Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2002, 22:50
Nilis
Nilis is offline
Heeft iemand die voor mij?
BvD Mzzlz Nilis!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-05-2002, 19:01
Emilia
Emilia is offline
Hey,

ik heb er just een werk van gemaakt, anders kan ik da wel eens sturen. Geef eens je e-mailadres anders.
Ciao!
xxx
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 19:03
Nilis
Nilis is offline
nilissnoep@hetnet.nl
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 18:15
Mik-mother
Mik-mother is offline
Ik weet niet of er al heen en weer gemaild is, maar hier is ook een samenvatting:

Als Medea’s man, Iason, haar ontrouw wordt en besluit met de dochter van de koning (Creon) te trouwen, zint zij op wraak. Creon vreest de wraak van Medea en verbant haar en haar 2 zoontjes uit Corinthe. Medea krijgt het bij Creon voor elkaar dat ze nog één dag mag blijven en verzint een list. Ze stuurt haar kinderen met geschenken voor de bruid, gedompeld in gif, naar het paleis onder het valse voorwendsel dat ze het huwelijk accepteert en wil dat haar zoontjes bij hun vader en diens nieuwe vrouw blijven. De kroonprinses sterft en ook Creon wordt slachtoffer, nadat hij zijn dochter kust. Zodra Medea dit bericht krijgt, vermoordt zij ook haar zoontjes om Iasons verdriet nog groter te maken. Medea had al geregeld dat ze veilig terechtkon bij Aegeus, de koning van Athene. Zodra Iason bij Medea’s huis aankomt, krijgt hij te horen dat ook zijn beide zoontjes dood zijn. Bovendien vertelt Medea hem dat hij zich niet op haar zal kunnen wreken, omdat ze naar het veilige Athene gaat. Iason verlaat het huis, gedompeld in verdriet.

Hij is niet geweldig, maar het is een samenvatting.
Reageren

Regels voor berichten