Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
CL2 is groengelig der zijn er nog wel, maar deze kwamen spontaan in me op en trouwens als je water kookt zie je daar toch ook een dampje bovenhangen waar haal jij de expertise vandaan om zo neerbuigend te doen? [edit&stout-modus]6VWO baha[/edit&stout-modus] Eva (die lichtjes op haar tenen is getrapt -komp door de examenstress waarschijnlijk-)
Laatst gewijzigd op 11-05-2002 om 15:50. |
![]() |
|
Ik heb altijd meegekregen dat stoom en waterdamp twee verschillende dingen zijn. Waterdamp is water in gasvorm en stoom is zeer warm water dat niet verdampt is, maar op een of andere manier toch lichter is dan lucht en vliegt...
||
Citaat:
water dat niet verdampt is maar toch vliegt dat is toch verzadigde damp? en dat kan alleen maar in een gesloten vat
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 12-05-2002 om 17:54. |
![]() |
||
Citaat:
Wat een splitsing van H2O in H2 en O2 betreft: dit is een evenwichtsreactie waarbij, uitgaande van H2O als uitgangsstof en H2 en O2 als reactieprodukten, het evenwicht alleen bij hoge temperaturen (zeg boven 1000 K) rechts komt te liggen.
Laatst gewijzigd op 13-05-2002 om 17:20. |
![]() |
||
Citaat:
hoe zou je de pH dan verklaren van ionenoplossingen die met O2 reageren als er O2 aanwezig is bij het H2O waarin ze zijn opgelost. dan krijg je boem ofzow, dan is er geen pH meer, ![]() (maar we blijven vriendjes hé sgat?)
||
![]() |
Citaat:
Die reactie grijpt plaats, en is thermodynamisch bepaald. Ik heb dat vorig jaar ergens gezien in scheikunde. Zal de nota's eens zoeken (ooit, als ik tijd = zin heb). |
![]() |
||
Citaat:
T=298 K, K=1,3*10^80 T=500 K, K=7,8*10^45 T=750 K, K=1,1*10^29 T=1000 K, K=4,3*10^20 De evenwichtsconstanten hebben hierbij betrekking op gasreacties, dus op de ontleding van waterdamp in H2 en O2. And now for something completely offtopic: ik ben inderdaad 37. Klik in mijn reply maar op het icoontje voor mijn profiel en overtuig jezelf zou ik zeggen.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
ok nu we toch eerlijk zijn over profielen
ik ben een vrolijke dikkerd van 45, heb een vrouw en twee kinderen en mijn hobbies zijn: vissen, in de tuin werken en donderdagavond-bridgeavond in mijn staminé. ik werk op een grijs kantoortje waar ik bereken hoeveel zandkorrels er in een dozijn kunnn, want, zo zeg ik maar "niet ieder dozijn is hetzelfde" hehe vakmopje ![]() dag lieve kindertjes allemaal! ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Unief of hogeschool??? (chemie) Driez | 17 | 15-08-2010 10:43 | |
Studeren |
Verpleegkunde of Chemie. Iemand die een van deze studeert? Dobomobo | 12 | 04-12-2005 20:45 | |
Algemene schoolzaken |
Vragen over de studies Biomedische Wetenschappen/Chemie/Geneeskunde Creamcracker | 20 | 14-08-2004 17:26 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
chemie superdikkeknuf | 8 | 29-08-2003 20:44 | |
Algemene schoolzaken |
chemie superdikkeknuf | 10 | 26-08-2003 11:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bouw een raket zonder chemie (wedstrijd) Just Johan | 15 | 24-12-2002 12:53 |