Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2004, 08:59
evil_elfje
evil_elfje is offline
Hallo,

Ik heb een vraagje je aan jullie. Ik ben met ene onderzoek bezig over de tolerantie in NL tegenover homosexuele mensen. Mijn vraag is hoe zou jij reageren als een klasgenoot of vriend/vriendin aan jou vertelt dat hij/zij denkt dat homo of lesbisch te zijn.

Wat vind je zelf van homosexuele mensen?

bedankt alvast voor jullie medewerking!

e_e
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 09:05
Verwijderd
ik ken er behoorlijk wat, en degenen die ik niet kan uitstaan zou ik ook niet kunnen uitstaan hebben als ze hetero waren.

maar ik ben eigenlijk belgische, dus ik denk dat ik niet in aanmerking kom om te antwoorden.

xxx
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 09:08
VanDalen
't zijn net mensen he..

Nee, serieus ik vind 't geen enkel issue.
Hopelijk worden ze gelukkig met een leuke partner.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 09:14
Sentingua
Sentingua is offline
Citaat:
VanDalen schreef op 29-07-2004 @ 10:08 :
't zijn net mensen he..

Oud 29-07-2004, 09:22
Charlottetje
Charlottetje is offline
hmm, gewoon.
ik ken al zoveel mensen die homo zijn, dus het is voor mij ook een soort van normaal.
vrienden zijn vrienden en zullen dat ook blijven ondanks dat ze homo zijn. Aan bi-sexuelen zou ik moeten wennen, denk ik, puur omdat ik me dat nog slechter voor kan stellen, denk ik.

p.s. het is wel geweldig hoor, om, als ik met een jongen uit ga (homo) en mijn zus er dan naar vraagt, te kunnen zeggen: "o, maar hij is homo hoor, dus ik maak geen kans."
Oud 29-07-2004, 09:33
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
't zijn net mensen he..

Oud 29-07-2004, 09:44
angel-nieke
angel-nieke is offline
k heb vrienden die homo of lesbi zijn... mij maakt t ech niej uit, van sommige mensen wist k t eigenlijk al voordat ze t zelf hadde gezegt.... k ga ze ook niet opeens anders behandelen ofzow... mijn vrienden blijven ech wel hetzelfde of ze nou he ho of bi zijn....
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 09:46
telluriet
telluriet is offline
Ik heb een gruwelijke hekel aan al die verwijfde relnichten die veel te vaak giechelen en zinnetjes als "Ach gossie." uitkramen. Verder heb ik er niet echt problemen mee.
Oud 29-07-2004, 10:09
EciD
EciD is offline
Citaat:
't zijn net mensen he..

Oud 29-07-2004, 10:24
elledc
elledc is offline
Citaat:
telluriet schreef op 29-07-2004 @ 10:46 :
Ik heb een gruwelijke hekel aan al die verwijfde relnichten die veel te vaak giechelen en zinnetjes als "Ach gossie." uitkramen. Verder heb ik er niet echt problemen mee.
Idem.

Ik denk dat de nieuwere generatie veel toleranter is en veel meer aanvaardt dan de oude generatie: onze ouders en grootouders. Hoewel ik niets tegen homo's heb vind ik nog steeds dat het niet hoort dat homosexuelen onderling trouwen met elkaar of dat zij een kind adopteren. Maar dat is MIJN mening. Voor de rest kan het me geen reet schelen.

Maar als je nu eens deze vraag zou stellen aan ouderen vanaf 40 jaar, dan zal je wel een grandioos meningsverschil zien tussen oud en jong wees maar zeker.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:39
A Sole Reminder
A Sole Reminder is offline
ik doe er totaal niet moeilijk over en sta er niet anders tegenover dan hetroseksualiteit
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:47
Verwijderd
ik zou het snap vinden dat diegene 'uit de kast' durfte te komen en het verder normaal vinden
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:47
Verwijderd
Geen problemen mee, waarom zou ik?
Ik ken er genoeg. Soms zijn het zelfs betere vrienden dan een heteroman, mar ja, das wel te verklaren.
Mensen zijn mensen en of ze nou homoseksueel
of heteroseksueel zijn.
Ik kan meestal mensen over het algemeen niet uitstaan dus
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:56
evil_elfje
evil_elfje is offline
Citaat:
utopia5 schreef op 29-07-2004 @ 11:24 :
Idem.

Ik denk dat de nieuwere generatie veel toleranter is en veel meer aanvaardt dan de oude generatie: onze ouders en grootouders. Hoewel ik niets tegen homo's heb vind ik nog steeds dat het niet hoort dat homosexuelen onderling trouwen met elkaar of dat zij een kind adopteren. Maar dat is MIJN mening. Voor de rest kan het me geen reet schelen.

Maar als je nu eens deze vraag zou stellen aan ouderen vanaf 40 jaar, dan zal je wel een grandioos meningsverschil zien tussen oud en jong wees maar zeker.

Ik ben met een best groot onderzoek bezig, ik heb ook het aan mensen van 40+ gevraagd en die zijn idd vaak minder tollerant. De reden eigenlijk dat ik dit vraag is omdat ik ook voorlichting heb gegeven op middelbarescholen en die reageerde heel vaak negatief en dat was dan in de leeftijdscatogorie van 13 t/m 17 jaar, zelf schrok ik daar heel erg van.

maar in iedere geval alvast bedankt voor alle positieve antwoorden.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 10:56
Verwijderd
Citaat:
't zijn net mensen he..

Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:03
Verwijderd
ik heb er geen problemen mee
alleen soms van die overdreven homo's zijn een btje irri
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 11:05
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Ik ken eigenlijk maar één lesbisch stelletje en dat zijn gewoon heel aardige meiden. Niemand die er raar op reageert.

Ik sta er heel positief tegenover. Homo's vind ik vaak zelfs erg schattig. Niet van die GayPride- nichten, maar gewoon die lieve ventjes die je wel eens hand in hand door de stad ziet lopen.

Oud 29-07-2004, 11:17
SRV
SRV is offline
Citaat:
Oud 29-07-2004, 12:03
Verwijderd
Ik zou blij zijn dat ze er voor uit durven te komen (en als ze het zelf al wel wisten, misschien verontwaardigd zijn dat ze het niet eerder gezegd hadden. Ze zouden toch moeten weten dat ik daar nooit moeilijk over zou doen).
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 12:55
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 29-07-2004 @ 12:03 :
ik heb er geen problemen mee
alleen soms van die overdreven homo's zijn een btje irri
Overdreven, lebberende, "o wat issie mooi" hetero's zijn ook irritant.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:27
Nona
Nona is offline
Jongens --> leuk, dan kunnen we samen de stad in, jongens spotten.
Meisjes --> leuk, dan uh... Biertje?
Oud 29-07-2004, 16:31
Charlottetje
Charlottetje is offline
oh, ik heb een vriend (homo dus) die het er nog best wel eens dik op wil leggen en nichterig gaat doen, het is echt hilarisch!
en wat ik eigenlijk toch niet echt had verwacht, idd het jongens kunnen bespreken. heerlijk!
(omdat ik vooral veel met homo's sprak heb ik zelfs een keer de 'theorie' (niet echt serieus) gehad dat, wanneer ik langer dan een half uur met een man in gesprek was, het een homo zou zijn. Klopte vaak, maar op een gegeven moment klopte het zo af en toe niet meer...)
Oud 29-07-2004, 16:36
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
*Cayenne* schreef op 29-07-2004 @ 12:05 :
maar gewoon die lieve ventjes die je wel eens hand in hand door de stad ziet lopen.
Ah, dat had ik kunnen zijn met mijn vriend....

Maar ja, ik zou er dus niet anders op reageren dan als iemand aan mij zou vertellen dat hij heterosexueel is. Misschien wel grappig om te zeggen dat iedereen op mijn werk er heel positief op gereageerd heeft dat ik homo ben, en dat terwijl ik echt in een 'mannen-bedrijf' werk, waar veel over 'lekkere wijven' en 'tieten' gepraat wordt. Vaak wordt er dan gezegd dat ik er zo 'leuk' mee omga. Denk ook dat dat heel belangrijk is, dat je wel jezelf blijft, maar je niet ineens verwijfd gaat gedragen (als je al van jezelf verwijfd bent, ok, kun je niets aan doen, maar niet ineens je zo gaan gedragen omdat je homo bent!).
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:40
Verwijderd
Reactie bij klasgenoot: "Waarom vertel je me dit?"
Vriend: heb ik er maar één van, en die is zeker niet homo.
Vriendin: mijn vriendin zegt dat ze bi is. Maakt mij verder niet uit.

Homo's heb ik niks op tegen, zolang ze maar niet smerig gaan doen in mijn buurt.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 29-07-2004 @ 13:55 :
Overdreven, lebberende, "o wat issie mooi" hetero's zijn ook irritant.
ik bedoel mannen in het roze met eeen overdreven kaktoontje praten
da's irri
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 16:57
Verwijderd
Citaat:
kwebbelientjuh schreef op 29-07-2004 @ 17:52 :
ik bedoel mannen in het roze met eeen overdreven kaktoontje praten
da's irri
Nee, de roze hakjes-nagels en haar/breezerkutjes zijn te paaien met hun eigen taaltje, het gegiegel om woorden als "penis" en "vagina" en prettyboys...
Oooooooooontopic!
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:04
Dith
Dith is offline
Een aantal vrienden van me zijn homoseksueel en steeds als ze het mij vertelden schrok ik er wel van omdat ik het niet had verwacht maar ik vind het totaal niet erg of wat dan ook.
Eentje daarvan is een hele goede vriend en daarmee kan ik net zoals met vriendinnen geweldig winkelen, lol hebben en over mannen praten. Hij wordt ook echt steeds nichteriger, nu meer mensen het weten en ik vind het alleen maar fijn voor hem omdat hij zich nu veel fijner voelt dan toen het nogal redelijk geheim was.
Oud 29-07-2004, 17:09
Verwijderd
ik vind t allemaal prima, ook goed dat ze er nu makkelijker voor uit kunnen komen dan voorheen. (gezien de maatschappij). ik vind ze niet vies, niet eng, helemaal niet. alleen moet ik toch nog even wennen als ik twee mannen zie zoenen. maar goed. verder dus nix aan de hand.

en de gay-parade van vorig jaar vond ik erg leuk
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Sovreze schreef op 29-07-2004 @ 17:57 :
Nee, de roze hakjes-nagels en haar/breezerkutjes zijn te paaien met hun eigen taaltje, het gegiegel om woorden als "penis" en "vagina" en prettyboys...
Oooooooooontopic!
jaah die zijn ook irri
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:50
evil_elfje
evil_elfje is offline
geef mij maar liver 10 gezellige relnichtjes dan 5 vervelende zeikende bacardi sletjes
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 17:52
Verwijderd
ik ken veel homoseksuele mensen en ik vind ze leuk
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 19:57
Verwijderd
homo zijn is maar een klein stukje van je (je seksualiteit), daarbuiten ben je nog zo veel meer..

homo's zijn mensen en mensen tolereer ik (als ze lief zijn) 100%..

(maar je hoort wel vaak (van mannen) dat ze vrouwelijke homo's toch best geil vinden, maar mannelijke ronduit smerig.. maar dat snap k niet..)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 20:14
Verwijderd
hoe zou jij reageren als een klasgenoot of vriend/vriendin aan jou vertelt dat hij/zij denkt dat homo of lesbisch te zijn.
Bij de 'klasgenoot' ws iets van 'oke'. Ligt er een beetje aan welke 'klasgenoot' natuurlijk ik heb klasgenoten met wie ik wekelijks spreek en klasgenoten wier naam ik niet eens weet. Bij een vriend/vriendin ook eerst met 'oke' maar vervolgens zou ik wat interesse tonen (goh, waarom vertel me dat nu pas, etc)

Dat verschilt per homosexueel mens.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
evil_elfje schreef op 29-07-2004 @ 18:50 :
geef mij maar liver 10000 gezellige relnichtjes dan 2 vervelende zeikende bacardi sletjes
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 22:32
Verwijderd
Citaat:
evil_elfje schreef op 29-07-2004 @ 09:59 :
Hallo,

Ik heb een vraagje je aan jullie. Ik ben met ene onderzoek bezig over de tolerantie in NL tegenover homosexuele mensen. Mijn vraag is hoe zou jij reageren als een klasgenoot of vriend/vriendin aan jou vertelt dat hij/zij denkt dat homo of lesbisch te zijn.

bedankt alvast voor jullie medewerking!

e_e
kun je zoiets niet anoniem doen? Ik denk dat je onderzoek zo niet van hele geweldige kwaliteit zal zijn! De meeste mensen zullen in dit topic soicaal wenselijke antwoorden geven...

maar goed, ik ben zelf gay... en de tolerantie valt nog sterk tegen zelf ervaar ik er niet veel van, maar genoeg knulletjes die door hun ouder na hun coming out uit huis gekickt worden
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 22:43
Verwijderd
Citaat:
utopia5 schreef op 29-07-2004 @ 11:24 :
Idem.

Hoezo nou horen? Ik vind het in deze tijd wel horen dat wij dezelfde rechten hebben als een hetero-stel We leven echt niet meer 50 jaar terug in de tijd, zoals jij in dat vreselijke christelijke dorp waar jij waarschijnlijk woont wel doet Waarom hoort het volgens jou niet? Zo heeft god het huwelijk niet bedoelt ofzo?

Citaat:
onzin, volwassenen kunnen over het algemeen veel volwassener met homoseksualiteit omgaan
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 22:44
Verwijderd
Ik weet sinds kort zeker dat een jongen waarvan ik het gevoel had dat hij mij leuk vind homo is.
ik heb hier geen problemen mee en ik zal ook echt niet anders met hem omgaan als eerst, alleen zal ik ook niet ontkennen dat als hij bijvoorbeeld om mijn nek springt een iets ander gevoel erbij krijg nouja, meer het gevoel dat hij erbij bepaalde gedachtes heeft (best lastig uitleggen) maar dat maakt me verder niet zo veel uit, zolang hij maar niet probeerd mij te zoenen ofzo vind ik het best.

edit: dus ik zou er geen problemen mee hebben zolang hij mij niet probeerd te versieren
en hij weet trouwens niet dat ik weet dat hij homo is (ik heb het van een vriend van hem)
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 22:54
Verwijderd
Citaat:
hihihi, meid gelukkig heb ik een pesthekel aan jouw soort, dus ik zal mijn best doen om jullie te irriteren
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 22:57
Verwijderd
Met homojochjes kun je leuk winkelen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 22:58
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
slobowicz schreef op 29-07-2004 @ 20:57 :
(maar je hoort wel vaak (van mannen) dat ze vrouwelijke homo's toch best geil vinden, maar mannelijke ronduit smerig.. maar dat snap k niet..)
Tja, hetero mannen vallen denk ik op meiden die 'seks' uitstralen. Ik weet niet hoe 't komt, maar ik vind 2 verliefde meiden die met mekaar zoenen extreem schattig, maar 2 kerels doen me niks (vind het niet ranziger dan man + vrouw ofzo).

Citaat:
Charlottetje schreef op 29-07-2004 @ 17:31 :
oh, ik heb een vriend (homo dus) die het er nog best wel eens dik op wil leggen en nichterig gaat doen, het is echt hilarisch!
Ik vind 't ook wel grappig. Neef van m'n ex is een behoorlijke nicht, hardstikke toffe vent.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2004, 23:48
probeer
probeer is offline
ik zou hem precies hetzelfde behandelen als daarvoor.
Oud 30-07-2004, 10:39
Verwijderd
Ach het zal het laatste op de wereld zijn waar ik me druk om maak
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 11:12
tiram
tiram is offline
Ik heb een negen maanden (!!) een relatie gehad met een jongen. Hij had het zelfs al over trouwen en dat ie kinderen met me wilde. Na een dikke negen maanden dumpte hij me via msn. Het contact was daarna alleen nog via msn.
Een paar weken geleden zei hij dat hij me iets moest vertellen: hij was homo, en dat wist hij al voordat hij wat met mij begon. Tuurlijk schrok ik wel even, het blijft een raar idee om zolang iets met een jongen gehadf te hebben die helemaal niet op meisjes valt. Maar het blijft voor mij gewoon dezelfde jongen.
Oud 30-07-2004, 11:12
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 29-07-2004 @ 23:58 :
Tja, hetero mannen vallen denk ik op meiden die 'seks' uitstralen. Ik weet niet hoe 't komt, maar ik vind 2 verliefde meiden die met mekaar zoenen extreem schattig, maar 2 kerels doen me niks (vind het niet ranziger dan man + vrouw ofzo).
Dat heb ik precies andersom (jongens die met elkaar zoenen zijn schattig, meiden relatief oninteressant).
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:14
juno
juno is offline
Alle verliefde zoenende of hand in hand lopende stelletjes zijn schattig.

Twee zoenende jongens vind ik eigenlijk doodzonde. Weer twee lekkertjes voor het vrouwelijk geslacht verloren. Ik vind ze namelijk zo lief. Echt, cute. Hoe relnichteriger hoe grappiger. Vooral jonge knappe relnichtjes.

Twee zoenende meiden...als ze knap zijn vind ik het wel leuk, maar van die oostduitse kampcommandantes....brrr.

Laatst gewijzigd op 30-07-2004 om 12:44.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:22
*Cayenne*
*Cayenne* is offline
Citaat:
tiram schreef op 30-07-2004 @ 12:12 :
Ik heb een negen maanden (!!) een relatie gehad met een jongen. Hij had het zelfs al over trouwen en dat ie kinderen met me wilde. Na een dikke negen maanden dumpte hij me via msn. Het contact was daarna alleen nog via msn.
Een paar weken geleden zei hij dat hij me iets moest vertellen: hij was homo, en dat wist hij al voordat hij wat met mij begon. Tuurlijk schrok ik wel even, het blijft een raar idee om zolang iets met een jongen gehadf te hebben die helemaal niet op meisjes valt. Maar het blijft voor mij gewoon dezelfde jongen.
Ik had op mn 14e ook een vriendje die ik verdacht verwijfd vond overkomen. En ja, die was dus ook homo.
Maar goed, hoe serieus is een relatie op je 14e? Lijkt me erger als je echt in een langdurige relatie zit en dan blijkt ineens dat je vriend homo is..

Citaat:
juno schreef op 30-07-2004 @ 13:14 :
Twee zoenende jongens vind ik eigenlijk doodzonde. Weer twee lekkertjes voor het vrouwelijk geslacht verloren. Ik vind ze namelijk zo lief. Echt, cute. Hoe relnichteriger hoe grappiger. Vooral jonge knappe relnichtjes.

Twee zoenende meiden...als ze knap zijn vind ik het wel leuk, maar van die oostduitse kampcommandantes....brrr.
Pien, wat breng je dat toch weer leuk.
Oud 30-07-2004, 12:32
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
idd...die zijn TE erg
maar verder maakt het me niet echt uit, moeten ze toch echt zelf weten...zolang ze mij er maar niet mee lastig vallen zeg maar
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 12:37
Verwijderd
Boeien. Als je je druk gaat maken om homo's heb je gewoon een groep mensen nodig om te minachten omdat je zelf een of ander probleem hebt.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2004, 17:46
filia dei
filia dei is offline
Maakt me totaal niet uit. Eigenlijk zou ik het niet eens geloven als iemand zou zeggen dat ie homoseksueel is. De halve school bij ons is homo en de rest is op z'n minst bi, anders hoor je er niet bij. (Ik geef toe, k'zit op een beetje vreemde school. Maar de macho's uit de bovenbouw zijn homoseksueel en zitten in 't leerlingen pannel etc...) Dus als er nou weer iemand zou beweren dat ie homo of lesbi is. Nou jah... leuk. Ik zou er echt niet anders mee omgaan dan. En ik vind twee meiden die in de pauze staan te lebberen net zo irritand als twee jongens of een jonge en een meisje.
Oud 30-07-2004, 17:51
Verwijderd
Ik heb er geen enkel probleem mee, alleen krijg ik bij die overdreven relnichten vaak wel het idee dat ze hun geaardheid nog niet helemaal geaccepteerd hebben. Verder zijn dingen als de Gay Games natuurlijk volslagen nonsens, tenzij wetenschappelijk aangetoond kan worden dat homo's lichamelijk anders ontwikkeld zijn dan hetero's.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten