Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-03-2002, 23:17
gloomy
gloomy is offline
Bij de wiskunde B-opdracht moeten we met een jeep een afstand van 3000 km door de woestijn afleggen. De benzine, die ze mee mochten nemen, mocht alleen vervoerd worden in de tank van de jeep. Deze had een inhoud van 100 liter. De jeep reed 1 op 10. Onderweg mochten ze de tank wel tijdelijk overpompen in aan te leggen depots. De vraag was hoe je met zo min mogelijk liters benzine door d de woestijn heen kon komen.
Advertentie
Oud 01-04-2002, 09:45
null
null is offline
ik zeg misschien wel iets doms hoor maar ehm:

1 op 10 => 100 * 10 = 1000

3000/1000 = 3 tanks

3 * 100 = 300 Liter
Oud 01-04-2002, 19:35
gloomy
gloomy is offline
ja nu zeg je idd wat doms.. je moet dus depots aan leggen.. je kan alleen benzine krijgen bij de start
Oud 01-04-2002, 20:07
Oen
Oen is offline
Oke dit is precies dezelfde opdracht die we op de wiskunde B-dag kregen.
Er zijn mensen hier die heel ver zijn gekomen. We hebben er ook verslagen van moeten maken. Kijk maar eens op
http://forum.scholieren.com/Forum9/HTML/001703.html
Succes

[Dit bericht is aangepast door Oen (01-04-2002).]

[Dit bericht is aangepast door Oen (01-04-2002).]
Oud 01-04-2002, 21:31
gloomy
gloomy is offline
ja die had ik ook al beantwoord.. maar nu hebben we er nog 1 en dat is deze dus ( er moet zelf een formule bij zitten )

PS. wij hadden ook 400 liter

Iemand nog meer ideen, ik weet dat veel mensen het ooit gehad hebben met een wiskunde alympiade
Oud 01-04-2002, 21:42
gloomy
gloomy is offline
He oen hartstikke bedankt!!!
Oud 07-10-2004, 18:55
Rossm
Rossm is offline
Hey...dit is m'n eerstje postje en ik had hier dezelfde vraag over. Heeft iemand hier nog wat informatie over, de link die Oen heeft gepost werkt namelijk niet meer. En ik zou wel graag willen weten hoe je dit probleem oplost. Als iemand ook maar enig idee heeft of een link naar een of andere site waar een goede oplossing opstaat....dan zou ik dat heel erg fijn vinden

Btw. Ik moet deze informatie wel voor maandag ontvangen anders is het al te laat , dus ik weet niet of iemand dit nog voor die tijd vind of wat dan ook.....
Oud 08-10-2004, 17:34
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Rossm schreef op 07-10-2004 @ 19:55 :
Hey...dit is m'n eerstje postje en ik had hier dezelfde vraag over. Heeft iemand hier nog wat informatie over, de link die Oen heeft gepost werkt namelijk niet meer. En ik zou wel graag willen weten hoe je dit probleem oplost. Als iemand ook maar enig idee heeft of een link naar een of andere site waar een goede oplossing opstaat....dan zou ik dat heel erg fijn vinden

Btw. Ik moet deze informatie wel voor maandag ontvangen anders is het al te laat , dus ik weet niet of iemand dit nog voor die tijd vind of wat dan ook.....
Misschien kom je via http://forum.scholieren.com/showthre...highlight=jeep een stuk verder.
Oud 08-10-2004, 20:28
bulbanos
bulbanos is offline
krijgen jullie daar in Nederland werkelijk _allemaal_ dezelfde opdrachten of zo?
Oud 08-10-2004, 22:46
Tofke_H
Tofke_H is offline
oud topic

Regels voor berichten