Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2004, 22:04
miehj
miehj is offline
kheb probleempje
kheb de laatste tijd last van puistjes (niet echt puistjes zoals op je hoofd en zo maar ...) op mijn achterwerk en het is heeeeel lastig en superraar en ik wil er echt van af maar ik weet niet echt hoe...
pleaze help me want ik vind dit echt wel lelijk!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:17
Verwijderd
mss net zoals je gezicht goed schoonhouden door bv te scrubben. Lijkt me trouwens wel pijnlijk!
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:20
MightyDuck
MightyDuck is offline
Biergist ! vitamine c, eventueel e, goed schoonhouden, niet teveel zeep gebruiken en lotions op oliebasis. ( ruim ) voldoende slapen, veel water drinken. Eventueel als het heel erg word een zonnebankje nemen.

That helped me ( en ik was er ernstig aan toe vroeger, hoewel het altijd erger kan )
Oud 26-08-2004, 22:22
miehj
miehj is offline
hoe bedoel je biergist
Met citaat reageren
Oud 26-08-2004, 22:29
MightyDuck
MightyDuck is offline
http://www.czmedicinfo.nl/%7Be325c18...389cb2%7D.xml/

http://www.vitaminstore.nl/product.a...tailIngredient

Biergist

Veel b-vitaminen. B vitaminen zuiveren de lever en dus ook het bloed van afval, wat al een hoop puisten voorkomt. Daarbij dragen b vitaminen bij aan stabielere hormoonspiegels van verschillende hormonen, wat ook altijd goed is bij de voorkoming van puistjes.

Als je uiteraard écht extreem puisten hebt ga je langs de huisarts, maar imo word er tegenwoordig te snel ro-accutane voor geschreven. Dat helpt wel tegen de puisten maar niet te vergeten dat ro-accutane een sterke chemische verbinding is en dus behoorlijk belastend voor de lever.
Oud 27-08-2004, 07:39
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
MightyDuck schreef op 26-08-2004 @ 23:20 :
Biergist !
Inderdaad! Ik had die pilletjes een keer gekregen en dacht laat ik ze maar eens uitproberen en het werkte bij mij. Mijn puistjes (wel op mijn gezicht dus weet niet of ze ook voor je achterwerk werken) werden minder en mijn huid zag er weer mooier uit. Misschien kun je de pil gaan slikken (die helpt ook wel eens tegen puistjes) als je die al niet slikt.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 08:15
Paul Ryan
Paul Ryan is offline
Vitaminen helpen mij persoonlijk niet zo moet ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 11:20
MightyDuck
MightyDuck is offline
Het helpt niet wanneer je voor de rest leeft als een dikke ketter.

Bewezen is dat vitaminen en anti-oxidanten hun steen bijdragen aan het onderhoud van de lichaamscellen. Bovendien zoals ik al zei heeft het daarnaast meerdere zuiverende functies.

Wanneer je echt een huidaandoening hebt zal er niet zo heel veel aan veranderen, maar bij gewone acné kan het veel schelen.

Er vanuit gaant dat je je elke dag netjes wast en verzorgd kun je wel stellen dat de puistjes vooral door wisselwerkingen ín het lichaam veroorzaakt worden, die je ( grotendeels ) kunt verminderen/oplossen met suppletie. Lever en bloed vrij van afvalstoffen en stabiele hormoonwaarden voorkomen in de meeste gevallen een hoop acné.

Natuurlijk, iemand die er last van heeft komt er niet ineens vanaf met 500mg vitamine C per dag. Dan denk ik eerder aan 2x de biergist ADH en richting 3000mg vitamine C per dag.

Zink suppletie wil ook wel eens helpen, hoewel zink niet boven de 30mg/dag te nemen. Zink helpt de testosteronspiegel constant te houden, wat een veroorzaker is van puistjes.

Bij vrouwen doet de pil dat werk bijv ook maar in nog sterkere mate.
Oud 28-08-2004, 15:05
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Heel erg veel scrubben op je gezicht werkt wel maar ik weet niet of het op je achterwerk ook werkt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten