Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-04-2004, 11:03
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Beste mensen,

Ik heb plannen om aankomende zomer op vakantie te gaan naar Tunesie. Ik heb wel wat informatie ingewonnen over het land maar nog niet zo veel. Ik zou graag de meningen en ervaringen van andere mensen willen horen die al een keer naar Tunesie zijn geweest.

Zie graag jullie reacties tegemoet.

Groeten,

PB
Oud 02-04-2004, 14:50
Miracle
Miracle is offline
Verweggistan.
Oud 06-04-2004, 15:07
Rensketje
Rensketje is offline
Hoihoi,

Hier een berichtje... aangezien je er nog niet zo heel veel had

Ik ben idd in Tunesie geweest, en het is er echt schitterend. ik weet niet wanneer je gaat, maar ik ben in februari geweest, en het weer was heerlijk!

Welke plaats is jouw bestemming? Ik ben in Sousse geweest, aan de kust dus. Ons werd verteld goed op je portemonnee te letten. gelijk als je aankomt op het vliegveld zijn er allemaal mensen die je willen helpen om je koffers te duwen en te dragen! Als je ze dit laat doen, moet je ze na die tijd geld betalen omdat ze jou geholpen hebben.

De sfeer die in Tunesie hangt was in Sousse vrij oosters. Waar je ook zit, in elke stad is een souk, een soort centrum met allemaal winkeltjes. Daar moet je natuurlijk heen, je zit dan echt niet tussen de hotels, maar tussen de vrolijk gekleurde doeken, het oplaaiende stof, de mensen echt top!

VErder wat je niet mag overslaan is een bezoek aan El Jem, dat is een plaatsje meer richting het binnenland, en daar staat een heeel groot amfitheater (de op tweenagrootste), ik vind hem mooier dan het Colosseum, omdat je hier ook allemaal verschillende trappetjes opkunt enzo, niet in banen geleid wordt.

Verder is Monastir de hoofdstad, daar is ook heel veel te zien. Een grote tempel, een beetje het idee van de Taj Mahal in India. Verder is hier ook nog een oud fort! (even via de achteringang gaan, dan kun je gratis (wij dachten namelijk dat we er alleen via die weg inkonden, toen bleek in een keer dat we via de achterkant erinkwamen: gratis toegang )

Ehmm, wat weet ik nog meer. Ja zoveel, het is er echt gewoon geweldig! Maar wel afdingen als je wat wilt kopen he!!

gr's renske
Oud 11-04-2004, 16:52
Rensketje
Rensketje is offline
Nou moet je wel ff laten weten of je het gelezen hebt en er wat aan had
Oud 12-04-2004, 14:22
mario
mario is offline
ik ben in monastir geweest en ik vond het best tegenvallen. wel wat mooie dingen zoals het fort en de boulevard zag er ook wel mooi uit. Voor de rest vond ik het tegenvallen weinig winkels bijvoorbeeld, strand is ook niet echt om over naar huis te schrijven. Verder vond ik het er allemaal vrij armoedig uit zien, veel afval gewoon naast de huizen op grote hopen.

en wat ik van de omgeving heb gezien waren vooral grote droge vlaktes, kameelsafari was wel leuk maar de omgeving was niet echt prachtig. Maar ik heb van horen zeggen dat Sousse en het eiland Djerba stukken mooier zijn.
Oud 07-06-2004, 19:22
sexylexy
sexylexy is offline
Ik ben in Tunesie in Djerba geweest, een eiland. ik zat in een club med-park en ik vond het erg leuk, ik ben ook op kameel door de woestijn gereden en er waren nog veel meer leuke dingen.
Oud 23-06-2004, 09:15
*O*Isabelle*O*
*O*Isabelle*O* is offline
Samen met mijn zus ga ik 13 juli ook naar tunesie, naar Sousse. Wij verblijven in het hotel El Hana Beach. Op internet heb ik wat informatie gezocht over dat hotel en sommige waren positief, andere weer erg negatief. Is iemand misschien ooit in dat hotel geweest?
Ik denk ook dat je moet begrijpen dat je in tunesie zit en niet in 1 of ander rijk europees land, dus ik verwacht niet al te veel luxe.
Ik hoor van veel mensen dat Sousse een leuke stad is waar veel te beleven is.
Gister zijn een vriendin van mij en haar moeder naar monastir vertrokken, ben benieuwd hoe zij het daar vinden.
En degene die ooit in Tunesie zijn geweest, hebben die een prik laten zetten bij de GGD...?
Oud 24-06-2004, 14:26
Rensketje
Rensketje is offline
Hyeeee..

ik sliep ook in El Hana Beach hahaha..

Ik vond het er echt heel erg mooi. Je zit zoals je zei in tunesie en moet geen bubbelbaden e.d. verwachten, maar dat doe je ook niet als ik je goed begrijp.

het eten is erg lekker, het is een soort lopend ontbijt/avondeten. Echt er is zoveeeel keuze, je kunt tien keer terugkomen etc. Elke avond zijn er weer andere toetjes etcetc. Het is erg echt heel erg leuk. Verder is de Souk/medina in Sousse(je weet wel: waar alle kleine winkeltjes stoffig op elkaar zitten) echt heel mooi. daar zijn we zo vaak heen geweeest, dat geeft echt sfeer. Want zolang je bij de kust blijft, blijft het best wel toeristisch. Waar je wel heen kunt is zoals ik al zei: El jem, daar staat een erg mooi amfitheater, en sowieso is de treinreis daar al een geweldige ervaring. Toen we terugwidlen stond echt de hele trein BOMVOl, ze stonden bijna buiten joh bij de deur.

Veel plezier!
renske
Oud 04-07-2004, 19:24
*O*Isabelle*O*
*O*Isabelle*O* is offline
Woehoe nog maar 8 daagjes en dan is het zover!!
Gaat er misschien ook iemand de 13e Juli naar Tunesie...?
Ik hoor het wel
Oud 04-07-2004, 22:19
Verwijderd
Ik ga de 27e.
Oud 23-07-2004, 18:05
Fleur
Fleur is offline
Ik ga in oktober naar Tunesië.
Blijf niet op 1 plek, we blijven iig 2 dagen ongeveer in Tunis en dan reizen we verder het land door. Lijkt me heel erg leuk.

Aangeraden wordt een DTP- en Hepatitis A vaccinatie.

Leuk om ervaringen van anderen te lezen.
Ik ga op internet nog even verder op zoek, altijd leuk als voorbereiding.

Citaat:
Rensketje schreef op 06-04-2004 @ 16:07 :

Verder is Monastir de hoofdstad, daar is ook heel veel te zien.
Tunis is trouwens de hoofdstad

Laatst gewijzigd op 23-07-2004 om 20:39.
Oud 30-08-2004, 10:21
Susu
Susu is offline
De TS is waarschijnlijk al op vakantie geweest, maar misschien dat iemand anders hier nog wat aan heeft.

Ik ben 5 jaar geleden (geloof ik) naar Tunesië geweest. We zaten in een hotel in Sousse (aan de kust). Erg mooi daar! Vooral in het "centrum". De meeste mensen zijn erg arm, maar ook heel gastvrij.

Ik ben ook een dag in Tunis geweest, wat ook aan te raden is. Die zelfde dag waren we ook in Cartago geweest, een oude Romeinse nederzetting. Dat was denk ik het meest indrukwekkende dat ik daar gezien heb.

Verder is het al best lang geleden en weet ik het niet zo heel goed meer. Wel weet ik dat het heel erg leuk was en dat ik er een zeer positief gevoel aan over gehouden heb.
Oud 30-10-2004, 18:47
droomkoningin
droomkoningin is offline
Monastir is niet de hoofdstad van Tunesie

Ik ben net vier uurtjes thuis van Tunesie en het was te gek!

Regels voor berichten