Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-08-2004, 16:38
JessieL
JessieL is offline
Een paar weken terug ben ik in Frankrijk geflitst. Ik weet niet meer hoeveel ik reed en hoeveel ik eigenlijk mocht rijden.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met boetes in Frankrijk. Ik hoorde dat ze behoorlijk hoog kunnen zijn.

Ik heb ook gehoord dat Nederland geen verdrag heeft met Frankrijk en dat je daarom je boete nooit opgestuurd krijgt. Van anderen hoor ik dat dit verleden tijd is. Weet iemand hier meer over?

Volgende keer beter opletten!

Alvast bedankt
Advertentie
Oud 11-08-2004, 17:05
Miracle
Miracle is offline
Wij zijn een keer geflitst in zuid-oost Duitsland, daar hebben we nooit meer wat van gehoord.

We hebben een bekeuring gehad in Italië bij Rome. We stonden verkeerd geparkeerd en hebben ook nooit een rekening thuis gehad.

Nou ja, ik denk dat je hier niet veel aan hebt. Misschien ff googlen of kijken op sites van de overheid?
Oud 11-08-2004, 17:12
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
dit is misschien geen optie voor jou
maar ik zou zeggen, gewoon afwachten, je ziet wel of er wat komt
Oud 11-08-2004, 21:39
athousanddreams
athousanddreams is offline
Ik ben ook een keer in Frankrijk geflitst en daar heb ik niks meer van gehoord. Ook een keer in Zwitserland, toen stuurden ze een boete en een aanmaning maar das inmiddels al een tijdje geleden en niks betaald en ook niks gehoord.
Maar het kan best dat je er, als je nog eens in Frankrijk wordt aangehouden, problemen mee kan krijgen.
Oud 11-08-2004, 21:49
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Als je er iets van hoort en ze willen dat je betaalt, dan gewoon betalen. Anders niet.

Met boetes heb ik een beetje ervaring, maar niet met flitsboetes. De vriend van mijn zusje had een keer een boete gekregen voor een scannertje in de auto, € 750. Dat scannertje was voor flitsers en zo op te sporen en was op dat moment nog geldig in Nederland (mocht je dus hier nog gebruiken, nu niet meer) maar in Frankrijk niet. Wij hadden dat ding niet aan staan, want wij wisten echt niet hoe dat werkte. Was trouwens de auto van zijn ouders waar hij in reed, wist hij veel wat dat was. Maar goed, wij moesten dus mee naar het bureau, hebben het geld gepind en betaald in Frankrijk zelf. Maja, wij werden aangehouden om iets heel anders... en jij bent niet aangehouden. Ik weet het dus niet...
Oud 12-08-2004, 07:39
BlackLion
BlackLion is offline
In princiepe krijg je de boete thuis gestuurd. Alleen 9 van de 10 keer gebeurt dat dus niet. Vroeger kreeg je de boete altijd. Want als je hem niet betaald had en je werd bij de grens aangehouden voor de pasppoort controle dan stond die bekeuring openen en kon je gelijk afrekenen. Tegenwoordig met opengrenzen is dat niet meer het geval. Zolang je hem niet thuis krijgt hoef je niet te betalen. Als je hem thuis krijgt is het beter dat je hem wel betaald. Anders wordt je opgenomen in het systeem van wan betalers en dan wordt hij echt heel duur.
Oud 12-08-2004, 14:06
Verwijderd
Wij zijn in Noorwegen geflitst, maar ik vraag me af of de bekeuring ooit aan komt.
Oud 12-08-2004, 15:29
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Wat dacht je van gewoon afwachten..
Oud 12-08-2004, 15:47
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 12-08-2004 @ 16:29 :
Wat dacht je van gewoon afwachten..
Als Frankrijk bekend staat om fikse boetes dan 'wacht je niet GEWOON af'
Oud 12-08-2004, 17:38
luchtballon
luchtballon is offline
Ze wilden deze of volgende zomer gaan regelen dat het wel goed geregeld werd met boetes in het buitenland, maar ik weet niet of dat al wel zo is.

Mijn vader is een jaar of 8 geleden ook geflitst in Frankrijk, maar hij heeft nooit betaald. wel is er een boete geweest en is er zelfs nog iemand aan de deur geweest, maar ze konden je toen niks maken. Boete is nog niet betaald.
Oud 12-08-2004, 17:52
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Chachacha schreef op 12-08-2004 @ 16:47 :
Nee, dan stuur je een brief met geef met aub die boete..
Je wacht GEWOON af als de boete komt komt hij wel komt hij niet dan hoef je niet te betalen, lijkt mij simpel zat.
Oud 13-08-2004, 00:01
Tiño
Tiño is offline
hoef je nooit te betalen,komt nog verandering in, stond pas in volkskrant magazine oid geloof ik...of nee in t AD voor de vakantie begon...
Oud 13-08-2004, 08:00
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
ik ben vele malen geflitst in Duitsland en in Belgie. Nog nooit heb ik een rekening gehad behalve toen ik aangehouden werd door de Duitse politie zelf. Dat werd contant afrekenen.
Oud 13-08-2004, 08:03
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Chachacha schreef op 12-08-2004 @ 16:47 :
wat voor een achterlijke reply is dit

ookal zijn het boetes van een miljoen,
dan is achfwachten nog het enige wat je kan doen

(dat rijmt )
Oud 13-08-2004, 10:10
JessieL
JessieL is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 13-08-2004 @ 09:03 :
wat voor een achterlijke reply is dit

ookal zijn het boetes van een miljoen,
dan is achfwachten nog het enige wat je kan doen

(dat rijmt )

Wat ik ermee bedoelde te zeggen is dat als je wellicht een paar honderd euro moet betalen dan wacht je natuurlijk wat gespannen af en niet 'gewoon'. Tuurlijk moet ik afwachten, kan moeilijk iets anders doen. ik wilde gewoon weten of iemand er ervaring mee heeft zodat ik weet wat ik kan verwachten en uberhaupt of ik iets kan verwachten
Oud 14-08-2004, 20:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik dacht eigenlijk dat het dit jaar voor het eerst was dat als je in Belgie of Frankrijk geflitst wordt dat je het dan toch moet betalen ook al kom je uit Nederland maar hoe dat precies zit weet ik niet want ik heb er niet zo goed opgelet omdat ik in Nederland op vakantie ben geweest zonder auto
Oud 16-08-2004, 22:30
MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Lol,

Mijn pa rijd overal 160km/per uur .
En is in spanje nog nooit geflits.Wel in frankrijk en belgie.
stuk of 4 keer.
Maar heeft er niks van gehoord.

Ik heb wel gehoord.Dat als de gendarme(marrechaussee)in frankrijk je betrappen met een flinke snelheid.Dat ze je meteen aanpakken en een boete geven.En natuurlijk ook meteen moet betalen.
Maar dan heb je echt pech.Maar als je geflits word heb je gewoon geluk in mij ogen.
Oud 17-08-2004, 16:55
Schuah
Schuah is offline
Oke, ik zal maar even uitleggen hoe het in het echt in het werk gaat, ik heb er namelijk praktijkervaring mee

Als je geflitst wordt, wordt de bekeuring opgestuurd naar de regiopolitie in Nederland (naar de regio waar jij in woont natuurlijk). De bedoeling is dan dat jij naar het politiebureau komt, waar een proces-verbaal op wordt gemaakt: jij moet verklaren dat je idd op dat moment en tijdstip daar reed. Daarna betaal je de boete en ben je klaar.

Nu loop ik zelf stage bij de politie (ik zit in opleiding), en de politie in Nederland heeft nu eenmaal betere dingen te doen. Ik heb wel eens van een collega gehoord of ik even een verklaring af wilde leggen, hij had een foto van mij met 160km/h op de A20 in Frankrijk.... nooit gedaan natuurlijk
Oud 17-08-2004, 17:57
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Schuah schreef op 17-08-2004 @ 17:55 :
Oke, ik zal maar even uitleggen hoe het in het echt in het werk gaat, ik heb er namelijk praktijkervaring mee

Als je geflitst wordt, wordt de bekeuring opgestuurd naar de regiopolitie in Nederland (naar de regio waar jij in woont natuurlijk). De bedoeling is dan dat jij naar het politiebureau komt, waar een proces-verbaal op wordt gemaakt: jij moet verklaren dat je idd op dat moment en tijdstip daar reed. Daarna betaal je de boete en ben je klaar.

Nu loop ik zelf stage bij de politie (ik zit in opleiding), en de politie in Nederland heeft nu eenmaal betere dingen te doen. Ik heb wel eens van een collega gehoord of ik even een verklaring af wilde leggen, hij had een foto van mij met 160km/h op de A20 in Frankrijk.... nooit gedaan natuurlijk
een echte vent wordt geen agent, moest het gewoon even kwijt..

Regels voor berichten