Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-08-2004, 23:22
Verwijderd
Stel, iemand valt je lastig via msn
het is het emailadres wat diegene gebruikt voor zijn/haar vrienden, dus ik neem aan dat als diegene een mail verstuurt, als afzender diens naam vermeld wordt (gewoon voor je het mailtje opent in je inbox zegmaar)
Die persoon wil zijn naam niet zeggen en heeft geen profiel dat je kunt zien via msn oid.

is er een manier om er achter te komen welke naam die persoon heeft ingesteld als zijnde de zijne, zonder die persoon te mailen? (hij/zij zal sowieso niet terugmailen).

Beetje apart verhaal, hoop dat iemand iets weet?

Ik heb het op software gezet, aangezien ik niet zou weten waar het anders zou moeten
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2004, 23:39
dafelix
dafelix is offline
MSN Messenger ffs

Nee, zoals jij bedoelt niet. het meeltje wordt verzonden met de 'naam' van diegene, die overigens nieteens aan de realiteit verbonden hoeft te zijn. die 'naam' is niet 'op te vragen'

welliswaar kun je 'ns met google zoeken of iemand dat adres ergens gerbuikt (weinig change though)

die 'treiteraar' van jou, daar weet je een ding al over zeker, het is een laf achterbaks figuur, om zo jou lastig te vallen (bij het zoeken naar je slachtoffer, let op die kenmerken)

verder zou ik me er weinig van aantrekken

(Nah, dit past denk ik niet zo goed in het centrale topic)
Oud 06-08-2004, 23:39
Marcus
Marcus is offline
Je wil dus de naam weten van degene met bijvoorbeeld het email adres hacker001@hot...?
Oud 06-08-2004, 23:42
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 07-08-2004 @ 00:39 :
MSN Messenger ffs

Nee, zoals jij bedoelt niet. het meeltje wordt verzonden met de 'naam' van diegene, die overigens nieteens aan de realiteit verbonden hoeft te zijn. die 'naam' is niet 'op te vragen'

welliswaar kun je 'ns met google zoeken of iemand dat adres ergens gerbuikt (weinig change though)

die 'treiteraar' van jou, daar weet je een ding al over zeker, het is een laf achterbaks figuur, om zo jou lastig te vallen (bij het zoeken naar je slachtoffer, let op die kenmerken)

verder zou ik me er weinig van aantrekken

(Nah, dit past denk ik niet zo goed in het centrale topic)
Ik weet dat die naam niet de echte naam hoeft te zijn, maar wie weet..

Google heb ik al geprobeerd, geen resultaat.

Het is inderdaad nogal een laffe manier, zeer vervelend. Ik denk dat ik weet wie het is (weet wel de voornaam (tenminste.. als ze de waarheid sprak )), maar dat is nog iets te weinig om actie te ondernemen omdat ik niks kan bewijzen & het dus niet zeker weet.

Ik wacht wel ff af tot ze een fout maakt ofzo want dit is om ziek van te worden, dreigen tot in elkaar slaan enz op msn..

iig bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 23:42
Verwijderd
Citaat:
Dj Mark schreef op 07-08-2004 @ 00:39 :
Je wil dus de naam weten van degene met bijvoorbeeld het email adres hacker001@hot...?
Inderdaad
of nou ja.. iig de naam die diegene heeft ingevuld, ik weet niet zeker of dat de echte naam is natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 23:44
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
(: schreef op 07-08-2004 @ 00:42 :
Inderdaad
of nou ja.. iig de naam die diegene heeft ingevuld, ik weet niet zeker of dat de echte naam is natuurlijk
Wat dafelix ook al zei, blokkeer deze persoon gewoon, want deze persoon is te laf om zijn/haar eigen identiteit te onthullen.
Oud 06-08-2004, 23:48
Verwijderd
Citaat:
Dj Mark schreef op 07-08-2004 @ 00:44 :
Wat dafelix ook al zei, blokkeer deze persoon gewoon, want deze persoon is te laf om zijn/haar eigen identiteit te onthullen.
Al gedaan, maar diegene blijft maar bezig met berichten plaatsen op mijn weblog, met daarin beledigende/irriterende dingen en bedreigen en weet ik het . Omdat ik daar vanaf wil, wil ik haar dat even persoonlijk zeggen, zo lang ze anoniem blijft kan ik er weinig tegen doen.

Het gaat niet eens ergens over, haar punt is dat ze met haat. Als ik vraag om een reden zegt ze wat vage zaken, en omdat haar broer mij niet moet. Wie haar broer is wil ze niet zeggen, ook niet wat ik hem of haar ooit aangedaan heb Het enigste wat ze blijft herhalen zijn bedreigingen, waar ik niet van gediend ben. (buiten dat heb ik nooit iemand iets gedaan voor zover ik weet, maar dat terzijde)
Met citaat reageren
Oud 06-08-2004, 23:51
dafelix
dafelix is offline
mss kun je bij je weblog het IP achterhalen, en deze vervolgens bannenvan je weblog

[mierenneukmodus]
het is 'enige', 'enigste' is fout
[/mierenneukmodus]
Oud 06-08-2004, 23:53
Verwijderd
Citaat:
dafelix schreef op 07-08-2004 @ 00:51 :
mss kun je bij je weblog het IP achterhalen, en deze vervolgens bannenvan je weblog
Nope, mijn weblog loopt via www.web-log.nl, een gratis aanbieder, die niet die mogelijkheid biedt. Helaas.

Citaat:

[mierenneukmodus]
het is 'enige', 'enigste' is fout
[/mierenneukmodus]
tis al laat
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 02:20
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
(: schreef op 07-08-2004 @ 00:48 :
Al gedaan, maar diegene blijft maar bezig met berichten plaatsen op mijn weblog, met daarin beledigende/irriterende dingen en bedreigen en weet ik het . Omdat ik daar vanaf wil, wil ik haar dat even persoonlijk zeggen, zo lang ze anoniem blijft kan ik er weinig tegen doen.

Het gaat niet eens ergens over, haar punt is dat ze met haat. Als ik vraag om een reden zegt ze wat vage zaken, en omdat haar broer mij niet moet. Wie haar broer is wil ze niet zeggen, ook niet wat ik hem of haar ooit aangedaan heb Het enigste wat ze blijft herhalen zijn bedreigingen, waar ik niet van gediend ben. (buiten dat heb ik nooit iemand iets gedaan voor zover ik weet, maar dat terzijde)
Al eens gedreigd met politie?

Dit valt volgens mij onder bedreigen, dat het via msn messenger gebeurt maakt niks uit voor zover ik weet.
Oud 07-08-2004, 09:43
freyk
freyk is offline
Citaat:
mss kun je bij je weblog het IP achterhalen
Precies, eerst uitzoeken wie die gast is en hem dan persoonlijk aanspreken.
Oud 07-08-2004, 11:21
Marcus
Marcus is offline
Mocht je zin hebben om te achterhalen wie het ongeveer is, stuur hem/haar maar een keer door naar een site van mij, daar kan ik het IP adres zien, en met een whois zie je de provider en de host-name wel.

Mocht je daar behoefte aan hebben, PM me maar.
Oud 07-08-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Dj Mark schreef op 07-08-2004 @ 03:20 :
Al eens gedreigd met politie?

Dit valt volgens mij onder bedreigen, dat het via msn messenger gebeurt maakt niks uit voor zover ik weet.
Nee, nog niet gedaan.
Is nu ook al een paar dagen niet online geweest, maar als dit nog langer duurt is dat idd wel een optie. Heb er genoeg van
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 15:30
freyk
freyk is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 07-08-2004 @ 12:21 :
Mocht je zin hebben om te achterhalen wie het ongeveer is, stuur hem/haar maar een keer door naar een site van mij, daar kan ik het IP adres zien, en met een whois zie je de provider en de host-name wel.
Ok, maar hoe kan je dat zien?
Ik bedoel er komen honderen mensen naar je site, hoe kan je die éne eruit vissen?
Misschien kan je mij er wel uit
Oud 07-08-2004, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Dj Mark schreef op 07-08-2004 @ 12:21 :

Mocht je daar behoefte aan hebben, PM me maar.
Weet je wel zeker dat je de goeie eruit haalt dan?
Maar graag, kan het iig proberen

Ik pm je zometeen
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 18:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:

ik wilde al zeggen "al eens van IP-bannen gehoort", maar als je weblog gespamt wordt, en het krengt ondersteunt geen bannen van mensen..... tja, dan zit je, denk ik.

de weblog in kwestie bied in ieder geval geen kans er van af te komen.
Oud 07-08-2004, 18:16
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 07-08-2004 @ 19:14 :
ik wilde al zeggen "al eens van IP-bannen gehoort", maar als je weblog gespamt wordt, en het krengt ondersteunt geen bannen van mensen..... tja, dan zit je, denk ik.

de weblog in kwestie bied in ieder geval geen kans er van af te komen.
inderdaad, helaas niet.
vandaar dat ik het ook even irl wil oplossen, ik weet vrijwel zeker dat ze in mn gezicht niks durft te zeggen of in ieder geval een stuk minder stoer is, hopen dat het daarna dan opgelost is
Met citaat reageren
Oud 07-08-2004, 23:09
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
freyk schreef op 07-08-2004 @ 16:30 :
Ik bedoel er komen honderen mensen naar je site, hoe kan je die éne eruit vissen?
(: voegt me toe op msn, en dan spreken we een tijd en datum af waarop we alledrie online zijn, en dan kan ik zo zien via de log-files wie er op welk tijdstip online zijn geweest.

Ik weet zeker dat dit werkt, omdat dit al vaker is voorgekomen.

Honderden is trouwens wel iets overdreven, maar toch vind ik het leuk opgemerkt
Oud 08-08-2004, 00:58
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 07-08-2004 @ 16:30 :
je kan ook http://www.DJ-Markzijnsitediewaarschijnlijkinzijnprofieltevindenis.iets/lndex.php

en JA, lndex is geschreven met een kleine letter L ipv hoofdletter i of je verzint iets anders.
op die pagina log je gewoon het IP, je kan trouwens met php de provider opvragen (weet zo niet meer hoe) en verder forward die pagina je naar de echte index.

je hebt 1 iemand in je log staan (als het goed is dan , en anders log je de tijd ook ff voor de zekerheid).

dan kan het niet missen (hou er wel rekening mee dat het IP wat je krijgt niet altijd betrouwbaar is want ook dat kan nep zijn, maar mensen die dat kunnen houden zich over het algemeen niet bezig met mensen bedreigen over msn)

Laatst gewijzigd op 08-08-2004 om 01:00.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 17:17
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
fosje schreef op 08-08-2004 @ 01:58 :
je kan ook http://www.DJ-Markzijnsitediewaarsch...iets/lndex.php

en JA, lndex is geschreven met een kleine letter L ipv hoofdletter i of je verzint iets anders.
op die pagina log je gewoon het IP, je kan trouwens met php de provider opvragen (weet zo niet meer hoe) en verder forward die pagina je naar de echte index.

je hebt 1 iemand in je log staan (als het goed is dan , en anders log je de tijd ook ff voor de zekerheid).

dan kan het niet missen (hou er wel rekening mee dat het IP wat je krijgt niet altijd betrouwbaar is want ook dat kan nep zijn, maar mensen die dat kunnen houden zich over het algemeen niet bezig met mensen bedreigen over msn)
het komt wel goed, want ik stuur die persoon van (: door naar een systeem pagina, en dan zie ik in de log files dat iemand heeft geprobeerd een systeempagina te bezoeken, met het volgende IP adres: ...
Oud 08-08-2004, 17:20
Verwijderd
ook een manier ja
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 19:13
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
ja of als je forum bezit dan kan je vaak ook zien wie der online zijn, zowel guests als user en ook het ip adres...ik iig wel
Met citaat reageren
Oud 08-08-2004, 21:38
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
Chilli Dude schreef op 08-08-2004 @ 20:13 :
ja of als je forum bezit dan kan je vaak ook zien wie der online zijn, zowel guests als user en ook het ip adres...ik iig wel
ik zie alles meteen, omdat ik zelf ook online ben op dat moment, en ik zie ook de locatie waar de gebruiker zich bevind op de site
Oud 11-08-2004, 15:59
robbzooi
robbzooi is offline
post die msn adres gaan we em met zn alle bedreige en volspamme
Oud 11-08-2004, 17:00
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
robbzooi schreef op 11-08-2004 @ 16:59 :
post die msn adres gaan we em met zn alle bedreige en volspamme
Moet je doen, ben je zelf net zo fout bezig.

En maar klagen over anderen..
Oud 11-08-2004, 19:44
SubbehQ
SubbehQ is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 11-08-2004 @ 18:00 :
Moet je doen, ben je zelf net zo fout bezig.

En maar klagen over anderen..
boeiend, heb ik wel zin an
Oud 13-08-2004, 16:10
robbzooi
robbzooi is offline
Citaat:
SubbehQ schreef op 11-08-2004 @ 20:44 :
boeiend, heb ik wel zin an
stijl
Oud 13-08-2004, 22:34
Verwijderd
Je zou hem/haar er ook op een slimme manier toe aan kunnen sporen om zijn of haar naam in te vullen, of andere gegevens waaraan een naam verbonden is.

Verder zou je het IP-adres ook kunnen loggen door een zgn. "web bug", een image dat niemand ziet, en wat ook geen echt plaatje is, maar gewoon een URL om het IP te loggen. Maar dat hangt ook wel ervanaf of de webbug er niet uitgefilterd wordt. Ik dacht dat Hotmail daar wel tegen beveiligd was. Maar je kunt het allicht proberen.

Laatst gewijzigd op 13-04-2011 om 20:56.
Met citaat reageren
Oud 14-08-2004, 19:31
Marcus
Marcus is offline
Ik heb erg weinig tijd gehad de laatste paar dagen, het is aan de TS om te zeggen wat ze wil. Jouw manier zal uiteraard ook wel werken 12 Trix.

Ik hoor het wel
Reageren

Regels voor berichten