Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-08-2004, 22:44
mystress-darqyr
mystress-darqyr is offline
Hoi,

ik heb sinds vorige week een gescheurde kuitspier en moet van de dokter op krukken lopen. ik mag ondertussen wel licht op m'n been steunen, maar daarvoor mocht ik dit helemaal niet. nu vroeg ik me af, ik weeg rond de 100 kilo en het lopen met krukken is lichamelijk eigenlijk veel te zwaar. Zijn er tips die jullie hebben, om ondanks de hoeveelheid gewicht die op je armen en benen leunen deze toch neit teveel te belasten? Ik heb namelijk bij mijn goede been al maanden een gekneusde voet(waarmee het opzich vaak wel goed gaat, maar die telkens weer terugkomt)
Mijn moeder, die zwaarder weegt als ik, heeft bij het met krukken lopen een tenniselleboog opgelopen. zijn er bepaalde richtlijnen voor krukken lopen met overgewicht ofzo?

Laatst gewijzigd op 27-08-2004 om 22:48.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 06:26
Verwijderd
Ik denk dat je dit beter kunt overleggen met een fysiotherapeut (oid)...die heeft er denk ik meer verstand van en kan als het niet goed is voor bv. je armen misschien een andere oplossing verzinnen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 11:17
Roos
Roos is offline
Het is inderdaad echt behoorlijk zwaar om de hele dag met krukken rond te lopen, en het is goed mogelijk om zo klachten in de handen/armen/schouders te krijgen

De makkelijkste oplossing is natuurlijk: minder bewegen! Misschien kan je via je school of werk, regelen dat je bepaalde dingen mag missen ofzo. En inderdaad kan je het verder het bestemet je huisarts overleggen, zoals Leonoor zei
Oud 28-08-2004, 11:20
Verwijderd
Een meisje dat ik ken had krukken om haar knieën zeg maar wat te ontzien van haar overgewicht, die krukken steunden op twee punten; boven haar elleboog en er onder. Zodat ze haar elleboog niet zo overbelasten. Zelf begreep ik van haar dat ze het lopen met krukken als hulpmiddel veel lichter en fijner vond dan zonder krukken.

Maar idd, vraag dit eens aan je arts, die kan dat beter uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2004 @ 12:20 :
die krukken steunden op twee punten; boven haar elleboog en er onder.
Er bestaan volgens mij ook krukken waarbij je met je onderarmen op 'iets' (een deel van de kruk (duh ), maar ik weet niet of dat een naam heeft en zo ja, wat die naam is) rust...dat is ook minder zwaar voor je armen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 15:33
kimberley
kimberley is offline
Niet hetzelfde geval, maar ik had een ongeluk gekregen waarbij zowel mijn arm niet belast mocht worden en mijn been ook niet. Ik kreeg hiervoor gewoon een rolstoel. Is dat niks voor jou dan?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 16:16
Warsocket
Warsocket is offline
Ben ook wel eens door mijn enkel gegaan moest ik ook op krukken lopen
nja dat gaat gewoon
ik weeg toch ook al 92 kilo dus echt licht is dat niet

voor mijn lengte heb ik geen overgewicht +-1.98 m
magoed ik had iig geen problemen met krukken lopen

dus probeer het zou ik zeggen
Oud 28-08-2004, 17:57
Verwijderd
Citaat:
kimberley schreef op 28-08-2004 @ 16:33 :
Niet hetzelfde geval, maar ik had een ongeluk gekregen waarbij zowel mijn arm niet belast mocht worden en mijn been ook niet. Ik kreeg hiervoor gewoon een rolstoel. Is dat niks voor jou dan?
Vaak willen ze mensen nog steeds inspanning laten leveren, dus schakelen ze pas heel laat op een rolstoel over. Als je eenmaal in een rolstoel zit met overgewicht, kom je er niet snel meer uit.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 18:09
mystress-darqyr
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2004 @ 18:57 :
Vaak willen ze mensen nog steeds inspanning laten leveren, dus schakelen ze pas heel laat op een rolstoel over. Als je eenmaal in een rolstoel zit met overgewicht, kom je er niet snel meer uit.
daar ben ik het niet mee eens...dat is pas als je in een rolstoel zit DOOR overgewicht.
ik ben vandaag naar de huisartsenpost geweest, en er is de afgelopen week door de huisarts waar ik ben geweest voor mijn been, verkeerd gehandeld, waardoor ik nu helemaal niet meer mag lopen. deze bevestigde ook, dat je met overgewicht door krukken dusdanige blessures kan krijgen als je een been helemaal niet mag gebruiken dat een rolstoel een betere optie zit. Omdat zowel mijn 'goede' enkel als mijn armen de afgelopen week zwaar overbelast zijn geweest had ik als ik was doorgelopen met krukken grote kans gehad dat ik nog veel langer in een rolstoel had moeten zitten als nu(max 2 weken)
Oud 28-08-2004, 18:26
Verwijderd
Citaat:
mystress-darqyr schreef op 28-08-2004 @ 19:09 :
daar ben ik het niet mee eens...dat is pas als je in een rolstoel zit DOOR overgewicht.
Hmm, nee, mensen die door overgewicht in een rolstoel moeten, moeten in een rolstoel. Mensen met overgewicht die niet in een rolstoel hoeven (doordat het probleem niet zozeer iets met het overgewicht te maken heeft) zien doktoren liever niet in rolstoelen, maar soms slaan ze ook een beetje door. (In jouw geval dus bv, je mag nu gewoon je enkels niet belasten en met krukken loop je gevaar meer blesures te krijgen. Sommige artsen laten mensen dan toch op krukken lopen, zodat ze wat actiever zijn dan in een rolstoel.)
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 21:52
mystress-darqyr
Citaat:
Andijvie schreef op 28-08-2004 @ 19:26 :
Hmm, nee, mensen die door overgewicht in een rolstoel moeten, moeten in een rolstoel. Mensen met overgewicht die niet in een rolstoel hoeven (doordat het probleem niet zozeer iets met het overgewicht te maken heeft) zien doktoren liever niet in rolstoelen, maar soms slaan ze ook een beetje door. (In jouw geval dus bv, je mag nu gewoon je enkels niet belasten en met krukken loop je gevaar meer blesures te krijgen. Sommige artsen laten mensen dan toch op krukken lopen, zodat ze wat actiever zijn dan in een rolstoel.)
maar dat ligt er dan neem ik aan ook hoeveel overgewicht iemand heeft, waardoor dit komt en hoe deze persoon ermee omgaat?

in mijn geval is het gevaar er niet dat ik erin blijf(ook omdat ik gek op sporten ben) en omdat ik veel te veel hou van wandelen, en het leven om lang stil te blijven zitten. zodra ik eruit mag ga ik eruit(nog een weekje, dan mag ik fysiotherapie gaan volgen
Oud 28-08-2004, 22:13
Fade of Light
Fade of Light is offline
Misschien schud dit je ook wakker dat je iets aan je overgewicht moet doen? No offence.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2004, 22:41
mystress-darqyr
Citaat:
Fade of Light schreef op 28-08-2004 @ 23:13 :
Misschien schud dit je ook wakker dat je iets aan je overgewicht moet doen? No offence.
voor mij is het belangrijker dat ik gelukkig ben en dat ik goed in m'n vel zit. dieeten wil ik niet, bovendien heb ik dan een grote kans dat ik dan terugval in de eetstoornis die ik heb gehad.
zolang ik mezelf accepteer zoals ik ben, mezelf mooi vind en van mezelf hou is het goed.
Oud 28-08-2004, 23:19
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ok, mij maakt het verder niet uit hoor, vandaar ook dat mijn opmerking niet aanvallend bedoeld kan zijn
Alleen, ben je wel gelukkig, als het lichamelijk niet al te goed gaat, als je overgewicht hebt?

Maargoed, als je hier zonder al teveel problemen (door je overgewicht) uitkomt en je hebt er geen problemen mee, go ahead
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 09:35
mystress-darqyr
Citaat:
Fade of Light schreef op 29-08-2004 @ 00:19 :
Ok, mij maakt het verder niet uit hoor, vandaar ook dat mijn opmerking niet aanvallend bedoeld kan zijn
Alleen, ben je wel gelukkig, als het lichamelijk niet al te goed gaat, als je overgewicht hebt?

Maargoed, als je hier zonder al teveel problemen (door je overgewicht) uitkomt en je hebt er geen problemen mee, go ahead
ik ben zeker gelukkig, ik heb geen lichamelijke problemen(normaal) door mijn overgewicht. alleen nu, nu ik die blessure heb. bovendien, zelfs al zou ik niet kunnen lopen, dat betekent niet dat je niet gelukkig kan zijn. zelfs al had ik een heel erge ziekte, dat betekent niet dat je niet gelukkig kan zijn. veel mensen zijn ongelukkig, maar iedereen kan gelukkig worden, als je het wilt!
Oud 29-08-2004, 11:49
Verwijderd
Citaat:
mystress-darqyr schreef op 28-08-2004 @ 22:52 :
maar dat ligt er dan neem ik aan ook hoeveel overgewicht iemand heeft, waardoor dit komt en hoe deze persoon ermee omgaat?

in mijn geval is het gevaar er niet dat ik erin blijf(ook omdat ik gek op sporten ben) en omdat ik veel te veel hou van wandelen, en het leven om lang stil te blijven zitten. zodra ik eruit mag ga ik eruit(nog een weekje, dan mag ik fysiotherapie gaan volgen
Dat is waar natuurlijk, meisje waar ik het net over had zou absoluut niet in een rolstoel mogen belanden, dan komt ze er nooit meer uit. Nu moet ze wel bewegen etc, dat zou ze als het niet zou moeten, ook echt niet doen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten