
prrr ta li loe is offline
een vriend van mij studeert ook in groningen en woont in eindhoven en die gaat ook best vaak naar huis, kan makkelijk dus.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 23:26
Verwijderd
Ik ben zelf eerder uit huis gegaan dan mijn broer van 21, want hij woont nog thuis. Ik ging uit huis omdat ik ging samenwonen. Ik heb eerlijk gezegd wel een beetje teveel alleen maar aan mezelf gedacht, want ik wilde heeel graag het huis uit en bij mijn vriend wonen. Nu het zover is schiet me wel eens te binnen wat ik eigenlijk achtergelaten heb.

Gelukkig zijn mijn ouders en ik zonder ruzie uit elkaar gegaan en we zien elkaar nog regelmatig, maar het heeft een tijdje op het punt gestaan om anders te verlopen. Ik ben er heel dankbaar voor dat het zo gegaan is maar toch stel ik me dan de situatie bij hun thuis voor, zonder mij. Ik was toch de meest sociale thuis, vertelde vaak wat dingen tijdens het eten en mijn moeder reageerde er dan op, mijn vader en broer waren OF stil Of praatten over computers.

Nu ik niet meer thuis woon zal het dus wel heel stil zijn tijdens het eten. En ik heb bij zoiets kleins gewoon nooit nagedacht toen ik vertrok.

Misschien heb je hier iets aan, want dan zie je hoe het is vanaf de andere kant. Het is dus absoluut niet zo dat ik niet van mijn ouders en broer hou maar ik had een doel voor ogen en wilde gewoon vrijheid...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2004, 23:29
Verwijderd
Oja, de band met mijn broer is trouwens altijd goed geweest, maar hij is vrij afstandelijk en vertelt niet veel. Ik heb nog nooit ruzie met hem gehad maar de laatste tijd praatten we nog amper met elkaar...Nu ik uit huis ben, is de band verbeterd, laatst kwam hij uit zichzelf langs (toch 1,5 uur rijden) zonder onze ouders en het was erg gezellig!! Uit huis gaan kan dus ook ten goede komen van je relatie met familie.

En trouwens, 6 keer per jaar lijkt me best wel weinig, je kan zo de trein pakken...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten