Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2004, 18:29
Verwijderd
BRIGHT YOUNG THINGS

Regie & Scenario: Stephen Fry / Camera: Henry Braham / Cast: Stephen Cambell Moore, Emily Mortimer, Fenella Woolgar, Jim Broadbent / Duur: 106 minuten / Bijzonderheden: Engeland 2003 /

In zijn swingend regiedebuut toont Stephen Fry ons het wilde, extravagante Londen in de ‘roaring twenties & thirties’. De roddelpers smult van de decadente feesten vol seks, drugs en jazz van een groep jonge hippe mensen. Eén van hen, de beginnende schrijver Adam (Stephen Cambell Moore), is tot over zijn oren verliefd op de mooie maar koele Nina (Emily Mortimer) en wil met haar trouwen, maar heeft daar steeds geen geld voor. Zijn manuscript wordt gestolen, hij wint een weddenschap, maar iemand anders gaat er met het geld vandoor. Nina die inmiddels een huwelijksaanzoek van een oude schoolvriend heeft gehad begint haar geduld te verliezen. In deze wervelende film zitten jongeren nergens mee. Als het eens tegenzit is het tijd voor champagne, en als het meezit helemaal. Toch is er op de achtergrond de dreiging van de naderende wereldoorlog voelbaar. Het scenario is gebaseerd op de roman ‘Vile bodies’ van Evelyn Waugh.

Bron: http://www.schuttershoftheater.nl/

Wederom werd ik geïnspireerd door het filmhuis waar ik werk. Deze film wil ik zeker gaan zien, ik heb er nog geen trailer van gezien maar wat ik er hier van lees ziet er erg veelbelovend uit, evenals de stills. Op IMDB krijgt deze titel een 6,6.

Wie heeft 'm gezien of wil 'm gaan zien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-08-2004, 18:37
Verwijderd
Hm, mwah. Het onderwerp spreekt me niet echt aan. Stephen Fry is wel koel though.

Misschien wel leuk om eens te kijken als ik hem tegen kom.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2004, 21:25
King Ralph
King Ralph is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 12-08-2004 @ 19:29 :
Wie heeft 'm gezien of wil 'm gaan zien?
The Roaring Twenties..... kan leuk zijn.... Wil 'm wel zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten